Sziasztok! Miért nem lehetne egy Debrecen-Füzesabony-Szilvásávrad vonat nyáron, ahogy ez a 80-as években nagyon jól működött? Ha már Debrecenben vannak a Desirok, meg a csörgős ingák.... Meg szerintem jobb lenne a balmazi bz-ket Hortobágyig küldeni.
Ezekhez a vonatokhoz Bz-IP-t kellene állomásítani Bgyarmatra.
Rárós IP: Bp Keleti, Aszód, Nógrádkövesd, Balassagyarmat, Szécsény, Ráróspuszta, Ipolytarnóc. A "Tarnóc IP" ugyanezen útvonalon, de kb 4 óra külömbséggel. Napi 1-1 pár Inter Pici.
Desirós IC Salgótarjánba! Bp- Hatvan- Starján és vissza. Napi 4 pár. Neveik lehetnének: Salgó, Karancs, Ipoly, Zagyva
Ezt a harkányi fürdővonatot érdemes lenne Harkányból visszafordítani Pécsre, mert ott könnyebben elérné az IC-t és a pécsiek is használhatnák. Bár busszal fél óra, ez a vonat is több mint egy óra alatt érne oda. De csomagokkal könnyebb vonatozni és ez jobb lenne a vonattal érkezőknek, mert nem kellene átcuccolni a tömött buszra.
Egy Pécs-Villány-Harkány-Sellye-Szentlőrinc személyvonat talán nem lenne reménytelen, ha a Harkány-Sellye kb. 30 km nem tartana 70 percig.
Bp-Kaposvár: engem nem nagyon zavar a dombóvári átszállás, de a pécsi IC-ken szokták emlegetni annak az anyját, aki kitalálta, hogy nem kell közvetlen Bp-Kaposvár járat. Most van a Somogy IC és egy gyorsvonat pénteken. Ez a gyors (Bp. Déli pu 12:41) lehetne naponta, vagy az, hogy az egyik pécsi sebes Pécs helyett Kaposvárra menne és Pécs felé lenne az átszállás.
Pécsről az IC érkezése után indulhatna. Szentlőrincre meg a Pest felé tartó IC érkezése előtt odaérne. Igaz, ehhez nem ártana megkapirgálni a pályát Harkány és Sellye között. De anélkül is odaérhetne az IC-hez Szentlőrincre, ha Pécsről pontosan el tud indulni, és ha jól saccoltam a menetidőket (pl. Pécs 10:40-Szentlőrinc 13:25) meg ha nem rohadt le a pálya 2006 óta (2006-os menetrendből néztem a menetidőket)
A képet az internetről szedtem, a google-be beírtam, hogy "emeletes vonat" kiadta a képeket és nem volt a képhez semmi külön információ, hogy ki készítette
Ami nem lenne lehetetlen: Balassagyarmat- Losonc- Zólyom és vissza. Szlovák szerelvénnyel, ami nem motorkocsis, hanem mozdonyvontatású. Bgyarmat- Losonc között személyvonatként, Losonc és Zólyom között gyorsvonatként közlekedne. Indulhatna Bgyarmatról a 32220-as menetrendjében. Érkezne a 33623-as menetrendjében. Ezeknek megfelelően közlekedne kint a Szlovák vonalon. Szerintem lenne rá utas...
Tudom már volt de jó lenne ha megint lenne: Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza (személy) Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Kiskunhalas (személy) Valamint: Békéscsaba-Orosháza-Szentes-Csongrád-Kecskemét-Cegléd Üdv Gábor
Köszi a véleményt! A következőképpen gondoltam: 1. A Debrecen-Eger vonatok elég sokáig jártak a vonalon. Sokszor mentem azokkal a vonatokkal és az MDmot+2Bx+Btx vonatok mindig tele voltak már Hortobágyon is, szóval a Poroszlón felszállóknak csak állni lehetett. Másfelől ez kiszolgálná Poroszló, Egerfarmos és Mezőtárkány lakosait a megyeszékhelyre való eljutásban. Az a többletpénz mellett, amit megemlítettél, szerintem még így is megérné. Esetleg akár még délben is lehetne berakni egy betétjáratot Eger és Tiszafüred között. 2. A Nyírábrány-Debrecen-Füzesabony vonatokkal az a bajom, hogy Nyírábrány felé BZ+Bzx megy és ez a 108-asra nem elég. Egyébként is Debrecenben mindenki leszállna. 3. A 103 és a 117-es vonalakon mindenképp egy nagy felújítást kellene csinálni és a pályát legalább 60-80 km/h-ra feltornázni és a tiszalöki vonatokat Ohat-pusztakócsnál mindenképp továbbközlekedtetni. akár Karcagig, akár Tiszafüredig, hogy a vonat végállomása ne a semmi közepén, hanem egy településen legyen. 4.A pesti gyorsvonatot akár úgy is meglehetne oldani, hogy csak simán Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti pu. gyorsvonat legyen bár ez igazán akkor lenne sikeres, ha a vonalat villamosítanák és legalább 100 km/h-ra gyorsítanák. Így még az IC-nek is esélyük van, hiszen nem kellene kerülni Miskolcon keresztül. Amúgy a MÁV-nak volt olyan terve, hogy egy vasútvonalat épít Ohat-pusztakócs és Miskolc között Tisza-híddal, így ha megépítenénk a vasútvonalat Mezőcsátig, onnan szabad lenne az út Miskolc és Debrecen között.
