Az hogy erre nem hajlandó a Fidesz, sőt ott tesz alá a kormány terveinek ahol lehet önkormi választások előtt az természetes. És felelőtlen is, de a FELELŐSSÉGET a kormányzati oldalon kell keresni, az ellenzék kibic.
Te tiszta hulye vagy, mar megbocsass. Szoval inkabb dogoljunk bele csak nehogy az legyen amit a komcsik akarnak, mi?
Amugy latom szereted osztani az eszt, leharapod mindenki fejet aki mast gondol mint te es fel sem merul hogy esetleg igaza lehet. Hat akkor forca lajafix, csak nehogy a vegen az legyen hogy senki nem hallgat a szavadra neked se, mint ahogy a vezered fog jarni elobbutobb.
"Hát arra azért jó, hogy kicsit érthetővé tegye Orbán mostani viselkedését." Ja ha OV fan vagy és nem tudsz nélküle élni, akkor neked a töltött-káposzta recept is Orbánról szól. Én naívan azt hittem, hogy csak egy gazd előrejlzés...
"Ha Gyurcsány és a programja sikeres lesz, ha a befektetők és a tőke bizalma visszatér, ha a reformok beindulnak, az ÁH rendbejön, Orbánnak nem marad tér. Addig kell bármivel megpróbálkoznia, amíg még kétesélyes a dolog."
Túl sok a ha, alto.
1. Ferikének lövése sincs hogy kell gazdálkodni.
2. ha gazdálkodna akkor meg a nép csapná el, mert a népnek sincs fogalma arról hogy kell gazdálkodni. Ugyanis akkor rengeteg embernek csökkene az életszínvonala. Ezért hazudnak a politikusok.
"Szerintem meg az adókedvezmények úgy fölöslegesek, ahogy vannak. Nagyjából mindegyik." Ezt továbgondolva nem akar adót fizetni a többség. Igazuk van. Megjegyzem az adókedvezmény tőlünk nyugatra jól működő intézmény.
"Ésszerű és egyszerű, áttekinthető adórendszer + következetes behajtás: ez a titka egy jól működő adórendszernek." Ezért lehetne az adókedvezmény mézesmadzag az adózásban. Persze 18% egységes adóval is egyetértenék...
Hát arra azért jó, hogy kicsit érthetővé tegye Orbán mostani viselkedését.
Ha most nem sikerül az önkorm. választáson nagyot homorítania, a politikai karrierjének alighanem vége. Ezért semmi nem számít neki, nyíltan tör a kormány bukására és buktatására, esze ágában sincs az ország előtt álló problémák megoldásában az ellenzék vezéreként részt venni, ellenben igyekszik fellázítani a népet a választott kormány ellen.
Ha Gyurcsány és a programja sikeres lesz, ha a befektetők és a tőke bizalma visszatér, ha a reformok beindulnak, az ÁH rendbejön, Orbánnak nem marad tér. Addig kell bármivel megpróbálkoznia, amíg még kétesélyes a dolog.
Legfrissebb prognózis táblázattal
Megjelent: 2006. július 31.
Ősztől hat a Gyurcsány-csomag
A GKI Gazdaságkutató Zrt.-nek az Erste Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint a pénzügyi befektetők bizalma a reformok világosabbá válása, a konvergencia-program EU-nak való augusztus végi benyújtása, az ősztől kedvezőbbé váló államháztartási adatok, egy szigorú 2007. évi költségvetés elfogadása esetén fokozatosan erősödni fog. Magyarország megítélésének markáns javulására azonban csak jövőre, a több hónapon át látványosan csökkenő deficit tényének ismeretében lehet számítani.
Májusban az ipar termelése az áprilisi megtorpanás után ismét gyors volt. Az első öt hónapban az export 15, a belföldi értékesítés 5,5%-kal bővült. Kiemelkedő a jármű- valamint gép-és berendezésgyártás dinamikája. Az építőipar teljesítménye viszont májusban az áprilisinál is nagyobb mértékben, 8,5%-kal esett vissza, így az első öt hónapban - igaz, nagyon magas bázishoz képest - lényegében csak stagnál. A külkereskedelem fejlődése új lendületet vett, s az export továbbra is gyorsabban bővül az importnál. Az első öthavi hiány kisebb a tavalyinál. A gazdasági növekedés idén 4,4% körül várható. Jövőre azonban - a költségvetési kiigazítás hatására - 3,5% környékére lassul.
