Hát ha rendes gazdija volt előtted, akkor 24.000-nél volt szervízben, ami eddigi élete során a legnagyobbnak számít. Most kellet szelephézagot ellenőrizni és gyertyát cserélni, airsunction szelepet tisztítani. Meg persze a többi szokásos olaj-szűrő cserék.
A moci computere nem jegyzi a szervíz inetvallumokat, úgyhogy ez sajna nem támpont. Ha nincs infod ezekről és a kereskedőknél sem találsz infot és nincs szervízkönyved akkor bizony ezekkel érdemes nyitnod.
A lábtartó kopása függ a láb tartásától, csizma fajtától, úgyhogy ha nem látsz kopást akkor örülj! :-)
Olaj: Olaj a legfontosabb, ugyanis az keni a váltót is, így ha szart választasz akkor nehezebben fog járni a váltó...
Nekem eddig volt ugyebár 4 olajcserém. A Fuchs 10w-40-es jött be a legjobban. Próbáltam még Cepsa-t (szar), Mobil-t (közepes)
Az hogy törött volt azért túlzás. Egy 20Ft-os nagyságú darab kitört belőle (felborult a tréleren) Ez lett visszapótolva. És amikor ezután vittem volna a festőhöz akkor jött a hidegzuhany, hogy ezt azért mégsem tudja kikeverni... :-( Ideges lettem aztán vettem újat, szinrefújva, ezeket meg ha tudom eladom, ha nem akkor megrohad a polcon... :-)
Bizony ám! A kawa üzletpolitikája, hogy nem adja ki a színkódokat. Így ha egy olyan nem egyszerű kék (Candy flat raw plasma blue) színű mocid van mint az enyém, akkor vagy telibe fújod az egészet vagy nézegetheted a színárnyalat béli különbségeket!
Sérülés mértékétől függ a javítás. Gyári szint ki tudják rá keverni, ezt már láttam.
Alkatrészt meg először mindig kérdezd meg mennyi, mert akkor nem jársz úgy mint én a fejidomokkal, hogy kiműanyagozás után mondta meg a festő, hogy ezt a kék szint bizony nem lehet megfújni... :-)
Szia. Köszi a gyors reakciót! A bal oldali még fent van a motoron, de nem emlékszem milyen állapotban van. A jobbos hiányzik a motorról az biztos. A lámpabúra jobb oldali része van kitörve pár cm helyen, gondolom ez jó drága lesz.
Mindenféleképpen jelentkezem ha a tieid megoldják a problémáimat. Egyébként ez a fekete színű változat.
Még annyi hogy a bal oldalon a generátor fedélen csúszott a motor. Ezt lehet javítani vagy csere? Jó nagy darab alkatrész, szintén nem lehet olcsó a gyári.
A z750-es váltójának keménysége olajfüggő, ezt saját tapasztalatból bizton állíthatom. Nekem a fuchs-al volt eddig a legfinomabb és a cepsa-val a legkeményebb. Állítólag (én még nem próbáltam) a Mol-nak van most egy 10w-50-es olaja amivel vajpuha lesz a z750-en váltója, legközelebbi olajcserénél kipróbálom.
Túrázni az S-es verzióval nagyon jó, 160-ig nagyon jó a szélcsatornában tervezett fejidom védelme. Esőbben is csak a vállak áznak... 5,1l-et fogyaszt 140-160-as utazótempót feltételezve!
z750-esek hibái: szinte nincs, szétüthetetlen a blokk, de azért kettőt meg kell említeni. 6-7ezres fordulat között rezonancia a blokkból (ez egy hondánál tuti nincs), láncvédő bakelit rövid így mindig összeveri lánczsírral a farokidomot. ennyi.
Olyan véletlen szerencséd van, hogy most 2 hónapja vettem a barátommal együtt motort. Én egy Hornetet ö pedig Z750-est.
