Keresés

Részletes keresés

molti Creative Commons License 2015.01.21 0 0 635

Sziasztok,

 

Légcsatornázható központi klímát szeretnék(FUJI) használni egy újonnan épülő jól szigetelt házban. Tisztába vagyok (azthiszem:) az előnyökkel hátrányokkal, de nem találtam a környezetemben, sem telefonon olyan tervezőt/szakember aki már ilyet látott és telepített, és olyan családot sem aki ebben élt. Biztos vagyok benne hogy ennek is megvan az oka, de azért reménykedem, hátha valaki mégis csak rá tudna beszélni. 

Bármilyen észrevételt, (sértődés nélül) szívesen fogadok, ne kiméljetek.

 

 

romotopos Creative Commons License 2014.06.15 0 0 634

Köszönöm válaszát, de lenne még pár kérdésem: ha mondjuk 180 fokos a kilépő füstgázom, akkor áthaladva a berendezésen mennyit hűl? Egy sima téglakémény esetében nem fog a kéményem kátrányosodni? 

Ha van egy folytonégő kandallóm, az után is érdemes bekötni? Lesz haszna  ilyen kilépő füstgázhőmérséklet, és ilyen lassú áramlás mellett?

Előzmény: inverterbolt (633)
inverterbolt Creative Commons License 2014.06.13 0 0 633

Tisztelt romotopos!

 

260-600 foknál van értelme a készüléknek. Egy termosztát beépítése javasolt, a túlhűtés miatt. 160-180 foknál ne legyen kevesebb a füstgázhőmérséklet. Ezzel kiküszöbölhető a kátrányosodás. Garancia csak a termékre van.

 

Üdvözlettel:

Jónás Szilárd

 

 

Előzmény: romotopos (632)
romotopos Creative Commons License 2014.06.04 0 0 632

Tisztelt Jónás Úr!

 

Szeretném megkérdezni, hogy a hődobok hogyan vannak méretezve?

Beköthetem bármilyen készülék után? Mindegy, hogy 190 vagy 400 fok a kilépő füstgázhőmérsékletem? Nem fog lekátrányosodni a kéményem? Mindegy az is, milyen típusú a kémény? Ugyanúgy köthetem sima téglakéményre is, mint egy szigetelt kerámia csövesre? Van valamilyen útmutató erre? Kátrányosodás esetén garancia?

Segítségét előre is köszönöm.

Előzmény: inverterbolt (631)
inverterbolt Creative Commons License 2014.03.17 0 0 631

Szia!

 

Szűrt levegőt kell átáramoltatni a hődobon, hogy a por ne rakódjon le a hődobban.

 

Nem tudok róla hogy lenne hangja.

 

A ki-be vezetés iránya elfordítható, de a helyzetet előre kell jelezni, mert úgy gyártjuk le.

 

0-90-180-270fok

 

A képeken a 180, és a 0 fokos van.

 

Üdvözlettel:

Jónás Szilárd

thermo24.hu

 

Előzmény: spuri27 (630)
spuri27 Creative Commons License 2014.03.16 0 0 630

Hali. Nekünk már 4 éve működik a légfűtésünk. Jelenleg úgy működik, hogy a kandalló felett simán gipsz kartonnal be van építve. A plafon át van fúrva és a padláson van a ventilátor ami duplán szigetelt csöveken keresztül osztja szét a két szoba között a meleget. Mivel a kandalló középen  a nappaliban van. Teljesen meg agyok elégedve. Semmilyen más fűtésünk nincs. De tervezünk egy átépítést és lehet nincs kedvem vissza beépíteni megint. Ez a dob felkeltette most a figyelmem. Gondolom a kivezető nyílásra kell kötnöm a csövet amin keresztül szívja a ventilátor a meleget. De a beömlő nyílása csak úgy ott marad szabadon. Gondolom.  Nincs annak fütyülő vagy bármi más hangja ahogy a venti szívja befelé a levegőt?    Köszönöm

Előzmény: inverterbolt (629)
inverterbolt Creative Commons License 2014.02.07 0 0 629

Természetesen van.

ÉMI tanusítvány száma: 1415-CPD-135-(C-11/2013)


CE EN 1856-2:2009

Előzmény: tűz_tér (628)
tűz_tér Creative Commons License 2014.02.05 0 0 628

Van ezekre a dobokra ÉME is? 

