...na meg van a baja....a kuplung alsó része a ludas, (nem a röpsúly rész) miatt hajt alapjáraton is. Egy cimborám, "beáldozta" a motorját, s cserélgettük róla az alkatrészeket. A szíjszakadás végett valószínű jutott a szíjból a szerkezetbe is....Majd ha lesz a kuplung szétszedéséhez szerszámom (ünnepek révén a szervizek nem vállaltak), már okosabb leszek...
Ha valaki szereli a variátort, mérje már meg a VARIÓVÁLTÓ CSÚSZÓPERSELY hosszát! (NEM AZ ÁTMÉRŐT) az a gyanúm az előző gazda trükközött a hosszával, azért nem boldogulok a szíjcsere után...mivel állandóan hajt...
Ha valaki Spidermax vásárlásán gondolkodik, eladó szomszédom motorja ( bár én hirdetem mert a choppert is árulja hasznaltauto pedig csak egy hirdetést fogad el )
nekem is lenne egyebkent a hajtassal egy kerdesem.kicsereltem a 17es pulley gorgoket 19esre mert ugy ereztem tulporog a gep( tul konnyu volt a 17es)
es miota osszeraktam(mar nem eloszor) azota ha visszaengedem a gazt valami sipol hatul de csak 80as tempo felett
erre valami otlet? minden nyomatekra lett huzva ahogy kell
+ meg 1 kerdes:
hatra milyen gumit ajanlotok a gyari sport demon helyett?5-6 ezer km utan csunya hosszanti tobb centis repedesek vannak rajta kozepen pedig nem volt gyilkolva es mindig gyari nyomason volt,utast sem vittem vele
nekem akkor volt ilyen bajom amikor kiserleteztem dr pulley kuplunggal es nem tudtam beloni a rugok feszesseget aztan visszaraktam a gyarit.mindenkepp a kuplung korul kell legyen a gond,az alapjarat 1500 korul jo,a szij 1038 koruli meret jo kell legyen.lehet rossz rugot tett bele a szerelod vagy a hezagolo alatet valahol kimaradt vagy rossz helyre lett berakva.a robbantott abran latszik hogy hova kell menjen.elol is tobb db van
Esetleg nezd meg kezzel forgatva nem er e bele a harangba a pofa kezzel hajtva. lehet nincs eleg hezag. alapjaraton akkor viszi a kereket ha kuplungnal van gond.
Igen, 6 görgős (25X22 28,5gr), s a kuplung az 3 pofás....na az rossz a sugallatra ki is lett cserélve komplett (rugóstól) újra, persze semmi nem változott....
6 görgős a variátorod ? Nekem 8-as volt abban 21 gr volt a görgő ill.később 17-es pulley. Kuplungot levettétek szij szakadás után? lehet szij darabka ment be a pofákhoz és azért vannak a gondok. Ill ha leveszed látod, hogy törött-e a rugód.
Segítsetek!....már kivagyok... nincs több ötletem.....Spidermax GT 500 (2005) Volt egy szíjszakadásom...Előtte minden rendben ment. A szakadt szíj leszedése után, tettünk rá egy másikat, ami 1010mm hosszú, s alapjáraton erőszakosan hajtja a kereket. Alapjárat 13-1400r/m. Utána tettünk rá egy 1036mm hosszabb szíjat, s a helyzet kissé javult, de csak hajtja. Ezután jött az okos tanács, melyre hallgattam, (habár a szíjszakadás előtt semmi gond nem volt) gyenge a kuplungpofa rugó...s én hülye rögtön vettem rá egy új kuplungot. Azt feltéve persze semmi nem változott. Azóta természetesen kínomban már újak a görgők is, gyári 25X22 28,5Gr de a kerék csak akar forogni. Azóta a (szuper)szerelő már a telefonomat sem veszi fel.
Összegezve: Semmi ilyen nem volt előtte, másik szíj, 1010mm is 1036mm is próbálva... új kuplung komplett, új gyári ugyanolyan görgök amik előtte is, volt benne... semmi nem történt nem lett magasabb az alapjárat, gyönyörűen vált a varió, csak erőszakosan hajtaná a kereket alapjáraton is.
Persze közben utánanéztem , s töltöttem le manuált is, meg fordítgatom , hogy hogyan kell légteleníteni ...
Bízom benne , hogy "csak" kevés volt benne a hűtőfolyadék,s ezért jelentkezett ez a hiba ... (bár ez meg felveti a kérdést , hogy hová tűnt belőle ? )
csak most van először ilyen kétkörös hűtő rendszerrel szerelt nagy robogóm , s nem tudom , hogy ez mennyire normális, hogy mikor alapjáraton jár a motor , akkor egy idő után a levett hűtősapkánál okádja ki a vizet , s ha visszatöltöm , akkor pár percig semmi hiba majd kezdi előröl...s gondoltam itt esetleg jobban értenek hozzá, vagy láttak már ilyesmit :-)
mindegy, holnap azzal kezdem , hogy légtelenítem a rendszert...hátha megjavul :-)
megírom majd a tapasztalatokat , hátha másnak is hasznos lesz ...
Most akadtam erre a fórumra Cimborám 1 hónapja vett egy Spidermaxot,mentem vele egy kört,így már nekem is kell.😉😉De utánna olvasva a gyártó megszűnt '11-ben,így kicsit tartok az alkatrész utánpótlástól.Ha mondjuk motoralkatrész+fékcucc van is,mi van egy elcsúszásból adódóbidomsérülésnél?Mik a tapasztalatok?Vagy inkább nézzek mást?Mi van a piacon,ami hasonló pakolóhelyet,hasonló üléshelyzetet,dinamikát ad akár két főnek is?Köszönöm az építő válaszokat,sziasztok!
A közeljövőben szeretnék egy Spidermax 500gt-t vásárolni, már meg is van a kiszemelt példány, 2005-os modell. Nem találom sehol, hogy ezt az évjáratot milyen blokkal szerelték, mint ahogy azt sem, hogy karbis lehet vagy injektoros. Tudna valaki ezekben segíteni?