Keresés

Részletes keresés

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2024.11.23 0 1 24907

"Mit használjak? "

 

Pl. kétoldalú ragasztószalagot. Szőnyegragasztó néven futó terméket már magam is használtam, bevált.

 

"Nem képez hidat, ami átadja a rezgést?"

 

De. 

 

"Mit ajánlanátok?"

 

A vágányokat csak ideiglenesen rögzítsd míg elkészíted az ágyazatot, s utána távolítsd el a használt szögeket, csavarokat.

 

 

 

Előzmény: Csoki7 (24906)
Csoki7 Creative Commons License 2024.11.23 0 0 24906

Sziasztok, elérkeztem a vágányzat rögzítéséhez. Viszont van némi dilemmám. 12mm nyír rétegelt lemez az alap, 2mm-es parafa a vágányok alatt. Még csikó koromban jártam úgy, hogy parafa ragasztóval ragasztottam a parafát és emiatt kő kemény lett. Tehát mintha ott sem lett volna. Mit használjak? Gondoltam, hogy csak a parafa csík két szélét rögzítem ragasztással, és utána a vágányzatot szöggel/csavarral oldom meg. 

A kédés pedig, hogy a szög/csavar nem képez fix összekötést a vágány és az asztallap között? Nem képez hidat, ami átadja a rezgést?

Mit ajánlanátok?

Köszönöm a segedelmet, előre is.

diginewl Creative Commons License 2024.11.20 -1 2 24905

Bakker, rosszul írtam a nevét. Helyesen:

Zettex X50

Előzmény: diginewl (24904)
diginewl Creative Commons License 2024.11.20 -4 3 24904

Eltelt az egy hét....és elmúlt a ragasztás is - pedig az elején, milyen erős volt! Sajnos a tytan ragacs nem alkalmas polifoam ragasztására! Úgy gondolom, ez így a történet vége.

(A másik, a fóliaragasztó azóta is tart, ott az egyik oldalnak nedvszívónak kell lennie.)

 

Viszont (mínuszolók hajrá :)! Találtam egy kontakt ragasztót, amit Jelző is ajánlott. Építőiparban is használható - azaz erős ragacsnak tűnik.

Ez elméletileg mindent ragaszt - ami itt fontos lehet. Még nem volt időm kipróbálni, de ez a polifoamot/xps-t is ragaszt. Ha lesz időm kipróbálom, beszámolok róla.

Xettex X50

Előzmény: diginewl (24903)
diginewl Creative Commons License 2024.11.11 -1 2 24903

Egy próbát azért meg ér.:-)

Köszi! Tudod, alapvetően türelmes ember vagyok. Elkészítek belőle egy szintet az asztalon, aztán meglátjuk évek múlva is ragadni fog-e? A tytan ügyfélszolgálat annyit írt, hogy ezekkel a felületekkel alapból gond szokott lenni, ezért simán ráírják, és nem is vizsgálják, hogy tapad-e hozzá....

Előzmény: jelzo (24902)
jelzo Creative Commons License 2024.11.11 0 0 24902

Szia. Persze, így otthon hobby szinten lehet használni bármit. De azért én arra a munkára nem adnék garanciát, ahol már az elején a legkisebb probléma is felmerül. Mert hogy 1-2 év múlva hogy viselkedik az anyag, azt nem lehet tudni, talán azért nem ajánlja a gyártó sem. Egy próbát azért meg ér.:-)

Előzmény: diginewl (24899)
diginewl Creative Commons License 2024.11.11 -1 2 24901

Benzinnel hiba nélkül elenged :) - ezt írtam annó hibának a Fleischmann motor rögzítésénél, mert ott találkozhat olajjal a ragasztó

 

MesTTer, készülök, mielőtt itt elhozakodom az ötleteimmel. A benzin nem bántja a polifoamot. Vízzel pedig feljön a sínágyazat. Azaz minden réteg visszabontható.

Előzmény: csíkos-háTTú (24900)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.11.11 0 2 24900

"Közben készíttettem egy osb/polifoam/polifoam/sínalj ragasztást ..."

 

Azért én attól óvakodnék, hogy a vágánymezőket úgy rögzítsem, hogy azokat sérülés nélkül ne lehessen adott esetben felszedni.

Előzmény: diginewl (24899)
diginewl Creative Commons License 2024.11.11 -1 2 24899

Köszönöm a Válaszodat!!!

A kérdésedre válaszolva, minden ragasztót az alkalmazási területén lehet használni

Szavaidból azt veszem ki, hogy a tytan kaucsuk-oldószeres ragasztót annyira nem ajánlod a polifoam használatához mivel az alkalmazási leirata ezt nem ajánlja? Úgy néztem a ragasztó csak a külső felületet oldja, a kettő polifoam össz magassága nem változik, nem esik össze, a rugalmassága megmarad. Nagyon erősen összeragadnak - a második, lenti ragasztós fotón is látszik, hogy csak tépni lehet őket.

