Keresés

Részletes keresés

Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 204

"az egész agglomerációban bővíteni kellene a pályahálózatot legalább még egy sínpárral (csakis azért hogy gyorsuljon a hálózat) és egységes szabványt kell alkalmazni a metróhálózattal."

 

Azt nem lehet.

Előzmény: *Alex Raps (203)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 203

Nekem például viszonylag gyakran kell a XI. kerületbe és Budaörsre mennem. Nagyon tudnám értékelni ha a vonat Vác-Fehérvár (nyilván nem csak ebben az útvonalban gondolom a tömegköz megoldását) között közlekedne úgy, hogy a metróalagútban  a belvároson át és vagy a budapesti vasútállomásokkon is lennének végig megállók. Szó nélkül letenném az autómat és vennék bérletet. Persze ahhoz hogy ez viszonylag kiszámítható módon működni tudjon az egész agglomerációban bővíteni kellene a pályahálózatot legalább még egy sínpárral (csakis azért hogy gyorsuljon a hálózat) és egységes szabványt kell alkalmazni a metróhálózattal. 

Előzmény: Guybrush Threepwood (200)
Kannaváró Creative Commons License 2011.06.13 0 0 202

"Az egészen biztos, hogy az útdíjak Ausztriában és Németországban alacsonyabbak mint itthon."

 

Nálunk lényegesen kevesebb az út, ezért kell sokkal magasabb útdíjakat szednünk.

Előzmény: *Alex Raps (201)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.13 0 0 201

Mindenképpen összefüggések vannak. A magyar röghöz köti magát, tehát munkavállalás szempontjából nagyon fontos tényező a jó és olcsó közlekedés (kevés átszállással járó tömegközlekedés). Ezzel szemben jó magyar szokás szerint irigységből és sötétzöldségből a jogot úgy formálják, hogy ezek mindenképpen dráguljanak. 

Más: Sajnos az európai útadókról nagyon keveset tudok (leginkább csak semmit), úgyhogy olyan irányba terelted a beszélgetést amelyre sajnos nem tudok reflektálni. Az egészen biztos hogy az útdíjak Ausztriában és Németországban alacsonyabbak mint itthon. 

Előzmény: Kovács szaki (199)
Guybrush Threepwood Creative Commons License 2011.06.13 0 0 200

Budapesten és környékén nincs olyan hely, amit ne érnék el autóval max. 45 perc alatt, de akkor már nagyon hosszan autózok, ha ezt a keretet ki kell töltenem.

 

Ezért is mérgelődök, amikor parkolódíjakkal, dugódíjakkal meg útdíjakkal akarnak BKV-ra terelni, és nem pedig olcsó és minőségi szolgáltatással.

Előzmény: *Alex Raps (198)
Kovács szaki Creative Commons License 2011.06.13 0 0 199

Szerintem, ha a gazdasági növekedés és az útadókmértéke között mindenképpen kapcsolatot szeretnénk felfedezni, akkor nem a személyautókra, hanem a teherforgalomra kivetett európai útadókat érdemes nézni. Ebben az esetben viszont föleg Ausztria, de Németország is a nagyon drágák közé tartoznak, Anglia, Ìrország olcsó, de Olaszország sem annyira drága.

 

Előzmény: *Alex Raps (194)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.12 0 0 198

Nem túlzok.

Előzmény: kristo_f (196)
Guybrush Threepwood Creative Commons License 2011.06.12 0 0 197

Én is.

Előzmény: kristo_f (196)
kristo_f Creative Commons License 2011.06.12 0 0 196

Veresegyház túlsó feléről csúcsforgalomban 30-35 perc alatt érek a Deák térre autóval."

 

Ne tulozzál!

Előzmény: *Alex Raps (189)
lamed Creative Commons License 2011.06.12 0 0 195

Ez igaz, de azért a kapukat kár volt lebontani. Kellett volna egy automata rendszámfelismerő rendszer a be- és kihajtásnál mint egyes plázákban, így kiszűrhetnék a rendszám nélkül és külföldi rendszámmal bliccelőket. Ráadásul átlagsebességet számolva egyben egy mindenkire kiterjedő sebességellenőrző rendszer is lenne.