Miután a hitelességéből évek óta folyamatosan vesztő költségvetési és monetáris politika iránt júniusban tovább csökkent a bizalom, júliusban stabilizálódott a helyzet. Ebben szerepe volt a kiigazító törvénycsomag parlamenti elfogadásának, a jegybanki kamatemeléseknek, a kissé javuló nemzetközi pénzügyi helyzetnek. A forint árfolyama meglehetősen érzékenyen reagál a bel- és külföldi hírekre, gyengülése azonban megállt, sőt tendenciájában erősödni kezdett. Az államháztartás hiánya idén a GDP 8%-a körül várható.
Az infláció az első hónapok gyors esése után a nyáron 2,5-3% között lesz, majd ősztől meredeken emelkedik, s decemberre eléri az 5%-ot. Az élelmiszerek ára éves átlagban mintegy 7%-kal emelkedik, a tartós fogyasztási cikkeké viszont 3-4%-kal csökken. Az idei első öt hónapban a bruttó keresetek 7,3%-kal emelkedtek. A versenyszektorban 8%-os a növekedés, bár az Országos Érdekegyeztető Tanácsban 2006-ra 4-5%-os emelésében állapodtak meg. A költségvetési szférában csak 6,5%-os, de az I. negyedévihez képest gyorsuló a bérnövekedés. A minimálbér közel 10%-kal lett magasabb. Az év egészében - a költségvetési konszolidáció ellenére - 3% körüli átlagos reálkereset-emelkedés várható. Az I. félévi 5% körüli dinamika azonban a II. félévben 1-2% körüli ütemre lassul. Ez részben a bérjárulékok emelésének, részben az ismét gyorsuló áremelkedésnek lesz a következménye.
A munkanélküliség csaknem kétéves, folyamatos emelkedés után március óta csökken. Nagyon magas, de javul az ifjúsági munkanélküliség. Az egy évvel korábbinál és az előző hónapokénál valamivel magasabb a foglalkoztatottak száma is.
Orbán folyamatosan hazudik, megszokhattuk már tőle.
Na akkor figyelj, és reagálj!
"Elnök Úr, kérnék Öntől valami szívességet most itt. Ezt a nagyon buta és igaztalan kampányt, hogy itt valaki gyógyszerfelírási díjat akar bevezetni, legyen olyan kedves, vonja vissza. Ön úriember. Ilyet senki nem mondott. No de most kampányt építenek. Nem akarhat igaztalan módon nyerni.
Nem igaz vádakkal választást nyerni az nem igaz országhoz vezet."
Nem igaz vádakkal választást nyerni az nem igaz országhoz vezet."
Nem igaz vádakkal választást nyerni az nem igaz országhoz vezet."
orbántól elvonatkoztatva, úgy nagyjából minden épeszű embernek igaza van, ha nem szívesen áll szóba azzal a tuskóval. a "kinek hány autója volt" típusú hazugságok ismételgetése várhatóan a költségvetési nehézségek megoldásához kevésbé visz közelebb. kár rá időt pazarolni.
" Évi 4,6% a növekedése, szemben az Orbán alatti 2,8-al, amikoris ráadásul az olaj 25 dollár volt, most meg 75. stb."
"A környező országokban 15-20%-os a munkanélküliség, nálunk most lesz 9-10."
A foglalkoztatottság meg kb ua. => nálunk se jobb a helyzet.
"A hiány mértékéhez hozzájárul - sokan nem tudják -, idén először kell szerepeltetni a költségvetés sarokszámai között a Grippen-vásárlást, a nagy iramban folytatódó autópályaépítésekről nem beszélve. Csak ezek több százalék mínuszt jelentenek."
kicsit pontosabban: bárhogy küzdött a kormány ellene mégis szerepeltetni kell ezeket a tételeket a hiányban, de ez előre látható volt. A kormány hitelességét levitte 0-ra arról a plussz felárról nem beszélve amibe az autópályák kiszervezése került: pl a magasabb hitelkamatok okán.
"Orbán folyamatosan hazudik, megszokhattuk már tőle. " Amikor nem írsz számokat akkor igazad van. :-) Bár politikusról kijelenteni azt hogy hazudik nem Nobel díjas munka. :-)
A pontos fogalmazás érdekében szeretném tisztázni... A gazdaság köszöni, jól van! Évi 4,6% a növekedése, szemben az Orbán alatti 2,8-al, amikoris ráadásul az olaj 25 dollár volt, most meg 75. stb.