 

Közben készíttettem egy osb/polifoam/polifoam/sínalj ragasztást a tytan classic ragaccsal. Itt sem lehet roncsolás mentsen szétszedni őket. Nagyon hajlok az alkalmazása felé, de ha ezt egy tapasztalt szakember nem ajánlja, akkor még kétszer meggondolom, mit tegyek.

Előzmény: jelzo (24898)
jelzo Creative Commons License 2024.11.10 0 1 24898

Szia. A vizesbázisu ragasztóknál feltétel, hogy mind a két felület kellő nedvszívó hatású legyen. Pl. Tapétát erősen fellehet ragasztani fára, gipszkartonra, ezt jól írtad. Ezért nem lehet üvegfelületre, sem műanyagra, mert itt az egyik feltétel nincs meg. Az oldószeres az másdolog. Az többnyire úgy működik, hogy megmarja a felületet szinte ráolvad. Ezt megfigyeltem Patex ragasztóknál. Azért ragadt le neked a Titán, mert a felületet megolvasztotta és úgy mondanám, hogy rásült. A kérdésedre válaszolva, minden ragasztót az alkalmazási területén lehet használni és ha terepasztal építés egyes szakaszához érve, csak oldószeres a jó akkor én is használnám. Jut eszembe, esetleg a két felület egymásra ragasztásához, esetleg ragasztó spray?

Üdv. Miklós

Előzmény: diginewl (24897)
diginewl Creative Commons License 2024.11.09 -2 2 24897

Tiszteletem!

Elsősorban festő, és ragasztásban jártas Topikársakat szeretnék megszólítani! (Igen, Jelző-re is komolyan gondolok :)

Polifoam ragasztással kapcsolatos élményeimet szeretném bemutatni, tőlem megszokott fura megoldásokkal. A polifoam 3mm-es 1m széles tekercsben kapható 400Ft körüli áron. Ideálisan csendes, hangcsillapítást tesz lehetővé.....de a ragasztása az valami kriminális. Mivel PE, így a legtöbb ragasztó nem ragasztja.

- A "forró takony" hőpisztolyos ragasztó jól fogja, de ezzel hosszabb felületet egyenletesen ragasztani nem lehet, mert az eleje már meghűl - erről nincs is kép.

 

- Mester fóliaragacs. Ez kifejezetten PE/PP-hez van, de nedvszívónak kell lennie a másik felületnek.

Kék nyíllal jelöltem az OSB/PE felületet. Itt eltépődött a polifoam, azaz a ragasztás erős, de a két polifoam között nem kötött meg a ragacs. A leírás alapján működött, mivel a két felület egyike sem nedvszívó. A PE+síntalpfa rögzítés megfelelő (erről nincs kép).

 

-Ami meglepett, és tulajdonképpen ezért írtam: az a Tytan kaucsuk ragacs. A leírás alapján PE-t NEM ragaszt.

Zöld nyilakkal jelöltem a kettő Polifoam réteget. Piros nyíllal jelöltem a OSB/Polifoam találkozást, ahol a polifoam szakadt, azaz a ragasztás erős. Kék nyíllal jelöltem a két polifoam réteget, ahol a fölső polifoam szakad, azaz a ragasztás erős. Azaz nem nedvszívó rétegek között is jól működik a ragasztó.

Azt nem értem, ha a rá van írva, hogy nem ragasztja, akkor mégis miért ragad ennyire jól össze??? A polifoam cellát nem roncsolja a Tytan ragasztó, mert a magasság, és a rugalmasság is megmarad (az xps-t szépen elolvasztja, ahogy a leírásban is szerepel.)

 

Az a kérdésem, ha ennyire jók a tytan+polifoam próbaragasztási tapasztalatok, akkor lehet-e ezt alkalmazni a terepasztal építésben?

newl

Csoki7 Creative Commons License 2024.10.28 0 1 24896

Köszönöm szépen a válaszokat. Igazából a fő vágányzat a code 100. Csak sikerült szinte semmi pénzért beszerezzek 16db code 83-as kitérőt. A tervem az, hogy az árnyék tárolót építem meg belőle. Régi modellem nincs egyáltalán. Ha meg esetleg valami felülne a talpfa imitációra, pár kerékcsere még nem a világ vége. 

Kivéve ha egy mozdony nem megy el rajta. Letesztelem a járműállományom, de szerintem nagy bajom nem lesz vele.

