Keresés

Részletes keresés

AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 163
Nyári szünet van, ilyenkor általában a szerdai nap az ügyeletes, olyankor felveszik a telefont.
Előzmény: Norri76 (160)
Norri76 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 162

Akkor miért mondták 3 hete, hogy 2 hét múlva érdeklődjek? Akkor nem említett a hölgy nyári szünetet, én pedig már egy hete hívogatom őket, tehát 2 hét múlva kezdtem... :(

Nagyon bosszantó.

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.05 0 0 161
Gondolom, nyári szünet van.
Előzmény: Norri76 (160)
Norri76 Creative Commons License 2010.08.05 0 0 160

Sziasztok!

 

Tud valaki valamit a Beszédvizsgálóról, hogy miért nem lehet őket elérni már egy hete (legalább) telefonon, illetve miért nem válaszolnak semmit a kérelmemre immáron 3 hete? Szabin van mindenki????

Már kezdem unni, hogy sehogy sem tudom elérni őket.

Elmennék oda személyesen. Meddig vannak "nyitva"?

 

Köszi előre is, ha valaki válaszol!

Baksai Creative Commons License 2009.12.14 0 0 159
sziasztok
A Csibészke Magazin honlapján működő fórumban szakértő válaszol minden feltett kérdésetekre. www.csibeszkemagazin.hu
Nekem segített.
kicsi..1 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 158

Kedves Fórumozók!

 

Először is elnézést kérek, hogy betolakodok a fórumba.

 

Logopédusként szakmai szemmel olvasgatom a beszédhibákkal kapcsolatos írásokat.

 

Gondoltam jelzem felétek, hogy bármi hasonló problémával nyugodtan keressetek meg priviben, szívesen segítek tanácsokkal, ötletekkel...

 

...nagyon sokszor tapasztalom, hogy sajnos a szülők elég kevés információt kapnak meg a gyermekük fejlődési nehézségeivel kapcsolatban, ezért szeretnék én is segíteni...így...:)

 

Tehát, keressetek bizalommal!

 

privát:

solyomv@comunique.hu

zulfidragonfly Creative Commons License 2009.10.14 0 0 157
Kedves Fórumozól!

Ajánlom figyelmetekbe a következő programot, mely a fogyatékkal élő, sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai integrációja-szegregációja-szeparációja kérdését járja körül.

Integrált, szegregált, vagy szeparált oktatás?
Aki nem találkozik nap, mint nap ezekkel a fogalmakkal, nem is gondolná, milyen sok kérdés merül fel az érintettekben, mikor el kell dönteniük, hogy valamilyen szempontból másként élő gyermekük számára milyen iskolát válasszanak.
„Tiszta vezet!” – kerekasztal beszélgetés sorozat októberi rendezvényének címe:
"Két iskola között" - a speciális nevelési igényű diákok iskolai integrációja, szegregációja, szeparációja
Időpontja: 2009. október 20. (kedd) 17 órától 19 óráig
Helyszíne: Toldi Mozi kávézója (Bp. V. ker. Bajcsy-Zsilinszky út 36-38, a 3-as metró Arany János utcai metrómegállójánál)
Meghívott beszélgetőtársaink:
Báder Melinda - pedagógus, gyógypedagógus - Gyermekek Háza Alapítvány Iskolája
Bánfalvy Csaba - főiskolai tanár – ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Társadalomtudományi Tanszék
Kelemen Gábor– intézményvezető – Göllesz Viktor Óvoda, Ált.Isk., Előkészítő Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Loványi Eszter – gyógypedagógus - szociológia MA hallgató - Budapesti Corvinus Egyetem
Nagy Gézáné Jakab Anna – intézményvezető - Közép-szabolcsi Többcélú Kistérségi társulás szociális szolgáltató Központ
Perlusz Andrea - főiskolai tanár - ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Hallássérültek Pedagógiája Tanszék
Somorjai Ágnes - gyógypedagógus - Vakok Iskolája Módszertani Központ
Moderátor: Gáspár Judit - gyógypedagógus, szerkesztő - Duna Televízió, Felelet az életnek
Gyertek! Gyertek! Gyertek!
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 156
Na ma megvolt az újabb logopédiai felmérése a gyereknek. Az a logopédus-gyógytornásznő végezte, akihezeddig is járt ayries tornára.

