Keresés

Részletes keresés

sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 212

Ja, és nem biztos, hogy ezek a jelenleg érvényesek, kisebb-nagyobb módosítások előfordulhattak, nem néztem, hogy ezek a jelenleg érvényesek-e, a mennyiségük viszont nem kevesebb lett.

 

Előzmény: sargaa (210)
testardo Creative Commons License 2011.05.24 0 0 211

Szegény szutyik,mindjárt elsírom magamat...

Előzmény: tfmb (203)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 210

A buszokhoz és a közúthoz nem értek, de nekem ezeket kell tudnom az alapvizsgához:

 

http://rs1.sze.hu/KO/download/f1f2/f2_fugg.pdf

http://www.zolikom.hu/utasitas/e12/e12.pdf

http://kalauzkulcs.atw.hu/doc/pdf/f7.pdf

http://kalauzkulcs.atw.hu/doc/pdf/e1.pdf

http://nagyfero.atw.hu/vasut/e2.pdf

http://mr2-hoszt.atw.hu/e101.pdf

 

Ennyit találtam neten, a kollégák talán ki tudnak egészíteni. Ha a legvékonyabb kötetrevalót megtalálod, azt elírhatod mennyiségre egy mozdonysorozat leírásához, majd be kell szoroznod 6-tal, 10-zel, azokról nem találtam leírást.

Ha hibázunk, ezeket nyitják ki a főnökeink, vagy bíroságon az ügyvéd, és megmutatja, hogy melyik sorban van az a mondat, amelyben hibáztunk. A részletes tudnivalóinkat az O.1. számú utasítás tartalmazza. Ezek közül az F7 és E101 sz. utasításból "csak" a ránk vonatkozó részeket kell ismernünk, hogy melyeket, szintén az O1 tartalmazza.

Mindenből két évente vizsgát kell tenni, akinek nem sikerül, eltíltják a munkavégzéstől, és természetesen fizetést sem kap.  Akárhányszor nem lehet próbálkozni, egy bizonyos sikertelen darabszámú vizsga után újabb hatósági vizsga jön, ha az megint nem sikerül, akkor azonnali elbocsájtás. És ne 5-10 vizsgában gondolkodj.

Előzmény: sargaa (208)
a mozdonyvezet Creative Commons License 2011.05.24 0 0 209

Hát én voltam katona és mozdonyvezető is.

Előzmény: tfmb (203)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 208

Rutin minden szakmához kell, nem csak ezekhez, félreértés ne essék. Nálunk véleményem szerint kb. ennyi (a tanfolyam ideje fix, a rárakódott idő a magánvéleményem, de ha azt írom, hogy egy élet is kevés akkor sem túlzok-és tudom, nem ez az egyetlen ilyen hivatás/foglalkozás). Kötöttpályát összehasonlítani közúttal pedig olyan, mintha azt írnám, hogy a fával sokkal könnyebb dolgozni mint a vassal, mert a vason elkopik a gyalu. Igaz ez az állításom?

Előzmény: Tzp (207)
Tzp Creative Commons License 2011.05.24 0 0 207

Értem, lényegében a gyakorlat, a rutin megszerzése miatt tart enny ideig. Csak azért kérdeztem, mert egy vonat se bonyoultabb, mint egy busz, sőt a kötött pályának előnyei is vannak, de busznál is kell azért pár év mire tényleg megvan a rutin.

Előzmény: sargaa (204)
Derek Creative Commons License 2011.05.24 0 0 206

Egy gyerekkori baratom Szegeden vegzett a vasutforgalmi Technikumban 68-ban ,utana folytatta ugyanott a felsofokut de egy ev utan otthagyta es elment mozdonyvezeto tanoncnak a kanizsai futohazhoz, de o joval hamarabb mar onalloan vezetett ,emlekszem ra az akkor meg uzemben levo M-40-esekkel vitte a BP-Kanizsa szemelyvonatokat.

 

 

Előzmény: sargaa (205)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 205

Kedves Érdeklődő!