InterDimarson Creative Commons License 2024.10.28 0 3 24895

Igaza van Csíkos Mesternek, ha régebbi holmikat is futtatsz a pályán, akkor nem igazán jó a 2,1 mm-es sínmagasság. Azt is vedd figyelembe, hogy a Peco Code 83-as sín tapfái sűrűbbek mint az európaiak, ha jól emlékszem az amerikaiakra hasonlítanak.

 

A Tillig standard és a Piko sínek gyakorlatilag egyforma magasak, a sínpapucsaikat is lehet használni oda-vissza.

Sokak szerint a 2,1 mm-es símagasság hajaz legjobban az igazi vasúti pályára, de szerintem nagyon jól néz ki a 2,5 mm magasság is.

 

A 2,1 mm-esből a Roco sínjeit, 2,5 mm-esből a Peco code 100-at ajánlom (velük van igazán tapasztalatom műszakilag), de ha akarod, akár variálhatod is kedveredre a síneket, a megfelelő sínpapucsokkal szinte minden megoldható.........

 

Amennyiben a holmik ára is számít, akkor az még külön szempont is lehet. (Jelentős különbség van az árban az egyes gyártók között, de a síngeometria is legtöbbször eltérő...............)

Javaslom számold ki, hogy a megtervezett pályát melyik gyártó termékeiből lenne célszerűbb, vagy akár gazdaságosabb kialakítani.

 

Ha variálod a sínrendszereket, akkor azért arra figyelj, hogy egy-egy egységet (pl. vasútállomás, teherpályaudvar, stb.) lehetőleg egy fajtából építsd, de a rejtett tárolópályaudvar, mivel nincs szem előtt, akár épülhet többféléből is. 

 

A legfontosabb mindig az, hogy a pálya műszakilag alkalmas legyen arra, hogy a vonatok és vagonok rendben fussanak rajta.  

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Csoki7 (24893)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.10.28 0 3 24894

Ha nagyon régi modelleket használsz, egykori NDK-s PIKO modellek (nem mind!), vagy ősi Fleischmann, akkor valóban nem ajánlott a 2,1mm (2,07mm) sínprofil magasság, mert túl nagy nyomkarima leér a talpfa imitációkig.

Ebben az esetben valóban a 2,5mm-s vágánymezőket kell alkalmazni. Tillig H0 Standard (ex. Pilz), PIKO A-Gleis, vagy a PECO ennek megfelelő változata.

Előzmény: Csoki7 (24893)
Csoki7 Creative Commons License 2024.10.28 0 0 24893

Sziasztok, Peco code 83-as rendszerből szeretnék pályát építeni. Viszont a VMC-t felhívtam, mire azt a választ kaptam, hogy jobb ha elfelejtem, mert a sínkorona magasság 2.1mm és emiatt előfordulhat, hogy mozdonyok, vagonok nem tudnak elfutni a pályán. Kérdezem én, roco is 2.1mm-el dolgozik, tillig elite 2.07mm. Akkor miért lenne rossz a Peco 2.1mm?

Van valakinek esetleg tapasztalata? 

 

agyaggalam115 Creative Commons License 2024.10.16 0 0 24892

Szèp estèt mindenkinek!

 

Èrdeklődnèk, hogy saját átèpìtèsű Faller Car System teherautó esetèn, ha 2,4 voltos akku telepet használok, mekkora ellenállást èrdemes a motorra kötni.

 

Tisztelettel Attila 

kozma555 Creative Commons License 2024.10.06 -2 4 24891

https://m.youtube.com/watch?v=md9pKxjwlsk

 

A tökéletes magyar  TT asztal a nemzetközi térképen! 

eMPet Creative Commons License 2024.10.06 0 0 24890

Nekem hosszabból Roco 6- és 8-tengelyesem és egy Mechano 6-tengelyes Boeing villamosom van.

Próbálni csak a kb. 41 mm tengelytávú kéttengelyeseimet szoktam a kis sugarú mintákon. A hasonló tengelytávú Reko-Wagennél 180 mm minimális ívet ír a gyártó Halling.

Attól, mert elmegy egy szűk íven - és örülük neki, hogy áttoltam - még nem biztos, hogy "forgalomban" is jót tenne neki a szűk ív. Vagy a pályának nem tenne jót.

 

Előzmény: PLACI (24888)
róbertke Creative Commons License 2024.10.06 -1 0 24889

Azért tényleg nagyon óvatosan azzal a szűkített ívvel, nehogy mérgelődés legyen a vége! 

