Mindegy, ezt az idényt még kibírja, aztán majd hosszú téli estéken. Csak arra gondoltam, hogy esetleg hermetikusan zárt, vagy nitrogénnel töltött, vagy mittomén, ami miatt ha szétszedem, dobhatom ki. Mert a +10fok backbord gomb nélkül megvagyok.
Hát, konkrétabbat nem tudok. De egy söntön polaritáshelyesen méred az áramot, x (mondjuk 1 sec?) időközönként és ebből kiszámolod a ki és befolyó Ah-kat. Egyszer bekalibrálod teljesen feltötött akkura, és akkor mindig tudod, mennyi Ah van benne. Illetve amért értékeket valami kikísérletezett tényezővel módosítod, ami az akku hatásfokát, önkisülését, stb. adja meg. Egy töltés-kisütés ciklus alatt be lehet ezt lőni.
Hali ! Hát próbálkoztam .Amikor a számot megadtad nem vették fel ! A Navi -Gate Kft .-nél szó szerint átqurtak.Mondták vigyem be a szerkezetet megmondják MO-i forgalmazás volt -e.Na az volt ők nagyker forgalmazó .Jaj de jó mondom én, na kéne egy javitás .Rendben de ez náluk abból áll ,hogy adnak uj készüléket 13000Huf -ért.De jelenleg ilyen nincs várni kell. Szépen beleéltem magam ,hogy lesz egy jó készülékem. Na kb 2 hét mulva visszamentem ,közölték ,hogy mégsem lesz. ezt a készüléket aGarmin nem támogatja javitással.Na most ilyenkor mi van? Szerviz nincs ? Azt hiszem feljelentem őket a Fogyasztóvédelemnél. És megpróbálom még Luczi ur szerelőjét is hátha mostmár felveszi a telefont.Egyébbként az ügyfélszolgálatos szerint 2éve van ott és én voltam a3.aki hibás halradart hozott vissza. Nem igazán értem,hogy azUSA árakhoz képest itthon kb15000Huf al drágább készülék árába nem fér bele 2évenkén 3 csere?.
Kapőacitásmérésre én csak indirekt módszereket ismerek, tudtommal a gyári (pl. Philippi BCM sorozatú akku monitorjai) eszközök is szoftveres úton működnek. Tehát mérik az áramot (irányt is töltés miatt) és időben összegezve meghatározzá a ki és befolyó Ah-kat. Ezen kívül a feszültségből követekztetnek az akku töltött vagy kisütött állapotára, és innen már számítható az akkuban aktuálisan lévő töltés. Természetesen ez feéltételezi, hogy az eszköz folymatosan figyeli az akkut és "tudtán kivül" nem töltöd, sütöd. Meg nyilván szoftveresen lehet kompenzálni az önkisülésre, stb.
Ivóvíz mellé a szennyvizet is kellene mérni, legjobb, ha van szintmérős, meg átfolyásmérős tartály visszajelzés, és azt konfigurálhatjuk akármilyen folyadékra.
Akkunál ne csak feszültséget, hanem áramot is, kis szoftverkedéssel akár akku kapacitást is lehet mérni, jóval pontosabb képet ad.
Lehetnének felügyeleti bemenetek, pl. pozíció fények működsének ellenőrzésére.
Vezérlő kimenetek, pl.: hűtőszekrényt, invertert, stb. csak töltés megléte, vagy adott akkutöltés fölött engedjen kapcsolni.
A taikijelző biztos jó? Kesztűben, vizes kézzel is megy?
Egyébként van egy pasi, aki forgalmaz is és javít is halradarokat. Nem akarok itt reklámot csinálni neki, de ha dobsz egy mailt, privátban megírom. Nincs vele tapasztalatom, hogy dolgozik, csak horgászújságban láttam hirdetni magát. A Garmin szervizzel (NaviGate KFT. ha jól rémlik) próbálkoztál már?