Előzmény: inverterbolt (627)
inverterbolt Creative Commons License 2014.02.05 0 0 627

Sziasztok!

 

Mi továbbfejlesztettük meglévő füstcső hődobjainkat, mert gyakran megesett hogy a fűtött helyiségben már nagyon meleg volt.

 

Így légcsatornázhatóvá tettük.

Légcsatorna csatlakozás elhelyezése: egy oldalon 2 csővel, vagy 90-180 fokban elforgatva, igény szerint gyártjuk.
Színe: fekete, barna, fehér zománc vagy matt fekete
Füstgázcső anyagvastagsága: 1,2mm
Külső palást és a légcsatlakozó anyagvastagsága 0,6mm

Füstcső átmérő mérete: rendelés alapján 120-210mm

Ára:14.000.-Ft tól

 

Ventilátoros használatnál a füstcsőre termosztátot is érdemes rakni, amit 150-160 fokra célszerű állítani, hogy ne hűtse túl a füstöt, mert a hidegebb füst károsíthatja a kéményt.

 

Gyártás folyamat képek:

https://picasaweb.google.com/109636231149365513971/LegfutesesHodobGyartas

 

210-fok felett ventilátor nélkül is beindul a levegő cirkuláció.

Zoltanovics Creative Commons License 2014.01.26 0 0 626
Szia!

Sikerült megoldások a legfutest,ha igen hogyan, mi is gondolkodunk rajta,mert a távolabbi helyekre nem igazán jut el a meleg,egy email címet küldenél nekem?
Előzmény: Sz.Roland 77 (617)
KömKel Creative Commons License 2013.09.29 0 0 625

A légfűtés főként könnyűszerkezetes épületekben jó, mert ott csak a levegőt kell felfűteni, a falakat nem. Ebből következően igy nagyobb épületekben is gazdaságos.

Előzmény: Zuu123 (623)
dejódió Creative Commons License 2013.09.29 0 0 624

A klíma pl lehet gazdaságos légfűtés a földgáznál is olcsóbb üzemmel (levegő-levegő hőszivattyú)

Egyéd hőforrással is lehet kombinálni.

  A légfűtés esetén a fokozott hőmozgással számolni lehet.

 

Gazdaságos vagy nem ez  sopk esetben a gyakorlatban dől el.

Előzmény: Zuu123 (623)
Zuu123 Creative Commons License 2013.04.19 0 0 623

Üdv!

Egy ismerősöm áámerikában lakik és ő mondta, hogy arrafele igen elterjedt a légfűtés. (A filmekben mondjuk tényleg nem nagyon látni kalorifereket, miegymást)

Megnéztem jópár ottani lakáshirdetést (a hidegebb államokból) és azok nagyrészében is légfűtés van. Errefele miért nem terjedt el? Lehet , hogy arrafele nem számít annyira , hogy mennyibe kerül?

Ezt a fórumot olvasgatva úgy tünik, hogy nem a leggazdaságosabb.

 

Tornaterem Creative Commons License 2013.03.11 0 0 622

Sziasztok!

 

Letettem róla. ès nem is nagyon ajánlom. nem magyarázom miért nem, tessék átmenni a "szellözö rendszer légkondi helyett" topicba, 2013. március elejei hozzászólásokhoz, engem meggyöztek, hogy haggyam a picsába.

 

Üdv

Attila

Tornaterem Creative Commons License 2013.03.07 0 0 621

Sziasztok!

 

Talaj-levegö höcserélöt szeretnék beépíteni. Az a kérdésem, hogy mai tudásunk szerint milyen anyagbol lehet olcsón megcsinálni? Hallottam a nagyon tuti baktérium mentes csövekröl, (6000Ft/m kb), na ezt nem akarnám, viszont a sima 200-as PVC csöröl meg az a hir járja, hogy fertözödik.

Tapasztalatok? Jó a sima PP, PE csö?

Tisztán lehet tartani szürövel, idöszakos takarítással?

 

Üdv,

Attila

Dolmar__fan Creative Commons License 2013.02.17 0 0 620

Esetleg ha valakit érdekel pillangó szelepek zsaluk mozgatására van 2db belimo Lm-230A tipusu 3 pomt szabályzású zsalumozgató motorom eladó.

5Nm nyomaték . Újak.

Ara 8000Ft/db (új ár 20600+Áfa

M-I-K Creative Commons License 2013.02.17 0 0 619
Kedes Liliana!

