Látom megy a Biblia fantasy kifestőként való használata, nagyfogú, nagyszarvú lények verekednek, tüzet okádnak... Holott már az első századi egyházatyáknak világos volt, hogy a vízi fenevad Rómát jelképezi, 7 fej, azaz 7 cézár, János idejében 5 már elesett (Cézár, Augustus, Tiberius, Caligula, Claudius), aki pedig épp uralkodik, Néró. Utána Galba következik, aki valóban csak kevés ideig maradhat. A Jel. írásának idejében éppen 10 római provincia volt, a 10 szarv.
Ezek szerint nem. Hanem azok közül egy, akikről Péter is ír, hogy az özönvíz idején lakat alá, a mélységbe zárattak:
II. Pét. 2
4. Mert ha nem kedvezett az Isten a bűnbe esett angyaloknak, hanem mélységbe taszítván, a sötétség lánczaira adta oda őket, hogy fenntartassanak az ítéletre; 5. És ha a régi világnak sem kedvezett, de Nóét az igazság hirdetőjét, nyolczad magával megőrizte, özönvízzel borítván el az istentelenek világát;
...
Énok 10.4:
2. Menj el Noéhoz, és az én nevemben mondd neki rejtsd el magad , és nyilvánítsd meg számára a közeledõ véget: hogy az egész föld el lesz pusztítva, és özönvíz fog eljönni az egész földre, ami elpusztít mindent, ami azon van.
3. És ezért utasítsd õt, hogy megmenekülhessen, és az õ magja megmaradjon a világ eljövendõ nemzedékeiért.
4. És Ráfaelnek pedig azt mondta az Úr: Kösd meg Azázelt, kezét s lábát, és vesd õt a sötétségbe: vágj egy nyílást a sivatagba, amely Dudáel-ben van, és oda vesd õt.
5. És helyezzél rája durva, éles köveket, s takard õt be sötétséggel, és hadd lakjon ott örökké, és takard be orcáját, hogy ne láthasson világosságot.
6. És az ítéletnek nagy napján a tûzre lesz vetve.
Énok könyve szerint Semyaza(alias sátán) a vezére ama bukott grigorinak.
Semyaza(alias sátán), akkor (Noé özönvíz) nem lett a feneketlen mélységbe taszítva (megkötözve) Azázellel ellentétben, hanem a mennyben van, mint aki továbbra is vádol, vádolja a szenteket, de onnan ki lesz penderítve Mihály segítségével (Jel. 12).
A fenevad viszont a feneketlen ménységből jön fel, ellentétben a sárkánnyal, aki levettetik a mennyből. A földön a két cimbora találkozik és a sárkány hatalmát a fenevadnak adja (Jel 13), nyilván mivel a fenevad jobban érti a hadi csíziót, hát háborúzni fog, megöli a két tanubizonyságot, viaskodik a Báránnyal és a szentekkel stb...
Persze vesztes ügy és a ítélet hogy a sárkány megkötözik ezer évre, a fenevadat és a hamis prófétát a tüzes tóba vetik. (Jel. 19:20)
Az ezer év letelte után újra eloldják a sárkányt egy időre, még kiszórakozza magát Góggal és Magóggal, majd bevetik a tüzes tóba (ahol már a fenevad és a hamis próféta csücsülnek) Jel 20.10
Pontosabban a sárkányról van szó, akit tényleg azonosít sátánnal:
Jel. 20
1. És láték egy angyalt leszállani a mennyből, a kinél vala a mélységnek kulcsa, és egy nagy láncz a kezében. 2. És megfogá a sárkányt, azt a régi kígyót, a ki az ördög és Sátán, és megkötözé azt ezer esztendőre. 3. És veté őt a mélységbe, és bezárá azt és bepecsételé ő felette, hogy többé el ne hitesse a népeket, míg betelik az ezer esztendő; azután el kell néki oldoztatni egy kevés időre.
fenevad (Azázel) és a sárkány (Semyaza alias sátán):
Jel. 13.
1. És láték egy fenevadat feljőni a tengerből, a melynek hét feje és tíz szarva vala, és az ő szarvain tíz korona, és az ő fejein a káromlásnak neve. 2. És e fenevad, a melyet láték, hasonló vala a párduczhoz, és az ő lábai, mint a medvéé, és az ő szája, mint az oroszlán szája; és a sárkány adá az ő erejét annak, és az ő királyiszékét, és nagy hatalmat.