A mozdonyvezető gyakornokok egy körülbelül 16 hónapos nappali tanfolyamon vesznek részt.
Az elméleti képzés során általános, forgalmi, műszaki és egyéb vasúti utasítások megismerését szolgáló tantárgyakat sajátítanak el. Az elméleti órákon tanultak begyakorlását segítik elő a gyakorlati oktatások.
A műhelygyakorlatok keretében megismerkednek a vontatójárművek és a kocsik szerkezetével.
A forgalmi és vezetéstechnikai oktatások elméleti tananyagának készségszinten történő elsajátításához egy modern eszköz, a mozdonyszimulátor is segítséget nyújt.

A sikeres forgalmi és egyéb alapozó vizsgák letétele után kezdheti meg a tanfolyam hallgatója a vezetési gyakorlatot. A két vontatási nemes (dízel és villamos) képzés alatt kétszer három hónap vezetési gyakorlatot kell szerezni a tanult típusokon. Ez az időszak már a fordulószolgálatok rendje szerint zajlik, üzemi körülmények között.
A tanfolyam összefoglaló része után házi vizsga, majd hatósági vizsga következik, mely két részből áll: elméleti szóbeli vizsgából és gyakorlati vezetésből.
A 16 hónapos képzés végén általában 2 dízel és 2 villamos mozdony típus vezetésére szerez képesítést a gyakornok.

A képzés idejére a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a mozdonyvezető gyakornokokkal munkaviszonyt létesít. A tanfolyam költségeit a Társaság finanszírozza. A képzési költséget a munkavállalónak részben vagy egészben akkor kell visszafizetnie, ha a szerződésben előírt feltételeket nem teljesíti.
A felvételhez szükséges feltételek: érettségi, orvosi alkalmasság, kiválasztáson történő megfelelés. Előny feltételek: szakirányú technikumi végzettség, számítógépes ismeretek, vasipari szakma, VASUTAS CSALÁDTAG. (na ez az a rész, amire céloztam-ő belelát, hogy mivel jár, és helyből konyít hozzá ha erre a pályára lép.)

Az induló képzések tematikájával kapcsolatosan a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központjának honlapján (www.bgok.hu) is talál információkat.

Amennyiben meghirdetésre kerül a mozdonyvezető gyakornoki munkakör, annak részleteiről letölthető formában talál bővebb információkat e tájékoztató alatt. Amennyiben programunk felkelti érdeklődését, önéletrajzát és motivációs levelét kérjük, hogy küldje meg a hirdetésben megadott e-mail címre.

 

 

forrás:

 

http://www.mav-trakcio.hu/mavtrakcio/mozdonyvezeto_gyakornoki_program.php

Előzmény: sargaa (204)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 204

Az alapképzés kb. 18 hónap, utána megszerzed a helyi vizsgákat, vonalismereteket, típusismereteket, műszaki rutint (hogy ne akadj el egy vonattal csakmert megadja magát a gép), és ennyi idő telik el kb., mire ott állsz meg ahol akarsz, nem pedig ott, ahol sikerül. De van akinek több, van akinek kevesebb idő is elég (bár ők általában vasút világában nőttek fel eleve.)

Előzmény: Tzp (202)
tfmb Creative Commons License 2011.05.24 0 0 203

Jó napot kívánok!

Olvastam ezt a fórumot és az első dolog ami eszembe jutott.

Hány ember volt katona az ide írók közül?

Ki van tisztába a mozdonyvezetők napi szolgálat ellátásával?

Miért mondja a mozdonyvezető azt ,hogy "szolgálatba"megyek?

Miért mondjuk még néhányan:

Szolgálatba Tisztelettel Jelentkezek!

Miért járunk formaruhában?

Miért vagyunk büszkék arra ,hogy ez a hivatásunk?

Miért megyünk fáradtan haza?

Miért fél a gyermekem a feleségem ,ha vasúti balaset lát a híradóban?