Sajnos csak másodkézből tudom, mert ugye a lányom ment el vele, de akkor is, csupa jó hír!

Először is: ez volt az első foglalkozás, mert a tanárnő eddig beteg volt.
Másodszor: ezentúl az ayries tornán csakis vele foglalkoznak, és személyre szabott fejlesztést kap.
Harmadszor: a tanárnő meg volt döbbenve, hogy mennyire letisztult a beszédje, azt mondta, hogy jószerivel már csak az "r" hang a hibás, jó jó, kicsit tagolatlan még, de ezen szépen lehet segíteni. Egy évvel ezelőtt 9 (kilenc) hangot tévesztett. A nyelv szájon belüli és szájon kivüli koordinálása kifejlődött és jó.

Mozgásilag is rengeteget fejlődött, két csecsemőkori reflex maradt nyomaiban vissza, és a futásnál még kicsit kaszálgat a kezeivel is, meg a labdát képtelen elkapni, de minden egyéb nagyon jó volt.
És ujra rajzol, igaz, csak pálcikaembereket, de azért az 5 ujj ott van, meg a cipő is, és az arc nagyon részletesen ki van dolgozva. Az anyja arcára még a helyes oldalra felrajzolta a fél fülbevalót és a szemöldök pírszinget is...

Vizsgálta, hogy kialakult e már a jobb-bal agyfélteke dominanciája, a tárgyakat egyértelműen jobb kézzel használja, de az elrejtett tárgyakért bal kézzel nyúl, amit azonnal áttesz a jobba.

Rajzoltatott vele "álló vonalat", a gyerek az a4-es papír közepére rajzolt egy álló vonalat. Mondta, hogy most rajzoljon egy "fekvő vonalat", a gyerek megint pont a lap közepén keresztbe elmetszette az álló vonalat, most egy nagy + jel volt a papíron. Ekkor azt mondta, hogy rajzoljon egy kört, mire a gyerek a + közepébe rajzolt egy kört, ezáltal olyan lett mint egy céltábla kompozíció. Meg vágnia kellett papírt stb... azt mondta a nő, hogy a feladatokra nem mindig figyel pontosan, viszont meglepő megoldásokat ad.

Helyeselte, hogy a lányom nem vitte el az ovodából, mert azt mondta, hogy szerinte a tanulási képességeket vizsgáló biz. tanulmánya a gyerekről hibás, a beszédvizsgálóba kellett volna vinni, de ott nem fogadták... mindenesetre szerinte korántsem akkora a probléma, hogy ne lehessen normál ovodában orvosolni. És ő látta a gyereket májusban is, hiszen akkor még tartott a tanév meg most is, és megdöbbentő, mennyit fejlődött...

Naszóval most nagyon örülgetünk.. :-)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.03 0 0 155
Ó, azzal nincs probléma, az összes fejlesztés napközi ideje alatt van, nem a családi életből veszi el az időt :-)
Előzmény: nemezis 2 (154)
nemezis 2 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 154

Persze, az nagyon jó. Minden mozgás az idegrendszeri érés és szabályozás fejlődését segíti. (pl a szenzoros integrációt is)

Meg az is fontos, hogy a sok fejlesztés mellett veletek is legyen. :-)

Előzmény: Törölt nick (153)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.02 0 0 153
Koszi szepen a segitseget! Labda-terapia nem fog menni, egyszeruen idoben nem fer bele, de a nevtanbol jarnak a suliba fejlesztes es gyogytorna ugyben, Balazs most minden csoportban benne van. Plusz a gyogyuszas ugye...
Előzmény: nemezis 2 (151)
nemezis 2 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 152
  • "Múlthéten azon lelkendezett 3 napon keresztül, h szombaton megyünk a temetőbe és juhéjj, ő még sosem látott temetőt. És ne hidd, h nem magyaráztam el neki 179-szer, h mi az a temető...2

Ezen nem kell aggódni, mert az absztrakciók sokkal később alakulnak ki. A halál valami olyasmit jelent a gyereknek, mint az aludni..

