Keresés

Részletes keresés

Biga Cubensis Creative Commons License 2008.03.12 0 0 279

Látom megy a Biblia fantasy kifestőként való használata, nagyfogú, nagyszarvú lények verekednek, tüzet okádnak... Holott már az első századi egyházatyáknak világos volt, hogy a vízi fenevad Rómát jelképezi, 7 fej, azaz 7 cézár, János idejében 5 már elesett (Cézár, Augustus, Tiberius, Caligula, Claudius), aki pedig épp uralkodik, Néró. Utána Galba következik, aki valóban csak kevés ideig maradhat. A Jel. írásának idejében éppen 10 római provincia volt, a 10 szarv.

Előzmény: ösztöke (267)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 278

A mélységbe taszítván, de honnan...?

Előzmény: ösztöke (277)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 277

Ezek szerint nem. Hanem azok közül egy, akikről Péter is ír, hogy az özönvíz idején lakat alá, a mélységbe zárattak:

 

II. Pét. 2

4.  Mert ha nem kedvezett az Isten a bűnbe esett angyaloknak, hanem mélységbe taszítván, a sötétség lánczaira adta oda őket, hogy fenntartassanak az ítéletre
5.  És ha a régi világnak sem kedvezett, de Nóét az igazság hirdetőjét, nyolczad magával megőrizte, özönvízzel borítván el az istentelenek világát; 

...

 

Énok 10.4:

2. “Menj el Noéhoz, és az én nevemben mondd neki – rejtsd el magad –, és nyilvánítsd meg számára a közeledõ véget: hogy az egész föld el lesz pusztítva, és özönvíz fog eljönni az egész földre, ami elpusztít mindent, ami azon van.

3. És ezért utasítsd õt, hogy megmenekülhessen, és az õ magja megmaradjon a világ eljövendõ nemzedékeiért”.

4. És Ráfaelnek pedig azt mondta az Úr: “Kösd meg Azázelt, kezét s lábát, és vesd õt a sötétségbe: vágj egy nyílást a sivatagba, amely Dudáel-ben van, és oda vesd õt.

5. És helyezzél rája durva, éles köveket, s takard õt be sötétséggel, és hadd lakjon ott örökké, és takard be orcáját, hogy ne láthasson világosságot.

6. És az ítéletnek nagy napján a tûzre lesz vetve.

 

Előzmény: Tafkó Birgut (276)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 276
Azázel, akinek Te gondolod, nem Sátánnal együtt vettetett le...?
Előzmény: ösztöke (274)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 275
Ja az nincs ott csak az hogy sátán és angyalai ... és ?
Előzmény: Tafkó Birgut (273)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 274

És ?

Előzmény: Tafkó Birgut (273)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 273

"ellentétben a sárkánnyal, aki levettetik a mennyből"

 

Nemcsak Sátán vettetett le a mennyből, hanem egyharmada az égi seregnek...

Előzmény: ösztöke (271)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 272
Szerintem Azázel Sátán...
Előzmény: ösztöke (271)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 271

Szerintem és nagyvonalakban:

 

Énok könyve szerint Semyaza(alias sátán) a vezére ama bukott grigorinak.

Semyaza(alias sátán), akkor (Noé özönvíz) nem lett a feneketlen mélységbe taszítva (megkötözve) Azázellel ellentétben, hanem a mennyben van, mint aki továbbra is vádol, vádolja a szenteket, de onnan ki lesz penderítve Mihály segítségével (Jel. 12).

A fenevad viszont a feneketlen ménységből jön fel, ellentétben a sárkánnyal, aki levettetik a mennyből. A földön a két cimbora találkozik és a sárkány hatalmát a fenevadnak adja (Jel 13), nyilván mivel a fenevad jobban érti a hadi csíziót, hát háborúzni fog, megöli a két tanubizonyságot, viaskodik a Báránnyal és a szentekkel stb... 

Persze vesztes ügy és a ítélet hogy a sárkány megkötözik ezer évre, a fenevadat és a hamis prófétát a tüzes tóba vetik. (Jel. 19:20)

Az ezer év letelte után újra eloldják a sárkányt egy időre, még kiszórakozza magát Góggal és Magóggal, majd bevetik a tüzes tóba (ahol már a fenevad és a hamis próféta csücsülnek) Jel 20.10

 

Van ellenvetés ?

