"az egész agglomerációban bővíteni kellene a pályahálózatot legalább még egy sínpárral (csakis azért hogy gyorsuljon a hálózat) és egységes szabványt kell alkalmazni a metróhálózattal."
Nekem például viszonylag gyakran kell a XI. kerületbe és Budaörsre mennem. Nagyon tudnám értékelni ha a vonat Vác-Fehérvár (nyilván nem csak ebben az útvonalban gondolom a tömegköz megoldását) között közlekedne úgy, hogy a metróalagútban a belvároson át és vagy a budapesti vasútállomásokkon is lennének végig megállók. Szó nélkül letenném az autómat és vennék bérletet. Persze ahhoz hogy ez viszonylag kiszámítható módon működni tudjon az egész agglomerációban bővíteni kellene a pályahálózatot legalább még egy sínpárral (csakis azért hogy gyorsuljon a hálózat) és egységes szabványt kell alkalmazni a metróhálózattal.
Mindenképpen összefüggések vannak. A magyar röghöz köti magát, tehát munkavállalás szempontjából nagyon fontos tényező a jó és olcsó közlekedés (kevés átszállással járó tömegközlekedés). Ezzel szemben jó magyar szokás szerint irigységből és sötétzöldségből a jogot úgy formálják, hogy ezek mindenképpen dráguljanak.
Más: Sajnos az európai útadókról nagyon keveset tudok (leginkább csak semmit), úgyhogy olyan irányba terelted a beszélgetést amelyre sajnos nem tudok reflektálni. Az egészen biztos hogy az útdíjak Ausztriában és Németországban alacsonyabbak mint itthon.
Budapesten és környékén nincs olyan hely, amit ne érnék el autóval max. 45 perc alatt, de akkor már nagyon hosszan autózok, ha ezt a keretet ki kell töltenem.
Ezért is mérgelődök, amikor parkolódíjakkal, dugódíjakkal meg útdíjakkal akarnak BKV-ra terelni, és nem pedig olcsó és minőségi szolgáltatással.
Szerintem, ha a gazdasági növekedés és az útadókmértéke között mindenképpen kapcsolatot szeretnénk felfedezni, akkor nem a személyautókra, hanem a teherforgalomra kivetett európai útadókat érdemes nézni. Ebben az esetben viszont föleg Ausztria, de Németország is a nagyon drágák közé tartoznak, Anglia, Ìrország olcsó, de Olaszország sem annyira drága.
Ez igaz, de azért a kapukat kár volt lebontani. Kellett volna egy automata rendszámfelismerő rendszer a be- és kihajtásnál mint egyes plázákban, így kiszűrhetnék a rendszám nélkül és külföldi rendszámmal bliccelőket. Ráadásul átlagsebességet számolva egyben egy mindenkire kiterjedő sebességellenőrző rendszer is lenne.
Osztrákoknál meg a magyar díjaknak csak töredéke van és a német sem rosszabb. Szerintem inkább ezt kell néznünk, hiszen a közlekedés és a gazdasági fejlődés szoros összefüggést mutat. Ha oktalan drágítással terheljük a közlekedést akkor azzal egyértelműen ártunk a gazdasági fejlődésnek.
Az olasz, spanyol, francia díjak olyanok, hogy kb. még egyszer annyit fizetsz, mint amennyi a benzin. Nálunk a kormány 6 ft/km díjról beszélt (egy pillanatig nem titkolva, hogy a bevételt nem útfenntartásra, hanem a költségvetés általános kalapjába szánják, tehát ez lényegében egy újabb adó).
Amíg csak Budapestben tudsz gondolkozni addig ez így is fog maradni. Minden nagyvárost - többek között a tömegközleledés esetében is - az agglomerációjával kell egyben értelmezni.
Nincsen ezzel semmi baj. Készítsenek egy olyan jó tömegközt, amely az agglomerációt kevés v. nulla átszállással végre egyben értelmezi a RER és az S-Bahn mintájára a fővárossal és ezt követően valóban van helye mindenféle magán célú gépjárművel történő drágításnak. Jelenleg az a helyzet hogy Veresegyház túlsó feléről csúcsforgalomban 30-35 perc alatt érek a Deák térre autóval. A tömegközlekedési alternatíva szerint ez 1,5 óra lenne, de legtöbbször 30-35 percet csak a vonat késik. Minden más eset csak azért jönne létre hogy újabb tetves adót b@sszanak a nyakunkba.
Nagy igazság, hogy sok autós olcsóbban "megúszná" taxival... Mert mindenki csak az üzemanyagot számolja, holott az az összköltség kb 20-25%-a... Egyetértek!
"Olaszországban egyébként nagyon erősen meg vannak támogatva államilag az árak"
Mert Magyarországon nem? Mennyi támogatást is kap a BKV és a MÁV egy évben? És mennyi az externáliájuk, vagyis az a külső költségük, ami a működésből fakad, de más fizeti?
A közösségellenes közlekedés Magyarországon csak arra való, hogy a közpénzekből magán- és pártcélokra bányászni lehessen belőle. Ha az alternatív közlekedési módokat nem drágítanák mesterségesen, akkor fogyatkozna a kibányászható pénz, és az nagyon rosszul esne a bányászoknak. Ezért kell drágítani minden mást, ami nem a bánya kincseit gyarapítja.