Miért kell azt mondanom,hogy nem tudok gyermekem elmenni az iskolába érted?

Miért kell hajnalban a telefon csörgésre fel kelni,mert "Gyere szolgálatba"?

 

Sorolhatnám,de!

Mi azért válaltuk,mert mozdonyvezetők akartunk lenni!

De ez nem azt jelenti,hogy vissza kellene élni a családom és az én hivatás szeretettemmel!:-(((

 

Tzp Creative Commons License 2011.05.24 0 0 202

"kb. 4 év mire önállóan használni tudna a cég"

 

Miért tart ennyi ideig a képzés?

Előzmény: sargaa (201)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 201

Nem szokásunk sírni! Na jó, gázolás után én szoktam, de csak otthon. Ha választanom kéne diktatúra vagy katonaság alatt, vagy nevezzük ahogy akarjuk, én inkább kőműves vagy sarus lennék, ha léteze még sarus (kocsirendező van, tolatásvezető, ők saruznak-na tessék, máris okosabb vagy). Kőművesként falaznék, a culáger meg kiszolgál, nem szakadnék meg. Te meg mehetsz helyettem mozdonyt vezetni (kb. 4 év mire önállóan használni tudna a cég, ha egyeltalán tudna), de ki fizeti a kiadásaid, amíg te katonáskodsz, én meg integetek neked az épülő ház oldaláról? Nem találsz köztünk szerintem olyan embert, aki ingyenmunkaként ugyanezt választaná, de persze csak a magam nevében beszélhetek.

Előzmény: Törölt nick (196)
.a Villám Vili Creative Commons License 2011.05.24 0 0 200

 

 Ó, ha ilyen egyszerű lenne, ki a csudát érdekelne a rendszertelenség rendszeressége.

De amikor végez reggel 8-kor, és kezd másnap hajnalban, mondjuk 3-kor.

Vagy reggel végez, és estére visszajön, mert a törvényes pihenőt letöltötted...

Előzmény: Demokrapia (198)
M62-238 Creative Commons License 2011.05.24 0 0 199

"Kár nekik sírni. Nem vesszük be."

 

Nem sírt itt egy mv sem,sőt a topik neve sem méltó méltó a "szakmánkhoz",mögöttem 33 év mozdonyszolgálat van és nem verem magam,csak a munkámat végeztem(szerettem is)és dolgoztam mint bárki más akik miatt hasonló nevű topikokat nyithatnátok.

A másik dolog,hogy minket mindig is mint félkatonai szervezetként dolgoztattak és ezért volt a felmentés a katonai szolgálattól,de ti sokan inkább azt a 2 évet választottátok az mv munka helyett.

Most meg megy itt a b@szogatás az emberek között és ott"fennt"meg röhögnek rajtunk a politikusok,de lehet ők voltak a topiknyitók?mert akkor hasonlókat is létrehoznak(figyelemelterelés a napi gondokról) és röhögnek rajtunk amíg mi vitázunk,mert olyan hülyének néznek bennünket,hogy nem vettük észre mire jó ez az egész cirkusz.

Előzmény: Törölt nick (196)
Demokrapia Creative Commons License 2011.05.24 0 0 198

Hát a mozdonyvezetők (gondolom vannak még ilyen szakmák, mondjuk pilóta, stb.) nem reggel vagy este kezdenek, hanem összevissza. Mondjuk hétfőn reggel 4-kor. Kedden este 11-kor. Pénteken délben és mondjuk vasárnap éjfél után 30 perccel. Egy hét alatt négyszer kell megváltoztatni a bioritmusokat. Most ha figyelmebe veszem, hogy óraátálításnál kétszer egy évben 1 óráról van szó és sok szakember azt mondja milyen egészségtelen, akkor hetente 3x vagy 4x bioritmust váltani gondolom sokkal egészségtelenebb. És nem egy óráról van szó. Tulajdonképpen könnyebb reggel és este dolgozni járni, és még könnyebb egész héten ugyanúgy este dolgozni menni. Persze sokkal könnyebb csak reggel dolgozni menne. Legalábbis szerintem.

