Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2009.10.02 0 0 241
Kösz előre is.
Előzmény: 109ha300 (240)
109ha300 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 240

nem tudom... holnap rájukkérdezek.. aztán ha mást nem, visszakapcsolom a fletcherét addig

:)

 

Előzmény: smith (239)
smith Creative Commons License 2009.10.01 0 0 239
Lehet tudni, mi történt a HOCSI AIS vételébel?
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 238
Mindegy, ezt az idényt még kibírja, aztán majd hosszú téli estéken. Csak arra gondoltam, hogy esetleg hermetikusan zárt, vagy nitrogénnel töltött, vagy mittomén, ami miatt ha szétszedem, dobhatom ki. Mert a +10fok backbord gomb nélkül megvagyok.
Előzmény: 109ha300 (237)
109ha300 Creative Commons License 2009.09.24 0 0 237
Sajna.. vagy inkább szerencsére nem kellett még szétszednem ilyent..
Előzmény: Törölt nick (236)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.24 0 0 236
Raymarine ST4000 (vagy hasonló) autopilot műszeregységet szedett-e már szét valaki?
Kipurcant az egyik nyomógombom.

Még nem néztem ugyan meg, csak van-e esetleg valami trükk, vagy amire figyelni kell? Vagy simán szétszedhető?
109ha300 Creative Commons License 2009.09.23 0 0 235

Összedobtunk közben egy jó kis cuccot.. raymarine seatalk-ot fordít nmea-ra, és vissza is, és blutuszon tolja a laptop felé az adatokat.

Teljesen jól műxik. :)

 

Csabi

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.14 0 0 234
Hát, konkrétabbat nem tudok. De egy söntön polaritáshelyesen méred az áramot, x (mondjuk 1 sec?) időközönként és ebből kiszámolod a ki és befolyó Ah-kat. Egyszer bekalibrálod teljesen feltötött akkura, és akkor mindig tudod, mennyi Ah van benne. Illetve amért értékeket valami kikísérletezett tényezővel módosítod, ami az akku hatásfokát, önkisülését, stb. adja meg. Egy töltés-kisütés ciklus alatt be lehet ezt lőni.
Előzmény: 109ha300 (232)
szőrmók Creative Commons License 2009.09.13 0 0 233
Hali ! Hát próbálkoztam .Amikor a számot megadtad nem vették fel ! A Navi -Gate Kft .-nél szó szerint átqurtak.Mondták vigyem be a szerkezetet megmondják MO-i forgalmazás volt -e.Na az volt  ők nagyker forgalmazó .Jaj de jó mondom én, na kéne egy javitás .Rendben de ez náluk abból áll ,hogy adnak uj készüléket 13000Huf -ért.De jelenleg ilyen nincs várni kell. Szépen beleéltem magam ,hogy lesz egy jó készülékem. Na kb  2 hét mulva visszamentem ,közölték ,hogy mégsem lesz. ezt a készüléket  aGarmin nem támogatja javitással.Na most ilyenkor mi van? Szerviz nincs ? Azt hiszem feljelentem őket a Fogyasztóvédelemnél. És megpróbálom még Luczi ur szerelőjét  is hátha mostmár felveszi a telefont.Egyébbként az ügyfélszolgálatos szerint 2éve van ott és én voltam a3.aki hibás halradart hozott vissza. Nem igazán értem,hogy azUSA árakhoz képest itthon kb15000Huf al drágább készülék árába nem fér bele 2évenkén 3 csere?.
Előzmény: LUCzI FERencz (226)
109ha300 Creative Commons License 2009.09.12 0 0 232

Hát.. valami konkrétabb leírásra gndoltam.. :D

Sacc/kb én is  megmondom...

 

Csabi

Előzmény: Törölt nick (231)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.08 0 0 231

Kapőacitásmérésre én csak indirekt módszereket ismerek, tudtommal a gyári (pl. Philippi BCM sorozatú akku monitorjai) eszközök is szoftveres úton működnek. Tehát mérik az áramot (irányt is töltés miatt) és időben összegezve meghatározzá a ki és befolyó Ah-kat. Ezen kívül a feszültségből követekztetnek az akku töltött vagy kisütött állapotára, és innen már számítható az akkuban aktuálisan lévő töltés. Természetesen ez feéltételezi, hogy az eszköz folymatosan figyeli az akkut és "tudtán kivül" nem töltöd, sütöd. Meg nyilván szoftveresen lehet kompenzálni az önkisülésre, stb.