Nos, azzal nem árulok el nagy titkot, hogy mind a két motor nagyon tud és gyorsulásra nincs külömbség, de a nagyobb köbcenti nagyobb nyomatékra utal, ami érezhető is de nem tul nagy az eltérés, tehát nem nyom a latba :)
Ami miatt esetleg neked a Kawát ajánlanám mert kicsit nagyobb robosztusabb, tehát jobban megy a testalkatodhoz!
-Mondjuk a spanom motorjának a váltója nagyon kemény és itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megkérdezzem a többiektől, hogy ez normális vagy vigye szervízbe???
Az én Hornetemnél csak rágondolsz a váltóra és már bent is van a helyén! :)
Viszont a kawa 2004-es injektoros, digitális kijelző, elektromos rajta minden és nagyon szép a hangja. Ja és mintha jobban lehetne dönteni, mintha kanyarba jobb lenne a sulypontja, de persze nem vagyok tesztpilóta.
Az enyém 1999-es, dupla karbi, sima műszercsoport , stb. Ja és halk a gyári dobja.
És kb fél vagy 1 literrel többet fogyaszt az enyém!
Végül hozzátenném izlések külömbözőek, de én semmi pénzért nem cserélném le a Hornetemet! Nekem mindenki azt mondta hogy a Hondamotornál nincs jobb a világon!
De irj nyugodtan a Hornet forumra is ott is vagyunk egy páran és segítünk ha kérdésed van. :o)
A TÖBBIEKNEK ELŐRE IS KÖSZÖNÖM A VÁLTÓVAL KAPCSOLATOS SEGÍTSÉGET
Először is, köszönöm a segítséget! Igen, ez az én dilemmám is, alapvetően jobban tetszenek, és országúti használatra fényévekkel jobbak az idomos, félidomos gépek. Nagyon sokáig egy Suzuki GSX650F-fel szemeztem, ekkor még a képben volt a Fazer S2 is. A Hondánál a CBF600 nem játszik, mert valami iszonytatóan csúnya, és bár a 78 lóereje gyakorlatilag mindenre elég, azért olyan 90-100 lóval tovább motorozható lenne... A Fazerekkel az a baj, hogy kimenő modellnek tűnnek, meg az S2 úgy néz ki, mintha véletlenszerűen összerakott alkatrészekből készülne, valahogy nem harmonikus. Az XJ6-osok nagyon tetszenek, ha Fazer teljesítményben lennének, már mennék is a kereskedésbe. Ugyanez a baj a GSX-szel is, az még pluszban nehéz is. A CBR600F4-eket szintén azért kerülném, mert ha jól tudom, a legfiatalabb is négy éves.
Szóval nagyon úgy néz ki, hogy a Hornet és a z750 közé vagyok "bekényszerítve", a Honda minőségibbnek néz ki, külföldi oldalakon dícsérik a kezelhetőségét. A z750 extrémebb látványvilágú, a nyomatékért cserébe viszont 25 kilóval nehezebb is...
Szóval nem egyszerű, tavaszig lesz egy-két álmatlan éjszakám.
A tapasztalatokat (esetleg a fenti két géppel túrázós élményeket, mennyire zavaró a menetszél/ plexikről, stb.) és javaslatokat szívesen fogadom.
A Te esetedben bármelyiket is választod maga lesz a mámor. A hornetek is nagyon jók. A különbség a z750 és a 600-asok között azért számottevő! Erre készülj fel. A 600-asokkal nagyon jó cruiseolgatnai', de ha sietni kell akkor azért nagyon kell pörgetni, és ez idegesítő tud lenni. Ezzel szemben a 750-es blokk azért már jóval erősebb (nem a Lóerőre gondolok, hanem a karakterisztikára) és nyomatékból megoldja ugyanazt amit a 600-as (sportmotorból átültetett blokk) csak szétforgatva tud.
Emellett fontos lehet az is, hogy milyen szélvédelemre van szükséged. Ha nem városba használod a motort akkor azért nem árt egy fejidom vagy komplett burkolat (z750s,gsx-f, cbr600f, fz6s..stb). És ne felejtsd el, hogy a burkolat nélküli motorok (z750,hornet,fz6, stb..) országúti használatban nem kényelmesek a hiányzó szélvédelem miatt! És ezen egy túraplexi sem segít, mert nem helyettesíti a fenti motorok szélcsatornában tervezett idomait!