Előzmény: from.hu (190)
Demokrapia Creative Commons License 2011.05.24 0 0 197

Hát én is ismerek egy mozdonyvezetőt, pontosabban már nem mozdonyvezető. De volt esete, hogy egy autóban négyen maghaltak és nem egészen 1 hónapra rá, hárman egymás után lépkedtek a síneken, és minhármat úgy ütötte el mint a kuglibábukat. Télen hajnalban történt, bebugyolálva nagy sapkában nem hallották, hogy jön a vonat. Mivel előtte régebben volt már 1 öngyilkosa, 8 emberről beszélhetünk. Azt mondta, hogy őt nem viselte meg az egész, csak az volt rossz utána, hogy minden bokorban, minden fekete foltban embereket vélt felfedezni vezetés közben. Például mondta, hogy lefékezett, mert embert látott feküdni a sínek között, közben az valami fekete fólia volt. Egyszer egy nagy kutya ugrott közvetlen a vonat elé és azt hitte ember. Lefékezett majd megálapították, hogy kutya.

Mi a különbség egy mozdonyvezető és egy rendőr vagy mentős között? Hát még a rendőr és a mentős csak a csúnya végeredményt látja, a mozdonyvezetők nagy része "live" részese a csúnya eseményeknek akár többször az életükben, tulajdonképpen ők a gyilkos fegyver, ezért egyáltalán nem tartom könnyű szakmának.

Előzmény: tuutuu (187)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 195

Próbálnám, de én nem bírom ki, elnézést mindenkitől, a böszmeséget nem tudom elviselni, és ezért reagálok. Az értelmesebb olvasó legyint, én meg felháborodom (nálam eléri a célját 10%-ban-leereszkedni totálra azért nem fogok), de le tud húzni.

Előzmény: 1.copyright (194)
1.copyright Creative Commons License 2011.05.24 0 0 194

 

" korhatár előtt megdöglünk "

 

Az emberek, azok meghalnak...
Az állatok döglenek meg, de rájuk is szokták finomabban, hogy kimúlt, elszenderült... 

Ne menj bele színvonaltalan vitákba!

Előzmény: sargaa (193)
sargaa Creative Commons License 2011.05.24 0 0 193

Ám legyen...játszunk ezzel egy kicsit.

Elveszik, korhatár előtt megdöglünk, épp ahogy te kívántad egy előbbi hozzászólásodban.

Nem gondolom (erre most hadd ne térjek ki miért), hogy ezzel spórolna az állam, de tegyük fel, hogy megspórol havi kb 40000-ret fejenként, plusz annyi év nyugdíjkifizetést, amennyit munkával töltünk (de nem fogunk, annál hamarabb boldoggá teszünk téged, megdöglünk).

De álmodjunk még tovább, nyugdíjkorhatárig dolgozunk, és a nyugdíjbavonulás másnapján teszünk téged boldoggá, ezzel már súlyos milliókat lehetne spórolni, ami a költségvetésbe menne.

Nos, a kérdésem: szerinted utána sok pénzzel a zsebében állam bácsi mit fog tenni? Majd neked adja béremelés formájában? Te kis naiv, de aranyos :)

Előzmény: Törölt nick (184)
csavar1968 Creative Commons License 2011.05.23 0 0 192

Kb 1994-be történhetett.Hajnali páros személyvonat-emlékszem Bz 204 mot. volt.-Pusztaszabolcsról érkeztem volna Dunaújvárárosba.Bejárati jelző elött lehettem enyhe balos ívben mikor észrevettem egy űrszelvényben levő férfit amint fejjel lefelé nézett valamit.Hangjelzést adtam majd gyorsfékezést alkalmaztam.Pár méterre léhettem mikor át akart elöttem szaladni!Még most is hallom ahogy kopogogott!Darabolás nem volt!Megálltam majd szóltam az utasoknak,hogy baleset történt!Hátra mentem és szólógattam az illetőt. A ruhája szanaszét volt.Láttam,hogy életjelet nem ad!Az utasok meg néztek!Aztán telefon..............!Meg szonda,eseménykönyv.