Éppen ezért nem érti a magyarázatodat. (Ez nem a beszédészleléssel kapcsolatos.)

Előzmény: Törölt nick (148)
nemezis 2 Creative Commons License 2009.10.02 0 0 151

Bocs nem akartam beleszólni, de ha már...

Szóval az idő a szerialitással áll kapcsolatban. (sorrendiség) Az idő észlelése, csak a tevékenységek, cselekvések, mozgások időtartamának változásaiból alakul ki.

Ha szerialitást, tér- és idői relációkat akarsz kialakítani, akkor ezekhez kell igazodni. Elsősorban mozgásterápia.

B-nál a felcserélés egyértelmű, pl. agát- ágat olvasásban is.

Azonban a másik a vizuális területen, az alak-háttér elkülönítés nehézsége és a vizuális figyelem hiányossága. Hosszú szavaknál nem tud jól kódolni, elvész az információ.

 

 

http://www.elitmed.hu/upload/pdf/a_rey_fele_osszetett_figura_es_felismeresi_proba_neuropszichologiai_alkalmazasi_lehetosegei-2181.pdf

Előzmény: Törölt nick (150)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.02 0 0 150
Nalunk ez nagyon erosen jelen van. Amikor beszelunk valamirol, ami holnap lesz, mindig megkerdi, mennyit kell meg aludni addig. Jellemzo a ˝majd tegnap˝ is.
Tegnapelott pedig a delutan helyett mondott holnaputant. Olyan aranyos!
Előzmény: AliceCsodaországban01 (149)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 149
Hát a tér-időt nem tudom hogyan derítsem ki... az biztos, hogy mikor kérdeztem tőle valamit, hogy TEGNAP mi volt a népitáncon, nem tudta értelmezni, mert aznap nem volt népitánc.

De majd megkérem az ayries torna vezetőnőjét (amúgy logopédu), hogy ezt is próbála nála felmérni.

Viszont állandóan mindenféle történeteket mesél, amiket ő talál ki.
Előzmény: 4kisördöganyája (147)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.29 0 0 148
Sziasztok!

Megvan a pszichopedagógus szakvéleménye, eszerint indokolt a beszédvizsgálat.
Felhívtam a Halmi utat, küldjem el mindkét szakvéleményt és az igazgatónő fogja eldönteni, h indokolt-e a további vizsgálat vagy nem. Már ettől sokkal nyugodtabb vagyok :-)

4kis, Balázs is hihetetlen módon nem tudja értelmezni, amit hall, és a mondatoknak nem a tartalmát figyeli, hanem a hangzását, "dallamát", és ha viccesen cseng a mondat, órákig röhög rajta és ismételgeti. Hiába próbálom neki elmagyarázni, h mit jelent és nem vicces, csak nevetgél.
(Múlthéten azon lelkendezett 3 napon keresztül, h szombaton megyünk a temetőbe és juhéjj, ő még sosem látott temetőt. És ne hidd, h nem magyaráztam el neki 179-szer, h mi az a temető...
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.28 0 0 147

A rendhagyó ragozás sokszor még az egészséges gyerekeknek is nehezen megy, azon nem kell szerintem aggódni, csak következetesen kijavítani.

 

Krisz még nem tart itt. Ő simán mond értelmetlen dolgokat, megkérdezem mit jelen és fogalma sincs. Hétvégi sztori: tv-ben ment a Derült égből fasírt reklámja. Mondja Krisz, hogy majd nézük meg a "és itt mondott valamit, amiben a magánhangzók hasonlóak voltak, de teljesen értelmetlen hangsor volt ". Kérdezem, hogy az mi. ( persze tudtam mire gondol ). ELmagyarázta, hogy amikor az ennik esnek esőnek. És mit jelent amit mondtál? "azt nem tudom". 3-szor kijavítottuk, elmondtuk, elmagyaráztam mi a fasírt ( ha nem tudná... ) és hiába, 4szer is értelmetlen hagsor lett belőle.