Előzmény: PLACI (24888)
PLACI Creative Commons License 2024.10.06 0 0 24888

Köszi az infót, nekem GT6-os Rivarossikhoz kell az ív, de most nézem a gyár oldalán, "hivatalosan" R=356,5mm a legkisebb bejárható ívsugara, amit azért kötve hiszek. A Tillig Luna R=204-essel megpróbálkozok. :)

Előzmény: eMPet (24886)
RhB Creative Commons License 2024.10.05 0 4 24887

Ebben két dolog s közrejátszhat. Egyrészt lehet az adott mozdony hibája is, pl, van valahol egy sorja, ami miatt kicsit megakad a forgóváz elfordulás közben, másrészt lehet vágányfektetési hiba is, hogy pl. az a 420 mm nem annyi, hanem van benne egy kis törés valahol, és egy adott ponton emiatt kisebb az ívsugár. Mi már találkoztunk ilyennel 600 mm-esnek mondott ívnél...

Előzmény: diginewl (24884)
eMPet Creative Commons License 2024.10.05 0 2 24886

Többfajta flexi egyméteres szálam is van, ha jól emlékszem, akkor mindegyikből sikerült 15-16-20 cm sugarú ívet hajtani, hogy kipróbáljam a minimális ívet egy utcasarokhoz kéttengelyes villamosok számára.

Mivel burkolni terveztem a vágányutat (kockakő, vagy egyéb), ezért nem foglalkoztam vele, hogy a talpfák egymást érik, de nem kellett kivennem belőle talpfát a legkisebb sugárhoz sem.

A következő megoldandó feladat egy hasonló kissugarú kitérő, de erre Váltógyártónak van megoldása.

 

Anno a Rivarossi csinált 20x20 cm-es lapokra egyenest, 90 fokos 10 cm sugarú ívet és kitérőt, ezen a saját kéttengelyesei elmentek.

http://www.rivarossi-memory.it/Cataloghi_pubblicati/Opuscolo_Tram/Tram_RR.htm

http://www.rivarossi-memory.it/tramway/Tram_RR_2.htm

https://www.stagniweb.it/foto6.asp?File=rrtram&InizioI=1&RigheI=50&Col=5

 

 

Előzmény: PLACI (24876)
róbertke Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 24885

PIKO 55219 - R9 - 908mm sugarú ívet használok legkisebbnek - az igaz, nem dilikörhöz - amin még a 1'E tengelyelrendezésű BR58 sem akad el. 

Előzmény: diginewl (24884)
diginewl Creative Commons License 2024.10.02 0 4 24884

Kedves Kolléga, ne sarkítsunk ennyire! Emlékszem az utóbbi jónéhány hónapban is volt hirdetés, hogy a 420-as íven nem megy el a mozdony, ezért eladó.

Azaz van olyan mozdony, ami a ráírt minimális ívsugarat sem tudja bejárni...

Nyilván ami alatt van az eleve reménytelen. Nagy mozdonyok nagy asztal, kis mozdonyok, kis asztal... (ugyanígy van ez fociban is, ahogy annó Hofi is elmondta, de sajnos modellezőtársaink csak nem akarják ezt elhinni) :)

Előzmény: róbertke (24883)
róbertke Creative Commons License 2024.10.01 -1 2 24883

Meg van adva egy minimális bejárható ív 420mm, mi az ami nem érthető??? 

Ha valami a túlerőltetés miatt törik, szakad, ACME alkatrészt hol kapsz? 

SEHOL. 

 

Amúgy a nagyvasúti gép által bejárható legkisebb ívsugár mérethelyesen átszámítva H0-ra az 1050mm lenne, így is lement a gyártó 420mm -re. 

 

Rakd vitrinbe az ACME géped és vegyél mellé PIKO E69 -et. Az nagyon kis íveken is elmegy. 

Előzmény: Csoki7 (24882)
Csoki7 Creative Commons License 2024.10.01 -2 0 24882

Igen, ennyi a gyári adat, de hátha van valakinek tapasztalata, hogy kizárt, necces vagy probléma nélkül veszi az ívet.

Előzmény: zetaman (24880)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24881

 

Igen, úgy gondoltam, hogy vágd még meg pár helyen (és szedj ki talpfákat, ízlés szerint, míg megfelelő nem lesz).

 

Előzmény: PLACI (24878)
zetaman Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24880
Előzmény: Csoki7 (24879)
Csoki7 Creative Commons License 2024.10.01 0 0 24879

Sziasztok,

egy kérdésem lenne: Peco Streamline R1 (R=371,5mm). Alagútban szeretném használni, mert ronda, de a kicsi sugár miatt jó lenne, de a kédés az, hogy pl: a ACME V63, vagy a "problémás mozdonyok" elfutnak-e rajta. 

Válaszotokat köszönöm :)

PLACI Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24878

A flexi síneknél az meg van vágva. :)

Inkább attól tartok, hogy ilyen kis sugarú ívekhez nemcsak ez szükséges, hanem ki is kell szedni talpfákat, hogy elférjenek.

Előzmény: MárRégenTöröltNick (24877)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!