Keresés

Részletes keresés

Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.22 0 0 509

Te szelektív kiválasztással ezt emelted ki.

Ahogyan te is szelektíven kifogásoltál. Baj? Nem baj?

 

Így is lehet fogalmazni :-)

Ha eltekintünk attól, hogy a szelekció szempontja, ontopic (kereszténygyűlölet) vagy sem.

Előzmény: Törölt nick (505)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.22 0 0 508

i) Én pedig azt nem állítottam, hogy hátrányosabb helyzetben lennének.

Nem is "vádoltalak" vele. Pusztán rávilágítottam - számos példával - hogy a keresztényeknek ármely tekintetben véve előnyösebb helyzetük, több lehetőségük van médiában, politikában, sajtóban, oktatásban, intézményfenntartásban, mint egyéb csoportoknak. Ez nem azt jelenti, hogy felülreprezentáltak. Lehet, hogy arányos. Ki tudja ?

A lényeg, hogy üldözöttségre, gyűlöletre e téren nincs alapjuk hivatkozni és ők nem is hivatkoznak...

Előzmény: Törölt nick (504)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.22 0 0 507

Éppen azért, mert az iszlámmal szemben, a nyugati világban (nevezzük ezt most így)az, amelyben elvált az egyház az államtól.

Ez csak idevetett dolog, ami nem alátámaszott ok-okozati összefüggéssel.

 

Idevetett ?

Azt hittem ismereteid alapján elegendő csupán utalni a papi államra, annak társadalmi kontrolljára, a vallási törvénykezésre, saryára. Kell-e, lehet-e terjedelmi korlátok nélül részletezni - anélkül, hogy értékeid szerint odavetett lenne az érvelés - amint vallási normák átszövik a hétköznapi élet minden területét, autóvezetéstől a ruhaviseleten át, szexualitástól az oktatásig, étkezéstől a sportig, politikától az egyéni szabadságjogokig, alktománytól a büntetőjogig.

 

ii) Mit jelent a "zömében ateista" kifejezés? Én nem tettem említést ilyesmiről.

A társadalmat. Egy adott állam polgárainak közösségét természetesen. Izrael lakosságának többsége nem vallásgyakorló.

 

iii) A berendezkedést nézve az mondhatjuk el róla, amit elmondhatunk pár iszlám többségű országról is: elemeiben néha-néha átvesznek sok dolgot a nyugati berendezkedéstől, de tekintve az összhatást - deficitesek.

 

egyes kiragadott elemeit tekintve igen, valóban. Ugyanezen az alapon az USA is mutat átfedést az iszlám társadalmakkal, hiszen pl. de facto ateista (helyesen szkeptikus) nem juthat közfunkcióhoz és vannak államok ahol a kreacionizmus kötelező tanulmány.

 

Ha azonban felállítasz egy skálát, melynek 0 pontja az iszlám és 10-es a nyugati társadalom, Izrael jóval közelebb áll a 10-eshez, semmint a 0-hoz, azaz társadalmi berendezkedésében (Állam és egyház szétválása tekintetében, merthogy erről beszélünk most) sokkal inkább elvált az állam az egyháztól, mint sem.

 

i) Ez is lehet egy konklúzió.

ii) Másik konklúzió meg lehet az is, hogy a kereszténység (akár protestáns, akár katolikus, akár bármi egyéb hajtás) sokkal jobban alkalmazkodott a változó feltételekhez és előidézője / katalizátora is lehetett azoknak. Ne feledjük el, hogy a vallási megosztottság, ami megelőzte a modernitás előretörését remek példákat mutatott arra, hogy vallásos szemszögből nézve egymás felé a felekezetek nagyobb toleranciát mutassanak és ez magával vonzotta azt a hozzáállást is, ami később modern szekularizációvá nőtte ki magát.

 

De lehet konklúzió és egyben a legvalószínűbb (Occam borotvája). A vallási megosztottság ugyanis nem csak a kereszténység körében megtörtént folyamat, az iszlámban is tettenérhető a szunniták és a siíták közti elválás. Ha adott két összehasonlított vallás, melyek egyaránt megélték hitük megoszlását és az egyik területén megtörtént a modernizáció a másikén nem, akkor ok-okozatilag valószínüsíthető, hogy valami más tényező, valami olyan jelenség amit az egyik megélt a másik nem, és nem olyan ami mindkettő történelmében jelen van.

 

i) Nem alátámasztott ez a kategorikus megállapításod. Te annak tekintheted, de én azt látom, hogy ez afféle "így látták a régi nagyok és ezen ne töprengjünk tovább" szinten megállapodott érv.