Előzmény: 109ha300 (230)
109ha300 Creative Commons License 2009.09.08 0 0 230

Szia!

 

Az Akku kapacitásmérésre van valami rajzod, leírásod, ahonnan lehet 5letet lopni?

 

A tapis kijelző jól műxik, mindneféle körülmények között. Azt már tesztelem jó ideje. :)

 

A bizonyos akkufesz felett engedélyezett inverter, stb, az jó 5let. Feljegyeztem.

A poziciófények ellenőrzése is.

 

Köszi!!

 

Csabi

Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 229
Ivóvíz mellé a szennyvizet is kellene mérni, legjobb, ha van szintmérős, meg átfolyásmérős tartály visszajelzés, és azt konfigurálhatjuk akármilyen folyadékra.

Akkunál ne csak feszültséget, hanem áramot is, kis szoftverkedéssel akár akku kapacitást is lehet mérni, jóval pontosabb képet ad.

Lehetnének felügyeleti bemenetek, pl. pozíció fények működsének ellenőrzésére.

Vezérlő kimenetek, pl.: hűtőszekrényt, invertert, stb. csak töltés megléte, vagy adott akkutöltés fölött engedjen kapcsolni.

A taikijelző biztos jó? Kesztűben, vizes kézzel is megy?

Lehet jelentkezni béta tesztre? :-)
Előzmény: 109ha300 (224)
szőrmók Creative Commons License 2009.07.26 0 0 228
Köszi ! 30 .ika után jelentkezem ,addig csak itt -ott netezem,mert szabin vagyok és a mailem munkahelyi.
109ha300 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 227

Szia!

Szerintem nyugodtan csinálj neki reklámot.

Bárkinek jól jöhet ilyesmi.

:)

 

Csabi

Előzmény: LUCzI FERencz (226)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2009.07.25 0 0 226
Ettől nem hibásodhatott volna meg.

Egyébként van egy pasi, aki forgalmaz is és javít is halradarokat.
Nem akarok itt reklámot csinálni neki, de ha dobsz egy mailt, privátban megírom.
Nincs vele tapasztalatom, hogy dolgozik, csak horgászújságban láttam hirdetni magát.
A Garmin szervizzel (NaviGate KFT. ha jól rémlik) próbálkoztál már?

Előzmény: szőrmók (225)
szőrmók Creative Commons License 2009.07.25 0 0 225
Üdv ! Tudtok -e valakit aki Garmin halradarhoz ért ? Nem kikapcsolva ,hanem akkufesz elvétel történt. Azóta kuka.Kijelző nem mutat.Hajóról vettem . Sajnos  papirja nincs ezért a hivatalos  service el fog zavarni.   Garmin 90. szőrmók
109ha300 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 224

Megint más...:

 

Dolgozunk egy valószínűleg CAN-buszos rendszerű hajós multi-displayn..  a tervek szerint kb 7" os tapis lcd kijelző, a rákötött érzékelőket automatice felismeri, és azoknak megfelelő ablakokat nyit, és kijelez, mindenféle szabályozó, korlátozó, beavatkozó funkciókkal. Természetesen tetszőlegesen bővíthető a rendszer. Csak az új érzékelőt kell rácsatlakotatni a közös CAn-buszra, a központi egység felismeri, és használja.. szal a későbbiekben is bővíthető, a központi egység átalakítása nélkül.

 

Leginkább túrahajókon előforduló dolgok mérésére.. pl: 2-3-4 akkumérőhely, ivóvíz mennyiség /átfolyásmérővel/, üzemanyagmennyiség /átfolyásmérővel/, különböző hőmérsékletek mérése /boyler, tengervíz,kabin hőmérséklet (állófűtés vezérléssel)/

Az üzemanyagmennyiség meleltt, pillanatnyi fogyasztás kijelzéssel, elfogyasztott üzemanyagmennyiség méréssel, maradék üzemanyaggal megtehető távolság kijelzéssel, 1 literrel megtehető távolság méréssel (economy). Persze mindenféle beállítható vészjelzéssel: alacsony üzemanyag, vagy akkufesz esetén, stb..

 

Ha van valakinek még 5lete, mire lehet még szükség, minden javaslatot szívesen veszek.

 

 

Tele lett a hócipőm, hogy pl a Navman dízeles üzemananyagkompjutere egy komplett vagyon.. és hogy ivóvízműszer, csak mutatósban van.. ami ugye semmit nem ér.. valamint ha mindezeket összevásárolja az ember, akkor ez legalább 10 külön műszer.. mindegyik más más formájú, más más dizájnal, háttérvilágítással, stb.. nem akarok karácsonyfát a műszerfalon..

