Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 17

"4
az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros; "

Ez egy nagyon régi, már részben módosított meghatározás.
Ebbe, vagyis a 4. osztályba tartoznak még az 1996. 01. 01. után forgalomba helyezett, szabályozott keverékképzésű (lambdaszondás) katalizátoros otto-motoros autók is!!!! Vagyis, ezek _kék_ matricát kapnak.~2002-ig. A gond csak az, az okmányirodák elhibázták a dolgot és 2. osztályt írtak a forgalmikba. (mint ahogy 2002-ben a 6. osztály helyett is) Az ilyen autókkal a következő vizsgán szólni kell, hogy az adatlapra vezessék rá, hogy a helyes kv. osztály a 4-es, majd az okmányirodában vagy cserélik, vagy átírják a forgalmiban. Fizetni _nem kell érte_, de sok iroda megpróbálja beszedni a forgalmi 6000Ft-os árát.
Előzmény: Törölt nick (1)
.steyr. Creative Commons License 2010.02.09 0 0 16
Én ma kaptam szép pirost. 94 decemberi 525i 24v.Szabálytott katalizátor,tudja az értékeket.

És a hungárián belül( budán nem tudom mi a határ ,vagy mi volt/van terv ben)

De budai vagyok.

Eddig zöld voltam.Tegnapig
Most a fejem az a dühtől.

Szépestét.
Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 15
Ráadásul sokan vettek külföldi, olcsó autót, nem feltétlenül a hazai autógyárakat segítve ezzel.
De sokat segítettek a honi márkakereskedőkön, márkaszervizeken. Nem beszélve a sok-sok ( köztük rengeteg magyar ) beszállítóról.
Lecsengett a prémium, aztán jött a nagy meglepetés ősz végén-tél elején, hogy az így eladott 2millió autóra kellett gyorsan majd 8millió téligumi.
Nekünk meg nincs szükségübk roncsprémiumra :((

"Nálunk inkább kényszerítenek."
Igen, nálunk sajnos: autós = bűnöző :(
Előzmény: imitto27 (13)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 14
Amikor itthon elkezdték a zöldkártyázást, majdnem jó irányba indult az egész, mert már a kezdetekkor 4 színűek voltak a rendszámon a matricák: piros, sárga, kék, zöld.
Én már akkor valami ilyen szín alapján behajtósdit gyanítottam, de idővel csak a sárga és a zöld plakett maradt. Aztán jöttek ezzel a páratlan-páros rdsz baromsággal.
A mostani rendszer bevezetése nekem is elhamarkodottnak tűnik ( tényleg kéne valami átfutási, türelmi idő ), de hát mi az, ami Magyarországon normálisan működik ?
Még valamit normálisan lemásolni sem tudnak rendesen :(
Előzmény: Törölt nick (12)
imitto27 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 13
Ez szép és jó. Csak a németek a padlón levő autópiacit úgy lendítették fel hogy a régi autódra egész korrekt összeget kaptál ha leadtad bontani és vettél modernebbet/kisebbet. Nálunk inkább kényszerítenek.
Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 12
Nézd, mi még csak nem is azt vitatjuk itt, hogy nem jogos valamiféle ésszerű korlátozás, vagy, hogy a német rendszer alapvetően nem jó, stb

itt megint arról van szó, egyik napról a másikra vezetnek be nulla tájékoztatással és türelmi idővel balkáni módra, fű alatt valamit, súlyos hátrányba hozva vagy ellehetetlenítve több tízezer embert

még az a módosítás is, ahogyan átvesszük a lehető legjobban abba az irányba hat, nem okvetlen a szennyező kocsikat, sokkal inkább a régebbi kocsikat tiltják ki

