KALANDtúra! Aki x10millás dögökkel akar menni annak ott a Dakar. Mellesleg azok még jobban szétesnek, mint ezek az öreg bódék. Valaha a Dakar is erről szólt csak a pénz tönkretette, sőt a rallye-t is. A Bamako egy jó buli, közös táborozással, sörözéssel, haverkodással, egymás segitésével. Ha megjelenik a pénz, onnantól már ellenfelek, söt időnként ellenségek indulnak.
kábelbúvár: "a Tiba-Német duó, amely a vontatás világrekordjára pályázott, Ladáját az olasz rendőrség lefoglalta, mert Itáliában nem lehet vontatni az autópályán." Magyarországon sem lehet. Érthetetlen, hogy a világrekord vállalkozásukat egy alapvető szabálytalanságra építették...
Nem rég Villám ezt írta a blogjába: "Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy az emberek 60%-a nincs teljesen tisztában a mai napig, hogy mire vállalkozik, nem olvasta az itinert és nem tanulmányozta a térképet. "
A mezőny egyre jobban szétszakad. Spanyolországban csatlakoznak a versenyhez a britek is.
Hétfő reggel még sötétben indult a rajtnál jelen lévő gyér számú mezőny a Bamako-ralin. A túra kategóriában nem feszesek a szabályok, így nem jelenthet problémát, ha valaki be sem ér a rajt helyszínére, sőt még az sem, ha kihagyja az aznapi szakaszt. A franciaországi Meyreuilből induló hétfői etap alatt 1102 km-t kellett teljesíteni a spanyolországi Murciáig.
Délben derült ki, hogy a Tiba-Német duó, amely a vontatás világrekordjára pályázott, Ladáját az olasz rendőrség lefoglalta, mert Itáliában nem lehet vontatni az autópályán. A csapat tovább ment Nissanjával, de így is több mint egynapos a hátránya az élmezőnnyel szemben. Hasonlóképpen nagy a lemaradása a korábban eltűntnek hitt Trabant Cabrióval versenyző egységnek, valamint a technikai problémákkal küszködő daciás csapatnak is.
Vasárnap este a Budapest-Bamako 2007 hivatalos bulibuszát Franciaországban feltörték és kirabolták, majdnem minden értékes felszerelést elvittek. Az anyagi kár jelentős, de szerencsére a buszban lévő dj-felszerelés elkerülte a tolvajok figyelmét, így Afrikában a mezőny esti bulijaihoz a zene biztosítva lesz.
A fiúk mindent elkövettek, hogy kinyirják a vasat. Az olaj folyamatosan dőlt belöle, meg ette is. Ma reggelre megdöglött a turbó. Próbáltak szerezni, de sikertelenül, ezért kihagyták. A Tigris most szivódieselként vonszolja magát, akár még 80km/h-val is, ezért a srácok egész éjjel mennek, hogy a kompnál utolérjék a mezőnyt. Hála a majd 30 éves konstrukciójú 2.1TD Renault diesel tervezőjének (merthogy ez van gyárilag a Jeepben)!!
Ma tudtam csak meg hogy 3 azaz három!! légszüröt tettek bele, az afrikai por ellen. Aztán leesett a tantusz. Nem tud rendesen szivni a turbó, ezért szétszippant mindent ami elötte van. A karterszellőzőn keresztül az egész motort. Ezért mennek szét a csövek, eszi az olajat, és ebbe dölött bele a turbó. Jelenség ugyanaz, mint mikor befogod a porszívó csövét. A turbós motorokk nem türik az agyonretkelt légszürőt sem, nemhogy a 3-at!
Na ezért hála a tervezönek, mert igaz hogy szivóként, de még mindig tolja a Tigrist a cél felé. Ezt a mai modern xarok nem birnák.
A korábbi hírekkel szemben, nem égett le a Dacia a Budapest-Bamako rallyn, csupán gőz keletkezett a motortérben, miután felfort a víz - ezt látták füstölni a többi versenyzők - mondta Henn Zoltán a BlueDigital Racing Team versenyzője. Az eligazításon pedig azért nem voltak ott, mert az autót szerelték és egyenesen mentek tovább Genovába.
Most éppen Spanyolországban járnak, ha minden jól megy, akkor a tervezettnél hamarabb érnek Marokkóba. Ez a komp összeköttetéstől függ. Amennyiben nem sikerül egy közelebbi járatot találni, akkor holnap estére teszik meg az eredetileg számolt távot. VGO
Eltűnt a Trabant Cabrio, leégett a Dacia a Bamako-ralin
Sűrű köd és hideg várta a Bamako-rali mezőnyét, amely vasárnapi etapja Velencéből rajtolt.
A reggeli eligazításon nem jelent meg a Trabant Cabrióval versenyző csapat, a 17-es rajtszámmal indulókról nem tudni, hogy feladták, vagy csak kihagyták a szakaszt. Ugyanis a flúgos futamon nem jár kizárással, csak ponthátránnyal egy-egy versenynap kihagyása, sokan kénytelenek élni is ezzel a szabály adta lehetőséggel.