Ami pedig betegeskedik, az az állami költségvetés. Nem bír el ennyi terhet, pl. a megnövekedett energiaárak szociális kompenzálását, dotációt. Nem bírja el a rendszerváltás óta érintetlenül hagyott egészségügyi kiadásokat. Nem bírja el a közoktatás és közigazgatás terheit. Amellett, hogy a tisztelt 3,8 millió munkavállaló közül 1,4 millió minimálbér után (nem) adózik stb.
A hiány mértékéhez hozzájárul - sokan nem tudják -, idén először kell szerepeltetni a költségvetés sarokszámai között a Grippen-vásárlást, a nagy iramban folytatódó autópályaépítésekről nem beszélve. Csak ezek több százalék mínuszt jelentenek.
A környező országokban 15-20%-os a munkanélküliség, nálunk most lesz 9-10.
Orbán folyamatosan hazudik, megszokhattuk már tőle. Egyet viszont még most sem mer megtenni... Kiállni a parlament elé és Gyurcsánnyal szembe vitatkozni. Eddig kétszer égett mint a rongy, amikor a nyilvánosság elött nem lehetett kitérni a tévéviták elöl. Gyurcsány helyében nem 6 percest csináltam volna, hanem kihívtam volna vitára, és a témát a fidesz propaganda jelszavára (Hazudtak nekünk) hegyeztem volna ki. Orbánt 3 perc alatt sarokba lehet szorítani.
"Szerencsere a helyzet kozel sem olyan sulyos mint a Bokros-csomag elott es ezert a kiigazitas sem lesz durva."
A további banánérleléshez nem kell sokat tenni az igaz. De ha eurót akarunk majd egyszer, ha fenntartható állami nyugdíjrendszert akarunk, ha versenyképesek akarunk maradni, akkor az államnak komoly kiadáscsökkentéseket kell meglépnie => a kiigazítás erős lesz. Vagy nem lesz semmi és a gazdasági folyamatok maguktól elhozzák a durva
"OV egyebkent bizony nem ert annyira a gazdasaghoz mint a koala. " Épp a második bekezdésedben cáfolod te ugyanezt. (ha már az éves hiány és adósság, mint tények nem mondanak neked semmit) Ne adj fel ekkora labdát, ez itt nem ovoda.
"Figyu a gazdasagi folyamatok nem napok alatt vesznek uj iranyt, foleg az egesz allam mukodesevel kapcsolatosak. Orbanek egy felfele ivelo palyan vettek at az orszagot es eveikg tartott ennek a hatasa; aztan lefele forditottak ok meg az akkor vilaggazdasagi folyamatok (asszem orosz valsag) es ezt kapta a Medgyesy kormany. "
2. emlékeim szerint ezt elég hamar megszüntették. Hány% vett fel több lakásra hitelt?
3. "Az adókedvezmény azonban - a Fidesz kedvenc támogatási formája - ismét a magas keresetueket hozta jobb helyzetbe: aki többet keresett, több adókedvezményt érvényesíthetett, vagyis a költségvetés a jobbmódúak lakásszerzését megint jobban támogatta, mint az igazán rászorulókét."
Marhaság. Azok akik annyi SZJA-t befizetnek, hogy vissza tudjanak igényelni 240e-t azok qrva sokat befizettek az államnak(gondolj a TB járulékokra is) és kiveszik a részüket rendesen a közteherviselésből. Az, hogy Magyarországon az adófizetőt nem becsüli meg a szocialusta kormányzat (sem) oda vezet, hogy csak a hülyék fizetnek adót.
4. Tudtommal új lakásnál a munkaerő költsége(ebből elméletileg az adóbevétel levezethető) kb a fele a bekerülési költségnek. Használt lakásnál pedig az illetékbevétel rögtön vételkor befolyik. Igaz ez a pont, jó lenne számításokkal alátámasztani. (de akkor e szerint a pont szerint lakjunk sátorban? Új lakás se jó, a használt pedig kevés bevételt hoz)
5. Még1x: mennyien vetetk fel mondjuk 0-5, 5-10, 10-15 és 15 millió feletti hitelt?
"szemérmetlenül és egyoldalúan a jómódúak érdekeit szolgálta. "
Balfasz, komcsi duma és gondolkodásmód, aminek az eredménye az ország jelenlegi helyzete is.
