Lenne még egy kérdésem, van egy gomb amin olyan jel mint egy + jel, csak felfelé is, lefelé is, jobbra, balra, is mutat egyszerre. Ez a gomb mii indít be, vagy mire használható?
Az ablaktörlő bajusz felett található, a km-er és a fordulatszám mérő órától jobbra.
Bakker, hát ha magam felé húzom akkor nem kapcsol át. Olyan mintha fénykürt lenne. Meghúzom magam felé elengedem és visszaáll ahogy volt.
Azért már ez is jó h legalább azt tudom, h a sőfőr ülésben ülve, magam felé kell húzni a bajuszkart. Majd kísérletezek vele, hátha de eddig nem sikerült átkapcsolni.
Remélem nem kell szerelőhöz vinni, ha még is akkor ezt sima autószerelő is megtudja csinálni? Vagy valami speckó szerelőt keressek?
Ma vettem egy citroen zx avantage-t. Sajnos nincs hozzá kézikönyvem. Szeretném megkérdezni, h a reflekort hogy lehet rákapcsolni?
A bal oldali bajuszkapcsolón, tekerek kettőt előre, eddig oké, hátrafelé húzom a bajuszkart akkor az a fénykürt, előre tolni nem lehet a bajuszkart, mint mondjuk másik típusú kocsiknál ahol ugye a bal oldali bajuszkar előretolásával lehet a fényszórót bekapcsolni. Valami nem működik jól?
96-ban még nem szabvány OBD csatis volt szerintem. Két pin-es diag csatik vannak az aksinál levő dobozban, többféle színben, mindegyik szín máshoz. (motorvezérlő, klíma, ha van, abs, ha van, stb)
Szükség volt egy másik autóra, hát úgy alakult, hogy lett még egy. ZX. '93-as, még a "Premiere" felirat ott van az oldalán. 1,4 benzin, feltehetően karburátoros (még nem néztem meg a motorkódot). Szépen ment egész addig, amíg teli nem tankoltam. Azóta viszont kb 1/4 gáznál szabályosan ugrál a fordulat le-föl. Alatta/fölötte működik. A benzinszint-jelző is elég nehezen éledt fel.
Azt én is észrevettem, hogy nem lehet a négy kereket az autó hossztengelyével merőlegesen elfordítva, oldalazva parkolni vele.
De mivel, sok kevés és drága kivételtől eltekintve, az átlagos autók hátsó futóműve egyáltalán nem fordul el, egy minimális is észrevehető.
De a lényeg: ha ez nem létezik, akkor az enyémnek olyan baja van, amivel minimum már fejre kellett volna állnia vagy valaminek szét- esetleg lehullania róla.
Bár én is olvasok érdekes dolgokat a típussal kapcsolatban. Az enyémben pl van légzsák, de nem állítható a kormányoszlop - nagy bánatomra, citroenosan kényelmetlenül áll a volán, de a hátsó ülés sem állítható..
Ahogy írtam az előző hozzászólásomban, hogy: írnak ilyeneket, ez azt jelzi, hogy olvastam róla én is. Ettől még effektíve nincsen passzív kormánytengely a ZX-ben, ahogy azt az oldal említi. Ha meg lenne, akkor a 306-ban és a Xsara-ban is kell lennie. (kellene, de azokban sincs)
Amúgy felőlem mondhatjuk azt, hogy van, ha ez téged megnyugtat, de igazából a híd csak a hídszilenten tud némileg mozogni, de ahogy írtam: ezt passzív kormányzásnak hívni komoly beképzeltség és akkor ilyet más gyártó is írhatna nyugodtan.
Azon az oldalon amit linkeltél, meg van más tévedés (vagy elírás) is, akár ez is lehet(ne) az.
Persze, meg a Xantia-nak sincs. Igaz, abban aktív nincs, de nincs.
"Mechanical innovation was not completely dead however - the rear suspension incorporated a passive rear steer axle which enabled the ZX to outhandle most of its rivals while still offering the kind of ride quality for which Citroën is renowned." (http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/psa/zx/zx1.htm)
Ja, írnak ilyeneket, azonban 4 db szilenttel van rögzítve a híd, ami meg önmagában elég merev, semmi kanyarodási képesség. Amúgy ugyanilyen a 306 hídja is, a Xsara hídja is, azok is "passive rear axle steering"-esek ?
Mert hogy mitől lenne az, fogalmam sincsen. Max a gumikon tud mozogni kissé a híd, aztán ennyi. Bár ugyanilyet tud egy csomó más gép is akkor. De persze a mérnökök okosabbak mint én, nem is kérdőjelezem meg a tudásukat, de egy hangyafasznyi hídmozgást passzív kormányzásnak hívni elég nagyképűség szerintem.
Úgy fordultam be vele valamelyik nap is, hogy a kilincs előrébb volt, mint a fényszóró.
De az első úton, miután megvettem, akkor is éreztem, hogy kifordul alóla a hátulja. Mivel nem recseg, nem nyikorog és mind a négy kerék a helyén van, ez csak a "passive rear axle steering" lehet.