Az a gyanúm a török birodalom örökségétől nem fog Mo sosem megszabadulni. Úgy összenőttek a defterdárok a magyar nemességgel hogy ebből a szimbiózisból lehetetlen kitörni. Mo-on alapszabály hogy mindig mindenben harácsolni kell, ebben balosok és jobbosok mélyen egyetértenek, ez teszi őket magyarrá.
Ez attol van, mert tömegek metróznak a városban napi kétszer A-B. És ennyi a BKV használatuk.
Ők azok, akik kinnal és keservvel mostanra le kellett mondjanak az autorol, mert sikerült rosszabbá tenni, időben, fáradtságban, pénzben, mindenhogy, utcán állni vele pánzért egésznap, parkolóház helyet venni, oda felgyalogol, legyalogol..ugyanugy megázik már, stb......
Viszont mindenhova máshova kocsival (taxival? ismerőssel? haverokkal? pasival_csajukkal? stb) mennek, vagyis kis költséggel (egy tömött metrókocsi mozgatásának utasra jutó fillérei) havi vagyont, egy teljes bérlet árát lehet levenni róluk.
A jegyár ehhez van belőve, számold ki!
Ha megveszem a 4hétre kb a 4gyűjtőjegyet, már rosszabbul járok a 40db átlag 3megállós utammal, mint a bérlettel.
Ez szándékos, igy maximalizálható a bevétel a minimális erőfeszitéshez képest, igy szedhető ki a legjobban ellenőrizhető belvárosi metrómegállók közt a legkönnyebben fizető, alapból eleve egzisztencia, eredetileg autós, belvárosi dolgozó rétegről a nagy lé.
Vesszenek meg, lusta török rablógazdálkodó s@ggfej banda!
Majd villamossal viszem a szerszámokat/anyagot vagy autóval és lepakolás után hazaviszem az autót, ujbol vissza villamosal
Szvsz pont itt a lényeg. És tegyük hozzá, az ügyfelek elvárják ugyanazt a reakcióidőt, pontosságot és színvonalat. Ugyanakkor a belvárosi felárat nem hajlandóak megfizetni vagy átvállalni (kivéve a multikat, ill. közepes vagy annál nagyobb cégeket)
Belátható, hogy ez így nem kóser, ha költségeket nem ismerik el, akkor cumi.
Ha Sopronban lenne melód ugyanilyen parkolási dijjal, a soproni nem rágná a szart?
Én budapesti vagyok, itt is születtem, de nagyon rossz véleménnyel vagyok városomról. Vidéken nincs ennyi magától elszállt szarrágó. Úgyhogy nem hiszem.
Budapesten a tarifaszint szerintem megfelelő, a tarifastruktúra nagyon rossz. A sima vonaljegy ára irreálisan magas.
Olaszországban egyébként nagyon erősen meg vannak támogatva államilag az árak, a havibérlet Rómában vagy Milánóban is csak 30 euró. Nemrég utaztam vonattal Milánóból Bellinzonába. Kb. félúton van a határ, de a svájci szakaszért majdnem négyszer annyit kellett fizetni, mint az olaszért...
Erről van szó. Prága városa pl. közel tízszer annyi pénzt rak bele a saját közlekedési vállalatába, mint Budapest a BKV-ba. A német vasút pályafenntartása kilométerenként 80-szor annyi pénzből gazdálkodik, mint a MÁV. Úgy azért könnyebb jó minőséget szolgáltatni relative olcsón.
Igaz, a távolsági vasút közlekedés nyugaton általában önfenntartó, ami alatt azt kell érteni, hogy a pályát kiépíti az állam, de a jegyeket olyan drágán adják, hogy állami működési támogatásra már nincs szükség. A városi-elővárosi közlekedés viszont mindenütt állami pénzből él. Csak hát ugye az a kérdés, ha azt várjuk, hogy a mostani évi 50-60 milliárd helyett mondjuk 150-et rakjon a BKV-ba Budapest és a magyar állam, akkor hamar felmerül, hogy ehhez honnét is lenne pénz.
Na, ma valaki elmondta, hogy szerinte honnét. Lett is nagy felzúdulás :-)
tulajdonképpen nem az árakkal van a baj, azok alapvetően rendben vannak, hanem a fizetések túl alacsonyak
A fene tudja, ha én Párizsban vagy Rómában olcsóbban utazok mint itthon, akkor szerintem az árakkal is baj van (mondjuk villamossal és egy metró átszálással megyek sörözni). Okay, a bérletre ez nem igaz, de a sima jegyre már igen.
Mi -hál' Istennek megtehetjük- nem is vállalunk ott munkát. Csinálja az, akinek két anyja van. Egyszerűen nem éri meg, a reakcióidőt adottnak veszik, a költségeket szintén, pedig pont ez nem megy felár nélkül a belvárosban. Mostanság még mindig nem akarják elismerni a költségeket, ez is az egyik oka szerintem, hogy halódnak a belvárosi cégek, illetve a multik költöznek, szép lassan felszámolják belvárosi érdekeltségeiket, mert -többek között- nem elég költséghatékonyan működtedhetőek.