Ebben a topicban a digitális videókamerák közül azokat vesézzük ki, amelyek HDD-re rögzítenek. Eddig egyetlen féle digitális videókamera terjedt el, a miniDV kazettás rögzítést alkalmazó. A HDD-s rögzítési mód most van elterjedőben, így itt az ideje külön topicban megtárgyalni az ezekkel kapcsolatos kérdéseket.
Tegnap rászántam magam a kamera vásárlásra, körüljártam a boltokat. Voltam a sony márkaboltban, internetes boltban. Eldöntöttük hogy nem kell még a fullhd, a következő 2 évben jó lessz az SD, igy maradtam a sony sr 210-nél. A sony márkaboltban 290000-et mondtak, az internetes boltban 140000ft. Igy benéztem az Electro world-ba, nézegettem a kamerákat, főleg az árakat, és akkor vettem észre, hogy ott egy sr210-es 120000-ért, igy megvettem, valami 180ezerről volt leértékelve, ott láttam a CX6-ost is, az 190ezerről volt 130ezerre. Abban a hatalmas boltban, volt vagy 5 vásárló, de lehet csak én vettem aznap valamit:)
Nem tudom, mennyiért láttad, a szomszéd topicban ("digitális videokamerák") írja laszlo.38, hogy a HDR-CX6-ot látta 130K-ért Debrecenben, persze ez fullHD, kisebb zoom-mal, memóriakártyás (amit gondolom külön meg kell venni), stb.
most gondolkodom, hogy mi legyen a teszt téma? következőkre gondolok: - video fényszegény környezetben - apró részletek tömkelege (fa koronája enyhe szélben) egyéb ötlet?
amíg normál képcsöves tévén nézek vissza egy felvételt, még az SD kamera felbontását sem tudom élvezni.
van egy ötletem. átállítom SD-re a kamerámat és csinálok vele SD felvételt olyan viszonok között, ahol talán láthatóvá válik az SD kamera és az SD módban dolgozó HD kamera különbsége. de ez nem ma este lesz.
Nekem a HG10 kimenete is 1440x1080 anamorf. Így ha azt hagyom meg kimenetnek, akkor nem kódol sokáig. Persze nem csináltam átmeneteket, effekteket, csak a vágást teszteltem.
Persze az 1920x1080 1:1 pixelarányú (főleg az újak között van ilyen) videókat AVCHD 1920-ba mentve nem fog újrakódolni valószínűleg.
Ez azért lehet, mert a kamera nyersanyag, az valójában 1440x1080, s abba kell kiírnod. Volt már róla szó, hogy a pixelarány az 1.33:1-hez, s így lesz a képe 1920x1080. Ha megnézed a klip properties-ben a kameráról leszedett klip-et, látod, hogy 1440x1080-at ír ki. Ha a create video-nál AVCHD 1440-et választasz, akkor szerintem neked sem fog molyolni vele sokat.
a digital zoomtól ne várj túl sokat, ez tulajdonképpen csak annyit csinál, hogy a kép közepét kinagyítja, de többlet képinformációt nem kapsz, vagyis a kapott kép elég homályos lesz. a semminél persze több.
sony kameránál...? nekem angol nyelvű a kamera és a leírás is (biztos van valahol letölthető magyar is), de most nincs kéznél. feltételezni tudom, hogy azt az üzemmódot jelenti, amikor nagyon hosszú expozíciós idővel készíti a (mozgó)kép kockáit.
a (492)-be raktam be tesztképeket. ha bekapcsolom a kamerán ezt a módot, akkor kb annyit javul a képminőség, mint az első és a második tesztkép között, cserébe viszont a mozgás teljesen elmosódik. a kamera akár 2 tizedmásodpercig is exponál, majd ezt a képet rakja be a videóanyag következő tíz képkockájába.
szintén x2pro, a kamera nyersanyag 1920x1080, és amikor AVCHD-be exportáltam, meglehetősen lassú volt.
olyan opciót fel sem kínált, hogy az "eredeti" anyagot írja ki az eredeti paraméterekkel -- lehetett viszont változtatni a tömörítést (asszem a legjobb minőséget állítottam be, H.264 VBR 18 Mbps-t). a videó anyagban volt több tucat "crossfading" és beszúrt álló kép is, amihez mindenképpen rendes képfeldolgozás és újratömörítés kell.
(apropó, az állókép beszúrás funkció az X2Pro-ban szerintem bugos.)
Viszont ha a sony sr 10-es képességei tudnak javitani a sima sd minőségben, akkor azt választom. Azt még leirom, hogy egy asztali merevlemezes dvd-vel rögzitem a felvett műsort, aztán ott könnyem össze lehet vági, majd kiirni dvd-re. Az sr 10-es 13000ft-al drágább a 210-es nél, ennyi már igazán nem számit, viszont a digitál zoom az jó lenne a 15 szörös, és a többi márka mind kevesebbet tud ezen a szinten.
Sajnos a fullhd felvételhez nincs meg a kellő háttér, se nekem se a környezetemben élőknek, gondolok itt Hd rögzitési teknikára, és lejáccásra, tehát ha másnak akarok rögziteni felvételt, akkor azt DVD re tudom csak kiirni, azt már szinte mindenki le tudja játszani. Tehát ha maradunk a hagyományos kameránál, mi az amitől a legszebb lessz a felvett kép minősége? A megapixelek gondolom befolyásolják.
Ezért gondoltam a sony sr 210-re mert az 2,2 megapixeles, de ha nem jó irányba gondolkozom, akkor javitsatok ki.
Amit én találtam, a sony SR 210 az 140000ft a canonHF100 az 169200ft a HG20-as az már ténleg sok nekem, de ha találtál olcsóbbat, megköszönném a linket....
Tegnap megnéztem az X2PRO verzióval. Ha a kimenet-nél AVCHD-t 1440x1080-at választasz, tehát megegyezőt a kameráról lemásolt anyaggal, akkor nagyon gyorsan kiírja az anyagot, ha csak vágások vannak benne. Nem konvertál semmit.
na igen ez megint a sony szokasos parasztkodasa miszerint a kommersz kamerakba nem kell 24mbps es ezt meg szabvanyositotta is. ezert ugy tom most csak a canonank van ilyenje viszont mivel az "csak" canon szabvany ezert nem minden vagoszoftver tamogatja. a proressziv meg csak hab a tortan ;) erdekes hogy a "regi vacak" minidv kazin megis csak jo az a 25mbps hd video... pedig pont a hdd (es kartyas) kamerak lehetnenek azok ahol fittyet lehetne hanyni az ilyen fizikai korlatozasoknak (mint ami a szallagnal van) es lehetne olyan frameratat csinalni amit csak bir a hw (elektronika+hdd) de persze nem...
... the excellent video performance, powerful manual controls, and choice of 1080/60i, 30P, or 24P frame rates make (the HG20) one of the strongest choices in hard drive camcorders, even against the excellent Sony HDR-SR11 ...
(bár több paraméter összehasonlíthatósága miatt igazából a HG-21 lenne az SR12 versenytársa, de a 24 Mbps-sel és a progresszív móddal nem tud mit kezdeni a sony...)