Az eng. tervek vannak előkészítés alatt. Szeretnék kérni információkat, ha van rá időd!
Előzmény: liliana01 (614)
Sz.Roland 77 Creative Commons License 2013.02.12 0 0 618

Probléma megoldva => kandalló ventilátor

Sz.Roland 77 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 617

Sziasztok!

Segítséget, tapasztalatokat szeretnék kérni.

 

Most építettünk be egy levegős kandallót (kiegészítő fűtésnek)!
Adott egy 12,5 kW-os levegős tűztér, felül 2db 125-ös kivezetéssel. A meleg levegő elvezetését úgy oldottuk meg, hogy padlástérbe elhelyezett hődobba vezettük fel a meleg levegőt egy 20x20-as kürtővel melynek küzepén a kandalló egyik levegő kivezetését tettük (a másik kivezetés felett történt a füstcső bekötése) !
A hődobból 4 db 125-ös félmerev alucsővel csatlakoztunk le végükön állítható légszelepekkel (a légszelepek beállítása még nincs teljesen készen) !
A levegő "betáplálását" úgy oldottuk meg, hogy a kandalló alatt kivéstünk egy 110-es lyukat a szuterénbe ahonnan egy 280 m3/h teljesítményű csőventillátorral "toljuk" be a levegőt a kandalló köré épített térbe!
A kérdésem, hogyan lehetne a hatásfokot javítani, nagyobb venti stb. vagy bármi ötlet ?

Köszönöm:
Roland

dejódió Creative Commons License 2012.12.29 0 0 616

Tegyél mindegyik ágba  pillangószelepet vagy íriszes légmennyiségszabályzót azzal egyedi szabályzást érhetsz el minden lefúvásnál, de eltart egy ideig mire sikerül összejátszani.

 

Lehet automatizálni is de az drága.

 

http://www.argep.hu/trend/PILL/Pillangoszelep-125.html

 

http://hungaroairmatik.hu/kategoria/pillangoszelepek_.html

vagy befúvó légszeleppel ez olcsóbb ami a linken van ennek van sugárirányú változata is.-

 

 

 

http://hungaroairmatik.hu/kategoria/legszelepek.html

 

 

 

Itt is szétnézhetsz:

http://www.novospectrum.hu/download/novo2009.pdf

Előzmény: eccleston (615)
eccleston Creative Commons License 2012.12.26 0 0 615

Sziasztok.

 

Adott egy Vents kandalloventillátor 125mm csatlakozóval,és a rajta áthaladó meleglevegöt 6 helyre szetetném eljuttatni.80 mm es mennyezeti befúvokon szeretném eljuttatni a szobákba.

Kérdésem,hogy oldjam meg?Sonodukt 125mm es szigetelt csövel juttatom most el probaként 1. pontra ,tökéletesen üzemel.80mm es sonoduktra gondoltam,csak nem tudom,hogy számitsam ki,hogy mind a 6 ponton azonos légmennyiség áramoljon be.

Elöre is Köszönöm.

liliana01 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 614

M.I.K.  sorry, de ritkán nézek be ide, fogok írni , csak most munkabéli hajrá van.

Előzmény: M-I-K (613)
M-I-K Creative Commons License 2012.10.10 0 0 613

miklos.a.szabo@gmail.com

Előzmény: liliana01 (612)
liliana01 Creative Commons License 2012.10.10 0 0 612

M-I-K lécci írjál egy -mail címet, mert nem vagy publikus.

StarkM Creative Commons License 2012.04.20 0 0 611

Sziasztok!

 

Szeretnénk építeni egy kandallót a nyár folyamán a nappaliban. És ezzel szeretnénk fűteni a két hálószobát is. Nem nagy a házunk, kb. 70 m2. Az egyik szobába közvetlenül át lehetne törni a falat a kandallótól, a másikba egy 1,5 m-es csővel tudnánk a levegőt eljuttani.

De sok a kérdés bennünk... Most konvektorok vannak és kandallókályhánk. Így elég sokat kell a konvektorokat is használni, a nappailab van 28 fok az északi, távolabbi szobában viszont csak 17.

Megoldást jelenthet nekekünk a fent említett módszerrel készített fűtés? A központi egy ilyen kicsi házhoz irreálisan sokba kerülne, 800 ezerbe, ezt nem tudjuk és nem is karajuk kiadni erre.