Nézeteim szerint az összefüggés itt is logikus. Miért ?

Az állam és az egyház elválasztásának történelmileg jól elhatárolható motívumai voltak, mely összefonódik az emberi felvilágosodással.

 

Amikor az emberek készek voltak megkérdőjelezni a vallásnak azt a tanítását, hogy a Föld bolygó az univerzum középpontja, miért kellett volna továbbra is elhinniük vallási vezetőiknek, hogy uralkodóik isten felkentjei ? Megkérdőjeleződött az egyház és az egyházi tanítások tévedhetetlensége. Ez a kérdés vezetett a hit és az állam elválásához.

 

A jogok törvénye elválasztotta a vallást az államtól, nem kis részben azért mert a vallások át voltak itatva abszolutista felfogással. A felekezetek az emberi történelem hosszas korszakán át maguknak követelték az igazság monopóliumát és olyan befolyás megszerzésére törekedtek, mely alkalmas arra, hogy saját igazságát másokra is rákényszeríthesse. Számtalan vallási háború és milliónyi áldozat kiöntött vére a tanulság erre.

 

Az emberi történelem azt tanítja, hogy az abszolutista vallásfelekezetek vezetői és hívei többnyire képtelennek bizonyultak kompromisszumokra és annak elismerésére, hogy az igazság megmutathatja magát olyan tanításokban is, amelyek a felszínen ellentétesnek látszanak. A nyugati világban az egyház visszaszorulásával megnyílt az út a kétkedés és a tudományos gondolkodás, a szabadságjogok és a társadalom progressziója előtt.  A merev, hierarchikus rendszer szorításából felszabadult régiók rohamos fejlődésre és ezzel előrelépésre tettek szert más, egyházi normák, megkérdőjelezhetetlen "igazságok" béklyójában élő társadalmi formációkkal szemben.

 

ii) Az egyházi hierarchia felekezetenként változik. Hogyan állíthatod egymással párhuzamba őket vagy hogy veheted egy kalap alá őket, amikor nyilvánvaló, hogy vannak köztük ultraszigorúak és vannak köztük rugalmasan változók is?

Azt gondolom a történelmi környezetből nyilvánvaló, hogy amikor egyház és állam szétválásáról beszélünk itt eklatáns példaként a római katolikus egyházról van szó. Olyan esetekben, ahol oldottab, liberálisabb felekezet bontakozhatott ki, Anglia és különösen Hollandia, az adott állam fejlődése sokkal dinamikusabban bontakozott ki, a társadalomnak a vallása által biztosított toleranciája okán még a szétválást megelőzően is. Vessük össze pl. a katolikus spanyol királyság hanyatlását a kereskedő nagyhatalommá avanzsált apró Hollandia világhatalmi súlyával. A korreláció szembeötlő: Minél "rigorózusabb" az uralkodó egyház, annál fejlődőképtelenebb az adott társadalom. Minél önállóbb az állam és a polgár az egyháztól, annál dinamikusabban fejlődik az adott társadalom.

 

iii) Mit értesz tulajdonképpen az idézeted második mondatában? Valami konkrétumot kaphatnék?

 

Többségi elvű döntés, egyéni szabadságjogok, vallási tolerancia, nemek közötti egyenlőség... olyan ma már alapvető - egykor elképzelhetetlenül "szentségtörő" eszmék - melyek ma már alapjogok társadalmunkban. (Melyik zsinat is volt az ahol megtanácskozták, hogy a nőnek van- lelke ?)

 

mint említettem, történelmileg lekövethetően nem az egyháznak köszönhetően, hanem adott történelmi folyamatok közepette éppen az egyházi hierrchia ellenében.

Mint említettem: ez a te véleményed.

 

Több annál, ha vitatni akarod. Nem véletlenül írtam hogy az állam és egyház elválasztásának korában. Egyszeűen vizsgáljuk meg a történelmi momentumban játszott szerepet. Az egyház kezdeményezője, támogatója volt-e a szétválasztásnak, a világi ügyekben való jogfosztásának, vagy éppen ellenkezőleg ?

A kérdésre adott válasz - elég nyilvánvalóan - rávilágít arra, az egyháznak köszönhetően vagy ellenében történt-e meg a szétválás.

 

i) Ha ennyire nyilvánvaló, akkor azt nem lehet érteni, hogy a kereszténységet kritizálók milyen furcsa okokból kifolyólag nem találják meg kritikájuk éles pengéjével az iszlámot legalább annyira, amennyire megtalálják - akár legyen oka, akár csak jóleső érzésként szerepeljen - a kereszténységet?