Mi meg tegnapelőtt este tudtuk meg, hogy tegnap indul a Budapest-Bamako. Gondoltuk, kimegyünk, de reggel hét, illetve háromnegyed nyolckor felkelve beláttuk, lehetetlen feladat :)
Jaja, Felvonulásin is ott voltak, középső sávból vágtak át a kanyarodó végére... nemtom a, hogy a quad vonzza-e a bunkókat, vagy eleve azok ülnek rá, de akiket én eddig közúton láttam, mind úgy ment, mint az állat.
Ma reggel rajtoltak a Bamako cseh és szlovák résztvevői Beküldve: 2007/01/12 14:15:41
A 2007-es Budapest-Bamako, Nagy Afrikai Futam szlovák és cseh résztvevői ma reggel elrajtoltak Pozsonyból. Az 5 szlovák csapat között van a tavalyi verseny nyertese Juraj és Daniela Ulrichova. Nekik a Budapest-Bamako egy etappal hosszabb, de ez nem számít a hivatalos versenyprogramba.
"Eltökélt szándékunk, hogy az idei trófával is mi térjünk haza Bamakoból"- nyilatkozta a Nissan Navarra navigátora, Daniela Ulrichova.
Egy 16 fős angol, skót és ír kontigens pedig holnap reggel, a magyarokkal egyidőben Londonból rajtol. Számukra Budapest csak a verseny eszmei rajtja. Ők Spanyolországban csatlakoznak a mezőnyhöz.
A futam hivatalos budapesti startja a Felvonulási téren lesz január 13-án, szombat reggel 8 órakkor. Az indulókat üdvözli a Dakar Rallyról ma hazatért Kiss Sándor és Dr. Weinek Leonárd zugló polágmestere.
A mezőny Budapesten az Hősök tere, Andrássy út, Roosevelt tér, Lánchíd, Bach csomópont útvonalon halad el. Az M7-ről Székesefehérvárnál térnek le a 8-as útra és Körmend érintésével Graz felé hagyják el Magyarországot.
Van, aki hosszú tervezgetés után, akad, aki egy átmulatott éjszaka következményeként vág neki a Budapest–Bamako-ralinak. A közel nyolcezer kilométeres távot a csapatok a legkülönbözőbb járművekkel kiívánják teljesíteni. Trabant és Dacia, harminchárom éves Mercedes és oldalkocsis motor is szerepel a listán.
"Egy átmulatott éjszaka után gondoltuk úgy, hogy kellene valami hasznosat is csinálni. Ezért gondoltunk arra, hogy elinduljunk ezen a versenyen" - mondta Mike Szabolcs, a Hucares csapatvezetője, amely - másik 104 egységgel együtt - szombaton rajtol a második Budapest–Bamako-ralin.
Nem értenek az autóhoz
A Hucares tagjai amatőrségüknek és kalandvágyuknak megfelelően választott két autóval állnak rajthoz, az egyik egy 19 éves Mitsubishi Pajero, a másik a verseny második legidősebb autója, egy 1973-as évjáratú Mercedes-Benz W115-ös. A Mercedes természetesen kissé fel van turbózva, többek között egy erősebb, új motor is van benne.
A csapat érdekessége, hogy ugyan nyolc tagból áll, de valamennyien elmondhatják, hogy nem értenek az autókhoz. Azaz annyira kapiskálják, amit a felkészülés során láttak-hallottak a szerelőtől,.
Egy hét plusz maradás
A Hucares a túra kategóriában indul, ami azt jelenti, a GPS-en meghatározott pontokon kell jelentkezni, de napi teljesítményük nincs időhöz kötve, csak a célba kell megérkezniük a verseny végére. Emellett a verseny szellemének megfelelően ők is jótékonykodnak, azonban szeretnék megismerni is az ott élő embereket és szokásokat, ezért a verseny után még egy hétig maradnak.
Az autók ott maradnak
A hazaút jóval egyszerűbb lesz, hiszen repülővel kívánnak hazatérni, míg a két kocsit eladják. Terveik szerint a Mercedest, amit 450 ezerért vettek és közel ennyit költöttek rá, szeretnék árában eladni. Ezt az összeget azonban nem tervezték a költségvetésükbe, tehát minden, az autókért kapott pénz "ajándék". Ha azonban mégsem sikerül eladni, akkor odaajándékozzák egy mali iskolának.
Tarhonya, Trabant, Dacia
A csapat Mercedese csak azért a második legörögebb autó, mert a főszervező, Villám Géza bogárhátuja egy évvel idősebb. Rajtuk kívül számtalan érdekes csapat indul, a Tarhonyarally Racing Team tagjai például a mauritániai Noaukchottban, a futam legnehezebb szakaszának az előestéjén elkészítik a világ első tevetarhonyáját, amivel az egész mezőnyt megvendégelik.
A Tarhonyarally Racing Team
Vannak más megszállottak, hiszen akadnak akik például egy kétütemű Trabant kabrióval kívánják teljesíteni a távot, míg mások egy 1971-es Csepel D-34-essel vagy a Flying Gizi Hungaroboci egy oldalkocsis motorkerékpárral vág neki a közel 8000 kilométernek. De ugyanilyen "őrültségnek" tűnik egy 23 esztendős Daciával részt venni a Fapados Dakarnak nevezett versenynek.