 

 

Csabi

109ha300 Creative Commons License 2009.07.25 0 0 223

Szia!

 

Évek óta PDA-n használok Garmin térképeket.

Ha kell, segítek szívesen.

 

más..

 

nincsen valakinek infója, leírása, konkrétan, hogyan műxik egy multiplexer? Hogyan, milyen rendszer alapján rakosgatja sora a bejövő adatokat?

 

 

Csabi

 

 

Előzmény: szervezkedő (220)
Félvezető Creative Commons License 2009.07.23 0 0 222

Itt szerintem megtalálod amit keresel, és az ára is elfogadható.

 

http://brookhouseonline.com/index.htm

Előzmény: 109ha300 (5)
Félvezető Creative Commons License 2009.07.23 0 0 221

Eccerü a Gray kód

 

Ki lehet bővíteni 32-re, és kész a szélrózsa.

Előzmény: GPS (190)
szervezkedő Creative Commons License 2009.07.23 0 0 220
BMW! és mindenki aki segített!!!!
Űberfrankó, gigasirály, nagonfasza, tutter!!!!!
A szgépen végre műxik a dolog. Ha ez így műxik majd a PDA-n is és valóban ott van minden ahogy most mutatja a ketyeró, akkor virtuálisan majd mindenkit a keblemre ölelek a boldogságtól!

(A beszélegetés eleje a tengeri hajós topicban. PDAra Garmin tengeri terkep telepítésen dolgoztam pár napot!)
109ha300 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 219

pda-t kell venni olcsón.-.

yakumo  30e.. pl...használtan.

Minden megy rajta, ami kell..

Amióta az adriára járok, minidg egy ilyet viszek magammal.. azt ki tudom vinni a fedélzetre a vitorláson is.

 

Tökéletesen műxsik.

 

Csabi

 

Előzmény: GPS (218)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 218

És vegyek egy ilyen kis ótvar autós-szappantartót (bár ezek sem occsóók) ...és buheráljam át a szoftját Garminosra?

És stimmelni fognak a gombok, parancsok, touch-screen, ilyesmik?
.
Előzmény: 109ha300 (217)
109ha300 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 217
Max a progija nem tudja.. ezért kell feltenni rá mondjuk Garmin XT-t..
Előzmény: GPS (216)
GPS Creative Commons License 2009.03.15 0 0 216

Én meg azt hiszem, hogy -utak-utcák nélkül képtelen navigálni.

Vagyis kell neki az "út-utca" jellegű réteg a térképen...mert ha azt nem látják - akkor ezeknek annyi.

Már ott tartanak, hogy az automatikus útra-rántást ki sem lehet kapcsolni....mert a feltehetően zsír-idióta juzer nem fogja megérteni - hogy hogyan van az, hogy van ahol két utca között - a háztetőkön autózik? Pedig ő nincs is a háztetőn.

Sok darabot kell eladni - és főleg sokaknak. És ahol sokan vannak, ott mindig az alsó harmad szellemi kapacitására kell tervezni...mert ott széles a bázis.

Már ott tartunk, hogy a sima GPS-t már csak a profiknak vagy csak a hobbisoknak gyártják - a köznépnek nem.
.
Előzmény: 109ha300 (215)
109ha300 Creative Commons License 2009.03.15 0 0 215

Szerintem vizi térképpel bármelyik megy toronyiránt.

 

Csabi

Előzmény: GPS (214)
GPS Creative Commons License 2009.03.14 0 0 214

Fijúggg - ha tudtok egy barátságos árú sima túra GPS-t (garmin 60-as -szerüt - mindegy milyen, csak NE utcai navigációs legyen) - akkor szóljatok, lécci.

Nem baj, ha használt, ha karcolt - csak működjön - a vitorlásomra kellenne.

Azt vettem észre, hogy most már csak kizárólag az útvonaltervezősök mennek - és ezek toronyiránti vagy földutas navigációra alkalmatlanok.

Előre is kössz.
.
smith Creative Commons License 2009.03.14 0 0 213
Ha volna némi szabadidőm, akkor már itt is ketyeghetne az AIS vevő, együtt van minden hozzá, csak időt nem találok. :-(
Előzmény: 109ha300 (212)
109ha300 Creative Commons License 2009.03.14 0 0 212

Parti állomás a vevő.

HOCSI pedig a tulaj saját hajója. Abban van transponder is.

Nemsokára az enyémben is lesz. :)

 

Csabi

Előzmény: smith (211)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!