Pulling nem biztos hogy rosszul járna így, pláne ha marad a Rodinnál. Ha jól teljesít, az akár garantált F3-as ülést is jelenthet neki (a Rodin szereti a legjobb GB3-as pilótáit bedobni az F3-ba).
Pin előtt viszont eléggé zárulnak az ajtók, érdemesebb lenne neki is sportautós irányban nézelődni, ahogy ezt korábban meg is tette.
Pulling el is fogadta ezt a GB3-as lehetőséget ami bajnokként jár neki 2025-re? Helyében lehet körülnéztem máshol mik a lehetőségek, vagy aztán az is lehet nem is keresték hiába az idei éve.
Most akkor mehet haza, ahol nagy valószínűséggel mindenképp folytatta volna az Academy nélkül is.
Iron Dames jövőre nem indít FRECA csapatot, így Pin jövője lesz érdekes. +1 év az Academyben csak időpocsékolás lenne. De ezzel a 0 pontos (majdnem) teljes szezonnal nehezen is lehet eladni oda újra.
Iron Dames családban is ha maradna, akkor hova? Porschére váltó WEC csapatukat bejelentették. (Frey/Gatting/Martin).
ELMS-be került át Bovy, ott sincs hely
F3 túl nagy ugrás lenne, de ott szinte minden ülés elkelt. Ilyen AIX Racingnél csak leégetné magát és csak a pénzt vinné. Így ezt végigfuttatva tényleg csak az Academy marad, de ott ha bajnok lesz kb. kötelező feladat (ha meg nem, akkor csak ő bukhat)
biztos zsúfolt a program, de ezt a törölt futamot pótolhatnák Abuban. Akár úgy, hogy megint nagyon korán teszik be őket pl. szombaton, és a nap végén lenne a szokásos terv szerinti menetrend
Palmowskit sajnálom csak, jó helyről indult ma is, sok pont kinézett neki. Így is a szombati versenyen szerzett majdnem annyi pontot, mint de Heus az egész szezonban.
Ahogy elnézem a tabellát itt tényleg eldőlt minden. Egyéni 1-2-3.
Csapatbajnoki is, Rodin lényegében 1 emberes alakulat.
Remélem hogy az utóbbi, különben borítékolható lesz hogy a négy spanyol lány szépen egymás után megy lebőgni a Supersportba az elkövetkezendő pár évben.
Lesz vajon 2. futam? A porschésok megint átalakították a pálya menti falat - ahogy a kvali előtt is - de tegnap már szerelték a korlátot és végül 23 percre rövidítve lement a kvali, most csak a fejvakarás megy.
itt hogy van? A női széria bajnoka kapja automatikusan ezt a lehetőséget, vagy "saját elhatározásból" szemelte ki magának egy csapat?
Csodát ne várjunk tőle, 5 szezont lehozni a Moto3-ban, úgy hogy kétszer fért be pontszerzőnek és ez is 11 éve volt nem látok benne ott se nagy karriert.
Hétvége eddig egy Pin show, mindkét futamra pole, mai egy rajt-cél győzelem volt leggyorsabb körrel. De Pulling bajnokavatója vitte el a műsort érthető okokból.
Kissé eseménytelen volt a futam a rajt után. Chambers előzgetett, de elcseszte a futamát a legelején a kiugrott rajtjával.
Palmowski szépen debütált, 5. (itteni tesztnapok biztos segítettek neki)
Haas színű autót jövőre Courtney Crone fogja vezetni, az ART csapatnál. (idén a Camposnál megy ezzel a festéssel Chambers)
Tommy Hilfigeres autót pedig (ahol lejárt a 2 éve Martinak), a 15 éves dán Alba Hurup Larsen kapta.
Nerea Marti nem lett munkanélküli, őt a frissen alapított BMW-M-Racing Academy vette a szárnyai alá.
Bruno Spengler és Dirk Adorf vezeti ezt a programot, ők lesznek a mentorok.
12 jelentkező közül választottak ki 4-et. Hónap elején Münchenben ment a vizsgáztatás: volt benne szimulátorozás, fizikai és mentális felmérés, Iracing alapján beállításokkal is foglalkoztak, de a kommunikációs csapattal egy hosszabb elbeszélgetés is.
BMW M4 GT4 szériában indulnak indulnak jövőre.
Marti inkább csak visszatér a bajorokhoz, W Series és Academy korszaka közt ment a GT Winter Seriesben, idei évben pedig a spanyol GT4-es bajnokságban is.
