Keresés

Részletes keresés

neofrix baszmacs Creative Commons License 2011.02.26 0 0 1099

Halló!

 

A helikopterekről külön rendelkezik, rögtön a kis sebességű repülőgépek után következő sorban.

 

"Helikopterek és ballonok számára:
750 m."

Előzmény: navati (1098)
navati Creative Commons License 2011.02.25 0 0 1098

Szia!

 

Én azt gondolom, vagy "tudom", hogy helikopáterek.

Előzmény: neofrix baszmacs (1097)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2011.02.24 0 0 1097

Sziasztok!

 

A 26/2007-es, légterekről szóló rendelet (remélem, az érvényeset nézem) G légtérben 5km vízszintes látást ír elő, kis sebességű repülőgépek számára pedig 1500m-t. Viszont egy szót se szól arról, hogy mi a kis sebességű repülőgép. Van erre valahol egy meghatározás?

 

Köszönöm, előre is!

zogy Creative Commons License 2011.02.21 0 0 1096

Sziasztok!

 

Tud valaki valami AIS, AIP Hungarocontrol anyagot ami pl tartalmaz ilyeneket:

Közelkörzeti radar (TAR) használata Ferihegy TWR-ben, 

vagy pl. LoA's hogy Bratislava érkező gépet milyen FL-re kell süllyeszteni XOMBA-nal stb.

 

Érdekelne minden, aki tud valamit keressen privi:

 

gyengezoltan@gmail.com

 

Köszi

 

zogy

széles tamás Creative Commons License 2010.12.05 0 0 1095

Idézet egy szakmai topicból:

 

"Lennénk mi szerények, csak nincs mire!"

(unknown atco)

Rep Feri Creative Commons License 2010.11.06 0 0 1094

Jó mi?

robicsek Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1093
ja, akkor jo, én csak valamikor levizsgaztam VFR-ben, meg azota hosszabbitottam is, meg repülőket is bérelek, meg természetesen rádiozom is, nehogy má ilyen gondom legyen...
Ja, meg FAA plasztikom is van, az amcsik szerint angolul is tudok...

Viszont ma nem értem rá, pedig milyen király repidő volt....
Előzmény: Törölt nick (1092)
Törölt nick Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1092
Sokadik kézből hallottam, hogy IFR-hez már most is kötelező. VFR-ben nem. Talán.
Előzmény: robicsek (1091)
robicsek Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1091
no most akkor a hároméves sima PPLhez most kell kulön vizsga, vagy majd ha konvertalodik, vagy hogy?
Előzmény: Rep Feri (1090)
Rep Feri Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1090
A srácnak minden ami repül arra van vagy is volt szakszója,még oktata is a témát.De ez már mifelénk egy ilyen játék,egyeseknek szúrja a szemét,hogy repülünk.Tipikus magyar szokás.
Előzmény: robicsek (1085)
Vgyuri Creative Commons License 2010.10.28 0 0 1089
Remélem nem lesz sorakozó, mert én már nagyon gyenge vagyok fókázásban. :)

Majd beviszed otthonról a motoros fókát (felmosórúd :-)
Előzmény: parakacsa (1088)
parakacsa Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1088
Remélem nem lesz sorakozó, mert én már nagyon gyenge vagyok fókázásban. :)

De komolyra fordítva a szót, mi azért vagyunk ilyen konstruktívak, mert ha betartják amit az előterjesztésükben írtak, az teljesen korrekt igény. Ha ők is tudnak legalább ugyanilyen empatikusak lenni a mi és a Ti (vitorlázók) repülési igényeinkkel, akkor van helye az együttműködésnek.
Előzmény: Vgyuri (1087)
Vgyuri Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1087
És mikor lesz végeredmény? Lehet, hogy úgy lesz, hogy "köszönjük az észrevételeiket, de nekünk mások a prioritásaink. Sorakozó a túlsó parton!!!"
Előzmény: parakacsa (1086)
parakacsa Creative Commons License 2010.10.26 0 0 1086
Téma: Katonai folyosók (MAC)
Elkészült "A SIRESZ észrevételei és javaslatai a tervezett katonai folyosókhoz".
Letölthető az összes előkészítő dokumentumot egy helyen tartalmazó:
http://siresz.hu/hirek/hirek.php?hirid=61 oldalról.
robicsek Creative Commons License 2010.10.23 0 0 1085
Milyen szakszó volt ez?
Előzmény: Rep Feri (1084)
Rep Feri Creative Commons License 2010.10.21 0 0 1084
Sziasztok!

