Ja, és nem biztos, hogy ezek a jelenleg érvényesek, kisebb-nagyobb módosítások előfordulhattak, nem néztem, hogy ezek a jelenleg érvényesek-e, a mennyiségük viszont nem kevesebb lett.
Ennyit találtam neten, a kollégák talán ki tudnak egészíteni. Ha a legvékonyabb kötetrevalót megtalálod, azt elírhatod mennyiségre egy mozdonysorozat leírásához, majd be kell szoroznod 6-tal, 10-zel, azokról nem találtam leírást.
Ha hibázunk, ezeket nyitják ki a főnökeink, vagy bíroságon az ügyvéd, és megmutatja, hogy melyik sorban van az a mondat, amelyben hibáztunk. A részletes tudnivalóinkat az O.1. számú utasítás tartalmazza. Ezek közül az F7 és E101 sz. utasításból "csak" a ránk vonatkozó részeket kell ismernünk, hogy melyeket, szintén az O1 tartalmazza.
Mindenből két évente vizsgát kell tenni, akinek nem sikerül, eltíltják a munkavégzéstől, és természetesen fizetést sem kap. Akárhányszor nem lehet próbálkozni, egy bizonyos sikertelen darabszámú vizsga után újabb hatósági vizsga jön, ha az megint nem sikerül, akkor azonnali elbocsájtás. És ne 5-10 vizsgában gondolkodj.
Rutin minden szakmához kell, nem csak ezekhez, félreértés ne essék. Nálunk véleményem szerint kb. ennyi (a tanfolyam ideje fix, a rárakódott idő a magánvéleményem, de ha azt írom, hogy egy élet is kevés akkor sem túlzok-és tudom, nem ez az egyetlen ilyen hivatás/foglalkozás). Kötöttpályát összehasonlítani közúttal pedig olyan, mintha azt írnám, hogy a fával sokkal könnyebb dolgozni mint a vassal, mert a vason elkopik a gyalu. Igaz ez az állításom?
Értem, lényegében a gyakorlat, a rutin megszerzése miatt tart enny ideig. Csak azért kérdeztem, mert egy vonat se bonyoultabb, mint egy busz, sőt a kötött pályának előnyei is vannak, de busznál is kell azért pár év mire tényleg megvan a rutin.
Egy gyerekkori baratom Szegeden vegzett a vasutforgalmi Technikumban 68-ban ,utana folytatta ugyanott a felsofokut de egy ev utan otthagyta es elment mozdonyvezeto tanoncnak a kanizsai futohazhoz, de o joval hamarabb mar onalloan vezetett ,emlekszem ra az akkor meg uzemben levo M-40-esekkel vitte a BP-Kanizsa szemelyvonatokat.
A mozdonyvezető gyakornokok egy körülbelül 16 hónapos nappali tanfolyamon vesznek részt. Az elméleti képzés során általános, forgalmi, műszaki és egyéb vasúti utasítások megismerését szolgáló tantárgyakat sajátítanak el. Az elméleti órákon tanultak begyakorlását segítik elő a gyakorlati oktatások. A műhelygyakorlatok keretében megismerkednek a vontatójárművek és a kocsik szerkezetével. A forgalmi és vezetéstechnikai oktatások elméleti tananyagának készségszinten történő elsajátításához egy modern eszköz, a mozdonyszimulátor is segítséget nyújt.
A sikeres forgalmi és egyéb alapozó vizsgák letétele után kezdheti meg a tanfolyam hallgatója a vezetési gyakorlatot. A két vontatási nemes (dízel és villamos) képzés alatt kétszer három hónap vezetési gyakorlatot kell szerezni a tanult típusokon. Ez az időszak már a fordulószolgálatok rendje szerint zajlik, üzemi körülmények között. A tanfolyam összefoglaló része után házi vizsga, majd hatósági vizsga következik, mely két részből áll: elméleti szóbeli vizsgából és gyakorlati vezetésből. A 16 hónapos képzés végén általában 2 dízel és 2 villamos mozdony típus vezetésére szerez képesítést a gyakornok.
A képzés idejére a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a mozdonyvezető gyakornokokkal munkaviszonyt létesít. A tanfolyam költségeit a Társaság finanszírozza. A képzési költséget a munkavállalónak részben vagy egészben akkor kell visszafizetnie, ha a szerződésben előírt feltételeket nem teljesíti. A felvételhez szükséges feltételek: érettségi, orvosi alkalmasság, kiválasztáson történő megfelelés. Előny feltételek: szakirányú technikumi végzettség, számítógépes ismeretek, vasipari szakma, VASUTAS CSALÁDTAG. (na ez az a rész, amire céloztam-ő belelát, hogy mivel jár, és helyből konyít hozzá ha erre a pályára lép.)
