Csak a gondom ezzel az hogy ugyan azokat leírtad amit én egy hónapon keresztül tesztelgettem! Cseréltem alkatrészeket (autómata szivató,gyertya,benzincsap, stb...) csak a menjünk biztosra elv miatt.
Gyújtásra lehet rosszul fogalmaztam,Az mindig van ha kell. ha 1 x beindul onnét már gyönyörűen jár megy ,""erősen , dinamikusan dolgozik"" már amennyire tőle telik :P
elégséges vákumot próbálni a benzincsaphoz egyszerűbb ha benzincsövet lehúzod és rúgásra vagy indítózásra folynia kell a naftának. Ez folyik. szóval az is jó.
karburátort annyiszor szedtem szét hogy már a gondolatba bele sajdul a fejem :)) A benzin szintet az úszóházban nem tudom mennyi kéne legyen, nem látok jelölést!nem tudok méretet.
A keverék szabályzó csavart 2 tekerésre tudtam eddig hogy az az alap, a subler emelő csavarral meg azt állítottam alapnak ami másik motornál be szokott jönni kb a 0 hoz képest 1-1,5 mm emelje a súblert.
Igen a szivató cső alján lévő pohár rész furata is átjáródik van bent elégséges benzin.
Próbáltam a légszűrőház nyílás befogását indítás közben , nem sok eredmény:(
Gyertyakép: ha megyek vele pár kört szinte nem változik semmit, kb sötét barna. de nincs nekem időm arra sajnos hogy órákat csak azért motorozzak vele hogy a gyertyakép miatt legyen elégséges menetidő.
szimering,és blokkfelek közti tömitetlenség: ha nem lenne jó melegen sem tudnék alapjáratot állítani és hidegen sem, itt ez nem áll fent alapjárat gyönyörűen beáll ha az autómata szivató lezár és nem emeli a fordulatot már.
Autómata szivató vizsgálat :)) : megmérem hideg alaphelyzetben a kitolt tüske és tolattyú lezáró felület méretét a házhoz képest egy tolómérővel, aztán 1-2 percre áramforrást csatolok a csatlakozóra így az a hő hatására elmozdul nyúlik kifele, Átlag 4-5 mm ert. a karburátoron belemérve sublerral a kis tolattyú helyére kb 14mm az alja a peremtől a szivató egység meg 10-11 mm ről indít hidegen. Így kb 3mm nyílás van a szívatás kezdésekor. kb 1-1,5 perc alatt zár le. és áll a motor normál fordulatra.
egyedül az indítás a gond hidegen :(( melegen mint a doxa úgy indul.
kipufogó szelel rendesen,bár vettem le én is és néztem az nélkül is. semmi reakció. :(
sűrítési végnyomás azaz kompresszió: 8-9 bar közt. ennek elégségesnek kellene lenni.
Mit jelent az hogy "gyújtás van ha elindul"? Nincs mindig szikra?
Mi alapján győződtél meg, hogy jó a szívató? Cserélted újra? Az úszóházban van egy külön kamra ahova a szivatónak a szívócsöve lenyúlik. Ez alul egy lyukon keresztül kapcsolatban van az úszóházban levő üzemanyaggal. Ha ez el van tömődve, a szivató rész nem tud + üzemanyagot felszívni, nem tud föltelni üzemanyaggal. Hiába működik jól maga a szivató. A szivatón is lehet állítani, van a szivató testén egy menet, amivel be lehet állítani, hogy alaphelyzetben-amikor nem kap áramot- milyen mélyre nyúljon ki a felfekvő felülethez képest a tüske.
Ha van MINDIG szikra, és ha melegen könnyen indul, hidegen pedig nem, csak beöntésre, akkor szegény lehet a keverék. Okai: Kevés üzemanyag, vagy sok levegő. Ha a karburátor minden átömlő furata (nemcsak a fúvókák) tiszta és szabadon átjárható és ha a szivató jó- akkor fals levegő. Próbáld meg befogni, vagy betömni a légszűrő nyílását hideg indítás előtt, ezzel kiváltva a beöntést /dúsabb lesz benzinben az keverék/
szívótorok repedt, tömítése sérült- kizárva
szívőcső alatti rezgőszelep nem zár rendesen- kizárva,
a másodlagos kipufogógáz visszavezető rendszerben sem lehet sérült (repedt) vezeték- ezt csak akkor tudod megnézni, ha leveszed és alaposan átnézed ha itt fals levegőt szív, akkor nics elég vákum, hogy megszívja a benzincsap membránját.