A kérdéseink, amik felmerülnek: Mennyire fogja ez a "rendszer" vezetni a hangokat, szagokat? Kell-e a vissza áramló, hideg levegőnek is szellőző, mert régebbiek az ajtók, nem szigetelnek túlzottan... Milyen tűztér lenne jó, ami még megfizethető is? Bodokra gondoltunk... Kellene-e hődob a kupolába vagy csak egy hosszú cső? Miből épüljön, készüljön? És egy ilyen egszerűbb változatot, ezzel az olcsobb tűztérrel megoldva ki lehetne- e hozni úgy 200 ezerből?

Tudom, elég sok a kérdésem... :) De légyszi, ha akár egyre is tudod a választ, oszd meg velem, mert nagyon szeretnénk megvalósítani amit elképzeltünk, csak nem szeretnénk még a mostani helyzetnél is kedvezőtlenebbe kerülni majd télen.

Yag.. Creative Commons License 2012.03.20 0 0 610

Hali!

 

A zárt csőves hőcserélős megoldás szóba került de elvetettem. Hely ugyan van a kályhában de pont a kilyukadás és egyéb hibalehetőségek miatt nem vállatam be. A kályha tetejére épített samot "tálca" elvileg alkalmas lenne a hőátvezetésre de közben rájöttem és számításaim szerint a padlásra felvezetett levegőátvezetés zsákutca lett volna, mivel a padláson keletkező hőveszteséget (külső mímusz 15-20fokoknál )nem tudtam volna kompenzálni annyi csőszigeteléssel amennyi kellene ahhoz, hogy a kályhától a kívánt hőmérsékletű meleglevegő átkerüljön.

Még nem adtam fel de módosítottam az elképzeléseimen. Egyelőre a lakáson belül a plafonon a fagerendák közt gondolkodom kialakítani egy csőalagutat amit 1db fal áttöréssel a másik szobába tudnám vinni a meleg levegőt. Így a hőveszteség is elenyésző mivel a lakáson belül marad és a csővezeték hossza is csökken.

A második kályha megépítése így is sanszos mivel ez az átvezetés még mindig csak az egyik szoba fűtését oldaná meg és van még egy nappali rész is amit ugyan ezzel a meleglevegővel nem lehetne felfűteni ... szerintem. Folyt.köv.

Előzmény: ufovers (609)
ufovers Creative Commons License 2012.02.20 0 0 609

Szia YAG! Bocsi, hogy bekapcsolódok. A leírásodból számomra az derült ki, h a tömegkályhával elégedett vagy, ennek örülök. Talán jobb lett volna mgépítése előtt tályékozódni e témában. Én sem vagyok szakértője, de valószínűleg egy hőcserélőt kellett volna beépítened a kályhába sac: 4-6 KW teljesítményűt. Ha van hely a kályhában, ez utólag is beszerelhető. Viszont felhívnám a figyelmedet a korrózióra, kilukadása esetleg mérgező gázok lakótérbe jutásával járhat! Ezt egy csőként tudom elképzelni, két vége kivezetve, ez a csőcsatlakozás lehetősége. A kéményhatást kihasználva, gravitációsan megfordul a levegő.

Én mégis egy másik kályha megépítését javaslom. Van egy közös sarok, ahonnan mind a három helységet fűtheted. Tudom, kéményépítés, másik kályha, de talán jobb megoldás a légfűtésnél. Gondold át, minden jót kívánok!

Előzmény: Yag.. (606)
Yag.. Creative Commons License 2012.02.11 0 0 608

A rajzon értelemszerűen.
A narancs a kályha, sárgák a tervezett fűtő testek.

Az elrendezés miatt tettem be a képet.

Előzmény: Yag.. (607)
Yag.. Creative Commons License 2012.02.11 0 0 607

Előzmény: Yag.. (606)
Yag.. Creative Commons License 2012.02.11 0 0 606

Sziasztok!

Szia 999Mester.

 

Első olvasatra néztem egyet rendesen mikor pont erről a témáról kérdeztél és írtál pár adatot a ház toldalékodról a tömegkályha elképzelésedről és légfűtési terveidről ... majdnem hasonló cipőben járunk.

Annyi különbséggel, hogy mi nyáron megépítettük a tömegkályhánkat.

