sziasztok szeretnék épiteni a régi szar sufni helyett egy igényes garázst, aknával, + bőséges hellyel a kerti szerszámoknak lomoknak
segitsen vki akinek van vmi jó kis garázsa fényképpel vagy tervrajzzal mert semmi tippem tervem nincs. B30as tégla lenne az oldala a tető még bizonytalan hogy a sima vagy ilyen "egyoldalas" dőlésszögü pala lenne. az biztos hogy ilyen vörös palát vagy cserepet akarok mert az nagyon tetszik.
garázskaput csinálnom kell mert azok nagyon drágák. zártszelvényből de ez majd a végén
Sajnos nem fér bele az engedély nélküliségbe egyik megoldás sem. Vagy rendes épeng kell, vagy elég a bejelentés is, de mindkettőhöz kellenek tervrajzok.
Épitész kb 60-70e Ft-ot kérne, statikus 50e, tullap, térképmásolat 15e, illeték 25e, tűzvédelmis munkarész 25e. Ez alatt nem tudod megúszni a hivatalos eljárást...
És még annyit, hogy utána kell az épitéshez a felelős műszaki vezető, aki nem fogja megengedni a statikus által leirttól eltérő megoldást, mivel a felelősség az övé. Magyarul rendes alapozás fog kelleni.
Azaz csak a saját munkáddal tudsz spórolni, tartószerkezeti részen semmiképpen.
És engedély nélkül valyon olyat csinálhatok-e, hogy:
Nem téglából lenne az épület, csak oszlopokat építenék és azokat egy betonkoszorúval összekötném egybe a régi épülettel (mert arról is le kell szedjem a düledező tetőt és betonkoszorút csinálni rá), majd a tetőt egybe csinálnám, és az oszlopok közét csak bedeszkáznám?
Ha engedély nélkül épited, azt tudnod kell, hogy milliós birságot kaphatsz, amire igen jó esélyed is lesz.
Manapság már műholdas fotókból ellenőrzik évente az önkormányzatok a területeket, ezen pedig világosan fog látszani, hogy épült oda valami. Mostanában erre nagyon rá vannak állva, szóval az esélyét több mint 50%-ra tenném.
A tervezéshez statikus bevonása mindenképpen kellene, meg egyéb lófüttyök, szóval 200e Ft alatt ez nem nagyon úszható meg.
-
Kivitelezés:
A régi épületet az újjal nem szabad összekötni, mivel nem lesz se közös alapjuk, se közös betonkoszorúja, így ha összekötöd a falakat, akkor az új épület magával fogja húzni a régit, és repedéseket generál rajta.
Tehát külön kell alapozni, falazni és tetőszerkezetezni az épületet, dilatációs csíkkal elválasztva (5 cm hongarocell pl).
A tetőt már össze lehet ácsolni, mert a tetőléc fel tud venni 1-2 centi mozgást, de a talpszelement ugyanúgy meg kell szakitani a két épületnél.
Az épületet engedély nélkül fogom csinálni, bár régen volt ott valami épület, amit elbontottak. A költségvetés csökkentése céljából próbálom a szakembereket kihagyni.
A régi melléképület hosszában van a telken, ez az új, meg keresztbe menne, a hátsó falnál. Úgy oldanám meg, hogy régi épület utolsó gerendáját, ami keresztbe van, aláducolnám két oldalról, és elbontanám a hátsó kőfalat, és annak folytatásában a kőkerítést, majd újra csinálnám megfelelő alappal, kőrbe az új épületnek az új alapot, ami egyben a régi épület hátsó fala is volna. Szerinted ez kivitelezhető biztonságosan?
Ha hivatalosan csinálod (épitési engedély, felelős műszaki vezető, használatbavételi engedély) akkor nem fog menni, mert a mai előirásoknak már nem felel meg a kőalap.
az alapozási sík mindenképpen 1-1.2 méter alá kell menjen, különben a magasan lévő talajvíz megemeli az épületet. A pontos mélységet egy kutatóárok kiásásával statikus vagy felelős műszaki vezető határozhatja meg.