eltömődött kipufogó-emiatt nem tud átöblíteni a kipufogó irányba a henger, és ezért nem tud elég üzemanyag bekerülni a hengerbe. Ezért csak beöntésre indul. A dob előtti 3 csavarnál leválasztod a dobot a leömlőcsőről és úgy indítod. Ha megy a motor, van elég "ereje", a kipufogógáznak, "megüti a tenyeredet" a kipufogógáz, ha odatartod a tenyeredet a kipufogónyílás elé kb 10 cm-re , vagy nem igazán érezhető a különbség a kipufogó és a szívó ütem között?
kopott gyűrű-nincs elég kompresszió
főtengelyszimmering,
vagy sérült forgattyúsház tömítés a két blokkfél között,
Meg kéne próbálni, a gyújtás oldalról a főtengelyanyára tett krovával fúrógéppel meghajtani hidegen úgy elindítani. Lehet, hogy nem elég az önindítóval a fordulat, hogy megfelelő vákum, vagy kompresszió legyen.
Ha hidegen nincs elég szikra, lehet elektromos gond is: valami forrasztás kezdi megadni magát (jeladó tekercs, gerjesztőtekercs) vagy gyertyapipa. Én legutoljára gyertyapipával szívtam, mert könnyen lejárt elkopott és hidegen nem adott elég szikrát. Gyertyacsere után elindult, ment, de újra indítani nem lehetett, mert közben a vibrációtól lerázódott, de a gyertyáról nem esett le. Ez egy alattomos hiba. Ennél a motornál a CDI honnan kapja a táplálást, az akkuról, vagy a gerjesztőtekercsről? Egyenáramú, vagy váltóáramú?
De úgy tűnik, hogy olyan hibára kell gyanakodni, ami hosszú távon alakult ki és egyre romlott a helyzet. (kipufogó eltömődés, tömítetlenség a hengerben a vákumrendszerben, karburátorban, elektromos vezeték kidörzsölődés.
Ha sikerül elindítani, utána kéne vele menni meghajtani, és ha utána melegen indul, akkor újra menni vele és megnézni a gyertyaképet. Majd miután kihűl és indítási próbálkozásra nem indul, újra megnézni a gyetyaképet, (száraz, lucskos ).
Ha már sok robogót javítottál akkor az alapbeállításokat gondolom tudod. Levegőcsavar 2 1/2 ki. Onnam indítani és a finombeállítást innen kezdeni Az alapjárati csavart meg addig kell behajtani, amíg a pillangószelep éppen nyitni kezd- ezzel emeli a súbertűt és több üzemanyagot kap, azt lehet látni, meg hallani a fordulaton.
Beállítani meleg motornál kell az alapjáratot. Először alapjárati csavarral emelni (befelé hajtani)a kell a fordulatot. A levegőcsavarral legmagasabb fordulatig befelé állítani (1/4) fordulatonként behajtani. De minden csavarás után várni legalább 20 mp-et, hogy be tudjon állni stabilan a megváltozott fordulat, majd az alapjárati csavarral visszaállítani a fordulatot. Ezt kell ismételgetni amíg a hirtelen húzott gázreakció még fennmarad.
Ezt követően ha megfelelő a gázreakció, hirtelen ráhúzva veszi egyből a fordulatot, akkor 1/2 fordulat a levegőcsavaron vissza.
Ha az alapjárati csavart befelé csavarod több üzemanyagot kap, ha a levegőcsavart befelé csavarod egyre kevesebb levegőt kap.
Én így a leírásod alapján látatlanban ezekre gyanakodnék és ez alapján mennék tovább.
Segítséget kérni jöttem.Bár sok robogót javítottam már de az egyik ismerősöm keeway focus -a leszívat folyamat :/
50ccm 2 t.
Hidegen vagy akár fél hidegen sem akar indulni az istenért sem :( sem rúgásra sem önindítóval.
tudom tudom,biztos autómata szivató gond stb...
