Nem tudom eldönteni, hogy sotobaság, rosszindulat vagy csak szimplán a mások leszarása miatt szervezték úgy ahogy szervezték. Minimum egy kiadós verést megérdemelnének!
nem azt irtam, hogy az autósok pénzén biztositja a rendőrség a rendezvényeket.
hanem, hogy az autósok pénze bánja-kiszámolnád egyszer, hogy a különböző rendezvények miatti dugóban mennyi felesleges üzemanyagot használnak az autók?
ez pénz az autósnak, szennyezés a városnak....
mert senki ne mondja, hogy ugyanannyit füstöl az autó, ha 5 perc alatt végigmegy a körúton, vagy 2 órán keresztül álldogáll araszol...
2007.09.02. - 22. Nike Budapest Félmaraton
hely.
név
sz.év.
ország
egyesület
város
nem
r.sz.
kat.h.
10 km
féltáv
bruttó idő
nettó idő
381.
Énekes Tamás
1989
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
5210
F2/35
00:44:52
01:33:01
01:31:59
385.
Szomor Zsolt
1959
HUN
BKV Előre SE
Kóka
F
1266
S2/17
00:45:08
01:32:24
01:32:01
413.
Forgács István
1975
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1675
F5/87
00:46:32
01:33:15
01:32:42
987.
Németh István
1968
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1131
F6/214
00:49:41
01:56:10
01:41:34
1112.
Balogh Ádám
1979
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1260
F4/151
00:51:39
01:45:24
01:43:12
1151.
Gelencsér János
1962
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3324
S2/81
00:51:04
01:45:37
01:43:42
1197.
Forgács Gyula
1950
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1257
S4/31
00:50:59
01:52:34
01:44:19
1201.
Berhidi Zsolt
1961
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1259
S2/88
00:50:50
01:47:52
01:44:22
1571.
Gyulai László
1948
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3327
S4/42
00:54:14
01:56:42
01:48:44
1616.
Horváth István
1954
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1262
S3/84
00:52:59
01:50:37
01:49:16
1694.
Gavallér József
1967
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3326
S1/226
00:54:02
01:50:27
01:49:59
1976.
Szalai András
1953
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3321
S3/113
00:57:20
01:58:48
01:53:33
2039.
Lázár Miklós
1954
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1254
S3/118
00:56:33
01:57:24
01:54:17
2054.
Németh László
1954
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3325
S3/119
00:53:52
01:56:01
01:54:28
2120.
Bondár Mihály
1966
HUN
BKV Előre SE
Kerepes
F
1252
S1/294
00:55:49
01:58:19
01:55:12
412.
Perepatics Mária
1950
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1264
W5/4
00:58:37
02:03:35
01:58:02
2659.
Cseke József
1946
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
3319
S5/30
00:59:50
02:01:57
02:01:12
542.
Gerhátné Barna Éva
1958
HUN
BKV Előre SE
Kecskemét
N
4980
W3/38
01:01:26
02:08:18
02:02:14
2965.
Árvai István
1948
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1261
S4/93
01:02:23
02:11:44
02:06:18
2967.
Csery Péter dr.
1951
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1256
S4/94
01:00:10
02:10:49
02:06:20
746.
Tanács Jánosné
1944
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1267
W6/2
01:00:46
02:15:04
02:08:03
3089.
Énekes Ferenc
1959
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
2599
S2/257
00:58:35
02:09:59
02:08:36
3164.
Gellért József
1944
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
968
S5/41
01:02:56
02:15:34
02:10:18
3202.
Schüller Róbert
1953
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
946
S3/194
01:02:45
02:19:45
02:11:22
849.
Majgut Anna
1947
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1263
W5/14
01:03:33
02:18:38
02:11:37
3307.
Revák Róbert
1967
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1429
F6/729
01:00:49
02:18:54
02:13:39
1070.
Forgácsné Boros Erzsébet
1947
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1258
W5/19
01:05:51
02:26:10
02:20:39
1174.
Csuri Mária
1960
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
3323
W3/91
01:09:59
02:31:16
02:28:14
1245.
Gellért Józsefné Éva
1952
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
972
W5/26
01:12:03
02:39:55
02:34:39
1254.
Stépán Antalné
1950
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1255
W5/27
Ők a félmaraton résztvevői. Kicsit többen vannak. Hajrá!