Valószínűsíthetően azért, mert az iszlám problémái azokon a területeken ütnek vissza és nem a keresztény gyökerű földrajzi zónákon. A nyugati világ nyugaton harcolja ki és érvényesíti kiharcolt szabadságjogait. Az iszlám azzal, hogy nyugatra emigrál. Egy szabadabb társadalomba.

 

iii) Tekintve, hogy az iszlám legalább annnyira otthonos errefelé, mint a kereszténység

Ez valótlan.

 

Itthon - szekuláris közegben - ez elképzelhetetlen lenne; és még mindig sokkal elmarad az itteni gyakorlattól, de jóval meghaladja az iszlám országokban tapasztalható általános gyakorlatot. Nekik is lenne hová fejlődniük, rájuk fér a kritika.

Valóban. A zsidó állam kötötségeit, egyházi béklyóját bizonyosan vitatják és kritizálják is ott ahol a béklyó fennáll. Izraelben. De ez itt keresztény gyökerű régió. Minek itt kritizálni az iszlámot vagy a júdaizmust ? Pláne egy kereszténygyűlöletet kutató topicban ?

 

Előzmény: Törölt nick (503)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.22 0 0 502

nem jellemző !

A dobálás, ellentüntetés, fizikai erőszak, provokáció, inzultus, fenyegetés stb. terén pl. a keresztényeknek sokkal kevesebbet kell eltűrniük (szerencsére), mint néhány más csoportosulásnak.

Előzmény: Törölt nick (501)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.22 0 0 500

forrást, példát eddig igen keveset találtunk.

 

Hiszen kereszténygyűlölet témájában mióta egy 2,5 éves műanyagtehén a legvitatottabb eset.

azért ha ez a helyzet, nem is olyan vészes

Előzmény: Törölt nick (499)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 498

Urban Legend:

"Friderikusz Sándor: - Önök állítólag kikérték a dohány utcai Zsinagóga véleményét a 7 tehén állításról majd lettek róla, hogy oda is teheneket rakjanak. Miért ez a megkülönböztetés a Bazilika hátrányára
Csikós Gergely (projektvezető): - Nagyon kellemetlen nyilatlozat. A (?) Budapest szervezői sem én sem bármelyik kollegám nem kereste meg sem a MAZSIHISZ-t sem a Zsinagógát, sem Zoltay urat. Úgyhogy, "

http://80.99.236.195/friderikusz/?q=node/400

 

Előzmény: Törölt nick (491)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 497
igaz
Előzmény: MolnarErik (495)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 496
És volt 1 tehén a Kálvin téri ref templom előtt is, az miért nem volt keresztényellenes?
Előzmény: Törölt nick (491)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 495

Lassan 3.

2006 nyarán.

Előzmény: Eto Demerzel (493)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 494

Igazad van, most olvastam az evangélikusok cikkét, akik végül örvendeztek azon, h az ő templomukhoz került a tehén :)

 

Előzmény: Törölt nick (491)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 493
mindez lassan két éve történt....
Előzmény: Törölt nick (489)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 492

kell ?

nekem ?

na hagyjuk

Előzmény: MolnarErik (488)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 490

Tehát ezek szerint 1 vallási célú épület előtti bármilyen művészi performansz (bár 1 műanyag szobor odahelyezése nem igazán az) az adott vallás elleni gyűlölet jele?

Akkor inkább azt javallom, h a Szabadság szobrot (mondjuk a Pestit) építsük meg fogpiszkálókból a zsinagóga előtt.

Előzmény: Törölt nick (489)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 488

Hát neked még ennél is több kell?!

Hát akkor te igencsak nagy kereszténygyűlölő lehetsz :)

Előzmény: Eto Demerzel (486)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 487

Az olvadt műanyag tehén és 1 mázsa szar között én valahogy kevés párhuzamot látok.

Előzmény: Törölt nick (484)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 486
kicsit túl van már dimenzionálva a topicban ez az évekkel ezelőtti tehénügy. Azóta nincs semmi?
Előzmény: Törölt nick (484)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 485
Ratzinger csúsztat amikor a példaként beemelt izmusokban az ateizmust jelölte meg közös többszörösként
Előzmény: Kajdács Lörincz (481)
MolnarErik Creative Commons License 2009.01.21 0 0 483
Hát igen, az olvadó kék tehén keresztényellenes szimbólumtartalma már rég közismert. Néró császár is mindig tehénolvasztással kötötte egybe a keresztényüldözéséeit.
Előzmény: Eto Demerzel (474)
Kajdács Lörincz Creative Commons License 2009.01.21 0 0 481

Mi  az azonosság a pol-potizmus, a sztálinizmus, és a hitlerizmus között?