Előzmény: Törölt nick (191)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.12 0 0 194

Osztrákoknál meg a magyar díjaknak csak töredéke van és a német sem rosszabb. Szerintem inkább ezt kell néznünk, hiszen a közlekedés és a gazdasági fejlődés szoros összefüggést mutat. Ha oktalan drágítással terheljük a közlekedést akkor azzal egyértelműen ártunk a gazdasági fejlődésnek. 

Előzmény: Fradista Utazó (193)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.12 0 0 193

Az olasz, spanyol, francia díjak olyanok, hogy kb. még egyszer annyit fizetsz, mint amennyi a benzin. Nálunk a kormány 6 ft/km díjról beszélt (egy pillanatig nem titkolva, hogy a bevételt nem útfenntartásra, hanem a költségvetés általános kalapjába szánják, tehát ez lényegében egy újabb adó).

Előzmény: Törölt nick (192)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.11 0 0 190

Amíg csak Budapestben tudsz gondolkozni addig ez így is fog maradni. Minden nagyvárost - többek között a tömegközleledés esetében is - az agglomerációjával kell egyben értelmezni. 

Előzmény: Törölt nick (119)
*Alex Raps Creative Commons License 2011.06.11 0 0 189

Nincsen ezzel semmi baj. Készítsenek egy olyan jó tömegközt, amely az agglomerációt kevés v. nulla átszállással végre egyben értelmezi a RER és az S-Bahn mintájára a fővárossal és ezt követően valóban van helye mindenféle magán célú gépjárművel történő drágításnak. Jelenleg az a helyzet hogy Veresegyház túlsó feléről csúcsforgalomban 30-35 perc alatt érek a Deák térre autóval. A tömegközlekedési alternatíva szerint ez 1,5 óra lenne, de legtöbbször 30-35 percet csak a vonat késik. Minden más eset csak azért jönne létre hogy újabb tetves adót b@sszanak a nyakunkba.

Előzmény: Garbai Sándor (-)
Mr Paul Inka Creative Commons License 2011.06.11 0 0 188

A rohadt komenizmusban,voltak nagy iparterületek,gyárak,a városban.

Ide,könnyebb megszervezni a tömegközlekedést.

Most,van mindenféle,fityfasz Kft.,ahova még a takarító is kocsival jár.

Persze,hogy a tömegközlekedés,nem tudja kerülgetni,a rengeteg autót,amiben általában 1-2 ember ül.

A város úthálozata az ötvenes éveknek felel meg.

Abból,többet kihozni nem lehet.

Ezért,vannak az ipariparkok a város körűl.

Ha,a belvárosban kell egy vízcsapot felszerelni,a megrendelővel kell az utazási,szállítási költséget megfizettetni.

BKV-val,húsz perc alatt érek Budaörsről,a Batthyány térre.

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.06.11 0 0 187

mit várunk, ha egy humánpolitikai vezető havi fizetése 3 milla?

 

ez 500 db jegy kb. naponta

Előzmény: Törölt nick (181)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.11 0 0 186

ez így van!

Előzmény: Fradista Utazó (166)
bakibaby Creative Commons License 2011.06.11 0 0 185

Nagy igazság, hogy sok autós olcsóbban "megúszná" taxival... Mert mindenki csak az üzemanyagot számolja, holott az az összköltség kb 20-25%-a... Egyetértek!

 

bb

Előzmény: horex (184)
horex Creative Commons License 2011.06.11 0 0 184

Amig ezek a sápszedések nem voltak, az árak szépen mentek felefelé, a kliens is elfogadot mindnt

Aztán egyszercsak felrakták 400/óra-ra a parkolást "a lakosság kérésére", sőőt behajtási engedély is kell pár helyre

A gyors emelést nem akarják elfogadni

Arrol nem beszélve, hogy pl. a Belvár parkolását is elbaltázták a közlekedésével együtt

 

Az a baj és tul "kényelmes" vagyok és nem vagyok hajlandó bkv-val menni ha nem melózok sem

Egy darabig nem volt autóm, inkább taxival mentem

Kiszámolva, ha nem tart autót az ember, olcsó a taxi

Ha áll akkor is 100ezer egy évben a tartása, ebböl lehet taxizni és háztol házig visz

A kockás taxi meg nem urizál annyira mint a többi, még a létrámat is elvitte

 

De rájöttem, a kis melók jobbak mint a nagyok

Valami pár órás javitás, egy tűzhely bekötés 5000, pláne kismotorral elugrani és csak kéziszerszám kell

Van egy gázos komálósom, ő csak ezeket a kis melókat vállalja, robogóval rohangál

 

by horex

Előzmény: Soproni Pinot N. (179)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.11 0 0 183

"Olaszországban egyébként nagyon erősen meg vannak támogatva államilag az árak"

 

Mert Magyarországon nem? Mennyi támogatást is kap a BKV és a MÁV egy évben? És mennyi az externáliájuk, vagyis az a külső költségük, ami a működésből fakad, de más fizeti?