2007.09.30. - 22. Plus Budapest Nemzetközi Maraton
hely.
név
sz.év.
ország
egyesület
város
nem
r.sz.
kat.h.
félmaraton
bruttó idő
nettó idő
102.
Somogyi Károly
1964
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1846
S1/21
01:31:05
03:07:22
03:07:03
372.
Szomor Zsolt
1959
HUN
BKV Előre SE
Kóka
F
1848
S2/49
01:35:51
03:32:11
03:30:28
484.
Németh István
1968
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1313
F5/89
01:47:58
03:42:18
03:36:44
622.
Balogh Ádám
1979
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1852
F3/58
01:53:42
03:47:48
03:44:53
677.
Gyulai László
1948
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
2640
S4/29
01:48:41
03:53:02
03:47:42
830.
Gelencsér János
1962
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1962
S2/107
01:49:05
03:55:46
03:54:30
853.
Németh László
1954
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1854
S3/77
01:58:16
03:57:34
03:55:33
181.
Perepatics Mária
1950
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1847
W5/7
02:01:31
04:17:45
04:13:00
1257.
Forgács Gyula
1950
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
2641
S4/65
01:53:16
04:20:30
04:16:35
212.
Gerhátné Barna Éva
1958
HUN
BKV Előre SE
Kecskemét
N
2582
W3/32
02:09:09
04:24:03
04:18:58
1627.
Kovács Zsigmond
1947
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
2323
S4/90
02:05:14
04:43:57
04:38:41
384.
Tanács Jánosné
1944
HUN
BKV Előre SE
Budapest
N
1849
W6/2
02:12:23
04:52:25
04:47:08
1917.
Gellért József
1944
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1084
S5/44
02:12:58
05:09:29
05:04:20
1993.
Csery Péter dr.
1951
HUN
BKV Előre SE
Budapest
F
1851
S4/127
02:12:18
05:22:53
05:17:03
Felhívom a figyelmedet az egyesület nevére. Állj ki eléjük, és mondd meg a frankót: Maradjatok otthon vasárnaponként, mert akkor én akarok autózni! Lehet hogy érdemes lenne lemérni az idődet 500-on, valszeg új rekord születne az "íróasztalt a fejére húzva futás" kategóriában.
A sporttársaknak jövőre is sikeres felkészülést, és szintidőn belüli futást kívánok!
HM... Én nem írtam olyasmiket, hogy az autósok pénzén biztosít a rendőrség, stb. Azzal sem dicsekszem, hogy hány milyen autó árát adózom... mindenesetre elég jól felszerelt Swift lenne! Viszont csak 1 autóm van, hét közben nem használom, de hét végén szeretném! Ha tetszik neked, ha nem! Hétköznap nem járulok hozzá a dugókhoz, hét végén meg nem szeretnék részesülni belőle. Igaz, én csak 9-10000 km-t megyek évente, de azt szeretném normális körülmények között, és nem egyesek futkározásának kitéve óriási kerülőkkel.
A járdát a gyalogosoknak, a kerékpárutat a bringásoknak stb. találták ki. Mit keresnek rajtuk parkoló autók? Nincs elég hely? Érdekes, mintha a futóknak is lenne pár mentsége. Nem vagyok autóellenes, napi rendszerességgel autózom, méghozzá a városban. Valaki még azzal is vádaskodik, hogy az autósok pénzéből biztosít a rendőrség, stb. Én is autós vagyok, nekem is van két autóm, fizetem a teljesítményadót, a kötelezőt, egyre még cascot is, évente összesen 20000Km-t futnak, ennek az üzemanyag költségét is kénytelen vagyok fizetni. Ezen kívül nem minimálbérrel vagyok bejelentve, több mint egy Swift árát adózom évente. És mégsem zavarnak az utcai futóversenyek! Egyszerűen csak felháborított, ahogyan korlátolt, lusta, autó nélkül élni sem tudó emberek hozzáállnak ehhez a kérdéshez. Tudod mit, nem érdekel, mostantól forrjatok csak saját levetekben, utcai futóverseny akkor is lesz jövőre, ha még százszor leírjátok mekkorát szívtatok ezen, és ezen a vasárnapon futóverseny, vagy egy koccanás miatt.