 

Előzmény: Tafkó Birgut (270)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 270
Akkor Azázel mégis a sátán...?
Előzmény: ösztöke (269)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 269

Pontosabban a sárkányról van szó, akit tényleg azonosít sátánnal:

 

Jel. 20

1.  És láték egy angyalt leszállani a mennyből, a kinél vala a mélységnek kulcsa, és egy nagy láncz a kezében. 
2.  És megfogá a
sárkányt, azt a régi kígyót, a ki az ördög és Sátán, és megkötözé azt ezer esztendőre. 
3.  És veté őt a mélységbe, és bezárá azt és bepecsételé ő felette, hogy többé el ne hitesse a népeket, míg betelik az ezer esztendő; azután el kell néki oldoztatni egy kevés időre. 

Előzmény: Tafkó Birgut (266)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 268

"Az egyik Azázelre eset "

 

És a másik...?

Előzmény: ösztöke (208)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 267

A két cimbi találkozása: 

fenevad (Azázel) és a sárkány (Semyaza alias sátán):

 

 

Jel. 13.

1.  És láték egy fenevadat feljőni a tengerből, a melynek hét feje és tíz szarva vala, és az ő szarvain tíz korona, és az ő fejein a káromlásnak neve. 
2.  És e fenevad, a melyet láték, hasonló vala a párduczhoz, és az ő lábai, mint a medvéé, és az ő szája, mint az oroszlán szája; és a sárkány adá az ő erejét annak, és az ő királyiszékét, és nagy hatalmat. 

3.  És látám, hogy egy az ő fejei közül mintegy halálos sebbel megsebesíttetett; de az ő halálos sebe meggyógyíttaték; és csodálván, az egész föld követé a fenevadat. 
4.  És imádák a sárkányt, a ki a hatalmat adta a fenevadnak; és imádák a fenevadat, ezt mondván: Kicsoda hasonló e fenevadhoz? kicsoda viaskodhatik ő vele? 
....


 

Előzmény: ösztöke (265)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 266

Azázel a sátán...?

 

És veté őt a mélységbe, és bezárá azt és bepecsételé ő felette, hogy többé el ne hitesse a népeket, míg betelik az ezer esztendő; azután el kell néki oldoztatni egy kevés időre....

Előzmény: ösztöke (265)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 265

Továbbá:

 

A jelentésekben említett fenevad is eléggé ráillik Azázelre:

 

Jel. 17

8.  A fenevad, a melyet láttál, volt és nincs; és a (feneketlen) mélységből jő fel és megy a veszedelemre. És a föld lakosai csodálkoznak (a kiknek neve nincs beírva az életnek könyvébe e világ alapítása óta) látván a fenevadat, a mely vala és nincs, noha van. 

9.  Itt az elme, a melyben van bölcseség. A hét fő a hét hegy, a melyen az asszony ül; 
11.  A fenevad pedig, a mely vala és nincs, az maga a nyolczadik, és a hét közül való; és a veszedelemre megy. 
12.  A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király, olyanok, a kik még birodalmat nem kaptak; de hatalmat kapnak mint királyok egy óráig a fenevaddal. 
13.  Ezeknek egy a szándékuk; erejöket és hatalmokat is a fenevadnak adják. 
14.  Ezek a Bárány ellen viaskodnak, és a Bárány meggyőzi őket, mert uraknak Ura és királyoknak Királya; és az ő vele való hivatalosok és választottak és hívek is.  ....

 

Persze ez csak feltételezés.

 

Üdv

Előzmény: ösztöke (259)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 263
Hátborzongató látni kívülállóként, ahogy a sötétben tapogatózol...
Előzmény: ösztöke (262)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 262

Kedves Szomb!

 

Még valami eszembe jutott:

 

 Nyilván nem véletlen az se, hogy ez a két kecskés dolog, az ünnepek ünnepén történt (az engesztelési napon: Tishri 10).

 

 Szóval ami az ünnepek ünnepén történt, amit arra a napra rendelt az Úr, annak nagy jelentősége lesz nyilván a jövőben is. (mint ahogy a többi ünnepek is kötődnek valamilyen jelentős eseményhez, lásd Páska)

 

Üdv

Előzmény: ösztöke (259)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 261

Okoskodásod vagy helytálló, vagy nem...