Beszélgessünk, cseréljünk gondolatokat. Előre szólok brutális hosszúságú lesz mert pontos szeretnék lenni de ez a téma már csak ilyen ...


A technikei körülményeim.

Egy 100éves házat újítottunk fel nyáron. Szó szerint száz mivel 1910-ben épült.

A két lakószoba 18-16m2+konyha 14m2 a konyhából nyílik az 5m2 fürdő. Kerekítek, az alaprajzon majd láthatod a pontos méreteket.

A két szoba, konyha és fürdő 55cm vályogtömés fal. Ez volt az eredeti ház rész. Nagyon korrekt anyag és állapot ilyent még nem láttam de a mester se aki a falkivágást tervezte és csinálta.Brutál kemény, és száraz. Az alap elképzelés az volt, hogy a két szoba és konyha hármas határra építtetek egy tömegkályhát +vizes hm hőcsrélős radiátorra kötéssel, hogy a ház toldalékokban lévő tégla és könnyűszerkezetes hozzáépítésbe el tudjam vinni a meleget. Ez számításaim szerint hárm vagy kettő radiátor.

Számításokat végeztem és végeztettem mesterekkel.

Nos. A tömegkályhához kapcsolt vizes blokkom két vagy három radiátorral lett volna fél milla ami tartalmazott volna egy 400lityós puffer tartályt a kályha oldalában, 2db keringető szivattyúval, aljzatban vitt csővezetetékekkel. Ezt sokaltam és kényelmetlennek találtam így nem rendeltem meg. A 400 liter víz a lakótérben, igaz eltakarva gipszkarotnnal vasdobozba zárva de ott van. A 2db keringető szivattyú (előremenő visszatérő) közvetlen lakó és hálószobában 0 zajszinre csökkenteni éjjel kettőkor se halljam elképzelés szerintem reménytelensége miatt + a bekerülési ár + az áramkimaradásnál felmerülő felforrás kérdés miatt elvetettem.
Maradt a nettő tömegkályha megépítése + meleg levegő csövezetéken való elvezetése az ötvenes években téglából hozzáépített hálószobánka + az általunk hozzáépített könnyűszerkezetes nappali rész fűtéséhez. Ez volt a kiinduló pont.

 

Nézzük a gyakorlatot.

Tehát a ház vertfalú 55cm vályog, van egy 35cm tégla hozzáépítés és egy ca.30cm könnyűszerkezetes hozzáépítésű része 10nikecell+15kőzetgyapot+2xUSB+gipszkarton.

A nyár végére biztos ami biztos alapon +10cm nikecell szigeteléssel láttuk el körbe a házat. Tető vagyis padlás oldalról nem készült el még a szigetelés, sajnos itt sok a hőveszteségünk. Érzem. A padlót meghagytuk az eredeti hajópadló döngölt föld konstrukcióban. Hátha bírja és nem kell lecserélni, retro pártiak vagyunk.

Azért ez is hideg érzetet ad szőnyeggel kompenzáljuk. Átgondolás alatt van tervezem a betonos leszigetelését padló oldalról is de ehhez kell feleségem engedélye is aki nagyon bírja a 100éves hajópadlót, jó szine van és még jó állapotban is van ... sajnálnám én is.

 

A korábban már elmlített hármas falcsatlakozásra a megfelelő statikai számítások mellett többszörös áthidalásokkal, mérnöki kivitelezéssel a falkivágásba megépítették a kályhánkat. Mestert hívtam hozzá, bár bátor embernek tartom magam jobb ha olyan csinálja aki már látott ilyent belülről is. A kályha végül egy 130cm mélységű, 110cm széles és 170cm magas hályha lett konyhai oldalról befűthető tűztérrel, fehér sütővel, mi kemencének hívjuk.

Fűtök vele 24 órás 12 órás és 6 órás periódusokban. A lomhasága 6 óra.

Értem ez alatt azt, hogy begyújtok és a hőt majdnem percre pontosan 6 órával később adja le teljes üzemben, ilyenkor forró a kályha oldala ami  28-50 fok. Sugárzó hő. Nem felületmérővel mérve szobai hőmérő kályhafalhoz nyomva eredmény. Ez a tégla kője. Nem a leadott levegő hője. Van amikor nem tudom a kezemet 2-3mp-nél tovább a téglán tartani mert olyan forró. Neki lehet dőlni ruhában nem éget meg de forró ilyen időben nagyon jól átmelegít. Párom rendszeresen használja láb, kéz és hátsó hőregenerálásra.

