Üdv Mindenkinek! Június 27-én a családdal Budapestről Miskolcra a 18:33-kor induló Hernád IC-vel utaztunk. Azzal kezdődött, hogy 20 perc késéssel indult a vonat. Mivel nem helyjegyes, csak pótjegyes vonat, bárhova lehet ülni, ahol hely van. Az egyik kocsiban ilyen kulturált körülmények között lehetett volna utazni, ezért átmentünk egy másik kocsiba. Döglesztő meleg volt, de gondoltuk, hogy indulás után csak elindítják a légkondit. Nem így történt. Szakadt rólunk a víz, de az ablakot viszont nem lehetett lehúzni. Nem ez az egy kocsi volt, amelyikben nem működött a klímaberendezés. Ahol működött, ott pedig telt ház volt. A kalauz se tudott semmit se csinálni. Az már csak hab a tortán, hogy a WC használat után víz nem jött a kézmosóból. Gondoltam, majd egy másik WC-ben megmosom, hát ott sem volt víz. Mire vizet találtam öt (!!!!) WC-be kellett bemennem. Ez egy IC vonat... A MÁV Start vezetőinek minden nap ilyen vonattal kellene utazniuk. Azt szeretném tudni, hogy ilyen hiányosságokért (amik nem apróságok) miért nem vonnak felelősségre senkit, hogy mernek ilyen IC-ket közlekedtetni?! Az ilyen szolgáltatásokkal a MÁV Start biztos rengeteg utast fog átcsábítani a vasúti közlekedésre...
"Amúgy azzal kezdeném, hogy elvenném a szolgálati autót minden dolgozótól,"
Jó ötlet, sokkal kevesebbet kellene dolgoznom. Vonattal kevesebb helyre tudnék egy nap alatt eljutni, ez kevesebb adminisztrációt jelentene, és sokkal több fotózási meg nézelődési lehetőséget.:-)) Ráadásul nem szívesen vezetek szolgálati autót, és sok vele a macera (igénylés-egyeztetés, menetlevél-vezetés, garázsba visszavinni stb.).
"tudtommal ők még az InterCity-re is felszálhatnak pótjegy nélkül"
Bárki felszállhat, amennyiben kifizeti a pótdíjat, ideértve azokat a vasutas munkavállalókat, akik nem rendelkeznek IC-felszállóval, illetve megfelelő felügyeleti igazolvánnyal, azaz a döntő többség.
Néha a hajamat tépem, mennyi alattomos ember ül ott fent a székekben...
Amúgy azzal kezdeném, hogy elvenném a szolgálati autót minden dolgozótól, aki a MÁV ZRt, vagy akármelyik MÁV-vállalat dolgozója. Ott van az igazolványuk, utazzanak csak ők is vonattal, tudtommal ők még az InterCity-re is felszálhatnak pótjegy nélkül Akkor nekik is számítana az arcképes, ne aggódjatok.
Tegnap este a 2131 sz. vonaton utasként igen furfangos, vasutas dolgozóként azonban már inkább megdöbbentő jelenetben volt részem.
Bizonyára sokan hallottunk már arról, hogy a zsebre dolgozó jegyvizsgálók ellen a máv vezetősége már korábban is próbavásárlókat vetett be. Ez olyan dolog, amelyet néha még a nagyáruházak is bevetnek a gyanús pénztárosok ellen, noha ott kissé másképpen szokott az ilyesmi történni.
A tegnapi dolog ott kezdődött, hogy amikor felszálltam a kollégákkal a vonatra, hogy dolgozni induljunk, ismerős arcok fogadtak. Kb. 3, meglehetősen alul öltözött urat láttunk, nem messze tőlük egy szintén ismerős jegyvizsgáló ült egyedül. Utólag megtudtuk, hogy szintén ugyanott szálltak fel, mint mi. Egyikük ruháján foltok, szakadt ing, és éppen aktívan telefonált, másikukon egy neméppen méretbeli nadrág, kezében koszos, szakadt, száltépett sapkaszerűség, és kesztyű. Utóbbi kolléga urat azonnal felismertem, hiszen egy hétvégi utazás alkalmával beszélgettünk pár szót a vonaton, és bizony ő is azonnal megismert, és visszaköszönt. Ő volt akkor hétvégén azon a vonaton a vezető jegyvizsgáló, amelyen utaztam, és szóba jött az arcképes igazolvány, és az érvényesítő szelvény.
Azonnal tudtuk, hogy itt most mi is zajlik, poénosan meg is jegyeztem neki mindenki füle hallatára, hogy jó a jelmeze, amelyre a másik (nem ismert) uraság igen csúnyán nézett vissza. A jegyvizsgáló aki velük volt, szintén régóta ismert hölgy, jópár éve dolgozik (vagy talán már csak dolgozott) vezető jegyvizsgálóként. Megtörtént az, hogy a hölgy besétált a csapdába, és jóindulattól vezérelve valószínűleg megengedte volna, hogy a szakadt ruhás urak a szép kérésre leutazhassanak pár megállót azért a kevés pénzért, ami kínáltak.
Mások azt mesélték, hogy papnak öltözve próbálták a felbérelt "utasok" az állásából kitenni.
Legközelebb talán érdemes lenne cigányasszonynak öltözniük, parókát viselve, vagy kapásból magukra ölthetnék egy útszéli szolgáltató hölgyemény jelmezét, de miért ne öltözhetnének péknek, sütőlapáttal a kezükben, vagy lisztes-zsákot cipelve, és akkor tökéletes lenne az egész műsor!