Az induló képzések tematikájával kapcsolatosan a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központjának honlapján (www.bgok.hu) is talál információkat.
Amennyiben meghirdetésre kerül a mozdonyvezető gyakornoki munkakör, annak részleteiről letölthető formában talál bővebb információkat e tájékoztató alatt. Amennyiben programunk felkelti érdeklődését, önéletrajzát és motivációs levelét kérjük, hogy küldje meg a hirdetésben megadott e-mail címre.
Az alapképzés kb. 18 hónap, utána megszerzed a helyi vizsgákat, vonalismereteket, típusismereteket, műszaki rutint (hogy ne akadj el egy vonattal csakmert megadja magát a gép), és ennyi idő telik el kb., mire ott állsz meg ahol akarsz, nem pedig ott, ahol sikerül. De van akinek több, van akinek kevesebb idő is elég (bár ők általában vasút világában nőttek fel eleve.)
Nem szokásunk sírni! Na jó, gázolás után én szoktam, de csak otthon. Ha választanom kéne diktatúra vagy katonaság alatt, vagy nevezzük ahogy akarjuk, én inkább kőműves vagy sarus lennék, ha léteze még sarus (kocsirendező van, tolatásvezető, ők saruznak-na tessék, máris okosabb vagy). Kőművesként falaznék, a culáger meg kiszolgál, nem szakadnék meg. Te meg mehetsz helyettem mozdonyt vezetni (kb. 4 év mire önállóan használni tudna a cég, ha egyeltalán tudna), de ki fizeti a kiadásaid, amíg te katonáskodsz, én meg integetek neked az épülő ház oldaláról? Nem találsz köztünk szerintem olyan embert, aki ingyenmunkaként ugyanezt választaná, de persze csak a magam nevében beszélhetek.
Nem sírt itt egy mv sem,sőt a topik neve sem méltó méltó a "szakmánkhoz",mögöttem 33 év mozdonyszolgálat van és nem verem magam,csak a munkámat végeztem(szerettem is)és dolgoztam mint bárki más akik miatt hasonló nevű topikokat nyithatnátok.
A másik dolog,hogy minket mindig is mint félkatonai szervezetként dolgoztattak és ezért volt a felmentés a katonai szolgálattól,de ti sokan inkább azt a 2 évet választottátok az mv munka helyett.
Most meg megy itt a b@szogatás az emberek között és ott"fennt"meg röhögnek rajtunk a politikusok,de lehet ők voltak a topiknyitók?mert akkor hasonlókat is létrehoznak(figyelemelterelés a napi gondokról) és röhögnek rajtunk amíg mi vitázunk,mert olyan hülyének néznek bennünket,hogy nem vettük észre mire jó ez az egész cirkusz.
Hát a mozdonyvezetők (gondolom vannak még ilyen szakmák, mondjuk pilóta, stb.) nem reggel vagy este kezdenek, hanem összevissza. Mondjuk hétfőn reggel 4-kor. Kedden este 11-kor. Pénteken délben és mondjuk vasárnap éjfél után 30 perccel. Egy hét alatt négyszer kell megváltoztatni a bioritmusokat. Most ha figyelmebe veszem, hogy óraátálításnál kétszer egy évben 1 óráról van szó és sok szakember azt mondja milyen egészségtelen, akkor hetente 3x vagy 4x bioritmust váltani gondolom sokkal egészségtelenebb. És nem egy óráról van szó. Tulajdonképpen könnyebb reggel és este dolgozni járni, és még könnyebb egész héten ugyanúgy este dolgozni menni. Persze sokkal könnyebb csak reggel dolgozni menne. Legalábbis szerintem.