;-)

Előzmény: ösztöke (259)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.12 0 0 260

Jelenések 9. már a múlté...

;-)

Előzmény: ösztöke (259)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.12 0 0 259

Kedves Szomb!

 

Elgondolkodtam ezen a két kecskés dolgon.

 

Szerintem olyasmi lehet mint Jézusnál a kettéválasztás: Luk. 17.26-37

 

A két kecske szimbolizálhatja Izráelnek a két részét az egyik aki az Úrhoz kerül halál által a bűntől megtisztulva. A másik meg nem hal meg, hanem a bűnt megtartva kerül Azázelhez. (Ugye Azázel volt Énokban az, aki a legnagyobb pusztítást okozta az emberiségnek azáltal megtanította őket hogy hogyan készítsenek fegyvereket stb.. Énok. 8) Ez az erős angyal lesz Abaddon (Vesztő) nével szabadon eresztve a Tartaroszból, amikor az ötödik angyal trombitál (Jel.9)

 

Üdv

Előzmény: Szombatosok (231)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.10 0 0 257

Hazudni nem szabad, hát hallgat.

 

Ergo: Hallgatólagosan elismeri! Ciki

 

:-)

 

Előzmény: Törölt nick (256)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.10 0 0 255
A preformátusok...?
Előzmény: Szombatosok (254)
Szombatosok Creative Commons License 2008.03.10 0 0 254
Kedves ösztöke.

Igen, pontosan így van. Énok két alkalommal nég fõangyal bemutatása után mutatja be az Ember fiát, az Elválasztottat. A négy fõ angyal egyike természetesen Mikháel. Ezért mondtam, hogy a Krisztológia szempontjából nagyon fontos könyv. No meg a Millenniumot sem úgy vázolja fel, ahogyan azt õk értik, illetve elvetik.


Előzmény: ösztöke (251)
Paleokrites Creative Commons License 2008.03.10 0 0 253
Nos ha meg akarunk győződni arról, hogy alvásról van é szó, avagy halálról, akkor addig kell az illető elalvő mellett maradni, amíg fel nem ébred.....!
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.10 0 0 252
A preformátusok...?
Előzmény: ösztöke (251)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.10 0 0 251

Kedves Szomb!

 

Tudom már mé nem szeretik tafkóék Énok könyvét.... :)

 

Mert mihálykodnak !

 

Mihály meg egy szinten van a többi angyalfejedelemmel Énok könyvében.

 

Simán buktázna a teológijájuk mihályról, ha Énok könyve igaz.

 

Üdv

 

 

fotojeni Creative Commons License 2008.03.07 0 0 250

Ellent mondásos -e a biblia?

 Kell hozzá halot, vagy szent lélek, hisz aki a halottal érintekezik, az él! Aki nem az nem hall, ill. ha ebbe a világban van csak, az a hall áll? Vagy süket? Vagy hülyét akar csinálni, a másik ember társából is?

 Igen, aki csak álmodott is, a halotaival, az feltámasztotta? Ugyanis a test az test, mig a lélek élek? Két keringő jut nekünk...

Előzmény: Tafkó Birgut (242)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.07 0 0 249

Babilon borából Te szürcsölsz, nem is keveset, hiszen az általad vallott lélek halhatatlansága teljesen idegen a Szentírástól, ám annál inkább közkedvelt a hamis, pogány vallásokban, melyeknek szülőanyja Babnilon...

;-)

Előzmény: ösztöke (248)
ösztöke Creative Commons License 2008.03.07 0 0 248

A tények megállapítása nem csúfolás tafkó!

 

Annyira tény, hogy te szürcsölöd babilont, hogy csak a bolond nem látja:

pl.: a kecskés dologra ki is hozta az írástudói "jó" bort ?

(valami ostoba írástudó maszlagát aki ebből él, valószínűleg)

 

Te szürcsölöd az írástudók maszlagát, a vak is látja, hogy ezen "élsz".

 

CSá!

Előzmény: Tafkó Birgut (247)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2008.03.07 0 0 247
Az apostolokat emígyen csúfolták. Te is emígyen csúfolódsz. Érvek hiányában...
Előzmény: ösztöke (246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!