Amit nem tudtunk a Changjiangról, az az, hogy a kínálatában található egy on-off dizájnkacsa is, amely egyértelműen a hasonló Honda CT125 dizájnját utánozza , bizonyos piacokon Hunter Cub néven is ismert. Az X-KUB Adventure 125 még nem szerepel Changjiang kínai weboldalán, és úgy fedeztük fel, ahogy a cég ausztráliai képviselője bejelentette, ahol az új kerékpár az ausztrál piacon való regisztrálásának engedélyezése folyamatban van. még nem rendelkezünk részletes műszaki specifikációkkal.
A Changjiang Australia szerint az X-KUB a becslések szerint 2024 karácsonya körül lesz elérhető az ország piacán.
Ami kevés információnk van az ausztráloktól, az egy 125 köbcentis léghűtéses, négyütemű egyhengeres motorról szól, hagyományos négysebességes kacsafékekkel, első és hátsó tárcsafékekkel, magasra szerelt légbeömlővel és kipufogóval, hogy elkerülje a víz keresztezését, valamint a motort. szoknya és rudak, LED lámpák és digitális kijelző a műszereken.
Ezen kívül az X-KUB felszerelhető egy opcionális három alumínium táskával a modell grafikájával.
Ez a konkrét kacsa a jövőben foglalkoztathat bennünket, mivel gyártója, a Changjiang Görögországban képviselteti magát, és ez a tény különösen érdekes, mivel a hasonló Honda CT125-öt soha nem mutatták be hazánkban, pedig ugyanazt a motort használja, mint a Super Cub C125. .
Ez az egész robogó sebességmérés tulajdonképp arról szól, hogy valaki kaszálni akart. No, nem a robeszesek büntetésén, hanem az eszközök beszállításán. Közbeszerezve, túlárazva.
Ismét mérik az ötvenes robogók teljesítményét.számomra azért érdekesek a fotók ,mert látva a felvonultatott műszaki berendezést,és a komoly testületi jelenlétet,azt hinné az ember hogy komoly bűnözőket kaptak el.
Számomra luxus a két BMW- 1200 motor /kb 20 -milla/ a három járőr kocsi/35- milla/ A szállító tranzit /9- milla/ és a csoda fékpad kb 10- milla.
Nem beszélve a három civil szakember ,és 5 rendőr napi béréről....mind ezt ,némi szabálysértési birság bevételéért? vicc.
Megjegyzem az 51-s főúton száguldozó sóderszállítókat senki nem meri megállítani, és az M0- elkerülő fizető gyorsforgalmi úton is lazán százzal döfnek a kamionok. Holott a kresz 80km/h határt szab meg. Minden ismerősöm aki kamionozik elmondta ,hogy leszabályzáson nyomják ,mindig.
Elnézést ,de ez most kiszakadt belőlem.....50cm3 -45km/h végsebesség ....szerintem egy vicc. De csak sírni tudok rajta. üdv zs
Minden léghűtéses négyütemű robesz, legyen az Japán,Kínai, Taiwani, Olasz......általában 3000km-s olajcsere, 6000km-s szelephézag ell, 12-15000km ékszíj +görgő és vezető csere intervallummal rendelkezi.
A vizeseknél a Piaggió vezet 10000km-s olajcsere intervallummal,és szelep hézag ellenőrzéssel.I-get blokkok a legfejlettebbek a kategóriában.
A honda pcx például 6000km-s szervíz intervallumot ad meg, az ékszíj-görgő-csúszka csere ,pont annyi amit fent már leírtam.
Egyszerű kiszámolni....évi 10000km -s futásnál a Piaggiót egyszer viszed szervízbe,de akkor zsebbe nyúlós....
Esetleg a kymco-t olcsóbban szervizeled ,de három alkalommal fizetsz kevesebbet. Így pont oda jutsz min a Piaggióval csak lassabban adod ki a pénzt a kezedből.
Yamahának is van retro robesze.....Delight 125 névvel....Hasonló paraméterekkel,de kétszer akkora csomagtérrel.....Mivel létezik fehérben is innentől kezdve,már csak ízlés dolga a választás..üdv zs.
Szia András...Retró japán robogót ,csak a Suzukinál találtam.Az ára is kedvező ,mivel az indiai piacra gyártották. Megjegyzem ,a világ második legnagyobb motorkerékpár piaca. A pici kerekei miatt ,nagyon alacsony a súlypontja.Sajnos ez az előny a magyar szar utakon viszont komoly hátrány.
A berúgókar szuper dolog,főleg az őszi hidegebb reggeleken ,nagy segítség.
A burkolat stílusa miatt ,minden karbantartáshoz le kell bontani a teljes felső ,oldalsó burkolatot.
Az akkumulátor elől ,a front pajzs alatt kapott helyet,amit elég macerás levenni.
De legalább acélból van!!! Pont úgy mint az első sárvédő. Csomagtartót a shad,giwi,kappa csoport is tart hozzá. Nagyságrendileg kb-50000ft-ért.....A többit este telefonon......üdv zs.
Végre .....Lesz ismét szuper cub-50 .......Éredemes lenne átvemmi ezt a szabályozást az európai unióban is.üdv zs
Amint az 50-es évek eltűnni látszanak Japánban, a Honda a hírek szerint a Super Cub 50 búcsúváltozatát készíti elő, amely bezárja a 66 éves kört.
Az első Duck Honda 1958 -as megjelenése sokkal több volt, mint kereskedelmi siker, mivel a dizájn a kétkerekűek új kategóriáját hozta létre, és az évtizedek során számos gyártó megismételte, miközben maga a Honda egy nagyon fontos mérföldkövet ünnepelt, a gyártást . 100 millió kacsából , már 2017-ben!