Hali, érdekes és elgondolkodtató felvetések, úgy látom több figyelmet fordítasz a 108-as pályára, csak egy-két észrevétel: 1. Debrecen-Eger: Füzesabony és Eger között villamosítva van a pálya és inkább elektromos árammal hajtott szerelvényt kellene ott üzemeltetni mert az olcsóbb az üzemeltetése mint a dízelmozdonynak, meg én inkább egyesíteném Nyírábrány-Debrecen-Füzesabony vagy Mátészalka-Debrecen-Füzesabony viszonlattal. 2. Zajta-Keleti : még így is majd 337 perc a nyugati-fehérgyarmat gyors ez még hosszabb lenne, meg az emberek úgy átszállnának Debrecenben a pesti vonatokra mert azok gyorsabban vannak a fővárosban. 3. Polgár-Füzesabony, Tiszalök-Füzesabony : én inkább egy Karcag - Tiszafüred - Ohat-Pusztakócs - Tiszalök - Görögszállás viszonylatot tudnék elképzelni mert mind a kettőn (103-117) ritkán járnak a vonatok és elég lenne egy bzmotorvonat+bzx és 2 óránkénti közlekedés 4. Debrecen-Somoskőújfalu : azt pedig a Kisújszállás - Kál-Kápolna - Kisterenye - Somoskőújfalu vonalat használnám az előzőkben leírtak szerint. 5. Debrecen-Vác: ez jó legalább ki lehetne kerülni Budapestet kb. 90percel hamarább lehetne rövidíteni az utat Füzesabonyig és utána 2 óra Debrecenig vagy Mátészalka vagy Fehérgyarmatig folyamatosan
Debrecen-Eger - M41+2Bhv+BDt Debrecen-Hortobágy - a balmazújvárosi vonatok meghosszabbítása: Bz+Bzx Debrecen-Mátészalka-Zajta: pénteken és vasárnap Zajta-Mátészalka-Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti pu. pénteken és vasárnap mentesítő járatként gyorsvonat - M41+7B+A Polgár-Füzesabony Tiszalök-Tiszafüred(-Füzesabony) Debrecen-Eger IP: Csak Balmazújvároson, Hortobágyon, Tiszafüreden, Poroszlón és Füzesabonyban áll meg. Debrecen-Tiborszállás: A balmazújvárosi betétjáratok ötletére itt is munkanapokon, délben a közbenső órákban - M41+3Bx/Bhv És még egy merész ötlet, amit sokmindenkitől hallottam: Debrecen-Füzesabony-Kál-Kápolna-Kisternye-Somoskőújfalu Debrecen-Füzesabony-Aszód-Vác
Esztergomba a 3 részes Desirot is meg lehet tölteni, meg jár oda egy rakás zsúfolt busz is, a fél óránkénti vonat jó lenne, de előbb pályafelújítás, nagyobb sebesség, több kitérő és/vagy kétvágányos szakaszok. Az nem lenne jó, hogy a vonat ugyan sűrűbben indul, de keresztre várások miatt lassabban ér oda.
Új emeletes vagonok beszerzésével (4-5 vagonos szerelvényekkel) növelni lehetne az elővárosi vonatokon közlekedő utasok számát, (mint pl: új Flirt vonatok a Pusztaszabolcs és Székesfehérvári vonalakon nőtt az utasok száma 30-35%-al) és mozdonycsere és átszállások nélkül csökkenteni lehetne a menetidőt is. Ezzel együtt az új korszerű (dupla kapacitással fele annyi vagonra van szükség) járműveknek, hosszabb karbantartási ciklusidejük miatt a költségeket is csökkentik.
Van az 50 km is (Röszke-Mórahalom kb. 11 + M-Kelebia kb. 22 + K-Csikéria kb. 17). De ettől függetlenül szerintem is meg kell építeni.
De ha vki ott FENT előállna ezzel az ötlettel, akkor: „Ugyan már, hiszen legkésőbb 20 év múlva Szerbia is belelép az Unijajdejóba, 40 éven belül pedig a schengeni izébe – arra a kis időre nem érdemes megépíteni...”
Megépíteni Szeged és Csikéria között kb 40 km-nyi vasutat, majd ezen az új Bcsaba-Szeged-Baja-Dombóvár-Nagykanizsa vonalon lehetne a tehervonatoktól a személyig mindent járatni, jócskán lerövidítve a jelenlegi Bp-keresztüli menetidőket. Szabadka átmenetben gondolkodni hülyeség. Már 30-40 éve fel-felbukkan minden tanulmányban, aztán soha nem lett belőle semmi. Az új vonal viszont igencsak nagy lökést adhatna az egyre jobban fejlődő Homokháti kistérségnek.