Köszi a választ! Teszteket természetesen néztem! Igazából találtam Continental Premium gumikat 6 mm-es profillal 6ezer/db áron, így ezekre le is csaptam. Majd télire lesznek új gumik! :) Egyébként ha újat vettem volna akkor a Hankook K425 gumikat választottam volna.
Néztem a betűjelöléseket is, körbe is érdeklődtem. 6 gumist kérdeztem, hogy van-e értelme ezeknek a betűjelöléseknek (fogyasztás + nedves úton tapadás),de teljesen megoszlanak a vélemények. Valaki szerint teljesen értelmetlen reklámfogás, valaki szerint meg egyértelműen van jelentősége...
Van egy 2002-es Tháliám 1.4 16V. Az a bajom, hogy a gumik nagyon hamar kirepedeznek a kocsin. Profilmélység még megvan,de a bordák tövénél erősen repedezett.
Az autóval nem sokat megyünk, de azt városban. Télen-Nyáron nyári gumi van fent és kb 1-2 év alatt elérik ezt a kirepedezett állapotot.
Ez normális szerintetek? Vagy ennek a tél az oka? Ja és az autó nem garázsban áll.
Nos, 195/65x15-ben én 4 db Dunlop sport blueresponse 91 H(210 km/h-ig) vettem az automax.hu-n ingyen szállítással 16e-ért/db. Ilyen jó a teszteken a pl Continental, a Hankook K425 91V , a Good Year Efficial Grip, a Pirelli v.milyen, Meg még pár gumi. Nekem még a Fulda Ecocontrol HP 91 H szinpatikus az ára miatt. 14e ingyenes szállítással az automax.hu-n. Elnézést, nem reklám, de sztem jó ár!!!! Vagy körül kell nézni. A dunlop és a Fulda sztem a legolcsóbb szuper gumi most. Szerintem.
Nem titok. Milyen méretről van szó? Én beírtam a google-ba, hogy" nyárigumi teszt 195/65x15", mert ez a méret,(+ 2013 aztán 2012, 2011) és megnéztem a 3-4 tesztet, amit kidobott. Érvényes a szomszédos méret is, nálam ugye a 185 és a 205. Így választottam magamnak. Van már ADAC 2014 teszt is. ÖAMTC, Auto Bild, ACE teszteket is néztem. Szóval, milyen gumiméret? Egyébként humán szakmában dolgozom, nem akarok eladni. Áraknál néztem az Árgép-et, a nemugrikbemit, de árakat dob ki és az automax.hu-t és a gumiszerelőmet. Aztán netről jött ingyen. Ha írsz méretet, nézhetek tesztet hozzá.
Én nemrég vettem nyári gumit a 6 éves autómra. A régin még volt 6 mm, de lecseréltem. Én teszteket néztem a megfelelő mérethez(195/65x15). A több teszten is győztes, olcsóbban kapható típust választottam. Télen megvettem a 2.garnitúra téligumit, most a 2. garnitúra nyárit. A legjobbak közül választok mindig. a 4 garnitúra 4 különböző márka. Nálam a tesztek és az ár számít, nem a felirat. Az életveszélyes gumi gombokkal olcsóbb, mint a jó, ha 7-8 évre elosztjuk az árat, ez nem is biztos. Én tesztek alapján választanék a helyedben. Persze az ár is játszik. Én pl. a tesztgyőztes 210km/h-s gumikat 16ezer/db-ért vettem. Nem sokalltam a többihez képest.
Tisztelt Gumivásárlók! Új gumiabroncs webáruház nyitotta meg kapuit a http://www.telekgumiszerviz.hu címen. Az áruház üzemeltetője a Telek Gumiszerviz Kft. amelynek Balassagyarmati telephelyén van lehetőség személyes termék átvételre is. Nyitási akciós árakkal, állunk a vásárlók rendelkezésére.
átlátszó vagy sem, oda írta szerintem, ahol a helye van, tekintve a téma címét!! és szerintem hasznos lehet annak, aki téligumit keres de bizonytalan a téma terén =) vagy szerinted nem arra van ez a topic, hogy hasznos oldalakat osszanak meg az emberek és tanácsokat egymással, ami a témával releváns? =)
hasznosnak hasznos, de engem most a nyári gumik izgatnának. azoknak le megy vajon az ára most? előre bevásároltam még régebben téligumikat, és most a nyárigumikra lennék kiváncsi :P olyan weblapot nem tudsz? ez eléggé egyoldalúan téligumis, nem mintha hálátlannak akarnék tűnni =)
nekem a teligumiszerviz.hu blog nagyon bejött. hasznos dolgokat olvashattok, amiket egyébként nem biztos, hogy magától tudna az ember, vagy a szervizese elmondaná neki...
mindenesetre remélem hasznára válik nektek is ez a weblap:)
versenyzők kiveszik az ABS biztit ... nade nem azért, amit te írsz, hanem mert 1. ők tudnak szakaszosan fékezni, amikor kell, (helyettesítve ha nem is tökéletesen az ABSt, cserébe azért )hogy máskor meg tudjanak driftelni
közölném, hogy a driftelés tudományához nem kell sem ABS, de még fék sem....