Első nagymotor megvásárlásán töröm a fejem, ehhez kérnék a tapasztaltaktól segítséget, véleményeket.
Párszáz kilométert vezettem 500-as gépeken (nameg a jogsi alatt), úgyhogy mondhatni teljesen kezdő vagyok. Ismerősök kezdésnek is legalább 600-as gépet javasolnak (sokuk Horneten tanult), amiből a Hornet és a Z750 marad (mármint a z750 ugye nem hatszázas, de nagyjából abban a teljesítmény-szegmensben mozog). Mennyire kezes a motor? Első nagymotornak alkalmas?
Mivel 185 centi vagyok és 95 kiló, úgy gondolom nagyon kisebb géppel nem szívesen kezdenék, amit aztán egy év múlva el kéne adni, macera az egész. Donorjelölt típus nem vagyok, meg a nagymenőzős csutkagázzal indulós sem, pusztán logikusnak tűnne, hogy egy jólkezelhető nagyobb motort vesz az ember, ami aztán a fejlődése során is megfelel neki.
Nagyon úgy néz ki, bár ha ennyien érdeklődnek (1,5 hónap alatt 2-en telefonáltak) akkor nem valószínű hogy egyhamar elviszik, pang a piac nagyon, haver is hirdeti a yamaháját, már mélyen ár alatt, az se kell senkinek.. Én meg, el kótya-vetyélni nem fogom, akkor inkább kitalálok valami más megoldást...
Én sem állok túl fényesen sastojással /építkezés felfüggesztve..../, de a "drágaszágot" nem hagyom...legvégső esetben a garázsban áll letakarva, ha nem futi már benzinre :(
Belegondolni is rossz....akkor jön a "szépújvilág" meg a "madmax életérzés"/na nem a gumifüstölésre gondolok, hanem kanna az ülésre, benzincső a nyakba oszt gyí a tartályos után.../!!:((
Azért remélem hamarabb összejön egy Z-re való.....addig pedig kitartás!!!!:/
Sajnos utód sem lesz egyenlőre.. Majd ezt visszaveszem 2-3-4 év múlva :((( Feltéve hogy elviszi valaki, mert most semmit sem egyszerű eladni, amennyire most az embereknek nincs pénzük...
Na végre, én meg már azt hittem, mindenki kivándorolt ebből az országból :)
Következő guma, nem biztos, hogy nálam lesz cserélve.. sajnos hírdetem a vasat :((
De még mindig nem értem mi bajod ezzel a szegény 14-el, nekem nagyon tetszik, voltam vele kakucsringen, szépen le lehetett peremezni. Bár lehet hogy te jobban gyötröd szerencsétlent a mindennapokban, de nekem megteszi..
Hát nem tudom mikor tudjuk összehozni azt a hétvégét. Lehet az lesz, hogy beszélek a festővel aztán megadom a számát neked oszt elintézítek privátba, a hétvégén utánajárok...
Lassan majd el kellene kezdenünk gondolkodni gumi ügyben is. No nem azért mert lekopott volna ez a bt014 (mennyivel jobb volt a 012 na de mindegy), hanem azért mert ha ez elkopik akkor páros csere lesz! Nekem 2 kiszemelt "áldozatom" van egyelőre. Az egyik az új fejlesztésű BT-021, a másik a Hayden által reklámozott Michelin Pilot Road2... Mindegyik 2 komponensű meg hiper-szuper új fejlesztés meg mitomén még milyen jó. Na mindenesetre találtam egy oldalt ahol ezt a Bridgestone-t pont egy Z750-en teszteli Randy de Puniet csak nem értem a pápilápádonlábárólekopottaszőrdemánő szöveget. Ha esetleg tud valaki francőzis az elolvashatná mit hazudinak össze róla...:-))))