De nem. Sőt a szivató alatti búvárcső oldalán lévő furatokat is leforrasztottam.(egy korábbi írásnál olvastam róla itt)
De hogy értsétek: tavaly tavasszal vette a koma a motort használtan működőn. aztán végig motorozta a nyarat vele, bár mindig egyre nehezebben indult neki.
most ide hozta 1 hónapja hogy nézzek rá,azóta szívok vele :( alapjárat jó,gyújtás van ha elindul ,karbi sokszor szétszedve tisztítva, vákumcsap cserélve, csövek cserélve. benzin 100 as.új.friss.
levegőszűrő új, gyertya 2-3.-ik új de minddel indul ha kicsit be spriccelek neki.
fúvókák ,karbi belseje tiszta, így már nem tudom merre is induljak :(
Lenne egy olyan kérésem is valakinek a karbi beállításhoz és úszószint bekalibráláshoz pontos adat? (a keverék szabályzó és alapjárati csavarok állásáról valami írás ami tuti ehhez való?)
Ha kannába tankolsz, akkor érdemes egy 3literes átlátszó /üres desztilláltvizes, vagy ablakmosós/ palackba átfejteni és várni 2 percet és akkor látszik az alján a víz. És csak utána betölteni a tankba. Én is jártam már többször így, azóta a kannába tankolt benyát mindig átfejtem a motorba töltés előtt egy átlátszó palackba.
Több. mint 1 liter? Ez nagyon durva.
Ha alapjáraton elindul, és ha húzom neki és akkor ledadog, akkor először mindig vízre gyanakszom., mert a főfúvóka mélyebben van mint az alapjárati és belelóg az úszóház alján összegyűló vízbe. Akkor az úszóház leeresztócsavarját szoktam meglazítani és kiürül az úszóház aljából a viz. Pár rúgás gyujtás nélkül után újra megtelik benyával az úszóház és akkor indul, és ha húzom neki akkor már nem dadog le. Legalábbis a négyüteműnél. De nem ilyen esetben amikor 1 liter van a tankban!!
A lényeg, hogy rájöttél! Gratula! Jó hogy nem vagy szívbajos, és neki mersz állni szerelni ha kell!
Ilyenkor én képzeletben meg szoktam veregetni a saját vállamat, hogy megint sikerült rájönni a hiba okára és megoldani a problémát és csak nem járt túl az eszemen ez a sz. motor.
Megigértem , hogy megírom mire jutottam a kis F-act 50-essel . Nos : Nem hiszitek el : A hideg hozta a megoldást !!!
De sorjában : Amiket Ti is írtatok , és magamtól is gondoltam , mindenen végigmentem , semmi eredmény . Gyertya szikrát ad , többet is kipróbáltam , semmi pöffenés . A gyertya tiszta lucsok indítózás után , semmi .Karbi le , tisztítás , membrán ellenőriz , hibátlan . És a tegnapi mátrai fagyos hajnal segített !!!
Ujra nekiestem a kicsinek , és ahogy mozgatom , hallom , hogy valami kopog a tankban !!! Egyből beugrott , régebben már jártam egyszer így egy a láncfürészhez való kanna benzinnel !!( kopogott a kannában a jég )
Bizony -bizony !!! A " benzin" egy része , megfagyott a tankban !!!!! Ahogy leszereltem a tankot kiöntöttem a bennelévő nemtudommit , maradt egy jókora "jéghegy" benne ! Mikor hőlégfuvoval kiolvasztottam , több mint egy liter vizet kaptam cserébe .
KB.4,5-5 l benzinben ez elég komoly !
Tank kiszárítása , forgattyusház agyonszellőztetése , gyertyapucolás , uj benzin , és láss csodát , már vígan pöfögött is !
Hogy megosszam Veletek , nehogy így járjatok : Egy magyarországon nemrég megjelent uj "piroskuton " tankoltam kannába 95-öst , 5 l-t , az M3 hatvan felé tartó oldalán Jakabpusztánál !!! UTOLJÁRA !!! ( Még szerencse , hogy a kocsiba nem kellett tankolni , különben azt is tolhattam volna haza ! )
Biztos, hogy kap benzint? Hengerbe fecskendezni egy keveset és úgy indítani. Vagy a vákumvezetéket lehúzni a karburátorról és ott injekcióstűvel üzemanyagot befecskendezni a szívótorokba. Ez utóbbi egyszerűbb, mert nem kell kiszerelni a gyertyát hozzá. Ha így akár egyet is robban, akkor üzemanyagellátási gondja van. Lehet víz van a karburátor úszóházában és dugulást okoz a fúvókánál.
Először gyertyát cserélnék, mert lehet, hogy nyomáson nem ad le szikrát.