 

A közösségellenes közlekedés Magyarországon csak arra való, hogy a közpénzekből magán- és pártcélokra bányászni lehessen belőle. Ha az alternatív közlekedési módokat nem drágítanák mesterségesen, akkor fogyatkozna a kibányászható pénz, és az nagyon rosszul esne a bányászoknak. Ezért kell drágítani minden mást, ami nem a bánya kincseit gyarapítja.

Előzmény: Fradista Utazó (178)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.11 0 0 182

Az a gyanúm a török birodalom örökségétől nem fog Mo sosem megszabadulni. Úgy összenőttek a defterdárok a magyar nemességgel hogy ebből a szimbiózisból lehetetlen kitörni. Mo-on alapszabály hogy mindig mindenben harácsolni kell, ebben balosok és jobbosok mélyen egyetértenek, ez teszi őket magyarrá.

 

Előzmény: Törölt nick (181)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.11 0 0 181

A sima vonaljegy ára irreálisan magas.

 

Ez attol van, mert tömegek metróznak a városban napi kétszer A-B. És ennyi a BKV használatuk.

Ők azok, akik kinnal és keservvel mostanra le kellett mondjanak az autorol, mert sikerült rosszabbá tenni, időben, fáradtságban, pénzben, mindenhogy, utcán állni vele pánzért egésznap, parkolóház helyet venni, oda felgyalogol, legyalogol..ugyanugy megázik már, stb......

 

Viszont mindenhova máshova kocsival (taxival? ismerőssel? haverokkal? pasival_csajukkal? stb) mennek, vagyis kis költséggel (egy tömött metrókocsi mozgatásának utasra jutó fillérei) havi vagyont, egy teljes bérlet árát lehet levenni róluk.

 

A jegyár ehhez van belőve, számold ki!

Ha megveszem a 4hétre kb a 4gyűjtőjegyet, már rosszabbul járok a 40db átlag 3megállós utammal, mint a bérlettel.

Ez szándékos, igy maximalizálható a bevétel a minimális erőfeszitéshez képest, igy szedhető ki a legjobban ellenőrizhető belvárosi metrómegállók közt a legkönnyebben fizető, alapból eleve egzisztencia, eredetileg autós, belvárosi dolgozó rétegről a nagy lé.

 

Vesszenek meg, lusta török rablógazdálkodó s@ggfej banda!

 

Előzmény: Fradista Utazó (178)
Soproni Pinot N. Creative Commons License 2011.06.10 0 0 180

Ugye nálunk azt kéne elgondolkodni, hogy a sima jegy ára ne legyen ilyen magas, vagy ha mégis, akkor átszállásra is jogosítson. 

 

Enélkül általános marad az, amit a kétnapos kocsiszervíz miatt a BKV pénztáros értetlenkedő pillantására reagáltam:

elnézést, én nem ismerem a BKV árait, nem vagyok gazdag ember, ezért kocsival közlekedem.

Előzmény: Fradista Utazó (178)
Soproni Pinot N. Creative Commons License 2011.06.10 0 0 179

Majd villamossal viszem a szerszámokat/anyagot vagy autóval és lepakolás után hazaviszem az autót, ujbol vissza villamosal

 

Szvsz pont itt a lényeg. És tegyük hozzá, az ügyfelek elvárják ugyanazt a reakcióidőt, pontosságot és színvonalat. Ugyanakkor a belvárosi felárat nem hajlandóak megfizetni vagy átvállalni (kivéve a multikat, ill. közepes vagy annál nagyobb cégeket)

 

Belátható, hogy ez így nem kóser, ha költségeket nem ismerik el, akkor cumi.

 

 

Ha Sopronban lenne melód ugyanilyen parkolási dijjal, a soproni nem rágná a szart?

 

Én budapesti vagyok, itt is születtem, de nagyon rossz véleménnyel vagyok városomról. Vidéken nincs ennyi magától elszállt szarrágó. Úgyhogy nem hiszem.