Előzmény: grandemas (191)
grandemas Creative Commons License 2011.05.23 0 0 191

Nem baj. Nekem Szárszónál, és nem "nagy ember", ""csak"" egy nyugdíjas tanárnő. Cafatokra, több darabra...-:(((((

Előzmény: tuutuu (189)
from.hu Creative Commons License 2011.05.23 0 0 190

Sarus már nem nagyon van,viszont ők jóval rendszeresebb életmódot élnek...reggel kezd,este végez,vagy fordítva.

 

Előzmény: Törölt nick (185)
tuutuu Creative Commons License 2011.05.23 0 0 189

A francba:

Szemes=Szárszó...

Előzmény: tuutuu (188)
tuutuu Creative Commons License 2011.05.23 0 0 188

Ja, nem Szemesnél volt a dolog...:}}

..{{

Előzmény: tuutuu (187)
tuutuu Creative Commons License 2011.05.23 0 0 187

Nekem volt egy jó ismerősöm, vele sokat beszélgettünk, mozdonyvezető volt.

Úgy 50 éves lehetett, mikor egy hülye egy balatoni járat alkalmával eléugrott.

Nagyon összedőlt, pedig minden vizsgálat szerint abszolút ártatlan volt.

Táppénzre került, de nem épült fel, 55 éves korában, teljesen szétesve meghalt.

Előzmény: Törölt nick (181)
sargaa Creative Commons License 2011.05.23 0 0 183

Hangyabojy.

M62-238 Creative Commons License 2011.05.22 0 0 182
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.22 0 0 181

"Ne röhögtess már hogy a mozdonyvezető olyan kegyetlen szakma lenne."

 

Akkor csináld és utána röhögj... 

 

Itt mindenki leszólja a mozdonyvezetőket, hogy ilyen könnyű dolguk van meg olyan könnyű...

Ezeknek tudnám javasolni, hogy talán csinálják pár éven keresztül... Utána térjünk vissza a dologra.

Egyébként meg... visszaolvasva nem láttam egy kollégától se, hogy más szakmáját, vagy éppen a végzett munkáját lebecsülné.

Talán már ha másért nem, de ezért is illene ez , hogy fordítva is így legyen.

Én sem ezzel kezdtem a pályafutásom. Dolgoztam sokkal trógerebb helyen is.

De... Nem véletlen van az, hogy a mozdonyvezetők korábban mennek nyugdíjba.

Sokan közülünk még az előrehozott nyugdíjkorhatárt sem érik meg... Akiknek szerencséjük van, azok egy-két évig nyugdíjasok. (Még mindig 60 év alatt beszélünk)

Na és akik tényleg kurvára mákosak... Na azok még a tényleges öregségi nyugdíjkorhatárt is elérik.

Szóval itt nem csak arról van szó, hogy esetleg korábban elmenni nyugdíjba... hanem, hogy EGYÁLTALÁN nyugdíjba menni...

 

Amúgy meg ezzel az első hsz.-el ki is szálltam a vitából, mert néha bődületes baromságok vannak leírva... Amikre úgysem tudnék kultúráltan reagálni.

 

Kösz hogy elolvastátok.

Előzmény: Törölt nick (93)
csavar1968 Creative Commons License 2011.05.22 0 0 180

Ha megéri kend!Ez a lényeg dolgozni,dolgozni,dolgozni!Aztán megdögleni!Pénz meg az ablakban!

Előzmény: from.hu (179)
from.hu Creative Commons License 2011.05.22 0 0 179

...és mindenki dolgozzon ugyanannyi évet.Ha 65 éves koromig dolgozok,akkor 46 év munkaviszonyom lesz.

Előzmény: sargaa (176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!