Úgy gondolom ehez aktuális hozzászolásom lenne.
Amennyiben rádiozól annak az előnye az hogy tudnak rólad,ha bajban vagy segítenek,de ha eltoltál valamit megrendszabályoznak.tulajdonképpen ez a hátránya.
Viszont most éretlenül áll a kllubunk egy határozat előtt.Sporttársunk szakszolgálati engedélyét három hónapra felfüggesztették, azzal az indoklássál idézem " Nem végezhet repülőtevékenységet olyan légijárművel, amiben beépített rádió van,ugyanis
nincs rádiósvizsgája" Szerintetek ez életszerű? Több tízéves tapasztalat,több ezer repült óra után.Vagy szerelje ki a rádiót és repüljön úgy?Vagy csak a határozat megalkottja tévedett ekkorát? Vagy ha van ilyen jogszabály akkor senkinek sincs érvényes rádiós vizsgája?

Repülős barátaim ezekután?????

Üdv Rep Feri
Előzmény: repülésszerető (1010)
parakacsa Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1083
Elsősorban kisgépeseknek lehet hasznos a Budapest-TMA -ba történő be- és kilépéskor kötelező jelentéshez, a szinte minden GPS-be betölthető Budapest-TMA kontúrvonal.
Részletek: http://galatech.hu/pg/, bal oldalon sárga menüpont: Ált. légtér infók..., utána a jobb oldalon a 4.1 pontban
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.15 0 0 1082
A magasság és sebesség mezőknél visszavonhatatlanul elakadtunk, ...

Hát igen, a jelenlegi repterv formulár nem igazodik a mostani igények mindegyikéhez. Ha minden informálás nélkül is lehetne repülni, akkor miért kell ragaszkodni ahhoz, hogy ha leadják, akkor mindazt tartalmaznia kell, mint mikor egy 747-es menne Ésaztánba meg Hátaztánba.

Ha valakiben ekkora nagy a törvénykezési hajlam, kitalálhatná - most a hasamra ütök - a Repülésbejelentő formulárt, amibe az amúgy semmire sem kötelezett pilóta annyit jelent be, amennyit szükségesnek tart. Ennek fejében pont annyit foglalkoznak vele, amit ennek alapján lehet. Elég legyen pl. annyi, hogy én vagyok a pirosszárnyú HA-1234 vihornyán repkedő Süsü Keselyü, a határ mentén kolbászolok Nekeresd környékén a földtől a felhőalapig, és ha majd át akarok menni, külön szólok.

Szerintem, ha ezt a 10 szót be kell ütnie a FIC-esnek a számítógépbe, ő nem fog a túlterhelés miatt jajveszékelni, és máris többet tud adni tájékoztatásul, minthogy "a térségben nincs bejelentett forgalom". A baj az, hogy a jelenlegi rendszer is éppen elég bonyolult, abba belenyúlni horrorisztikus. És könnyű azt mondani, hogy ez a nagyfiúk játéka.

De ki mondta, hogy ezeket a félinformációkat be kell keverni a komolyak közzé? Ez lehetne egy különálló információs képernyő, amire akkor néznek rá, ha szükséges. Ha nincs radarpozíció, akkor nyilván nem lehet egy határozott pöttyöt felrajzolni, hanem pl. az üres térkép egy helyére klikkelve egy bizonyos körzetben levő ilyen azonosítók ugranak be, ill. a szöveges listából be lehet hívni az ilyen módon szereplőt az utolsó közölt adattal. Azután majd jöhet a GPS "transzponder", meg az egyéb okosságok.
Előzmény: ViktorMike (1080)
ViktorMike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 1081

OK, kiegészítem a kérdésem.

 

Mit szólnak, mit szólnának hozzá?

 

VM

ViktorMike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 1080

A levegőből leadott repülési terv a létező legnagyobb kitolás a többi pilótával. Amellett, hogy - néhány definiált esetet kivéve - nem szabályos, percekig folyamatosan foglalja a frekit, és mindenki élvezheti a delikvens nyökögését.

 

Az idézett notamban az a nóvum, hogy

1) pl nem kell a ki- és belépő pontokhoz ragaszkodni. Ez minden VFR-nek jó,

2) nem kell a terv és ez főleg a motor nélkülieknék nagy előny.

 

- A motoroshoz én spec. akkor is leadok tervet, ha nem kötelező.