Arra megy ki a játék, hogy jó pénzért cserébe kollégákat toborozzanak, és a még megmaradt vasutas összetartást darabokra szedjék. Mindig mondtam, hogy a Startnak pénzt adni nem szabad, mert vásárolt diplomával rendelkező managerek ülnek az élén (tisztelet a kevés kivételnek), és a megkapott pénzt ilyenekre és hatalmas reklámokra szórják!
Az arcképes igazolványok érvényesítő szelvényének elvétele már a megalakulásuk óta lebeg a többi vasutas dolgozó feje felett, hiszen ezt már nagyon is sajnálják tőlünk, akik nem tartozunk ez alá a mocskos vasútvállalat keze alá, de elvárják a maximális munkavégzést cserébe, közben pedig jogokat feszegetnek, jelmezbálosdit játszanak, és elüldözik az utasokat azzal sok-sok tömény és ésszerű cselekedettel (mint pl. a vasárnapi csúcsban 3 kocsival közlekedő kelebiai "gyorsvonat").
Ismét scak azt tudom mondani, hogy hajrá Stop ZRt, éljen a MÁV ZRt pöcegödre!
A leírtak - kissé enyhébbé átfogalmazva - egy magas olvasottságú napilap részére is postázva lesznek.
Ez a k*cs*gláda vasútvállalat a vasúti törvényt tartja be, azaz a pályavasút és a személyszállítási közszolgáltatást végző vasútvállalatok (MÁV-START, GYSEV) igényjogosultjai kapnak alanyi jogon arcképest. A többiek meg szabadon 1ezkedhetnek a kedvezményekről, mint ahogy a Trakció pl. ezt fogja tenni napokon belül.
"Akkor viszont húzza el vonatokat saját maga!"
Van ilyen elképzelés is, de a Trakció valszeg még sokáig szeretne startos vonatokat húzkodni, ha meg akar élni.:-)
Az mindenesetre szép kontraszt lesz, ha a Startos kocsivizsgálók élettársa is ingyen fog utazni, a Trakciós mozdonyvezetőknek meg a vezérlőkocsis szolgálatra is jegyet kell majd lyukasztani... :D
Az arcképesek érvényesítő szelvényéről tud valaki valamit?
Mert ez a k*cs*gláda vasútvállalat nagyon feszegeti, hogy nem adja meg a máv-csoport többi dolgozója számára a továbbiakban... Akkor viszont húzza el vonatokat saját maga!
Eree azt mondanám hogy aki nem vdszszes meg annak adják meg a dolgoak akár a munkavállalók egyéni megkérdezése és irásban való rögzitése alapján mert sokan egyik szsz tagja sem, és emiatt nem kap lo..z béremelést!!!
A Vasutasok Szakszervezete Választmánya értékelte a MÁV vállalatcsoportnál megkötött megállapodásokat és az alábbi döntéseket hozta.
1. A VSZ Választmánya üdvözli, hogy a MÁV csoporthoz tartozó valamennyi vasútvállalatnál sikerült megkötni, illetve módosítani a kollektív szerződéseket, amelyek jelentős többletjuttatásokat tartalmaznak a VSZ tagjai és valamennyi érintett munkavállaló számára.
2. Jelentős eredmény, hogy a MÁV-START Zrt. és a Záhony-Port Zrt. kivételével a minden vasútvállalatnál sikerült megkötni a bérmegállapodásokat.
3. A bérfejlesztés mértéke VSZ főcélját, a foglalkoztatás biztonságot és a gazdasági környezet hatásait figyelembe véve elfogadható, és megfelel a négyéves megállapodásban rögzített elveknek.
4. A Választmány felhívja az érintett munkavállalók figyelmét arra, hogy a MÁV-START Zrt-nél 2008-ban keletkezett bérelmaradásért a VDSZSZ vezetése a felelős, mert 2008 januárjában nem írta alá a Kollektív Szerződés munkaidő növelésére vonatkozó módosítását.
5. A Vasutasok Szakszervezete továbbra is követeli a MÁV-START Zrt.-nél foglalkoztatott munkavállalók 2008-ban keletkezett bérelmaradásának rendezését, melynek érdekében a heti munkaidő egy órával való megnövelését is elfogadja.
6. A MÁV-START Zrt.-nél keletkezett bérelmaradás rendezéséig a 2009. évi bérmegállapodást a VSZ tárgyalódelegációja nem írhatja alá.
7. A VSZ a vasútvállalatokéhoz hasonló megállapodásokra törekszik a gazdasági társaságokban dolgozó tagjai érdekében.
A Választmány ezen határozatban foglaltakról tájékoztatni kell a vasutas társadalmat és a közvéleményt.
A MÁV Start ennek dacára még csak meg sem szólalt, pedig az nem lehet számára megfelelő elégtétel, ha a megrendelt, de nem teljesített szolgáltatásokat nem fizetik ki. A némaság azt a vélekedést erősíti, miszerint az MS nem több, mint utazásszervező kirakatcég, aminek nemhogy valódi beleszólása és kompetenciája, de még egy talpraesett kommunikátora sincs.
A peronzárhoz lenne hozzászólásom Az a helyzet hogy én egy vasútbarát gyerek vok és szeretem a mozdonyokat tanulmányozni csak ugye amint olvastam hogy megyeszékhelyeken lévő állomásokra is akarnak perionzárt rakni :((((( És én hogyha lemegyek nézelődni vegyek jegy ,mert ez így kurvára nem fer hogy jegyet kell vennem ahhoz hogy vonatokat nézhessek szal én lennék főnök törölném a retkes kurva picsába a peronzárakat na meg H-start-is amíg máv volt simán az volt a fasza nem ez a geci h-start.