Mi magyarok tényleg inkább járjuk a magunk külön pénzügyi-gazdasági-katonai útját? E kérdésekre határozott igennel felel az egyre nagyobb nemzetközi odafigyelésnek örvendő globális hirszerző agytröszt, a texasi székhelyű Stratfor vezető analistája, Marko Papic. A Stratfor legfrissebb elemzéseinek készítői egyenesen eltanácsolják Magyarországot az eurótól, attól, hogy a németek (a Stratfor által vélt) hegemóniája alá kerüljenek.
Én már régen eldöntöttem magamban, hogy amit bármely kormány nyugdíjjárulék címén beszed akár tőlem, akár a munkáltatómtól, az nem más, mint az ablakadó újabb formája: kitettem az ablakba a pénzt, mert aszonták ott jó a helye, oszt' elvitték...
Hogy azokat, akiknek kötelező volt belépniük, most még külön is pofán verik, na ezt nem gondolotam volna.
"A döntéshozók ezzel próbálják csökkenteni a kockázatot, amely abból a tényből ered, hogy a fent említett három cég díjazás ellenében minősíti a papírokat, vagyis az az érdeke, hogy jó osztályzatokat adjon. Ezzel párhuzamosan, az Európai Unió is deklaráltan igyekszik csökkenteni a minősítőktől való függést...."
Csak, hogy világos legyen, a három cég: a Moody’s, a Standard & Poor’s és a Fitch
"Egyébként engem talán az zavart legjobban a 8 év alatt, hogy azok a fogalmak, hogy magyar érdek vagy Magyarország, ne adj isten hazánk érdeke el sem hangoztak kormánypárti "politikusok" szájából."
Ez már nyomasztó volt.
Miközben az egyébként liberális demokráciák is védik saját nemzeti érdekeiket.....
Tudod a Stanford börtönkísérlet nemcsak erről szólt.
Egyrézt a vizsgálatban résztvevő személyek (egyetemisták) már egy teljesen liberális nevelésben részesültek. (talán nem is helyes a liberális, hanem ráhagyó laissez faire) Elvileg nem volt várható a "hatalommal való visszaélés" ilyen megnyilvánulása, mint ahogy az sem, hogy az "elítéltek" éppúgy átvették a "bűnös" attitüdöt, ezáltal tovább fokozva az őrök szadizmusát.
Ráadásul, én azt gondolom, hogy elsősorban a személyiséghez és nem a hatalomhoz van köze, bár természetesen hosszú idő a hatalomban torzítja a személyiséget is.
Elnézve ezt a statisztikát és a konkrét tapasztalataimat is, az jut eszembe, hogy annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam. Na meg a statisztikát nézve, milyen következtetésekre jutok. Először 15 milliós volt a max. államilag felvehető hitelösszeg. (aztán bővítés 30.000.000-ra) Ha igaz lenne az amit idehoztál, akkor ugye 15.000.000/450.000 az kvázi 33 m2 ingatlan lenne. Még garzonnak is csekély. Iroda és üzletház kategóriára már jó. Nem is rossz helyeken. A támogatott kölcsön meg nem is ennek a rétegnek szólt. De....... az a 30.000.000 már belendített egy rakat pihenő pénzt az ingatlanokba. Remélem belátod mekkora egy marhaság ennek a grafikonnak altalad történő értelmezése. Amúgy sem tudok mit kezdeni azzal a max. 180 ezres pöttyel az ugrás előtt. Hacsak azt nem, hogy az akkori kormány intézkedései belendítették az ingatlan piacot. Méghozzá alulról felfelé. Tehát, ha igaz a grafikon az egy komolyabb ingatlanboomot jelez, ami nem feltétlen negatív esemény a gazdasági életben.