No comment, állítólag javulni fog. Heti 4 logopédia és 2 mozgásfejlesztés a "fejadagja" immáron 3. éve. Még 2 évet járhat oviba és akkor majdnem 8  évesen megy suliba.

 

Ha nálatok megy a keresztirányú mozgás, az is tök jó jel. Milyen a finommotorikája? Az is javult? Tér-idő tájékozódás?

Előzmény: AliceCsodaországban01 (146)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.09.25 0 0 146
Hát ebben is van igazság, de a lányom így döntött. Ha 3-4 héttel ezelőtt tudjukmeg nem is lett volna kérdés.


Egyébként most lesz a következő logopédiai felmérés, ahol sokminden ki fog derülni. Amennyit én látok az az, hogy májushoz képest hatalmas fejlődésen ment keresztül. Először is folyton kérdez. Másodszor is végre itthon is ismételgeti a mondókákat és a dalokat, rendes szöveggel, és a 9 hangból amit eddig tévesztett legalább 4 már nem áll fenn, sokkal érthetőbb és tisztább a beszéde. Harmadszor is, már szinte túl közvetlen és alkalmazkodó lett, most már bátran ott lehet hagyni különórákon, nem kell kinn csücsülni miatta, hogy mikor rohan ki.
Negyedszer nagyon sokat ügyesedett a mozgása, a keresztmozgások is, amikre a májusi felmérésen felhívták a figyelmünket, ma már gond nélkül megcsinálja azt, aminél ott csak csápolt a levegőben.
Ötödször állitólag megszűnt az outsider státuszta, az ovónők szerint könnyen barátkozik.
Ha nekem levetítenének májusban egy részletet a mostani viselkedéséből, nem hinném el.

Egyébként ő még 2 évig lesz ovodás, és közben lesz felmérés is - ha úgy itélik meg, hogy mindenképpen jobb lenne a logopédiai ovoda, akkor jövőre még bekerülhet.

Amivel bajok vannak, azok a ragok. Pontosabban a rendhagyó ragozás, mindig javítgatni kell, hogy nem lókkal hanem lovakkal, nem kőkkel, hanem kövekkel és hasonló.
Előzmény: zso70 (145)
zso70 Creative Commons License 2009.09.25 0 0 145

Sokat gondolkodtam Alice, már azon is, hogy írjak-vagy sem.

Nagyon jó, hogy úgy érzitek I. jó helyen van, szeretik, beilleszkedett.

Én, úgy gondolom, elmentem volna megnézni a logopédiai óvodát, az óvónőt, az összes többi ott dolgozót. Ha szimpatikusnak találom, akkor átvittem volna. Azt hiszem, mi szülők, sokkal jobban izgulunk egy-egy intézményváltás esetén, mint a gyerekek. Ezzel nem bagatelizálom a dolgot, de egy olyan új környezetben, ahol megfeleően felkészült szakemberek vannak, a váltást is jobban tudják kezelni, segíteni a gyerkőcnek. Az óvónő mindennapi kapcsolatban van a fejlesztőkkel, egyéb szakemberekkel, kzöösen tudnak "agyalni" egy-egy problémán, meghökkentő, szokatlan viselkedésen. Az óvónő nem akkor lát először beszédproblémás gyereket, hanem valószínűleg évek óta, hiszen a csoportban is hasonszőrűek vannak.

