Na, meg is adtad a választ. Az állami tulajdon jó tulajdon, ha egy olyan államban van, ahol van kultúrája a közvagyonnal való bánásnak. Nálunk van? Tudtak valamit kezdeni a mávval az elmúlt 17 évben? De legalább ötlet van rá, hogy mi a szarra is való a vasút? Én nem úgy látom. Hát akkor hadd vigyék! Ez a cselédsor meg természetes velejáró, na és? Úgy látszik, hogy bizonyos folyamatokon végig kell menni. Leszünk cselédek, legalább seggberúgások által fenyegettetve megtanuljuk hogy kell viselkedni, dolgozni, pógári jómodor, mijafasz. Osztán ha megértünk rá, csinálunk forradalmat. Jobb helyeken ezen már túl vannak kétszáz éve, de hát istenem, későn érő a gyerök...
Tízmilliárd eurós beruházással nagysebességű vonatok közlekedésére alkalmassá alakítják a Párizs-Budapest vasútvonalat - írja hétfői számában a Világgazdaság. Az EU prioritásai közé a múlt héten bekerült fejlesztés révén 2015-re 7 óra 10 percre csökken a menetidő a francia és a magyar főváros között.
Száz vasútat, ezeret!
Csináljatok, csináljatok!
Hadd fussák be a világot,
Mint a testet az erek.
Ezek a föld erei,
Bennök árad a müveltség,
Ezek által ömlenek szét
Az életnek nedvei.
Miért nem csináltatok
Eddig is már?… vas hiányzott?
Törjetek szét minden láncot,
Majd lesz elég vasatok.
De a drága választópolgárok ezt nem akarják, hiszen rendre olyanokat szavaznak meg uraiknak, akik rossz gazdák. A hatalom a népé, tessék neki örülni ...
Európa legfejlettebb országaiban a döntéshozóknak nem sok kétségük van afelől, hogy a jövő a vasúté. Mi több, az állami vasutaké. Németországban például éppen a Deutsche Bahn (DB), azaz az államvasutak lokomotívjai húzzák az egész európai vasúti előrehaladást. Annyira, hogy a jelenséget sok szakember vasúti forradalomnak minősíti.
Európában fellendülőben a vonatozás, reneszánszát éli a vasúti személy- és teherszállítás, és régen nem tapasztalt méreteket ölt a vasútfejlesztés.
A német államvasutak – amely valaha veszteséges volt – ma már nemcsak világszínvonalúvá fejlődött, hanem teherszállításának köszönhetően harmincszázalékos nyereséggel is dicsekedhet.
A DB vezérigazgatója, Hartmut Mehdorn – akinek éppen a múlt hónapban hosszabbították meg a szerződését újabb három évre – hallani sem akar a vasút teljes, de még részleges privatizációjáról sem. Folyvást szeme előtt lebeg ugyanis a britek – szerinte alapvetően téves – részleges vasút-privatizálása (amelynek során külön magánosították a sínrendszereket, s így az egész rendszer összeomlott, majd újból államosítani kellett). Mehdorn hitvallása szerint az állam is tud jó gazda lenni – ha akar.