- Viszont ne tudd meg milyen kudarc volt amikor a FIC-nek megpróbáltam leadni 2-3 vitorlára rep. tervet egy 300-as háromszögre (Piratok!!!). A magasság és sebesség mezőknél visszavonhatatlanul elakadtunk, a VFR kódra utalás nem ment át a telefonoson, így azután maradtunk abban, hogy terv nélkül mennek és kész. Így legalább maradt időm meghúzni őket és még aznap meg is repülték a távot. Amúgy  meg szerintem még most is telefonálnék.

 

Ezért gondolom és egyetértek, hogy tényleg ne essünk át a ló túloldalára. Amit a rendszer nem tud befogadni, pláne ha nem tud az információval mit kezdeni, azt ne akarja szabályozni és főleg ne tiltsa.

 

(Valahol hallottam egy szemléletes megoldást. A siklóernyős leszáll a határ innenső oldalán, átsétál a zöldhatáron, a túloldaon újra elrajtol, úgy szabályos. Hát...)

Előzmény: Vgyuri (1079)
Vgyuri Creative Commons License 2010.07.15 0 0 1079
A kérdésedre a FIC-esek sem igen fognak tudni választ adni, mert a döntés nem az ő szintjük.

De azért a paci túlsó oldalon leesni ugyanolyan fájó lehet, mint az innensőn. Hogy egy levegőből leadott repterv akkora meló és kötöttség lenne, nem hinném, és cserébe annyira mindenképpen számíthat a pilóta, hogy fennforgás esetén legalább azt tudják, melyik országban keressék. Ez még egy (nagyobb) országon belüli körzetváltáskor is ildomos, tehát nem kell a fenekünket a földhöz verni a lazaság emeléséért.

Az, hogy a határövezet továbbra is CTR súlycsoportú és nem elég hirtelen felindulásból egy repterv leadás az átrepüléshez (pl. egy vitorlázórepülőnek, ha arra szebb az ég), az már jellegzetes magyar betegség.
ViktorMike Creative Commons License 2010.07.15 0 0 1078
Sziasztok! (Jó mélyről kellett előásni ezt a topikot.)

 

Az irányítóknál nem jött válasz vagy legalább reakció, így ide is beteszem.

Nálunk mikor lesz ilyen Notam?

Lesz ilyen?

 

Üdv

VM

GYA Creative Commons License 2010.06.12 0 0 1077

FIC D csoport látogatás péren:

 

Vgyuri Creative Commons License 2010.06.02 0 0 1076
Mikor történik a HC-n a következő napi légtér foglalás megjelenítése? Én úgy tudtam, hogy 18:00-kor, de ma 18:30-kor még nem az volt a második oszlopban.
Előzmény: Vgyuri (1075)
Vgyuri Creative Commons License 2010.06.02 0 0 1075
parakacsa Creative Commons License 2010.05.22 0 0 1074
Előzmény: parakacsa (1073)
parakacsa Creative Commons License 2010.05.22 0 0 1073
Újra van "Hadgyakorlat" menüpont a www.galatech.hu/pg bal fölső sarkában az érintett légterekről. Köszönet Győri István őrnagy úrnak hogy gondolt a tájékoztatásunkra.
Előzmény: parakacsa (1059)
parakacsa Creative Commons License 2010.05.22 0 0 1072
Gyuri nekem nincs eszközöm amin kipróbálhatnám. Van aki megtette és azt kérdezi, miért nincs rajta Börgönd? Tényleg nincs?
Előzmény: Vgyuri (1071)
Vgyuri Creative Commons License 2010.05.20 0 0 1071
Ugyanott most már letölthető a korábban igért veekend- változat is, ami a naponta foglalt légterek közül csak az MCTR-eket tartalmazza, mert azokat akkor is érdemes "tiszteletben tartani", ha véletlenül nincsenek lefoglalva a hét végére.

Vigyázat: jelenleg a weekend változat ugyanoda telepíti magát, mint az eddigi, ha nem csinálunk neki a telepítés megfelelő helyén egy külön könyvtárat. Pl. c:garminopemapsaero_weekend néven. De ha meg is van a két külön telepítőkészlet, a MapSource magától azt a változatot fogja használni, amelyik utolsónak lett feltelepítve.

Ez még később csiszolva lesz :-)
Előzmény: Vgyuri (1070)
Vgyuri Creative Commons License 2010.05.09 0 0 1070
Hoppá: www.compumap.hu/openmapsaerodownload.htm
Előzmény: Vgyuri (1069)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!