Demagógiával vádolsz, közben Te sem vagy különb. Az autóforgalom egy napon belül nem egyenletes, azonkívül a lezárások nem csupán 2 órára szólnak. Főleg nem, ha vannak ismétlődő szakaszok is, márpedig egy maratonin igencsak előfordulnak. A vasárnapi 30 ezer autó pedig egészen egyszerűen nem lehet igaz, kíváncsi lennék rá, honnan vetted az adatot. Emellett nemcsak a dugókat kell számításba venni, hanem a felesleges kerülőket is. Ha valaki véletlenül nem tud a lezárásokról, de időre kellene mennie valahová - mert pl. taxiba ült, hogy a csomagjaival együtt kivitesse nagát a vonathoz (és akkor a példában nem a magánautósról van szó!) - az símán lekésheti az időpontot! Az utakat meg közlekedés cééljára hozták létre, nem futni. Arra ott van pl. a járda is, sok esetben az is elég lenne (csak hogy megint demagóg legyek...).
EZ a demagóg szöveg! Az előbb valaki egy másik topcban belinkelt egy amerikai oldalt, ha elolvasod, láthatod, hogy bár tényleg csak egy Maraton van New York-ban, de havonta, minden hétvégén, sőt egy hétvégén több futóverseny is megrendezésre kerül, méghozzá a belvárosban. Nem a Centrál Parkban, hanem közúton! Csak New York-ban évente több mint száz futóversenyt rendeznek. Egyébként érdemes elgondolkodni azon, hogy ki jelenti a kisebbséget, a futók, vagy az autósok? Pl. Nike félmaraton, 7000 induló, kb. kétszer ennyi kísérő, plusz más szurkolók, végig az útvonalon. Egy jó kis dugóhoz 200-300 autó már elég, ezekben jó esetben két fő ül, de inkább csak egy. Mit akar ez a párszáz fős kisebbség? Tudom ez erősnek hallatszik, de nem az! Hétvégi forgalomszámlálások szerint kb. 30000 autó van mozgásban a fővárosban. Ebből legyen csak 10000 a lezárt útvonalakon haladó, és ha csak reggel nyolc, és este nyolc között mozognak, a 12-14 órig tartó időszakra a 2/12 része jut, tehát kb. 1600 autó. Az autók átlagos hosszát négy méterrel, és az autók közötti távolságot pedig másfél méterrel számoljuk ( ez jóval alacsonyabb becslés mint az esetenkénti valós) kijön, hogy kb. kétezer ember foglal el majdnem kilenc kilométer hosszú közutat! Ezt a pazarlást! És még füstölnek is! Felháborító!! Én kitiltanám őket a városból!!! Az lesz az életcélom, hogy politikus legyek, és ezt a tervemet bármi áron megvalósítsam!!!! Ennek érdekében mindjárt autóba ülök, és elmegyek egy gyorsbüfébe, veszek pár szuperburgert, hogy olyan szép hájfejű legyek, mint a példaképek!!!!! :):):)
Azért ne szard le, hátha Te is bekened magad vele... Nem hinném, hogy pl. New Yorkban évi 10 maratonit rendeznek, elég nekik 1 is. Ha nem lennének futóversenyek, úgy vasárnapi dugók sem. Én is szívtam már párszor miattuk! A biciklised meg a lehető legrosszabb példa. Mert saját magát sodorhatja életveszélybe. Ráhajthat a gömbsüvegekre, és máris egy autó vagy villamos alatt találhatja magát. Másrészt az autósoknak is lehetett némi igazuk, mert olyan helyen kerekezett, ahol nem számíthattak rá, és ha egy autó éppen akkor menne arrébb pár centit, amikor a haver odaér, könnyen fellökhetik.
Leszarom hogy hány alkalom, ha a futóversenyeket betiltják, tiltsanak be mindent, a felvonulásoktól a pártrendezvényekig. Mellesleg észrevetted, hogy amíg szarok az utak azzal van baja az autósnak, ha kijavítják akkor az a baj, ha rajta kívül más is autóba mer ülni csak azért hogy akadályozza, és nem szelheti keresztül a várost vasárnap csak kicsivel lassabban mint a hangsebesség (hangsebesség felett csak katonai jármű haladhat Magyarországon) akkor az a baj. Napi rendszerességgel vezetek a városon keresztül. Néha én szégyenlem magam, hogy egyik másik autós hogyan viselkedik. Ezektől hiába várna bárki is toleranciát. Láttam olyat, aki szándékosan elállta egy robogós útját a két araszoló kocsisor között. Ledudáltak egy biciklist, aki a körúton az álló kocsisor, és a villamospálya között haladt, nem mondom hogy szabályosan, de a szélsőben a kamionok miatt egyáltalán nem tudott volna. Normális esetben ezek a dolgok senkit nem zavarnak, őket mégis, mert ha ők akadályoztatva vannak, másnak se legyen jó! A többség szerencsére nem ilyen, az emberek nagy részébe még szorult némi tolerancia (bár a melegfelvonulás esetében megfontolandó:)). Ha megtiltják a futóversenyeket, dugók akkor is lesznek, akkor kit lehet majd okolni? Esetleg többszáz autóst, aki még vasárnap sem képes gyalogolni egyet?