Aki adót fizet, az legyen már megbecsülve adókedvezmények formájában.
Csökkenő kamatszint mellett a kamattámogatás nagyságáról pedig már beszéltünk.
1. Tudom mindenki más felelős, csak az nem aki a legnagyobbat tojta a szarosvödörbe.
2. Remek cikkeket olvasni lehet, de nem muszáj ezt kormányzati pozícióból csinálni. Btw közalkalmazottak. Szerinted jelenleg mekkora a munkanélküliség, ha 150e közalkalmazott elbocsátásával is el tudná látni az állam a feladatátugyanezen a színvonalon? Bizony 1x % felett van az csak nem akarjuk kimutatni, hanem várjuk míg bedől az egész rendszer.
Milyen érzés a beígért tervek helyett a "társadalmi vitákat" várni?
3. Ki mondta azt, hogy adócsökkentés mellett nem kell kiadáscsökkentés?
Még1x ha nem megy a kormányzati pozi, akkor nem kell erőltetni. Mondja ki Ferike , hogy milyen lépéseket kelljen meglépni. Az hogy erre nem hajlandó a Fidesz, sőt ott tesz alá a kormány terveinek ahol lehet önkormi választások előtt az természetes. És felelőtlen is, de a FELELŐSSÉGET a kormányzati oldalon kell keresni, az ellenzék kibic.
Figyu a gazdasagi folyamatok nem napok alatt vesznek uj iranyt, foleg az egesz allam mukodesevel kapcsolatosak. Orbanek egy felfele ivelo palyan vettek at az orszagot es eveikg tartott ennek a hatasa; aztan lefele forditottak ok meg az akkor vilaggazdasagi folyamatok (asszem orosz valsag) es ezt kapta a Medgyesy kormany.
Az viszont tenylegesen az o saruk es ezt ezerszer elismetelte mar sok ember itt a forumon is, hogy berezeltek amikor a Fidesz a valasztasi igereteket kerte szamon rajtuk, es a kovetkezmenyeket leszarva megvalositottak mindet, ezzel a lefele meno palyan tartva az orszagot.
Szerencsere a helyzet kozel sem olyan sulyos mint a Bokros-csomag elott es ezert a kiigazitas sem lesz durva.
OV egyebkent bizony nem ert annyira a gazdasaghoz mint a koala. Ez is eleg szomoru, hogy eleg pontosan tudjak hogy mit csinalnak, de a hatterben mindenfele okok vannak, ami miatt nem azt teszik amit kene. Tokes csoportok, partfinanszirozok, MSZP-n beluli ellenfelek, korrupcioban erdekelt korok, ki tudja...
Lakashitelrol meg bekopiznam egy hozzaszolo ertekezeset, sajnos a nickjet mar elfelejtettem...
A Fidesz lakástamogatási rendszerében sok marhaság volt.
1.) Az összege. 30 milliós saját erohöz 30 milliós támogatott hitelt lehetett fölvenni - ez 60 millió. Ennyiért luxuskörnyéken lehet 100-120 négyzetméteres új lakást venni, átlagos környéken és használtan pedig akár egy szép nagy villát is. Természetesen egyikkel sincs semmi baj, de akinek ilyenre van igénye, az fizesse saját erobol, vagy piaci kamatozású hitelbol, és ne a bruttó 85 ezret kereso kórházi ápolóno adójából igényeljen hozzá támogatást.
2.) Akárhány lakásra föl lehetett venni. Márpedig "de inpenetrabilitate corporum", a testek áthathatatlanságáról szóló fizikai törvény értelmében egy ember egyszerre csak egy lakásban lakhatik - az összes többi, amit így vesz, befektetés. Mármost nagyon hasznos, ha egy kormány ösztönzi a befektetéseket (bár nem igazán igazságos, hiszen befektetni való pénze csak a jobbmódúaknak van), de a lakásba történo befektetés talán a legkevésbé járul hozzá a gazdaság megújulásához, versenyképességének javításához - úgyhogy talán nem ezt kéne minden erovel ösztönözni.