A sors, hogy a gyártók érdeklődésüket oda fordítják, hiszen az egykor erős 50-esek évekre elvesztették lendületüket a japán piacon, és nagyon nehéz lesz új 50 köbcentis modellt fejleszteni. Hiszen a hazai piac mellett a japán gyártóknál és az export résznél a 125 köbcentis hangsúlyozását elsősorban az európai A1-es jogosítványok (amelyek sok országban egyenértékűek az autós jogosítvánnyal), de a valóság a az EU piacaira. ahol az 50-es évek gyakorlatilag eltűntek az osztályozási táblákról.
A pletykák arról szólnak, hogy a Honda Super Cub 50 eltörlés előtt áll, 2022 óta, amikor is kiderült, hogy a japán törvényhozás milyen irányba mozdul el, ugyanabban az évben, amikor a Honda elvégezte a modell utolsó kronológiai megújítását .
A Young Machine japán magazin most arról számol be, hogy a 2025-ös japán sorozatban a Honda bemutat egy Last Editiont, mégpedig egy Super Cub 50 Final Editiont, hogy búcsút intsen a 67 éves (2025-ös állapot) futamnak, amelyben az egyetlen különbség a színezésben lesz. , ami valószínűleg tisztelgés lesz az első kacsák színei előtt.
Itt a japánok különféle ötleteket javasolnak, és átszűrik azokat az információik alapján, így egy klasszikus kék Super Cub 50-ről beszélnek, az 1966-os modell színeiben, az első felső vezérműtengellyel, piros nyergével, tamburával és minden mással.
Természetesen ez a digitálisan szerkesztett dizájn a japán magazin legújabb számának borítójának középpontjában áll. A Honda ötvendolláros kacsa mindenesetre természetesen csak a japán piacot érinti, és esélyt sem adnánk, hogy a mi részünkön lássuk.
Retró vonalat kihagytam,de örülök ,hogy tetszik ez a szegments is....... Az általad küldött képek alapján jó lehet. De sajnos karbantartást nagyon megdrágítja az idomok állandó levétele. Egy óra lebontás , egy óra visszaépítés. Tehát egy légszűrő cserénél is ki kell fizetni a 25000ft-os óra díjat sajnos.
Vagy lecsupaszítva kell elvinni a szervízbe, ami macerás főleg esőben.Felhívnám a figyelmet a hátsó teleszkópra, sajnos nem előfeszíthető .Így utas szállításnál brutál hintázik a motor hátulja./ 160kg/max terhelés.
A kerék javítása is horor defekt esetén ,a burkolat takarásai miatt. Ez a gond régen is megvolt.
Lambretta stb....Csak rajtad múlik hogy az előnyöket ,vagy hátrányokat értékeled fontosabbnak.
Alkatrészárak brutál alacsonyak.Talán a kategória legjobbja.....
Bocsánat de a nagy kerekű robogókat kihagytam, Azért kiemelném a Kymco által gyártott Agility szériát . Léghűtés ,16- zoll kerekek, nagy csomagtér......Mellesleg 500000ft al- olcsóbb mint a Honda SH -125. A motor revü 2024-09 számában lehet bővebben olvasni róla.üdv zs
Tisztelt Dr K. András úr remélem megválaszoltam minden kérdését amit emailban küldött. Ritkán olvasok ilyen kedves ,és őszinte levelet.Remélem hamarosan együtt motorozhatunk.Még az idén.
Külön köszönet az Angliában élő Saras Csabának ,aki rengeteg infóval segítette a CMPO parts -használatát és típus kompatibilitás megértését kódszámok alapján is. Üdvözlettel Zs.
Befutó lehet még a klasszikus Gy6 blokkal szerelt Kymco Skytown 125 is. Hiszen nagy plexit,hátsó dobozt , és hatalmas csomagtartót kínál . Aki egyszerű kulcsos , kiforrot blokkos , prémium kidolgozású robeszt keres , megtalálta. Minden karbantartás elvégezhető az idomok megbontása nélkül. Kivéve a szelephézag,és a gyertya cserét. Alkatrész árak, sajnos csak a francia oldalon nézhetőek meg.üdv zs
Olcsóbb , már már klasszikus léghűtéses típusok közül kiemelkedik a Keeway Fact-x 125 .Megfizethető ,
és egyszerű robogó.Minden extra nélkül . Nálam a befutó , a berúgókar miatt is,és a 116-kg önsúlya kifelyezetten könnyű az ADV -hez képest.A karbantartások elvégezhetőek idom bontás nélkül.
Szerintem jelenleg a kapható Kínai típusok közül az adv -k a legattraktívabbak.Önnek a jogosítványához a 125cm3 a megfelelő.
A legfontosabb ,hogy idom bontás nélkül elvégezhetőek a legfontosabb karbantartási feladatok.Kivétel a szelephézag ellenőrzése+ gyertya csere.
Lássuk a blokkot belűről:A képeken látható,hogy modern euró 5+ motorblokk.Igényes megoldásokkal.Papír,és GY6 -os szita szűrővel + aktív szenes egr szeleppel. Szinte minden futómű alaktrész tűgörgős csapágyazású....Szóval, adnak teknikát ,cserébe a magas árért.
Tartósság terén kb-70000km-re tervezik a motort ,blokk bontás nélkül. /CMPO -infó Anglia/ Ezért is vállalnak 5 -év garanciát rá.