March 21-23 Shanghai International Circuit, China April 18-20 Jeddah Corniche Circuit, Saudi Arabia May 2-4 Miami International Autodrome, United States June 13-15 Circuit Gilles-Villeneuve, Canada August 29-31 Circuit Zandvoort, Netherlands October 3-5 Marina Bay Street Circuit, Singapore November 20-22 Las Vegas Strip Circuit, United States
Maradt a 7 hétvége, viszont kikerült Catalunya, Katar és Abu Dhabi
Jött helyettük Shanghai, Montreal és Las Vegas
Szinte az egész nyár kimarad, június után több, mint 2 hónap kiesik, hogy aztán a holland hétvége után megint legyen 1 hónap üresjárat.
Azaz 15 hétvége alatt lesz 1 db Academy jelenés.
Így hogy F1 hétvégékre rakják őket, nehéz olyat találni, hogy ne ütközzenek F2, F3-al egyszerre, Kanada és Hollandia után feltételezem ez az oka a sok hetes leállásnak, mert zsinórban 4x lesz egyszerre F1-F2-F3 közösködés. És ezért is van 1 db európai Academy verseny.
Év vége sokkal szellősebb, de ott meg utazgatni is kellene, az meg biztos nem olcsó.
Legjobban azok járnak, akiket majd versenyeztetnek máshol is, mint ahogy idén páran tették.
Nyári pangás alatt pl. simán mehetnek akár 3 hétvégét is a brit F4-ben (Oulton Park, Zandvoort, Knockhill)
Academy utolsó tesztjét is megtartotta a szezonban, Katarban keddtől péntekig.
Nagy dolgok nem történtek, délelőtt/délutáni etapokon Pulling/Pin osztozott a második és harmadik napon.
Legelső nap volt kisebb kavarodás, mert nem a szokásos sorrend alakult ki.
Ami érdekesség, hogy tesztelt egy vendégversenyző is, de olyan nagy a titkolózás még, hogy a hivatalosban is csak Wild Card néven volt feltüntetve. Szépen debütált, mert a legelső nap délelőtt 1., délután 2. lett
de a többi napokon is a 4-6 helyeken mozgott, így szerintem erős vendég fog csatlakozni megint.
Állítólag Alisha Palmowski volt ez a titokzatos Wild Card fedőnevű, de hamarosan kiderül.
meredek váltás, FRECA-Prema lehetőség helyett marad a brit F3 GB3 az Academy bajnokoknak innentől.
Academy részéről érthető, hogy nem akarja a legjobbjait FRECA-ban leszerepeltetni, de így aztán "nagy" lehetőség lesz ez, amikor kirakatszériaként F1 betétfutamként 2 év után elmennek a brit bajnokságba
Főleg Pulling számára, aki britként, évek óta a hazai F4-ben versenyez (2020-as szezonban is ott volt), és nagy eséllyel úgyis felvitték volna a GB3 mezőnyébe is. Nála még a csapat is egyezik, a Rodin. Tehát lehet ettől függetlenül is terveztek vele.
Teljes GB3 szezont állják az Academy bajnoknak, amiben benne van egy 20 napos tesztlehetőség is. Így, hogy 25-re új kasztni lesz, ez akár előnyt is jelenthet elsőre.
Kiemelték még Palmerék azt is, hogy a következő évtől GB4 legjobb női versenyzője 50 ezer eurós pénzjutalmat kap, amivel versenyezhet utána az Academyben.
Én írom csak hozzá, hogy akkor saját maguk úgy árazták be az Academyt, hogy valahol a Brit F4 és F3 közt van. Tehát a GB3 alá lőtték.
Meglepődnék, ha Pulling élne ezzel a lehetőséggel. Bár ki tudja milyen megkeresései lehetnek. Szakmabeliek aztán pláne látják, hogy ez az Academy királynőség önmagában nem sokat ér, de valahol tesztelhetne legalább komolyabb helyen.
ha már Deegan debütált, mint ow versenyző gondoltam részese leszek ennek a pillanatnak így megnéztem a Formula Regional Americas szezonzáróját a COTA-n
Első versenyen alig volt valami. 30 percből az első 7-8 percben volt verseny, majd hosszas körözgetés biztonsági autó mögött. Nagyjából 3-4 percre engedték el őket, ott már voltak meccsek a 2. helytől lefelé rendesen
Deegant a közvetítés 10.-nek írta, de a hivatalos sorrendben 11. lett. Kiderítettem, hogy azért mert a 8. Ambiado autóján a szenzorral volt valami, így egyszerűen "eltűnt a radarról", de 7.4 mp hátránnyal 8. lett a valóságban, és a valós sorrendben a többiek mögötte zártak így a csaj 11. lett.