Még bontás előtt azt próbálnám meg, hogy indításkor az ülés szerelőnyílásán keresztül az ujjammal bedugnám a légszűrő szívónyílását és úgy indítóznék. Ha így indul, akkor a szivató nem működik rendeltetésszerűen. De ez nem szokott ilyen hirtelen hibát okozni.
Ha ez nem segít akkor szerintem a szívótorok alatti visszacsapó szelep nem zár rendesen, vagy simán letört az egyik lamellája. Ez szokott ilyen jelenséget produkálni, ráadásul egyik pillanatról a másikra.
Amikor a dugattyú sűrítési fázisba mozog, akkor nem tud süríteni, mert a membrán nem zár és a nyomás elmegy. Hiába van szikra és benzin, nem indul. Ha letört az egyik lamella, akkor ki kell halászni a forgattyúsházból, mert, ha fémből van, akkor szétkaristol mindent. Ha mágnesezhető akkor, kis teleszkópos mánessel be lehet nyúlni a forgattyúsházba és azzal kihalászni, akár sűrített levegővel elmozdítani, ha olyan helyen van.
Előbb le kell bontani odáig és ha ez a gond, akkor itt be lehet olcsón szerezni, tömítéssel együtt:
Ülés kiszed. A légszűrőt (2 csavar fogja oldalt a blokkhoz) és a karburátort le kell szedni, a szívócsonkot 4 imbusz csavar rögzíti. Alatta van a membrán /rezgőszelep, vagy visszacsapó szelep/. Gyakorlottaknak 10 perc kicserélni, de amatőrönek sem több 30 pecnél.
Lehet még főtengelyszimmering is, de annak a főtengelyen olajos nyomának kellene lenni.
Vagy a haverok szórakoznak veled és deugaszolták a kipufogódat.)))
Ha megjavítod, bármi legyen is a probléma, osszd meg velünk is a megoldást, hogy tanuljunk az esetből.
Az alany F-act 50 2T . Gondolt egyet , és nem indul . Szikra van , benzint is kap , de még csak nem is durran . Ha befogom a gyertyanyílást , és tekertetem önindítóval , olyan mintha nem sürítene , hanem inkább szívna . Berugókarral viszont lökdösi az ujjam . Hátha valaki tud segíteni !
Nálam pl a fekete vezeték a vezérelt+(az az egyenáram (DC) ami az akku+ról jön és a gyújtáskapcsolóval lehet áram alá helyezni, pl.: index, duda, féklámpa-- amik működnek a motor beindítása nélkül is), a test pedig zöld.
Végülis ha 4 lábú a feszszabályozó, akkor csak azt kellene tudni, hogy mi a lábkiosztása, és akkor pólushelyesre tudod már variálni a dugót A póluskiosztást sajnos nem mindegyik forgalmazó tünteti fel a webáruházi katalógusában, és a csomagban sincs jelölve, ezért lehet megszívni a rendelést.
Úgy néz ki,hogy a fesszabályzó láb kiosztása volt a hunyó! Bár a motorhoz való típust kértem,de általános darabot kaptam! Megkellett cserélnem a vezetékeket! Köszönöm szépen mégegyszer!
Van olyan motor is amiben nincs előtét ellenállás, mert ezt a szerepet is a fesszabályozó látja el. Nagyon fontos ilyenkor a jó kontakt a vázzal, mert az ilyen feszszabályozó több hőt ad le, mert a fölösleges áramot elfűti.
Én testproblémát keresnék, ha alaplapot és feszszabályozót cseréltél. Illetve az összes vezetékcsatlakozásnál ellenőrizni a vezetékeket, kontaktsprével befújni, a sarukra újra forrasztani a megtisztított vezetéket. Az alaplapról lejövő fehér vezetékváltóárama megy a feszszabályozóra, onnan pedig a piros vezetéken max 14,4V egyenáram lép ki és és tölti az akkumulátort. Meg kéne nézni az akksit hány V feszültséggel tölti. Amikor megy a motor alapjáraton is és fordulaton is megmérni az akksin . 14.6 V egyenáram fölé nem mehet, mert túltölti az akksit. Ha fölé megy feszszabályozót kell cserélni. Az akksiról megy a duda, a féklámpa és az index.
Minden más: világítás, szivató, váltóáramról megy.