 

Az,hogy mindegyik ember-központú társadalmat hirdetett.

 

 Így néznek ki az ember-központú társadalmak amelyek fennen hirdetik az ateizmust. 

                                                                            (Joseph Ratzinger)

 

Pinochet, Hitler, Mussolini, Charlie Luciano, Tiso és Pándy is vallásosak voltak. Nem ez a választóvonal jó és rossz között.

De ebből nem is lehet megválaszolni a topic által felvetett kérdést.

 

 

Ratzinger nem személyekrők beszél, hanem izmusokról.

Előzmény: Eto Demerzel (420)
Or Kán Creative Commons License 2009.01.21 0 0 480

Leegyszerűsítem, hogy mindenki számára érthető legyen:

 

Az első idézetben ezt írtam:

 

Vagy beszélünk mindkettőről, vagy egyikről sem.

 

A második, tőlem származó idézetedben

 

az egyikről sem

 

verzió van kifejtve.

 

Remélem, így már érthető.

Előzmény: Eto Demerzel (478)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 479
sajnos (?) én magam csak a saját véleményemért és nézeteimért tudok kiállni, mint ahogyan rajtam csakis a saját véleményemet és kijelentéseimet lehet számonkérni, nem másokét akikkel akárki vélt vagy valós nézetek alapján egy platformra helyez.
Előzmény: Or Kán (477)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 478

Or Kán válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.21 10:43:13 © (473)

 

 

Nem azt írtam, csak azt, hogy hozzuk közös nevezőre a dolgokat: vagy beszélünk antiszemitizmusról és akkor beszélünk kerszténygyűlöletről is, vagy, ha nem akarunk kereszténygyűlöletről beszélni, akkor a zsidó és cigánygyűlöletet se említsük.

 

Tessék, lehet választani. 

 

 

vö:

 

Or Kán válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.21 10:26:07 © (461)

Rendben, ha egyúttal egyszer és mindenkorra lezárjuk a zsidó- és cigángyűlölettel kapcsolatos jelenségek taglalását is.

 

???

Előzmény: Or Kán (473)
Or Kán Creative Commons License 2009.01.21 0 0 477

Természetesen nem találomra, de az nem igaz, hogy besorolást végeztem volna. Gondolom Te sem tagadod, hogy létezik egyfelől

 

 - egy balliberális kör, masszív antiszemitázó, nácizó attítűddel (legjelesebb képviselőit soroltam alant)

 

- és egy szélsőjobboldali gondolkodásmódú újságírói csoport, akik nem mennek a szomszédba egy kis zsidózásért

 

Ezt a két tábort kéne lecsendesíteni, hogy a téma lekerüljön a napiendről. Gondoltam, Te szívesebben felvállalod Helleréket, mint Bayer Zsotyát. Udvarias ember lévén felajánlottam a neked kedvesebb felállálást. :)

Előzmény: Eto Demerzel (475)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 476
az összevetés kritériumainál magam is ezt taglaltam.
Előzmény: Or Kán (473)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 475

Ennek a beírásnak mi volt az "üzenete" ?

Az, hogy engem Kornisék nézettársává sorolj és magadat Bayeréhoz, vagy teljesen találomra osztottad ki kettőnk között a feladatot ?

Előzmény: Or Kán (472)
Eto Demerzel Creative Commons License 2009.01.21 0 0 474

Ez csak a Te fixa ideád, hogy azzal, hogy valaki észrevételezi, hogy (általában belpolitikai belpolitikai játékteret belakókat értve a közeg alatt) létezik masszív kereszténygyűlölet, azzal azt akarná bizonyítani, hogy ez abszolút értékben a "leg" minősítés szempontjából lenne érdekes.

Téves megállapítás, ellentmond az általam korában írt számos szempontnak. Figyelmesebb olvasást kérek.

 

masszív kereszténygyűlölet

 

hiszen eddig alig akadt rá itt példa, pedig közelgünk az 500. beíráshoz. Ez volna a masszív ?

 

>>Valóban nem csak a verbalitás létezik. A mérés határa bárhol meghúzható.

Akkor nem értem, hogy az általad követett keresztényspecifikus módszertan esetében miért törekedtél arra, hogy itt húzd meg?

