Ugyanazt kellene bevezetni, mint pld. Londonban. Városvizsgával, egyentaxival és 5 év türelmi idővel és gyakori alkalmi ellenőrzésekkel és fővárosi tulajdonú taxitársasággal.
lakik azzal kezdték a feltételeiket, hogy fele ennyi taxis legyen. Ezért nem nagyon értem, miért az utca népén akarnak elégtételt venni.
Jelenleg mindenütt túl sok a taxis. Idejük jó részét ( >50%) a drosztokon tökvakarással töltik. Ha többet mennének, olcsóbb lehetne. Attól megint többen vennék igénybe és még többet mehetnének. Így most napi egy fuvarral keresik meg a betevő falatot. Az utasoknak is jobb lenne és a taxisoknak is.
Az egységes taxikat amúgy már régen be kellett volna vezetni.
Egyébként ha eltorlaszolják az utakat, egy bulldózerrel végig kell menni és annyi. Vonuljanak, gyűljenek, de másokat ne akadályozzanak mindennapi életében.
Azzal együtt, hogy bármiféle változtatást kb. 5 év türelmi idővel szabadna csak bevezetni.
Amúgy pedig a taxisok saját mohó társaságaik csapdájába estek, akik azzal kezdték a feltételeiket, hogy fele ennyi taxis legyen. Ezért nem nagyon értem, miért az utca népén akarnak elégtételt venni.
Én tavaly jártam SZLAVÓNIÁBAN, és csóróbbnak találtam, mint minket. SZLOVÉNIA ellenben már 1990-91-ben is jobb módú volt, mint mi, bár akkor még csak kicsivel, most meg igencsak.
Bár a Szlavónia kifejezést én kicsit pongyolán, pars pro toto módon használtam a teljes Belső-Horvátország, horvátul Panonska Hrvatska megjelölésére, azért elég ciki összekeverni Szlavóniával. Egy amcsinak nem lenne olyan ciki, de egy magyarnak eléggé.
Nem kötelező jelleggel ... lehetne azt kérni direkt ... a múlt hónapban férjemmel buliból jöttünk haza taxival ... ketten egy 9 személyes autóval ...minek?
Az apririn s a no-spa is egy-egy százassal olcsóbb, mint itt a legolcsóbb patikában. A minőségi 45 fokos Jelínek borovicska, meg annyi mint itt a legtrágyább 37,5 fokos vodka. Az alja meg ott három-ötszázzal olcsóbb literenként, ami kétezernél nem semmi. De más se jelentősen drágább. Ha éppen az üzemanyag is olcsóbb, akkor ingyen kirándultunk.
Éveken keresztül viselték terrorizmusuk hátrányait. Pillanatok alatt fordulhat ellenük ismét a közhangulat. Sokan vannak olyanok, akik emlékeznek arra, mivel - halottakkal, "közkegyelemmel" - járt az SZDSZ-taxisok terrorja.
Elfelejtik a mostani taxisok, hogy ma már nincs privilegizált helyzetük a kommunikációban. Ma már mindenkinek van mobiltelefonja, van internet és pillanatok alatt mások is megszerveződhetnek....
A gyógyszert nem tudom mondjuk, mert recept nélküli gyógyszert ritkán szoktam venni, piát meg újabban nem veszek, mert baszakszik a májam. Lehet, hogy ezek olcsóbbak.
Néhány hónapja. Komáromon keresztül - ahol csupa szlovák rendszámú autó állt az ábécék előtt. Ne találjuk már ki, hogy a 2% áfaemelés mindennek az oka, ami egy kiló tarjánál kemény 22 forint!
Mikor voltál ott utoljra? Az áfa kisebb, az áruk jelentős részben olcsóbbak éppen amiatt. (Én gyógyszert és piát ott veszek, ha arra járok, mert jelentősen olcsóbb.)
A londoni taxiközlekedésre kínál alternatívát a Volkswagen tavaly decemberben bemutatott elektromos taxi koncepciója is. A járművet kifejezetten a modern városi közlekedés kihívásaira tervezték, figyelembe véve a hatékony helykihasználást és az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat. A járművet egy lítium-ion akkumulátorral meghajtott elektromotor mozgatja, amely maximum 115 lóerős teljesítményt és 120 km/h-s végsebességet képes biztosítani. A Volkswagen Taxi Concept becsült hatótávja két feltöltés között 300 km, az akkumulátor pedig gyorstöltővel, akár egy óra alatt feltölthető 80%-ra. Jóllehet a modell hossza nem éri el a jelenleg legkisebb Volkswagen Fox-ét, a Volkswagen Taxi Concept hosszú tengelytávjának, valamint rövid első és hátsó túlnyúlásának köszönhetően kellemesen tágas belső teret biztosít két felnőtt és csomagjaik részére. Annak ellenére, hogy a koncepció még nem felel meg minden részletében az aktuális, londoni taxikra vonatkozó előírásoknak, izgalmas bepillantást kaphatunk általa a jövő lehetséges, kis méretű, hatékony taxijába.
Az élet is drágább, amióta eurójuk van. Összességében még mindig itt jövünk ki jobban a pénzünkből. Horvátország meg olyan, mintha két külön világ lenne. Szlavónia kimondottan csóró, Dalmáciában pedig vannak nyugat-európai szinten gazdag helyek, de csórók is.
Régen nem voltak Hummer-ek (igaz, ZIL-ek annál többen). Én nem érzem biztonságban magam kis kocsiban, amikor mellettem, előttem, mögöttem nagyok vannak. Mellesleg igazad van, hogy régen volt minitaxi, de most nem régen van. :-)
Én egyetértek a motor erejének minimális alsó határát tekintve... de nem úgy, ahogy most elképzelik.
Az én véleményem az, hogy az új taxi engedélyeknél, valamint a lecserélésre kerülő taxiknál legyen ez minimum előírás. A mostani taxizókat pedig mint előbb írtam, addig ne érintse a rendelet, ameddig az autójukat lecserélik.