Azért veszik ki, mert növeli a fékutat. punktum.
2.
amikor kanyarodna kicsit fékezés közben, akkor gyorsan nem fékez egy kicsit hogy a gördülési tapadást kihasználva tudjon kicsit kanyarodni.
netto baromság. A versenyző tudja mi az a tapadási kör és azon belül autózik. ennyi.
3.
Csak azért, mert a gumi gördülés melletti tapadása nagyobb, mint a csúszás melletti.
Az már csak haba a tortán, hogy mindeközben az átlag autós is tud kormányozni.
Fordítva. Az ABS célja a kormányozhatóság megtartása és elsősorban kamionok számára fejlesztték ki, ugyanis a kamionkerekek forgási tehetetlensége óriási. Már rág az árokban a vontatmány, mire újra forgásba hozná a vezető egy blokkolás után a fék elengedésével.
Az (lenne) a hab a tortán, hogy amig a kerék forog, addig valóban a tapadási súrládással lehetne fékezni. De mennyire kár, hogy az ABS működése közben a kerék lassabban forog, mint ahogy az út fut alatta, mégha nem is áll.
ezt hívják sleep-nek, aminek most akkor utána google-zhatsz.
azért remélem, hogy kevesen veszik be ezt az áltudományos "újságírónak jó az ABS" dumát. Meg a technoblabla ... amit mögé tettél ... eszement.
Ember, fizika. Tudod, nem olyan bonyolult dolog az. Tapadási súrlódás (nyugvó súrlódás): egy tárgy fekszik egy felületen, ennek megmozdításához szükséges (súrlódó) erő. Csúszási súrlódás (mozgó súrlódás): ha fenti tárgy megmozdult ennek mozgásban tartásához szükséges erő. Ez mindig kisebb a megmozdításhoz (nyugvó súrlódó erő) szükséges erőnél. Azt autó kereke, amíg nem csúszik meg fékezéskor, az nyugvó súrlódásnak felel meg (nem mozdul el a kerék felfekvő felülete az úthoz képest!), de ha megcsúszott (ez már csúszási és KISEBB!) súrlódás, később fog megállni!! Ezért találták ki az ABS-t.. Megpróbálja mindig forgásban tartani (nyugvó súrlódás) a kereket.
Bár az igaz (ez a lényege a technoblablának, hogy vannak benne igaz pontok), hogy az ABS fékezés fékezett és a megcsúszáskor abbahagyott fékezések összessége, de ha hosszabb lenne a fékút, akkor szerinted kinek kéne?
Pár, a hétköznapokban elég ritkán előforduló esetben hosszabb a fékút ABS-el ... aláfagyott, latyakos, tömörödő hóban. Mert akkor az álló kerék (amin nem lenne ABS) az feltolná maga előtt a havat, ami némi lassítást okoz, szemben az ABSel, ami ezt a feltorlódott részt rendre "átgurulja", mert azt szeretné, hogy a kerék forgásban maradjon. Ugyanígy laza szerkezetű úton (por, kavicsos aszfalt -itt jön képbe a versenyzők miért iktatják ki az ABS-t kérdéskör) vagy kátyús úton se csökkent, mert a kerék sokat van levegőben, vagy nem egyenletesen az úttesthez tapadva.
A másik igaz mondat, hogy versenyzők kiveszik az ABS biztit ... nade nem azért, amit te írsz, hanem mert 1. ők tudnak szakaszosan fékezni, amikor kell, (helyettesítve ha nem is tökéletesen az ABSt, cserébe azért )hogy máskor meg tudjanak driftelni, amikor épp kell a kanyarodáshoz, meg ugye a laza szerkezetű út... De ők ezt jó sokáig gyakorolják. Szemben az átlagautóssal.
Szóval mielőtt bárki megjegyezné, hogy az ABS csak béna újságíróknak kell, gyorsan felejtse is el. Hamarjában keressen valami mérést a neten (van vagy 1000) ami bizonyítja, hogy változatos, hétköznapi körülmények között (száraz és vizes sima úttest) az ABSel a fékút úgy jó 30%al rövidebb.
Csak azért, mert a gumi gördülés melletti tapadása nagyobb, mint a csúszás melletti.
Az már csak haba a tortán, hogy mindeközben az átlag autós is tud kormányozni. Amit a versenyző is ugyanígy old meg ... amikor kanyarodna kicsit fékezés közben, akkor gyorsan nem fékez egy kicsit hogy a gördülési tapadást kihasználva tudjon kicsit kanyarodni.
Szevasz. Nem igazán. Mondjuk sose vóltak drága gumik a zsigámon, nem tellett. Nyáron nyári télen téli vólt ami éppen nemvólt használva az erkélyen tárolódott. :)
Neked ezek szerint úgy vólt fel rakva? Biztos kombid vólt, azoknál szoktak ilyet csinálni, nekem is az vólt a régi szép időkben.