 

 

Végül, abszolut nem szeretném ledegradálni a jelenlegi óvónőket, de ők óvónők, akik szerint "nincs akkora probléma " ...ők nem felkészültek, nem látják, nem láthatják objektíven a dolgot.A hangsúly azon van az integrálás kapcsán, hogy mennyire felkészültek a pedagógusok a "problémás" gyerek fogadására? Ők maguk, nem a fejlesztők, akik házhoz mennek...mennyit tudnak az ilyen gyerekekről ? ismerik eléggé ?...stb

Nem szeretnék a magam példájával jönni, de tudod, hányszor, számomra hiteles emberek mondták, hogy semmi baj a gyerekemmel ? hogy szintén hiteles, szakmáját valóban jól tudó óvpdapedagógustól megkaptam a tökéletesen felzárkózott, iskola mehet jelet ??

ez csak az én véleményem, tudom, sokan mennyit adnának 1-1 logopédiai ovodai helyért.

Előzmény: AliceCsodaországban01 (144)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 144
Na képzeljétek mi volt tegnap.

Este jött haza a lányom, és mesélte, hogy felhívta őt a mostani ovoda vezetőnője. Mert telefonáltak neki (a vezetőnőnek) a Logopédiai intézettől, hogy megürült egy hely a logopédiai ovodában, és beszélje meg a szülővel, hogy most mi legyen, igényli e.
És azt mondta a lányomnak, hogy beszélt a gyerekről az ovónőkkel, és mind a hárman - ő személy szerint is- azt szeretnék, ha a gyereket nem vinné el, hanem maradna itt, inkább jobban oda fognak rá figyelni, mert szerintük nem annyira súlyos eset, azonkívül nagyon jól motiválható, kinyílt a csoportban, lelkes, kedves,közvetlen, és nagyon megszerették.

A lányom úgy döntött, hogy nem teszi át egy újabb ismeretlenbe a gyereket, maradjon itt. A vezetőnő azt mondta, hogy anyuka ez nagyn jó döntés volt, köszönöm.

Na ilyen se történt még idáig velünk... mi a véleményetek, ugye nem csak a dupla fejpénz miatt volt ez?
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.21 0 0 143
A Vadaskertben voltunk, de a doki felmondott és mi követtük a Heim Pálba. Az ok ugye az ADHD :-), és egy nagyon korrekt és Balázs számára fárasztó gyógyped. kivizsgást végeztek.
Előzmény: 4kisördöganyája (141)
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.20 0 0 142
A miértre közben rájöttem :-)
Előzmény: 4kisördöganyája (141)
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.20 0 0 141
Hol voltatok pszichiátrián és miért?
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.20 0 0 140

Mi várjuk a pszichiátriáról a gyógyped. szakvéleményt. Az is lesujtó lesz, tudom, de legalább elindulnak a fejlesztések.

A nevtanban heti 2 óra logopédiai fejlesztést javasoltak, erre mit kapunk a suliban? Heti 1 óra dyslexia prevenciós fejlesztést. Agyam hatfelé dobom, komolyan.

Előzmény: 4kisördöganyája (137)
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.19 0 0 139
Ez Magyarország, teljesen tipikus. Az senkit nem zavar, hogy értékes hónapok vesznek el a kicsik életéből.
Előzmény: AliceCsodaországban01 (138)
AliceCsodaországban01 Creative Commons License 2009.09.19 0 0 138
Az unokámról kiderült, hogy két ovoda közt elsikkadt a felmérése (most váltott új ovodát) , és emiatt csak ezután lesz felmérve... :-(
Előzmény: 4kisördöganyája (137)
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.18 0 0 137

Ma megkaptam a lassan 6 éves ( januárban ) kisfiam logopédiai vizsgálati eredményét ( mint írtam korábban folyamatos fejlesztés alatt állt eddig is ). Sajna elég lesújtó. MIndenben erősen le van maradva ( jóindulattal a 4 éves kori elvárt szintet alulról súrolja ), kivétel amit ki lehet logikázni. Ez legalább bíztató, mert eddig arról győzködtek, hogy értelmileg is fogyatékos. Most újdonságnak bejött, hogy nehezen motiválható, késztetettsége nagyon alacsony,nem akar együttműködni.

Kora ellenére még 2 évig ovis lesz, marad a remény. A logopédus azt igérte, hogy félévkor tud nyilatkozni a várható jövőről.