újabb téves felvetés. Éppen azt mondtam, hogy a határ szabadon bárhol meghúzható, kiterjeszthető, de akkor a mércének egyenlőnek kell lennie más halmazokkal való összevetésnél. Amennyiben nem akarunk ilyen összevetést, akkor viszont mi értelme a kérdésnek. Kereszténygyűlölet (is) van Magyarországon, miért pont az ne lenne egy ilyen intoleráns társadalomban ?

 

>>Már persze csak akkor ha a kiállított 21 ? 34 tehén közül egyedül a Bazilika előttit vizsgálod célzatosnak

Ebben az esetben beárazza a viselkedés sandaságát, hogy nem arra kértek még engedélyt sem, amit kiállítottak.

Az eljárás pedig, hogy a zsinagógánál megtették a beleegyezés kérés gesztusát, ellenben a bazilikával szemben ezt negligálták, sőt a médiaparasztok által kiállított lábasjószág legrusnyább asszociációjú állatát helyezték oda, szemben az euzászlós szimbolikával mutatja, hogy dolgozott bennük a zsigerizmus.

Úgy látom megtaláltad a példát, amelyből mintha általános következtetés adódna. Rendben. A bazilika téri tehénállítás keresztényellenes gyűlölet kifejeződése volt.

Mi következik ebből ? Általánosítható-e ez széles tömegekre, csoportokra, vagy egyedi eset amit önmagában kell értékelni/tudomásul venni ?

Előzmény: Törölt nick (471)
Or Kán Creative Commons License 2009.01.21 0 0 473

"elvárod hogy senki se háborogjon a zsidó/cigány gyűlölet kapcsán azért mert "van" kereszténygyűlölet"

 

Nem azt írtam, csak azt, hogy hozzuk közös nevezőre a dolgokat: vagy beszélünk antiszemitizmusról és akkor beszélünk kerszténygyűlöletről is, vagy, ha nem akarunk kereszténygyűlöletről beszélni, akkor a zsidó és cigánygyűlöletet se említsük.

 

Tessék, lehet választani. 

Előzmény: chajie (470)
Or Kán Creative Commons License 2009.01.21 0 0 472

Szólnod kéne Heller Ágnesnek, Konrád Györgynek, Spiró Györgynek, Nádas Péternek, Kornis Mihálynak a dolog ilyetén rendezése érdekében. Bayer Zsotyát aztán én fogom értesíteni, hogy ők is befejezték.

 

 

 

 

Előzmény: Eto Demerzel (467)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 471
>>mondjuk annak aki azt akarja bizonyítani, hogy a keresztények nagyobb gyűlöletnek vannak kitéve mint vmely. más halmaz


Ez csak a Te fixa ideád, hogy azzal, hogy valaki észrevételezi, hogy (általában belpolitikai belpolitikai játékteret belakókat értve a közeg alatt) létezik masszív kereszténygyűlölet, azzal azt akarná bizonyítani, hogy ez abszolút értékben a "leg" minősítés szempontjából lenne érdekes.
Ebben a versenyben a második-harmadik-ötödik helyezettség mögötti tartalmakat is érdemes vizslatni.

>>Valóban nem csak a verbalitás létezik. A mérés határa bárhol meghúzható.

Akkor nem értem, hogy az általad követett keresztényspecifikus módszertan esetében miért törekedtél arra, hogy itt húzd meg?

>>Vagyis ebben a mérésben nincs kereszténygyűlölet ahogy zsidógyűlölet sem.

Nem várja el senki az ilyesféle PC-séget tőled, hiszen nem fedi a lényegi kérdést, a konfliktusos állapotot. Van mindkettő.

>>Már persze csak akkor ha a kiállított 21 ? 34 tehén közül egyedül a Bazilika előttit vizsgálod célzatosnak

Ebben az esetben beárazza a viselkedés sandaságát, hogy nem arra kértek még engedélyt sem, amit kiállítottak.

Az eljárás pedig, hogy a zsinagógánál megtették a beleegyezés kérés gesztusát, ellenben a bazilikával szemben ezt negligálták, sőt a médiaparasztok által kiállított lábasjószág legrusnyább asszociációjú állatát helyezték oda, szemben az euzászlós szimbolikával mutatja, hogy dolgozott bennük a zsigerizmus.
Előzmény: Eto Demerzel (458)
chajie Creative Commons License 2009.01.21 0 0 470
nem értettem félre. elvárod hogy senki se háborogjon a zsidó/cigány gyűlölet kapcsán azért mert "van" kereszténygyűlölet. ezt írtad oda.
Előzmény: Or Kán (466)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!