Üdv ! Tudtok -e valakit aki Garmin halradarhoz ért ? Nem kikapcsolva ,hanem akkufesz elvétel történt. Azóta kuka.Kijelző nem mutat.Hajóról vettem . Sajnos papirja nincs ezért a hivatalos service el fog zavarni. Garmin 90. szőrmók
Dolgozunk egy valószínűleg CAN-buszos rendszerű hajós multi-displayn.. a tervek szerint kb 7" os tapis lcd kijelző, a rákötött érzékelőket automatice felismeri, és azoknak megfelelő ablakokat nyit, és kijelez, mindenféle szabályozó, korlátozó, beavatkozó funkciókkal. Természetesen tetszőlegesen bővíthető a rendszer. Csak az új érzékelőt kell rácsatlakotatni a közös CAn-buszra, a központi egység felismeri, és használja.. szal a későbbiekben is bővíthető, a központi egység átalakítása nélkül.
Leginkább túrahajókon előforduló dolgok mérésére.. pl: 2-3-4 akkumérőhely, ivóvíz mennyiség /átfolyásmérővel/, üzemanyagmennyiség /átfolyásmérővel/, különböző hőmérsékletek mérése /boyler, tengervíz,kabin hőmérséklet (állófűtés vezérléssel)/
Az üzemanyagmennyiség meleltt, pillanatnyi fogyasztás kijelzéssel, elfogyasztott üzemanyagmennyiség méréssel, maradék üzemanyaggal megtehető távolság kijelzéssel, 1 literrel megtehető távolság méréssel (economy). Persze mindenféle beállítható vészjelzéssel: alacsony üzemanyag, vagy akkufesz esetén, stb..
Ha van valakinek még 5lete, mire lehet még szükség, minden javaslatot szívesen veszek.
Tele lett a hócipőm, hogy pl a Navman dízeles üzemananyagkompjutere egy komplett vagyon.. és hogy ivóvízműszer, csak mutatósban van.. ami ugye semmit nem ér.. valamint ha mindezeket összevásárolja az ember, akkor ez legalább 10 külön műszer.. mindegyik más más formájú, más más dizájnal, háttérvilágítással, stb.. nem akarok karácsonyfát a műszerfalon..
BMW! és mindenki aki segített!!!! Űberfrankó, gigasirály, nagonfasza, tutter!!!!! A szgépen végre műxik a dolog. Ha ez így műxik majd a PDA-n is és valóban ott van minden ahogy most mutatja a ketyeró, akkor virtuálisan majd mindenkit a keblemre ölelek a boldogságtól!
(A beszélegetés eleje a tengeri hajós topicban. PDAra Garmin tengeri terkep telepítésen dolgoztam pár napot!)
Én meg azt hiszem, hogy -utak-utcák nélkül képtelen navigálni.
Vagyis kell neki az "út-utca" jellegű réteg a térképen...mert ha azt nem látják - akkor ezeknek annyi.
Már ott tartanak, hogy az automatikus útra-rántást ki sem lehet kapcsolni....mert a feltehetően zsír-idióta juzer nem fogja megérteni - hogy hogyan van az, hogy van ahol két utca között - a háztetőkön autózik? Pedig ő nincs is a háztetőn.
Sok darabot kell eladni - és főleg sokaknak. És ahol sokan vannak, ott mindig az alsó harmad szellemi kapacitására kell tervezni...mert ott széles a bázis.
Már ott tartunk, hogy a sima GPS-t már csak a profiknak vagy csak a hobbisoknak gyártják - a köznépnek nem. .
Fijúggg - ha tudtok egy barátságos árú sima túra GPS-t (garmin 60-as -szerüt - mindegy milyen, csak NE utcai navigációs legyen) - akkor szóljatok, lécci.
Nem baj, ha használt, ha karcolt - csak működjön - a vitorlásomra kellenne.
Azt vettem észre, hogy most már csak kizárólag az útvonaltervezősök mennek - és ezek toronyiránti vagy földutas navigációra alkalmatlanok.