 

A 18m2 szobában átlagban 3 fokkal több van mint a 16m2 ben. Ezt a kályha tömegének a szobákban való egyenlőtlen elosztásának tudom be. A kissebb szobában csak a kályha oldala van jelen a nagyobbik szobában van a tömegkályha teste így oda több hő jut.

Ettől függetlenül a kissebb szobában 17-20 fokot korrektül lehet tartani a jelenlegi kinti mínusz 15 -20 fokos időjárásban nappal 6 órás fűtési periódusokkal éjszakára 12 óra. (Reggel 7-8, délután 14 óra és este 20 órakor gyújtok be. Így nappal 6-6 óra este 12 óra a begyujtási periódusom.) Begyújtásonként összesen 12-17 kg fa. Akác vegyesen reszlivel amit a kertbő hulladék fát még összeszedtem, feldaraboltam és elégetem. Lécek, régi gerendák, oszlopok deszkák stb. fogyjon el, csak a helyet foglalja. Szeptembertől fűtök rendszeresen . Reszli fával kezdtem. Novemberben közepén rendeltem egy erdeiköb akácot, nagyjából mostanra fogyott el. Mondjuk azt, hogy 12 hét alatt 1 erdei köb fogyott el fűtési szezonban (reszlivel) Most rendeltem még 2 köböt hogy legyen és ha marad akkor megy át következő télre, nyáron szárad, október környékén már szárazabb fával tudok kezdeni fűteni mint most. A következő 12 hét május első hetére esik. Annál tovább remélem nem kell fűteni vagy idővel vissza lehet állni a 24 órás periódusra. 1 másfél köb fát számolok reálisan, hogy elfogy majd még. Szumma 3 köbméter fa számomra elég barátságos mennyiség egy télre ha figyelembe veszem, hogy egy átlag kazános fűtésű házban 8-10 köbméter fa lazán elfogy egy tél alatt. Gyakorlati tapasztalat, szüleim így fűtenek. Kb 2 hete tértem át a 6 órás periódusokra ahogy bejöttek a nagyon mínuszok. Elötte 24 órás és ahogy hidegebb lett tértem rá a 12 órás begyújtásokra majd most a 6-6-12 program fut.

Eddigi költségeim fára: 25.000HUF/1 köb+54.000/2 köb=79.000 HUF/3 köb. Ez a legdrágább hasított akáccal éppen most kell, házhoz szállítva.

Eddig konvektorral fűtötték a házat. Előző évben 320.000 HUF volt a gázszámla.

320.000-79.000=241.000 HUF megtakaírtás gáz számla oldalról.

 

További költségek:220.000 HUF volt a kályha megépítése. Munakadíj.

Anyagköltség tágák 150.000 Plusz mínusz egyéb kötéségek így kerekítek 180.000 HUFra.

 

Ami költségként még számolható: Régi kényén lebontás, falkivágás, áthidalás,

új kémény+ építés, kályha beton alapozás+alapanyag 650.000 HUF.

 

220+180+600 ezer HUF cirka 1.05 milla.

1.05 Milla - 241.000 = 809.000 költségnél tartunk. 809/240= 3,5 - 4 év alatt térül meg a kályha bekerülési költsége fűtési oldalról. Nem vettem figyelembe a fa tüzelő árának emelkedését.


Ez a mostani lakó rész fűtése. Eddig jutottam. Elfogyott a pénzem és nem lett megépítve:
-  a légfűtés megépítése vagyis a meleglevegő átvezetése harmadik szobába + nappaliba.

- a nappali kőzetgyapotos szigetelése tető+oldalfal

- a padlásoldali szigetelsé.

 

A harmadik lakószoba (18m2) szigetelése zéró fűtéssel: Ajlzatbeton, +5cm lépésálló nikecell+ járóbeton+laminált padló. Nem rétegrend csak a nagyságrendeket írom.

Utca oldalról 30cm tégla + 10cm nikecell szigetelés drájvitolva.

Műhely oldalról 10cm nikecell szigetelés drájvitolva,

Nappali oldalról nincs szigetelés, hagyományos fa nagymama féle fa ajtó 2es üveggel. Ott most -2 fok van. Hideg szobának használjuk, tavasszal folyt.köv.