"Így amíg az asszonyka át nem képzi magát műkörmössé"
Önellátásra berendezkedő családoknak, úgymond családok közt nincs is szükségük műkörmösökre. Max. vonalzósokra. Hatalmas kiadáscsökkenés. De...... GDP visszaesés. Ez a GDP hajszolás is érdekes kérdéseket vethet fel. A műkörmösség nem éppen haszonértékelvű gazdasági tevékenység. Könnyen össze is omolhat. A mai gazdasági rendszerben rengeteg az ilyen. Szolgáltató ipar. Egyik pillanatról a másikra szertefoszolhat egy nem annyira fogyasztóvá váló társadalomban. Annyi felesleges hülyeséget, kvázi metamunkát végzünk már a mai világban, hogy az már elképesztő. Egymás társadalmi összidőalapját rabolgatjuk kölcsönösen teljesen értéktelenül és feleslegesen. S mint tudjuk az idő pénz.
A liberális állam pedig egy olyan családhoz hasonlatos, ahol a férj és feleség profi szinten űzi a munkáját, azzal sok pénzt keres, és amit csak lehet (és kedve tartja), elvégeztet külső szakemberekkel.
A józan paraszti ész alapján kell mérlegelnie egy államnak, hogy melyek azok a feladatok, melyeket önmagának célszerű csinálni, melyek azok, amelyek kiadásán el lehet gondolkodni, és melyek azok, amelyeket egyértelműen külső szakemberekre kell bízni.
Ez így akár elfogadható is lenne.
Csakhogy a család (az állam) nem tudja profi mdon végezni a munkáját, mert nincs munkája!
A család elveszítette, munkanélküli, így az államnak sincs bevétele, egy cipőben járnak!
Így amíg az asszonyka át nem képzi magát műkörmössé, addig kényetelen hajat vágni, mosogatni és a kertben kapálni, mert nincs pénz megfizetni másokat.
Most éppen az a helyzet, hogy nincs rá pénz, hogy másokat megfizessünk, ezért vissza kell állni önellátásra.
Így is fel lehet fogni. Meg úyg is, hogy Ovi berúgta az ajtót, mire kirúgták. A lengyelek meg leültek és türelmesen tárgyaltak. (Istenem, ha nekünk lenne egy Tuskunk)
Az EU s ingatlan árak begyűrűztek az országba és itt is maradtak. Igaz ez néhány spekulánsnak jól jött, megszedte magát, de a többsége most is attól szenved. Az akkori árak 3x-4x ek lettek, a megélhetés valamivel kicsit alatta maradt....
"A Fidesznek, ahogy azt a választási győzelem óráiban mondták, történelmi lehetősége van (vagy csak volt), lehetősége az államba és a képviseleti demokráciába vetett hit helyreállítására. Mindannyiunk közös érdeke (lett volna), hogy éljen vele. Ezzel szemben a Gyurcsány-éra legszebb hagyományait folytatva egy szűk csoport tudja csak – már ha tudja –, hogy mi várható, a mi arcunkba meg beletolják a botrányosan fogalmatlan Selmeczi Gabriellákat vagy a cinikus és pofátlan Szijjártókat. Sőt, úgy néz ki, hogy ajándékba új, meglepetés-alkotmányt is kapunk. Hülyének néznek.
Ez a fajta kormányzati gyakorlat jelenleg a legsúlyosabb demokráciadeficit, itt sérül a jogállamiság; ezt tartotta korábban a Fidesz, teljesen jogosan, az elmúlt nyolc év legnagyobb hibájának. Mielőtt azonban hátradőlnének a tisztelt urak azzal, hogy erőforrás hiányában senki nem veszi el tőlük a kormányrudat, és majd elég lesz egy kis kenyeret odadobni a cirkusz után, a választások előtt, szeretném őket emlékeztetni arra: azért a víz az úr."
