Én úgy oldottam meg, hogy a teljes net elérést lekapcsoltam a szolgáltatónál. Ez a biztos. Mostanában úgysem használtam soha. Max WLANon kapcsolódtam az internethez.
Offline módban próbálkoztam a gps-t még is csatlakozott a netre és vette a forintokat.
Az kevés, az A-GPS-t is le kell tiltani és még vagy 3-4 helyen állítani kell a paramétereken, akkor nem generál semmiféle szolgáltatói adatforgalmat. Nekem a Nokia ügyfélszolgálat segített beállítani. Az internetes adatforgalom főleg külföldön veszélyes üzem, ha lehet kérjél teljes adatforgalmi tiltást addig, amíg külföldön vagy. Ha hazaértél, feloldod.
Én is használtam 5800-át. Offline módban próbálkoztam a gps-t még is csatlakozott a netre és vette a forintokat. Beállítottam úgy hogy rá is kérdezzen amikor akar csatlakozni. Ekkor kb 2 napig kérdezgette aztán azóta nem. Viszont gyorsabb jelmegtalálást az internetes esetben sem tapasztaltam. 2-3 percnél több sosem volt ez az idő. Viszont olyat már tapasztaltam, hogy álló helyzetben pár kilométerrel arrébb tett. Elég rosszul hangzik, de elinduláskor betesz a valós helyre:D
Nos, akkor válaszolok a saját kérdésemre: szerencsére kiválóan használhatók a navis Nokia telefonok autós navigáció céljára Görögországba való utazáshoz.
Nekem E52-m van, egy félig gyári tartóból - félig egy gagyi tapadókorongos tartóból összeházasított autós tartó segítségével tettem a fel a műszerfal tetejére. Itt egész úton jól érzékelte a műholdakat, jól hallható és jól látható is volt.
Előre letöltöttem a legfrissebb térképeket a telefonba. Az útvonalat előre megterveztem az OVi Maps segítségével, átnéztem és egyetlen egy kivétellel úgy láttam, hogy teljesen megfelel nekem. Arra sajna nem jöttem rá, hogy hogyan lehetne ezen módosítani úgy, hogy a telefonba is bele tudjam tölteni a módosított útvonalat.
Szerencsére a telefon teljesen pontosan ugyanúgy tervezte meg az Görögországba, mint az OVI Maps, tehát nem ért semmilyen meglepetés. Nagyon jól navigált végig, pontosan mondta a követendő útirányt, azt hogy melyik oldalán menjek az útnak az autópálya letérők előtt. Viszonylag pontosan tudta a sebességhatárokat, sebességkorlátozásokat is, a sajnos elég gyakori útépítések miatti ideiglenes sebességkorlátozásokat persze nem tudta.
Görögországban már előre tudtam, hogy hol fogom felülbírálni az általa javasolt útvonalat, amint letértem az általa javasolt útról, máris újratervezett és onnantól pontosan azt az útvonalat javasolta, amit én is választottam.
Szaloniki után érdekes módon mintegy 50 km-en keresztül nem ismert egy autópálya szakaszt, pedig ránézésre nem az idén adták át az autópályát, de valamiért nem volt rajta a telefon térképén. Azon a szakaszon kicsit idegesítően állandóan más útvonalat javasolt, ezért ott lehalkítottam. Aztán megint meglett az autópálya és rendbe jött a dolog.
Elnavigált rendesen a kompkikötőbe is, aztán Thassos szigetén is nagyon jól jött, ismerte a földutak 90 %-át is. Kerestünk egy nevezetességet (Szirének medencéje) ahová csak földúton lehet elmenni, azt a földutat méter pontosan ismerte, tökéletesen navigált rajta :-))
Szóval akinek navis Nokia telefonja van, annak teljesen felesleges külön autós navigációs kütyüt vásárolnia, a telefonja az autós navikat tökéletesen helyettesíti. A térképek elég jók, ingyenesen és gyorsan frissíthetők, a Nokia szoftver elég jó és mindez teljesen ingyen van a telefonhoz.
Nekem 5230-am van, állítólag ez u.a. mint az 5800 kivéve WLAN.
Erre valóban igaz, hogy néha percekig nem találja meg a műholdakat. Érdekes módon ez inkább álló helyzetben jellemző, ha elindul az autó akkor hamar talál jelet.
Másik gondom, hogy ha lemerülőben van az akkumulátor akkor hajlamos pár száz méterrel elszámolni magát. Viszont, ha tele az akksi és végre megtalálta a jelet, akkor szépen elirányítgat, olyan még nem volt, hogy menet közben elvesztette volna a gps jelet.
Szóval biztos van ennél jobb is, és ha munkához kellene akkor nem ezt választanám, de ha az a cél hogy túristaúton ki- (vagy be-)navigáljon egy egyirányú utcákkal teli belvárosból/ba arra teljesen jó.