gondolom nem kell leírnom, normálisan, akár egy 5-10 éves átfutással hogyan kellet volna egy ilyen környezetvédelmi korlátozást, pl már az eu csatlakozás óta fokozatosan beharangozni és évről-évre lépésenként bevezetni
Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 11
Nem újkeletű a dolog, a magyarok egy többéves német szisztémát vesznek át több-kevesebb módosítással. A németek inkább a finomporra mentek rá, szintén károsanyag-kibocsájtás szerint adnak piros-sárga-zöld matricát (5-15 €, helyfüggő ).
A zóna kezdete előtt pár km-re tábla jelzi a környezetvédelmi zónát, itt még van lehetőség letérni, és kerülni. Kb ahogy az autópályáinkon is jelölik a matricás szakasz kezdetét 1-1 ingyenes szakasz után.
Kint a zónába matrica nélkül senki sem mehet be ( ha mégis bent van a matrica nélküli autó, 40 € a bírság, nem is kell, hogy mozogjon a kocsi, elég ha parkol ). Most még általában mehet mind a 3 szín, de nem egyszer volt, hogy a piros le volt takarva. Ez gondolom a pillanatnyi légszennyezettségtől függ. De Berlinbe idén jan. 1-től csak a zöld mehet, minden úton, ami a befelé vezet, két-háromszor is van erre utaló tábla, de az autópályákon a mátrixtáblákon is ki van írva.




link 1

link 2

Kint már jóideje nem lehet részecskeszűrő nélküli diesel autót árulni ( tesóm 2005-ös, kint vásárolt Octaviaja DPF-es), ide talán még a mai napig is lehet szűrő nélküli új autókat szállítani :(

Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 10
eddig ez nagyon kevés karburátoros és hagyományos adagolós kocsit érintett VOLNA, mert sosem lépett hatályba, ebben a formában már nem is fog, hiszen nincsenek a régi plakettek!!!
lesznek helyette kitiltó táblák, aztán érdekes lesz, mikor mész a belső sávban, hopp, tábla, nem mehetnél tovább egy métert sem
yard odaáll, fényképez, hopp, egy nap alatt sokmillió kiosztott környezetvédelmi bírság..

stb..szokásos módi:(((


Előzmény: Qqberci (8)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 9
az OT mostmár bonyolult és drága mutatvány, de ha sikerül, akkor gratula hozzá
Előzmény: Törölt nick (6)
Qqberci Creative Commons License 2010.02.09 0 0 8
nem hajthatnak a Hungária gyűrűn belülre

Ez azt jelenti, hogy a 7 budapesti hídból ötöt nem használhatnak. Ott fognak tehát füstölögni a maradék kettõn...
Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 7
azok a plakettek a zöldkártyával megszüntek most!!!!

ott kb a katalizátor vagy anélküli volt megkülönböztetve, ki is gúnyolták sokan, hogy ennek semmi értelme
új plakettek lesznek, ld az első hozzászólásomat a topikban, hogy milyen autókra milyen szinek

Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 6
Pontosan erre játszanak.... Mindig akkor kerülnek előtérbe az ilyenek amikor padlón az újautópiac....

Nekem OT minősítésem lesz, kinyalhatják...:D
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5
A négyféle színű plakett elég régóta létezik már.

Budapesten volt egyelőre szó róla hogy október 15 és március 31 között (ha jól rémlik) a sárga plakettes járművek (ezek a semmilyen katalizátorral sem, illetve szabályozatlan katalizátorral rendelkezők ha jól tudom.) nem hajthatnak a Hungária gyűrűn belülre, illetve a budai oldalon nem tudom pontosan mi a zóna határa.

A többi szín korlátozását szmogriadó esetén rendelnék el.

Kivételt képeznek a megkülönböztető jelzéssel rendelkező járművek, BKV, Volán járművei, mozgáskorlátozott-igazolvánnyal rendelkezők, egyéb közfeladatot ellátó járművek, illetve az Oldtimer-minősítéssel rendelkező járművek.

De úgy tudom még nincs rendeletileg bevezetve.
Előzmény: imitto27 (-)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 4
tudjátok mi az igazán vicces??
rengeteg katalizátoros autóval nem történt semmi, műszakilag ugyanaz 20éven át!

a ford a 80as évek második felében már az EFI motorokkal teljesített minden követelményt 10évre előre!
ha nem CSAK villogó hibakód lenne, hanem MÁR mondjuk 88-ban európai piacra is létezett volna a szabványos OBD, akkor kék plakettet kapna!