3. És látám, hogy egy az ő fejei közül mintegy halálos sebbel megsebesíttetett; de az ő halálos sebe meggyógyíttaték; és csodálván, az egész föld követé a fenevadat. 4. És imádák a sárkányt, a ki a hatalmat adta a fenevadnak; és imádák a fenevadat, ezt mondván: Kicsoda hasonló e fenevadhoz? kicsoda viaskodhatik ő vele? ....
És veté őt a mélységbe, és bezárá azt és bepecsételé ő felette, hogy többé el ne hitesse a népeket, míg betelik az ezer esztendő; azután el kell néki oldoztatni egy kevés időre....
A jelentésekben említett fenevad is eléggé ráillik Azázelre:
Jel. 17
8. A fenevad, a melyet láttál, volt és nincs; és a (feneketlen) mélységből jő fel és megy a veszedelemre. És a föld lakosai csodálkoznak (a kiknek neve nincs beírva az életnek könyvébe e világ alapítása óta) látván a fenevadat, a mely vala és nincs, noha van.
9. Itt az elme, a melyben van bölcseség. A hét fő a hét hegy, a melyen az asszony ül; 11. A fenevad pedig, a mely vala és nincs, az maga a nyolczadik, és a hét közül való; és a veszedelemre megy. 12. A tíz szarv pedig, a melyet láttál, tíz király, olyanok, a kik még birodalmat nem kaptak; de hatalmat kapnak mint királyok egy óráig a fenevaddal. 13. Ezeknek egy a szándékuk; erejöket és hatalmokat is a fenevadnak adják. 14. Ezek a Bárány ellen viaskodnak, és a Bárány meggyőzi őket, mert uraknak Ura és királyoknak Királya; és az ő vele való hivatalosok és választottak és hívek is. ....
Nyilván nem véletlen az se, hogy ez a két kecskés dolog, az ünnepek ünnepén történt (az engesztelési napon: Tishri 10).
Szóval ami az ünnepek ünnepén történt, amit arra a napra rendelt az Úr, annak nagy jelentősége lesz nyilván a jövőben is. (mint ahogy a többi ünnepek is kötődnek valamilyen jelentős eseményhez, lásd Páska)
Szerintem olyasmi lehet mint Jézusnál a kettéválasztás: Luk. 17.26-37
A két kecske szimbolizálhatja Izráelnek a két részét az egyik aki az Úrhoz kerül halál által a bűntől megtisztulva. A másik meg nem hal meg, hanem a bűnt megtartva kerül Azázelhez. (Ugye Azázel volt Énokban az, aki a legnagyobb pusztítást okozta az emberiségnek azáltal megtanította őket hogy hogyan készítsenek fegyvereket stb.. Énok. 8) Ez az erős angyal lesz Abaddon (Vesztő) nével szabadon eresztve a Tartaroszból, amikor az ötödik angyal trombitál (Jel.9)
Igen, pontosan így van. Énok két alkalommal nég fõangyal bemutatása után mutatja be az Ember fiát, az Elválasztottat. A négy fõ angyal egyike természetesen Mikháel. Ezért mondtam, hogy a Krisztológia szempontjából nagyon fontos könyv. No meg a Millenniumot sem úgy vázolja fel, ahogyan azt õk értik, illetve elvetik.
Nos ha meg akarunk győződni arról, hogy alvásról van é szó, avagy halálról, akkor addig kell az illető elalvő mellett maradni, amíg fel nem ébred.....!
Kell hozzá halot, vagy szent lélek, hisz aki a halottal érintekezik, az él! Aki nem az nem hall, ill. ha ebbe a világban van csak, az a hall áll? Vagy süket? Vagy hülyét akar csinálni, a másik ember társából is?
Igen, aki csak álmodott is, a halotaival, az feltámasztotta? Ugyanis a test az test, mig a lélek élek? Két keringő jut nekünk...
Babilon borából Te szürcsölsz, nem is keveset, hiszen az általad vallott lélek halhatatlansága teljesen idegen a Szentírástól, ám annál inkább közkedvelt a hamis, pogány vallásokban, melyeknek szülőanyja Babnilon...