 

Nappali vagyis könnyűszerkezetes hozzáépítés 8.5 m2 + 7.5m2 előtér egy légtérrel: Tető alatt, külső 10cm nikecell szigetelés drájvitolva, szerkezetileg kialakítva kőzetgyapot lapok nélkül hőszigetelt ablakokkal - 5 fok körül. előtérnek használva, tavasszal folyt.köv.

 

A légfűtéshez csatlakozás kályha oldalról.

A kályha tetejére a mesterrel építettem egy samot vályút. Egy tégla magasság + 50x40cm terület. Ez egy besűllyesztés a kályha tetejébe amit nem hagyományos téglával zárt le, hanem kályha magjához használt samottal, hogy az esetlegesen itt összegyűjtött meleg levegőt majd tudjam szállítani ha föléje építek egy fém tölcsért amivel befogom a kályha tetején keletkező felszálló meleg levegőt. Ezt csatlakoztatom egy flexibilis szigetelt fűtés csőhöz, és pedlástérben átvezetve szoba+nappaliba tolja a meleg levegőt. A külső samot közvetlenül a kályha magja alatt van. A gondom ott kezdődik, hogy: Egy sima szobai hőmérőt betettem ide a vályúba. 24 órás fűtési peridósuban sem mutatott többet mint 30fok. Mivel a peiódus 24 óra így a melegebb időszak levegő szempontjából a 6 és 12 órás időre tehetően a legtöbb vagyis a legmelegebb ... de mi van a második 12 órás idővel amikor a hályha már a hülési szakaszban van ... ilyenkor nem fog nekem folyamatosan 30 fokos levegőt adni amit még leglább 10 méteres csővel (ebben benne van a függőleges, vízszintes padlástéri és függőleges szobai bevezető szakasz mérete is)  vezetem be a szobába. Akármennyire is szigetelném a csövet a 30 fokos levegőből mardna talán 20 fok ami egy most 0 fok kürüli szobába becsatlakoztatva kevésnek tűnik. A fűtött 16m2 szobában most, hidegebb időben 17 fokról idnulok ha 24-12 óránként fűtenék. 6 óránként gyújtok hogy legyen 20 fokom a kissebb szobában. Konyha 15-22 fokos,attól függően a hat óra melyik időszakában nézem. A fürdő fűtetlen ide a konyhán keresztül érkező meleg fűti nyitott ajtóval. Nem egy űber komfort, Lviselhető. A tervekben szerepelt a hármas elágazás levegő fűtéssel ventillátorral : Fürdő, 3.szoba, nappali.

Ezt a hármat 30fokos előremenő kályha tetején kilépő levegővel szinte képtelenség kifűteni.

 

Számításaim szerint a levegő fűtés így ebben a formában második, harmadik légtérbe átvezetéssel felejtős. Ha csak nem tudok vlami űber brutál hatásfoggal levegőt átvinni a hályhától a távolabbi helységekbe.

 

Tavasz-Nyáron befejezem a nappali szigetelését itt fűtés nélkül nyerhetek +10 fokot ami majd a hálószobába is átadódik így ott is kb fűtés nélkül +10 fokról indulhatok. Talán.Igazából tudat alatt már egy második tömegkályha mégépítése körvonalazódik a fejembem amit csak a nappali és a harmadik szobát fűti de akkor oda újabb költségvetést kell készítnei, kémény, kályha+megépítési költség viszonylatban.


999mester.

Próbáltam lekövetni a tervedet a kályhából való meleg levegő kivezetésre de bevallom elvesztettem a fonalat amikor a ki és bevezetett levegőről írtál.
Nem vagyok szaki levegőfűtés terén így nyílván az én készülékemben van a hiba hogy nem vettem az adást a ki és bevezetett levegőről. Hogyan csatlakoztatnád a levegő kivezetést a kályhából, a csövet hogyan és mivel csatlakoztatnád a levegőt szállító részhez és hogyan jön ki a levegő ? Csővégen meleg levegő ki ?
Egyeztessünk részleteket hátha én is lőrébb tudok lépni a saját légfűtésem területén.

 

Köszi a figyelmet remélem nem hagytam ki sokmindent és képbe tudtalak keríteni pár dologban. Ha érdemlgesnek atartod akár mailban is szivesen értekezek veled és cserélgethetünk más részleteket esetleg méréseket számításokat ha olyanra lenne szükség.

 

Üdv.

Yag.

Előzmény: 999mester (594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!