Indirekt államosítás. Terelgetés zajlik. Mondok erre egy-két példát 98-2002 köztről. A Győrtől, határig tartó autópálya szakasz. Az üzemeltető konzorcium bajba került. Hitelből építkeztek (az még nem PPP-és volt annyira, de valami hasonló) és mindenki elkerülte, mert nagyon drága volt. A cég kérte, hogy szedhessenek zsét, a Győr-Budapest szakaszon is. Megoldás? Azt mondta az állam, hogy nem. Kicsit várt, aztán meg megvette a szakaszt. (Emlékeim szerint km-enként 1 milliárdot perkált ki) Államosított. Hasonló történet. MOL gázüzletág. Csak az inflációval nőhettek a gázárak. Ennyi nem volt elég a megfelelő profitrátához, hisz bankbetét is többet hozhatott volna, mint az üzleti tevékenység. Panasz, emelni kellene az árakat. Az állam beintett, és azt mondta, hogy 100 milliárdért megvesszük. (Na el is indult a FIDESZ kormány ellen a machiavellis lekommunistázás)
Hasonló történet. Ugyenez volt a helyzet az M5-ös szakaszra is. 2003-04 tájékán. Iszonyat magas árak, borzalmasan kicsi forgalom. A piac az piac és így működik. Akkor már D-209-ék SZaDiSZos gazdasági vezetéssel. Hozzávágtak a céghez tutti évi 10 milliárdot a matricabevételekből. (Ezzel persze nyilván a működési költségek is erősen lecsökkentek) Majd állami hitelgaranciát adtak a továbbépítésre. A koncessziós jogokkal együtt persze, és ma az állam már évi 25 milliárdot nyom magánzsebekbe. Pedig ......... hát!? Én nem tudom. Talán ezt magyarázgatta Viktátor a köz- és magánérdek egymáshoz való helyess viszonyát távlatosan elemezgetve a parlament előtt is. Nemtom.
"A totális hatalom tudata könnyedén kihozza a hazug, zsarnok állatot az olyan személyekből, akiknek az egyénisége nem elég erős."
És Te a ""patást"" ilyen személyiségnek tartod? Gyengének? Pedig mikor elfogadta a vereséget 2002-ben és hatban, nekem meglehetősen erősnek tűnt. Sőt 2006 őszén is. Szerintem. Ha olyan gyenge és hatalom éhes személyiség lett volna, akkor Jelcint játszott volna egy tank, vagy sok utcai pulpitus tetejére felállva. De erős volt és nem tette. A dolgokat lehet így is és úgy is tekinteni. Sőt Ő volt az, aki kimondta, hogy döntsön szavazással a nép az önkormányzati választások eredményét alapul véve, és utána döntsünk az új választásokról. Nem történt meg. Türelmesen kivárt. Eredmény? Szerintem egy roppant erős személyiség és mellesleg nagy stratéga is. El is mondta őszintén. Magyarország ezzel a 2/3-addal óriási versenyelőnyre tett szert ezen világválságos időszakban, mert könnyen és pláne gyorsan tud dönteni, alkalmazkodva a külső körülményekhez. Ráadásul most a játékidő valszeg megnyúlt (8-12?? évre), tehát lehet eleve távlatosabban is stratégálkodni. Ez aztán az ovinak való politikai terep. Az EU elnökség most (pláne hogy aztán Lengyelország következik a sorban) valóságos hab a tortán.
„De meg kell mondanom egyenesen, ő már nem része a szolidaritáson alapuló állami nyugdíjrendszernek (…) kiírta magát a közösségből, szakított a közösséggel, és egyéni úton jár...”
„Mert az államosítás lenne, az pedig ellentétes egy konzervatív polgári kormány közgazdasági gondolkozásával. Mi biztosítjuk a szabad választás lehetőségét, aminek viszont vannak következményei.”
Aki ennyire önellentmondóan nyilatkozik ugyanarról a témáról, az vagy hülyének nézi a társadalmat vagy gyengeelméjű. Ezekkel a veretes mondatokkal egy miniszter oktatta ki a hallgatóságát. Kérdés, hogyan szolgálja mindez az ország épülését?