A leírás szerint ha van mobil internet előfizetés a telefonon azt fel tudja használni hogy pontosabban megtalálja a műholdakat, ezt nem próbáltam.
Köszi, holnap szánok rá egy kis időt, és megpróbálom.
Mondjuk furmányos kis jószág ez a 6730, mert a fájlkezelő szerint mindössze 18 Mb szabad hely van, viszont ha rácsatlakozok PC Suite-tel, és törölni akarok, akkor meg alig van rajta valami. Valszeg tele van hidden fájlokkal, amelyek nem látszanak. Próbáltam beállitani háttértárnak a kártyát, de nem találtam ilyen opciót.
"Mondjuk a kártyán van 2 giga szabad hely, de az valszeg nem is játszik, csak a memória, onnan meg már nem nagyon van mit törölni."
Pedig kénytelen leszel törölni a készülék memóriájából is ha használni szeretnéd. :-) Érdemes lenne utánanézned a beállításoknak is, hogy egyes alkalmazásoknál melyik háttértár van beállítva. Ha már a kliensprogramnak sincs hely a készüléken, akkor nem fog működni.
"ha elegendő hely van erre a telefon memóriájában."
Mennyi szabad memória kell hozzá? Az enyém (6730c) telepítés közben elhajt azzal, hogy kevés a hely, szabadítsak fel helyet a memóriában vagy a kártyán. Mondjuk a kártyán van 2 giga szabad hely, de az valszeg nem is játszik, csak a memória, onnan meg már nem nagyon van mit törölni.
"Az ingyenes* szolgáltatás jelenleg az alábbi telefonokon érhető el: Nokia N97 mini, Nokia 5800 XpressMusic, Nokia 5800 Navigation Edition, Nokia E52, Nokia E55, Nokia E72, Nokia 5230, Nokia 6710 Navigator, Nokia 6730 classic és Nokia X6...... "
Nekem 5800-ásom van, és a korábbi verziók jól működtek, de ez nagyon nem akar. Az előbb is ki akartam próbálni újra a programot, és megint úgy összeomlott a telefon, hogy még a dátumot is elfelejtette (pedig most már van térkép rajta, és dátumot eddig még nem felejtett el soha). Ez persze csak a nagyobb probléma, használat (nem intenzív!) közben is folyamatosan kilép a programból (ekkor mondjuk legalább a telefon működőképes marad).
Mindössze azért írtam Nokia Maps-t az OVI helyett, mert gondoltam mégiscsak a Nokia termékéről van szó és így könnyebben rátalál akit esetleg érdekel, valamint a korábbi verzióknak még az volt a neve. Értelemszerűen a tapasztalatokat is tőlük várjuk, hisz' ők már használták. :-) De igazad van, a helyes elnevezése OVI MAPS.
Ami a stabilitását illeti: Nálam nem volt semmi gond. E52-re töltöttem le.
Esetleg valaki nem tudja, hogy a gyalogos navigációhoz adnak-e ki a közeljövőben magyar hangot?
Ha az új verzióról van szó, akkor az Ovi Maps elnevezés lehet, hogy helytállóbb lett volna. ;)
Egyébként pedig tényleg jó az új Ovi Maps, elég sokat javult a kezelőfelület, bár még mindig van hova fejlődni. Meg esetleg a stabilitásán is lehetne javítani, nekem amikor még nem raktam rá semmi térképet, és megnéztem a pozíciómat, mindig lefagyott, és magától kikapcsolt a telefon (mármint meghalt, fokozatosan elsötétült a képernyő), pedig volt netkapcsolat, ahonnan térképet tölthetett volna.
A legújabb Ovi Maps szoftvert a cég honlapjáról lehet letölteni a kompatibilis készülékekre, bár a támogatott modellek között egyelőre mindössze tíz típus szerepel a listán, de a cég közleménye szerint ezek listája hamarosan bővülni fog, márciustól pedig már a boltokban lévő készülékeket is az új verzióval fogják árulni. Az alkalmazás offline módban, azaz mobilinternetes kapcsolat sem szükséges használatához, bár szükség szerint így is le lehet tölteni az elérhető térképfrissítéseket.
A követendő irányokat beszédhanggal is jelezni képes szoftver a világ 74 országának térképein - köztük hazánkén - érhető el 46 nyelven, emellett mobilinterneten a dugókról tájékoztató közlekedési információkat is le tud tölteni tíz ország esetében. Az Ovi Maps az autós navigáció mellett gyalogos módba is kapcsolható, ilyenkor másképp generálja az útvonalakat, például nem veszi figyelembe az egyirányú utcákat. Az ingyenessé tett navigációs térképek mellett a Lonely Planet és a Michelin útikönyves tartalmait is díjmentesen tölthetik le a felhasználók. A letölthető térképeket többek közt a PC Suite kliensprogramon keresztül lehet a készülékekre tölteni, akár több országét is, ha elegendő hely van erre a telefon memóriájában.