Hát én is ismerek egy mozdonyvezetőt, pontosabban már nem mozdonyvezető. De volt esete, hogy egy autóban négyen maghaltak és nem egészen 1 hónapra rá, hárman egymás után lépkedtek a síneken, és minhármat úgy ütötte el mint a kuglibábukat. Télen hajnalban történt, bebugyolálva nagy sapkában nem hallották, hogy jön a vonat. Mivel előtte régebben volt már 1 öngyilkosa, 8 emberről beszélhetünk. Azt mondta, hogy őt nem viselte meg az egész, csak az volt rossz utána, hogy minden bokorban, minden fekete foltban embereket vélt felfedezni vezetés közben. Például mondta, hogy lefékezett, mert embert látott feküdni a sínek között, közben az valami fekete fólia volt. Egyszer egy nagy kutya ugrott közvetlen a vonat elé és azt hitte ember. Lefékezett majd megálapították, hogy kutya.
Mi a különbség egy mozdonyvezető és egy rendőr vagy mentős között? Hát még a rendőr és a mentős csak a csúnya végeredményt látja, a mozdonyvezetők nagy része "live" részese a csúnya eseményeknek akár többször az életükben, tulajdonképpen ők a gyilkos fegyver, ezért egyáltalán nem tartom könnyű szakmának.
Próbálnám, de én nem bírom ki, elnézést mindenkitől, a böszmeséget nem tudom elviselni, és ezért reagálok. Az értelmesebb olvasó legyint, én meg felháborodom (nálam eléri a célját 10%-ban-leereszkedni totálra azért nem fogok), de le tud húzni.
Elveszik, korhatár előtt megdöglünk, épp ahogy te kívántad egy előbbi hozzászólásodban.
Nem gondolom (erre most hadd ne térjek ki miért), hogy ezzel spórolna az állam, de tegyük fel, hogy megspórol havi kb 40000-ret fejenként, plusz annyi év nyugdíjkifizetést, amennyit munkával töltünk (de nem fogunk, annál hamarabb boldoggá teszünk téged, megdöglünk).
De álmodjunk még tovább, nyugdíjkorhatárig dolgozunk, és a nyugdíjbavonulás másnapján teszünk téged boldoggá, ezzel már súlyos milliókat lehetne spórolni, ami a költségvetésbe menne.
Nos, a kérdésem: szerinted utána sok pénzzel a zsebében állam bácsi mit fog tenni? Majd neked adja béremelés formájában? Te kis naiv, de aranyos :)
Kb 1994-be történhetett.Hajnali páros személyvonat-emlékszem Bz 204 mot. volt.-Pusztaszabolcsról érkeztem volna Dunaújvárárosba.Bejárati jelző elött lehettem enyhe balos ívben mikor észrevettem egy űrszelvényben levő férfit amint fejjel lefelé nézett valamit.Hangjelzést adtam majd gyorsfékezést alkalmaztam.Pár méterre léhettem mikor át akart elöttem szaladni!Még most is hallom ahogy kopogogott!Darabolás nem volt!Megálltam majd szóltam az utasoknak,hogy baleset történt!Hátra mentem és szólógattam az illetőt. A ruhája szanaszét volt.Láttam,hogy életjelet nem ad!Az utasok meg néztek!Aztán telefon..............!Meg szonda,eseménykönyv.
"Ne röhögtess már hogy a mozdonyvezető olyan kegyetlen szakma lenne."
Akkor csináld és utána röhögj...
Itt mindenki leszólja a mozdonyvezetőket, hogy ilyen könnyű dolguk van meg olyan könnyű...
Ezeknek tudnám javasolni, hogy talán csinálják pár éven keresztül... Utána térjünk vissza a dologra.
Egyébként meg... visszaolvasva nem láttam egy kollégától se, hogy más szakmáját, vagy éppen a végzett munkáját lebecsülné.
Talán már ha másért nem, de ezért is illene ez , hogy fordítva is így legyen.
Én sem ezzel kezdtem a pályafutásom. Dolgoztam sokkal trógerebb helyen is.
De... Nem véletlen van az, hogy a mozdonyvezetők korábban mennek nyugdíjba.
Sokan közülünk még az előrehozott nyugdíjkorhatárt sem érik meg... Akiknek szerencséjük van, azok egy-két évig nyugdíjasok. (Még mindig 60 év alatt beszélünk)
Na és akik tényleg kurvára mákosak... Na azok még a tényleges öregségi nyugdíjkorhatárt is elérik.
Szóval itt nem csak arról van szó, hogy esetleg korábban elmenni nyugdíjba... hanem, hogy EGYÁLTALÁN nyugdíjba menni...
Amúgy meg ezzel az első hsz.-el ki is szálltam a vitából, mert néha bődületes baromságok vannak leírva... Amikre úgysem tudnék kultúráltan reagálni.