erre az a válasz jönne, hogy romboljuk le az erőműveket, járjunk tehénen,nehogy már környezetszennyezzünk...
több milliót fizetnek?
ahham, az autósok zsebéből meg több milliót húznak ki....
nem hiszem bárki mondta volna, hogy a hétköznapi dugók nem zavarják.
de ez egy vicc.
évi 10-12 futóverseny, vagy 10-szer legalább valakik valahol tüntetnek,
2-3 szor felvonulnak a melegek, ugyanannyiszor a biciklisek, meg a zöldek, kékek, barnák, fasiszták, antifasiszták, zsidók, keresztények, meg a francnyavaja is.
Igen, egy csomó mindent lehetne, például ledózerolni azokat a néhány száz fős falucskákat, akik pereskednek a nullás ellen. Bebörtönözni azt az ötszáz helyi aláírót, aki ellenzi pl. Kőbánya-kispest rendbetételét. De betonba lehetne önteni azokat a beruházókat, és építtetőket, akik a belvárosban hónapokra, sőt évekre elfoglalnak egy-egy sávot a rakodáshoz, építéshez. A futóverseny szervezői több milliót fizetnek a rendőrségnek, és a városnak, hogy arra a pár órára biztosítsák az útvonalat. Nem a te pénzed! De köpködj csak nyugodtan, jövőre is lesz verseny, méghozzá Budapest belvárosában, és légy erős, nem csak egy. Ha a hétköznapi dugók nem zavarnak, ne zavarjon ez sem. Csináld azt, amit én szoktam, ha hétköznap akarok autózni a városban: indulj el korán!
Most éppen ott tartunk hogy jövőre nem lesz futóverseny. Demszky persze akarná. Én azt javaslom hogy a vidéki városok is nagyon szépek, lehetne futkározni pl. a debreceni Nagyerdő körül is. (A Sziget fesztivált is meg lehetne rendezni pl. a ráckevei szigeten, és biztos Ráckeve és vidéke is örülne a jelentős többletbevételeknek, melyet a rendező biztosít. Mert ugye eddig se ingyen kapták meg a területet?) Néhány hete már a Lágymányosi hidat is bevették a futók. Több tucat rendőr biztosította őket végig a Könyves Kálmán körúton, természetesen VASÁRNAP, a mi pénzünkből! Mellesleg biztos hogy egészséges az aszfalton futni? Ezek a futócipők nagyon rugalmasak, de azért csak visszaüt az ízületekre. A Telesportban az egyik szervező azzal érvelt, hogy ha az a cél hogy 80-nal lehessen száguldozni a városban hétvégén akkor tényleg ne legyen verseny. Egyébként kb. 70-nel lehetne menni tartósan ha nem állna előttem senki a következő lámpánál.
Én a Petőfi-hídnál nem tudtam lemenni az alsó rakpart felé, át kellett menni a hídon, visszajönni nem lehetett, mert a híd alatt is le volt zárva minden, a hídon egy sávot fenntartottak a futóknak, ezen öt rajtszámos ember sétált (nem futott), miközben a másik sávban araszoltak az autók. Ennek aztán semmi értelme nem volt. Elindulás előtt meghallgattam a közlekedési információkat, ahol a Lánchíd lezárását ígérték. Ezért akartam lemenni az alsó rakpartra, de arról nem mondtak semmit.
Egy igazi futót sem láttam, a sétálók nem igazi sportemberek, de legalább beszívhatták az autógázt, én pedig megszívhattam, mert pár kilométerrel többet autózhattam a szükségesnél, de legalább jó sokáig tartott.
Szerintem azt kéne már közhirré tenni, ha egy hétvégén nincs semmi felhajtás, és az adófizető autósok kapnak annyi lehetőséget a pénzükért cserébe, hogy keresztülhajthatnak a városon - ha már egyszer nem mindenki lakik az összes rokonával egy épületben.