A sárga vezeték a generátorról a váltóáram megy a feszszabályozóra az lecsökkenti 12 V-ra és onnan váltóáram megy tovább a világításra, . Új feszszabályozó esetén testvezeték szakadást kellene keresni, az akku és a váz illetve a motorblokk vagy önindító között. A feszszabályozó zöld vezetékét akár közvetlenül testre kötheted. Minden fogyasztót és az alaplapot is le kell testelni.
Az generátor világító tekercséről lejövő (sárga) vezetéke biztosítja a váltóáramot ami 60-80 V váltóáram is lehet, ez megy a feszültségszabályozóra ahol a világításra kijövő sárga vezetéken a a feszszabályozó VÁLTÓÁRAM feszültségét lecsökkenti 12 V-ra és ez megy a lámpákhoz.
Ha testelési vagy kontakt probléma van, akkor túlfuthat a feszültség, mert a feszszabályozó nem tudja ellátni a feladatát, mert pl. a testen keresztül nem tudja eldisszipálni (elfűteni) a fölösleges áramot. Ha nem jó a testelés, vagy a kontakt, simán tönkremehet a feszszabályozó, és az alaplapi tekercs is nagyobb áramot ad le.
A vezeték színe típustól függ, meg az is , hogy hány lábú a feszszabályozó. 4 vagy 5. A lábkiosztások ennek megfelelően változnak. Szóval nem mindegy milyen típusú feszszabályozót vettél, mert lehet, hogy ennek is olyan a dugó alakja, de a lábkiosztási sorrend más, akkor lehet hogy a berakás utáni első indításkor tönkremegy . Lásd:
Úgy vettem a motort,hogy a fényváltó kapcsolónál a vezetékek összevoltak forrasztva! Az izzón a tompított és fényszóró lábak össze voltak kötve. Így egyszerre világított minden izzó. Idő közönként mindíg kivette az izzókat! Gondoltam rendbeteszem, alaplap,fesszsbályzó,kormány kapcsoló kicserélve. De még a 45/40 s izzót is hófehéren égeti kicsattanásig! Az ellenállást meg nem találjuk! Csak nem tudom mi elé,vagy után kössem be?
Nehezen de végül meglett a megoldás. A legelső ötleted volt végül a jó. Testtel volt a gond. Írtam, hogy rendben találtam, de igazság szerint csak kilámpáztam. Hiba volt. A multiméter különböző szakaszokon 1.9-3Ω ellenállást mutatott. Áthidaltam a testpontokat vezetékkel a vázon és minden megjavult. Fordulatszámmérő reális értéket mutat, feszültségszabályzó leszabályoz ahogy kell ( korábban 16V fölé mászott maximális fordulaton), a gyertyán erőteljesebb a szikra, és az izzók fényereje is javult alapjáraton. Ez tanulságos volt, Még egyszer köszönöm a segítséget!
Azért keresek hasonlóságot vagy különbözőséget mert a robogóm egy Tauris Samba. Többnyire Keeway, illetve Jog alkatrészekből gyárilag összelegózott motor ami egyébként korrektül működik. Ehhez próbálok illeszteni egy Keeway kilométerórát. A gyújtás pont Jog alkatrész, ezért kérdeztem, hogy mivel szerelték a Keeway motorokat.
Én nem tudom, de az előbb ezt kérdeztem, és te erre ezt válaszoltad: " Kétütemű, fekvő Minarelli. Váltóáramú gerjesztőtekercs táplálja a CDI-t." Tehát AC táplálású.
Egyébként könnyen meg lehet állapítani, mert rámérsz a CDI-re ráadott gyújtásnál, és ha a kettes csatlakozó valamelyik szálán van 12V akkor DC /egyenáramú táplálású, akkuról/. Ha minden igaz akkor a 2-es csatlakozóban a DC-nél csak egy szál megy be a CDI-be és az a 12V. Meg az egyenáramú CDI sokkal nagyobb mint a másik.
Az AC-n gyújtáskor nincs 12v, csak ha megforgatod a főtengelyt /megrúgod, vagy önindítózol/.
A piros/fekete szálra kell rámérni. Itt egy kép a váltóáramú/AC/ CDI-ről.
Van választható 2T 4Tgyújtásbeállító stroboszkópom, még a megszakítós modellekhez. Pontosan mér. A mért fordulatszámhoz képest közel a háromszorosa amit a kilométeróra mutat.
A gyertya zavarszűrt. Talán egyenáramú rendszerhez készült az óra és ezért mutat rosszat. Ezzel az órával gyárilag szerelt Keeway robogók milyen gyújtással ( AC, DC) vannak szerelve?