Előzmény: horex (172)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.10 0 0 178

Budapesten a tarifaszint szerintem megfelelő, a tarifastruktúra nagyon rossz. A sima vonaljegy ára irreálisan magas.

 

Olaszországban egyébként nagyon erősen meg vannak támogatva államilag az árak, a havibérlet Rómában vagy Milánóban is csak 30 euró. Nemrég utaztam vonattal Milánóból Bellinzonába. Kb. félúton van a határ, de a svájci szakaszért majdnem négyszer annyit kellett fizetni, mint az olaszért...

Előzmény: Soproni Pinot N. (175)
Fradista Utazó Creative Commons License 2011.06.10 0 0 176

Erről van szó. Prága városa pl. közel tízszer annyi pénzt rak bele a saját közlekedési vállalatába, mint Budapest a BKV-ba. A német vasút pályafenntartása kilométerenként 80-szor annyi pénzből gazdálkodik, mint a MÁV. Úgy azért könnyebb jó minőséget szolgáltatni relative olcsón.

Igaz, a távolsági vasút közlekedés nyugaton általában önfenntartó, ami alatt azt kell érteni, hogy a pályát kiépíti az állam, de a jegyeket olyan drágán adják, hogy állami működési támogatásra már nincs szükség. A városi-elővárosi közlekedés viszont mindenütt állami pénzből él. Csak hát ugye az a kérdés, ha azt várjuk, hogy a mostani évi 50-60 milliárd helyett mondjuk 150-et rakjon a BKV-ba Budapest és a magyar állam, akkor hamar felmerül, hogy ehhez honnét is lenne pénz.

Na, ma valaki elmondta, hogy szerinte honnét. Lett is nagy felzúdulás :-)

Előzmény: Törölt nick (173)
Soproni Pinot N. Creative Commons License 2011.06.10 0 0 175

tulajdonképpen nem az árakkal van a baj, azok alapvetően rendben vannak, hanem a fizetések túl alacsonyak

 

A fene tudja, ha én Párizsban vagy Rómában olcsóbban utazok mint itthon, akkor szerintem az árakkal is baj van (mondjuk villamossal és egy  metró átszálással megyek sörözni). Okay, a bérletre ez nem igaz, de a sima jegyre már igen.

Előzmény: Fradista Utazó (166)
Törölt nick Creative Commons License 2011.06.10 0 0 174

,,,Nyilván elvállalta egy vidéki a melót sokkal olcsóbban, cuccot lepakolta, autót elvitte a kormányzati negyed helyén a napi 600Ft-os parkolóba..."

 

a köcsög vidéki ...roncsa a bótot .  :-)

Előzmény: horex (172)
horex Creative Commons License 2011.06.10 0 0 172

Ha Sopronban lenne melód ugyanilyen parkolási dijjal, a soproni nem rágná a szart?

Dehogynem

Én V,ker. lakos vagyok, de a parkolómatricám nem érvényes az egész V.ker-re

Oszt már miért nem, ha a VI.kerben meg mindenhol parkolhat/?/ a lakos?

 

Két melót nem fogadtam el a Belvárban, illetve az én áraimat nem fogadták el Benen volt biza a parkolási dij

Pedig nagyon szűkös árat adtam

Majd villamossal viszem a szerszámokat/anyagot vagy autóval és lepakolás után hazaviszem az autót, ujbol vissza villamosal

 

Nyilván elvállalta egy vidéki a melót sokkal olcsóbban, cuccot lepakolta, autót elvitte a kormányzati negyed helyén a napi 600Ft-os parkolóba

Neki igen, nekem nem éri meg igy

 

by horex

Előzmény: Soproni Pinot N. (164)
Soproni Pinot N. Creative Commons License 2011.06.10 0 0 171

Mi -hál' Istennek megtehetjük-  nem is vállalunk ott munkát. Csinálja az, akinek két anyja van. Egyszerűen nem éri meg, a reakcióidőt adottnak veszik, a költségeket szintén, pedig pont ez nem megy felár nélkül a belvárosban. Mostanság még mindig nem akarják elismerni a költségeket, ez is az egyik oka szerintem, hogy halódnak a belvárosi cégek, illetve a multik költöznek, szép lassan felszámolják belvárosi érdekeltségeiket, mert -többek között- nem elég költséghatékonyan működtedhetőek.

Előzmény: Törölt nick (165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!