 

Akik vizsgálatokra vártatok, mik az eredmények? Most mit csináltok, hol tartotok?

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 136
Mission completed, '911', 09:45 :-)
Előzmény: Törölt nick (133)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 135

Uhh... Amikor beszéltünk a dokival a Ritalinról, én is kérdeztem a rebound-ról, mert hallottam róla, hogy vannak gyerekek, akiknél nagyon brutál a kiürülés. Azt mondta, hogy ez sajnos alkati kérdés; mindenkinek másképp bontja le a mája a toxinokat, ezért nincs két ember, aki ugyanúgy reagálna az alkoholra. Hogyha a máj gyorsan bontja le a cuccot, akkor vannak sajnos ilyen brutál tünetek.

Nekem az a fura, hogy ezt miért nem lehet enyhíteni úgy, hogy 1 tabletta helyett pl 4x1/4-del próbálkoznak, hiszen ilyenkor kevesebbet bont le a máj, kisebb a kontraszt is a viselkedésben, nem?

Balázs mája úgy látszik, Ritalin-barát; 4 óra a hatóideje, reggel fél8-kor veszi be, de nincs rá panasz és még délután 4-kor is helyesaranyos.

 

Figyelj, ha lassú, de tökéletesen megcsinálja, az azt jelenti, hogy igényes a munkájára, van önkritikája, ami nagyon jó. Balázs órákig ült a feladatok felett úgy, hogy, fogalma sem volt, mit kell csinálnia, pedig folyamatosan magyaráztam neki. Aztán jött a dühroham.

Most gond nélkül megcsinálja a házit, kell alkudozni, de csak minimálisat. Nem tudom, hogy ez mitől van, mert a Ritalin dél körül kiürül, de legalábbis du 4-re már nyoma sincs.

Előzmény: 4kisördöganyája (134)
4kisördöganyája Creative Commons License 2009.09.03 0 0 134

4éves volt amikor azt a diagnózist kapta a bizottságnál, hogy figyelem és aktivitás zavara. EZ az ADHD előszobája, azt mondták akkor, hogy kicsi még és nem akarják "ráhúzni" az ADHD-t. Emellett neki egyéb gondjai is voltak, de még kezelhető szinten. Kb 6 éves volt amikor már nem lehetett elviselni, ön- és közveszélyes lett, időnként teljesen elvesztette maga felett a kontrollt. Aludni nem tudott, pár órát aludt éjjelente csak. Akkor előszőr Anafranil-t kapott, majd 1/2 év múlva Ritalint. Az nagyon hatékony volt, viszont a kiürülési fázisban brutális "visszacsapás" tünetei voltak, késsel kergette a családot, ki akart ugrani az ablakon, stb. Emiatt ezt lecserélték Risperdal-ra, ezzel a nyár elejéig jól volt, azóta megint vannak komoly dührohamok ( nulla önkontrollal, ilyenkor tulajdonképpen bármire képes ), akkor felemelték az Anafranil adagot, az bizonyos dolgokon ( az érzelmi éretlenségen )segített, a dührohamok maradtak. MOst hétfőn megyünk pszichiáterhez, valószínű, hogy a másikat is meg kell emelni.

Mi egy régi ismerősünkhöz járunk pszichiáterhez, nem igazán vagyok elégedett vele, de nincs jobb. Bárhová elviszem közlik, hogy gyógyszert abbahagy, és kivizsgálás. Én ebbe nem megyek bele, mert akkor kezdhetek mindent előről. Évekig kínlódtunk, most jobb ( eddig jobb volt, remélem ezután is az lesz ), nem akarom újrakezdeni a kínlódást.

Sajnos a Risperdal a figyelemzavaron nem segít semmit, így ez komoly gond a suliban, pedig csak 10-en vannak egy osztályban, speciális iskola, másmilyenben nem tudna helytállni egyátalán. Ő emiatt soha nincs kész semmivel, mert annyira lassú. Igaz, amit megcsinál, azt tökéletesen csinálja meg.

Előzmény: Törölt nick (128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!