ugyanez egy csomó korszerű BMW motor, minden környezetvédelmi berendezés létezik benne, nemhogy katalizátor, de levegőbefúvás és más költséges-bonyolult dolgok, tudja is az emissziót, még 20évesen is, simán kapna kéket, gond nélkül

miért nem? gyakorlatilag 1átkozott csatlakozó!!
mit fog kapni? piros matricát!
hova hajthat majd be? sehova

kb ugyanugy lesz korlátozva egy katalizátoros korszerű autó, mint egy koromtenger adagolós 10000éves járgány

az igazán vérlázító, hogy csak a magánszemélyek fognak evvel szívni, a hatóságok, közszolgálatok, tömegközlekedés, stb lefogadom , hogy 1000% mentes lesz minden alól
ha a taxisok idejében kezdenek fenyegetőzni, még talán ők is..

ilyen ez az ország
Előzmény: imitto27 (3)
imitto27 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 3
frankó...akkor felújítás kilőve. 3 új fostalicska után az első olyan autóm aminek tudtam örülni, amit nem bántam meg. Erre piros plakettet kap. Attól meg nem félek hogy lesz zóna bőven, gondolom az autókereskedőknek meg fog érni egy kis kenőpénzt hogy szép nagy területek legyenek érintettek. Nem elég hogy luxusadót kell fizetni a 16 éves autó után, legalább még el se tudom adni meg közlekedni se tudok vele normálisan...
Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 2
magyarul ez azt jelenti, hogy un "korszerű" autónak kb a 2000-2001utáni OBD2-es katalizátoros kocsik számítanak, minden ami ennél régebbi, de katalizátoros, az itt "korszerűtlen" kategóriába kerül, már kék plakettet sem kaphat
valószínű hogy a hungárián belüli területre pár éven belül csak kék plakettes kocsik hajthatnak be

megkezdődött ugyanaz a sötétzöld-autógyártó lobbi általi érdekérvényesítés, mint sok helyen nyugaton megtörtént már, a 10évnél régebbi autók menjenek a zúzdába, hátha még pár évtizedig kihúzza az autóipar a sok kamu környezetvédelmi "fejlesztéssel", 2évenként egy "tisztább" euro kategória kitalálásával


Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2010.02.09 0 0 1


A környezet-védelmi osztály jelzés (kód)
A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző
0
katalizátor nélküli; Otto-motoros; a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros; ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros;

1
katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros;

2
katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros;

3
az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros;

4
az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros;

5
tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg; hibrid (elektromos és Otto-, vagy Dízel-motoros) hajtású;

6
katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás A. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-III.);

7
az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), illetőleg a 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.)

8
az ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), vagy 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-III.);

9
katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05 előírás B jóváhagyás B. szintje szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros (EURO-IV.);

10
az ENSZ-EGB 83.05 előírás C jóváhagyás (B) és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.);

11
az ENSZ-EGB 49.03 előírás II jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-IV.);

12
az ENSZ-EGB 49.03 előírás III jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EURO-V.);

13
az ENSZ-EGB 49.03 előírás IV jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros (EEV)



- Fekete színű plakett - korszerűtlen, nem környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 0, 1, 3.
- Piros színű plakett - korszerűtlen, kevésbé környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 2.
- Kék színű plakett - korszerű, környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 4, 6, 7, 8.
- Zöld színű plakett - korszerű, kiemelten környezetbarát járművek, amelynek a környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, és az e fölöttiek.
Előzmény: imitto27 (-)
Slawers Creative Commons License 2010.02.09 0 0 0
g0ndoltam,h átverés az eltörlés:(
Előzmény: imitto27 (-)
imitto27 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 topiknyitó
Még mindenki a zöldkártya megszűnésének örül, közben szépen bevezettek helyezze 4 különböző színű plakettet. A friss KRESZ pedig már tartalmazza a "környezetvédelmi zóna" táblákat, melyek alatt kiegészítő táblákkal rendelkeznek arról mely plakettel lehet behajtani. Persze arról még sehol nem esett szó hogy melyik plakett mit is fog jelenteni, gondolom az autósok jelentős része fog szívni.

Ha van valakinek pontos infója a környezetvédelmi osztályokról, milyen autók milyen plakettet fognak kapni, esetleg a várható zónákról megírhatná ide - sokat segítene a hozzám hasonló tudatlanokon. Felújítás előtt áll az autóm és mielőtt komolyabb összeget tolnék bele jó lenne tudni hogy fogom-e tudni egyáltalán használni? A luxusadót még benyeltem (16 éves, szerencsére a kisebb motorral vettem így annyira nem vészes) de ha már költök rá legalább közlekedni legyen hol vele.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!