3.) A támogatás kétcsatornás rendszere: kamattámogatás és adókedvezmény. A kamattámogatással nincs is semmi baj (legalábbis, amíg a jegybank nem emeli duplájára az alapkamatot); bár itt is igaz, hogy minél nagyobb hitelt vesz föl valaki, annál több támogatást kap, de ezt igazságossá lehet tenni a támogatással fölveheto hitel ésszeru szintre szorításával. Az adókedvezmény azonban - a Fidesz kedvenc támogatási formája - ismét a magas keresetueket hozta jobb helyzetbe: aki többet keresett, több adókedvezményt érvényesíthetett, vagyis a költségvetés a jobbmódúak lakásszerzését megint jobban támogatta, mint az igazán rászorulókét.
4.) Az új és a használt lakások problémája. Közgazdaságilag óriási a különbség a ketto között. Az új lakás építésébol jelentos adóbevétele van a költségvetésnek (ha nem is annyi, mint Orbán állítja; eszerint ugyanis a szufficites költségvetésnek jószerével nincs más titka, mint hogy az állam elég sok kedvezményes lakáshitelt osszon szét:-)), viszont iszonyúan rontja a külkereskedelmi mérleget: az építomunkások munkaerején kívül szinte minden, amit beleépítenek, import (még a tégla, a cement, meg a mész is; ezek eloállítási költségének dönto része ugyanis az energia ára, márpedig az energia importból származik). A használt lakás alig hoz adóbevételt, tehát az arra adott támogatás sokkal jobban rontja az államháztartási mérleget, viszont nem von maga után ellentételezés nélküli importot. Nyilvánvaló, hogy a kétféle célú támogatást rendkívül finoman össze kellett volna hangolni, ennek azonban nyoma sem volt.
5.) A szocpol. támogatás problémája. Nyilvánvaló, hogy drágább lakásra kétféle okból tarthat igényt valaki. Vagy azért, mert magas a jövedelme, és ezért megengedheti magának, hogy nagyobb, és jobb minoségu (tehát drágább) lakásban lakjék, vagy azért, mert nagy a családja, és így csak nagyobb (tehát drágább) lakásban tud emberhez méltó életkörülményeket biztosítani a gyermekeinek. Míg az elobbi igény kielégítését a Fidesz a költségvetés erejét meghaladó módon támogatta, addig az utóbbira alig fordított figyelmet, holott nemcsak az igazságosság, de a Fidesz által annyit hajtogatott demográfiai problémák szempontjából is az utóbbit kellett volna preferálnia. Ezen a szocpol támogatás jelentos megemelése segített volna, ez a a föladat azonban a Medgyess-kormányra várt.
Vagyis a Fidesz lakástámogatási rendszerével nem az volt a legfobb baj, hogy nem illeszkedett a konzervatív-jobboldali (azaz a költségvetés szempontjait szem elott tartó, az igazságossággal szemben meritokratikus szempontokat is érvényesíto, azaz a jobbmódúakat az igazságosnál valamivel jobb helyzetbe hozó) támogatási politikákhoz, hanem hogy minden gazdaságossági és igazságossági szempontot sutba vágva, szemérmetlenül és egyoldalúan a jómódúak érdekeit szolgálta.
1. Ha mindenaron felelosoket akarsz talalni akkor kezdhetned a dolgot 16 evvel ezelott amikor az uj allamformahoz kitalaltak az uj adorendszert es egyebeket. Ott lett nagyon sok minden elcseszve, amit azota senki nem rakott rendbe. Persze megertem hogy az akkori hatalomnak volt eleg sok egyeb baja is, meg utolag konnyu okosnak lenni. De a hibak jelentos reszet akkor es ott kovettek el.
2. Olvastam egy remek cikket arrol, hogy igazabol sok teruleten nincs egyetertes hogy mi a jo megoldas, es ezert nem feltetlenul a legjobb otlet az hogy reformokat kell csinalni azonnal es mindenaron. Milyen TB-re is van pl. szukseg, amikor a meglevo rendszer a komplett nyugati vilagban bedolessel fenyeget az atlageletkor novekedese miatt? Mit csinalunk 150 ezer allastalan ex-kozalkalmazottal, ha nem akarunk 1x% munkanelkuliseget? Cselekvesre szukseg van, de megfontoltan es okosan. Viszont az valoban idegesito hogy allitolag kesz tervek voltak mar a valasztasok elott, aztan a jelek szerint megse.