Futamra fele pontot osztottak, mivel a táv kevesebb mint a fele ment zöld zászló alatt. - ez szerintem egy teljesen jó szabály, európai Regional is átvehetné ezt, mert idén láttam ott olyat, ahol ha összesen volt 10 percnyi verseny az is 3 szakaszban.
Második versenyre pedig a harmadik kommentátor nem más volt, mint Maite Caceres :D
Itt viszont Deegan tényleg 10. lett, 1-2 körrel a vége előtt esett vissza, aki előtte volt így megörökölte az 1 pontot. Nagy volt a lemaradása, lehet aztán az autóval is gondjai lehettek, vagy tényleg ilyen lassú
Hogy milyen is ez a széria ezekkel kis infókkal tegye mindenki a helyére:
- a már bajnok Woods-Tóth itt se volt
- Shehan úgy lett 2. a bajnokságban, hogy csak az első 4. hétvégén versenyzett 11 futamon, míg a maradék 3 hétvége/8 futamán nem
- Deegannél is vannak lassabbak itt. Kb 3 mpt kapott az elsőtől, de vannak akik többet.
ill. ha már Caceres. Ugyanitt a Ligier F4-ben versenyzett, tegnap azt írtam 4. lett, de hátrasorolásnak köszönhetően végül 3. helyre lépett utólag. Második futamon 5., a harmadikon viszont pont nélkül maradt.
Szintén tegnap írtam, hogy az összetettben légüres térben van az 5. helyével, de változtak a dolgok itt is: Zelenkát az első futam után eltiltották a maradék kettőtől, Majman meg mindössze egyetlen pontot szerzett az egész hétvégén, így nevető harmadikként szó szerint 3. lett a bajnokságban Caceres. (137, 136.5, 134 pont volt 3-4-5 közt)
Igazából hogy innen hova megy tovább jó kérdés, fix Academy utolsóként vissza kétlem, lehet megpróbálja ezt a Regional Americast majd.
Amna helyére az RB be is jelentette az utódot. A brazil Rafaela Ferrerira jön az Academy mezőnybe jövőre
Brazil F4-ben nem megy rosszul, idei a 2. éve ott, futamokat is nyert összetett 4. jelenleg, de van még 3 hétvége hátra. Nem valami nagy a mezőny, de több a fantázia benne, mint Rabeloban, aki tavaly mákolt egy pole-t az időjárás okozta kavarodásban de utolsó általában.
közlemény végén sokatmondóan ki lehet olvasni, hogy Amnát a 2 éves "lejárati ideje" után nem fogják támogatni a továbbiakban. De ugyanígy jár majd szerintem szinte mindenki. Itt inkább csak muszájból vannak, mert kötelező minden csapatnak 1 lányt a nevére venni, és nem a valódi akadémiák tagjaként kezelik őket sehol sem.
Sophia arra is példa, hogy nem menedzseltek egy ígéretesnek tűnő formaautóst. Amikor az akkor még létező német F4 után kapott volna valami támogatást, talán másképp alakul minden, persze F1-re kevés is lett volna ő is
Utóbbi két szezonjával szvsz Európából ki is írta magát, mint formaautós. 4. szezont csak nem akar ugyanott, de sportautózni se újra, így nem véletlen nézelődik NXT világában. Hétfőn tesztelni is fog a HMD-nél. (így kiderült az is, hogy a szezonzáróra miért is ment ki)
ott akár egy Chadwick szerű pályafutásra képes lehet, persze megfelelő háttérrel, mint ami nála Andretti/DHL, de elnézve hogy az autóján a 2 legnagyobb szponzorhelyeken egy SOPHIA és egy FLOERSCH felirat van itt is ugyanaz lehet a gond.
Én arra lennék kíváncsi, hogy Pulling ott a lelke mélyén mit érezhet látva Garcia (le)szereplését idén FRECA-ban. Most még álom minden, Alpine színű autó, F1-es hétvégéken van, alázza a mezőnyt, és jövőre jön egy teljesen más helyzet.
Academy meg 2 évente el fogja árasztani munkanélküli női versenyzőkkel a piacot, és a jelentős része talán abba is hagyja ezt az egészet. Pin is vajon mit lép. Marad itt, egy Pulling 2.0 szezonra, vagy FRECA főállásban.
Amellett hogy igaza van, Sophia se jobb sajnos. Örökre arról fogunk rá emlékezni, mekkorát repült Makaóban.
Közben Lia Block és Bustamante indultak az olasz F4 záróhétvégéjén - de minek. Block egy 30. és egy 23. helyet tud felmutatni, Bustamante meg egy 33. helyet és egy kiesést. A 3. futamon már el sem indultak.