3. Akar hulye a Fidesz, akar nem, amit most csinal az ertelmetlen es destruktiv! Ezzel tudsz erdemben vitatkozni? Vagy szerinted is az kene most a koltsegvetesi hianyunknak, hogy adocsokkentessel fellojuk a Mars magassagaba?
arról nem is szólva, hogy a megrogyasztott gazdaság következményeként drágulnak/tak a forint hitelek is (növekvő alapkamat) és az oroszlánrészt adó devizahitel törlesztők is nőnek is a forint gyengülése miatt.
Magyarán nem örülne, ha az ország az MSZP-vel lábbalna ki a válságból és nem is hajlandó aktivan résztvenni a struktúrális reformokban, inkább odarúg egyet a gazdasági elitbe...
Tökéletes megállapítás. Sír, mint a kiskutya, ha belerúgnak, vádol mindent és mindenkit, csak saját magát nem.
És persze dolgozni most sem hajlandó. Lázítani, szart keverni: ezt igen.
Ideje megbarátkozni a gondolattal, hogy a demokráciában hol az egyik, hol a másik párt kap felhatalmazást a kormányzásra. S ez így van, így lesz akkor is, ha egyik vagy másik politikai párt éppen nem tetszik nekünk.
Bizony, bizony, Viktor, ideje megbarátkoznod ezzel. Két bukta után főleg.
A hülyéje megint kitalált valamit, hogy aztán jól megcáfolhassa. Ki vonta kétségbe a Fideszen kívül, hogy erről szól a többpártrendszeres demokrácia. Ki gondolta úgy, hogy ezekkel szemben minden megengedett és nem számít semmi, mert a siker majd legitimálja az összes antidemokratikus húzásunkat.
Hát bizony Viktor, ti gondoltátok. Te, Kövér Laci barátod, a nemzet orvosa, az Áderjanó és az egész kollégista bagázs. Aki nem így gondolta, már rég nincs nálatok.
"Csak nem Orbán Viktor, aki örökölt egy felfelé ívelő gazdaságot és átadott egy lejtmenetben levőt? Akinek a Bokros-Horn-Surányi trió megalapozta a kormányzását, amit aztán a nagyeszű Orbán Viktor sikeresen elbaltázott és belezavarta a magyar politikát egy ígérgetősi spirálba."
Alto! Imát mondhatnál - a fenti marhaságok helyett-, ha olyan helyzetben lenne az állam mint 2002ben volt...
A többi az OK. OV sem ért a gazd-hoz. A koalánál azért jobban ért, de ez nem nagy dolog.
"A lakáshitel-támogatás csak és kizárólag a bankoknak kedvezett"
Lakásba nem költözött senki? A bankoknak is kedvezett természetesen, mint többen írtuk már, csökkenő kamatszintre lett kitalálva. Szóval mibe is kerül most a kamattám évente?
"
A Magyar Hírlap információi szerint a legtöbb támogatást a 2001 és 2003 között felvett hitelek után fizeti az állam: az utóbbi években ugyanis a támogatás csökkenése és az olcsóbb devizahitelek elterjedése háttérbe szorította a forint alapú kamattámogatásos kölcsönt.
A lap úgy tudja, a lakáshitelek kamattámogatása 400 milliárd forinttal terhelte meg a költségvetést 2001 óta. Tavaly 151,2 milliárd forintot fizetett ki e címen az állam, ebből kiegészítő kamattámogatásra 45,5 milliárd, a jelzáloglevelek kamattámogatására pedig 105,7 milliárd forint ment el. Idén a teljes lakástámogatásra szánt büdzsé 216 milliárd forint, ennek legnagyobb része, mintegy 145 milliárd továbbra is a lakáshitelek törlesztőrészleteit hivatott csökkenteni.
Az Otthon Centrum felmérése szerint a lakáshitelek 90 százalékát devizaalapú hitelek alkotják. 2003-ban még 150 ezer forintalapú hitelszerződést kötöttek a hitelintézetek, tavaly már csak 37 ezret. A visszamenőleges módosítás tilalma miatt a kamattámogatás eltörlése csak a jövőre terjedhet ki. Az új kölcsönök számának drasztikus csökkenése miatt viszont a kamattámogatás megvonása valószínűleg csak tized százalékpontokkal mérhető kiadáscsökkenést okozna a büdzsében.