A régi épület mellé épiteni az új épületet elég necces, ugyanis az új épület a tömege miatt "megbillentheti" a régi épületet, amin repedések lesznek. Nagyon körültekintő alapozási sík meghatározás kell, és pontosan követni a statikus előirásait.
Például a két épület találkozásánál a régi épület fala mellett csak szakaszosan áshatod ki az alapot, amit szakaszosan önthetsz be, tehát a kő már emiatt is ki van zárva...
Szeretném egy hozzáértő ember véleményét kikérni, mielőtt nekiállok.
Istállót építenék Pátyon. Van a kertben halomban rengeteg Sóskúti mészkő, illetve egy roskadozó kerítés elbontásából mégtöbb lesz. Arra gondoltam, hogy elhasználnám az alapozáshoz. Régebben állítólag kőalapokat csináltak, mielőtt a betonalapozás divatba jött.
Egy másik kőből készült melléképület mellé építeném, aminek állítólag nem sok alapja van, de már legalább 100 éve áll és egy repedés sincs rajta.
A talaj ahova építeném, agyagos, és elég vizenyős, viszonylag magasan van a talajvíz (kb 1 méter).
Az lenne a kérdésem, hogy:
-milyen mélyre csináljam az alapot?
-milyen szélesre? (30-as porotherm tégla lesz rajta)
-milyen kötőanyagot használjak a kövek közé? (sár, misung, beton?)
-tegyek-e a tetejére esetleg bevasalt betonkoszorút?
Ha valakinek van tapasztalata illetve szakértelme e téren, kérem adjon tanácsot.
Milyen garázst érdemes csinálni? Albérletben lakom és egy egyszerű garázst akarok. Pár darab akácrönk tetőlécel összekötve rá osb lemezt a tetejére meg hullámpalát tennék vagy egyéb ötlet ami kibír egy pár telet?
Szerintetek egy 30 as falvastagságú udvaron épült garázs falát kell szigetelni. A vakolás helyett esetleg egy 5-8 cm vastag hungarocell szigetelést érdemes rá tenni? Nincs tervezve benne nemien fűtés.
A B30-as bőségesen elegendó, ez a fal majdnem eléri a szabvány szerinti, belső helyiségre előírt hőszigetelési követelményt. Teherbírása több szintesre is megfelel. Tetőfedésre megemlítem, h van horganyzott acél hullámlemez is. Ő, maga, lehet, h drágább, mint a pala, de az alátámasztása, szerelése jóval egyszerűbb, úgy h megtérülhet. :))
és kasztni-magasságú + orrkinyúlású+farkinyúlású! Gondolom, itt az a probléma, hogy a ví padló és a lejtő "ollóba" fogja a kocsi elejét és végét. Mérnöki képlet 100%, h nincs. 1 "öreg mesteremberes" megoldást javasolok: Papírból kivágnám a kocsi alját: orr eleje, legmélyebb pontja, kerekek, far vége, legmélyebb pontja. 1 másik papírra felrajzolnám a garács+lejáró szelvényét (lejtésviszonyok). Utána próbálgatnék, bemennék a kocsival előre, hátra: figyelem, a kocsi rugózik, pár centi ráhagyás kell! a, lehet, h nem kell semmit sem csinálni (ekkora mázlid nem lesz) b, közbeiktatni 1 rövidebb, átlagos lejtésű szakaszt (az az érzésem, a két körív nem lenne elég hatékony). NB. a két töréspontot, persze, le lehet kerekíteni. Kiindulásnak ennyi, jelezd az NN-en, h vettem-e, és Te is vetted-e az "adást". :))
Elméletben én is tudom, csak lustaságból azt gondoltam, hogy van valami fájintos kis képlet, ami optimalizál és mondjuk távolság-mélység adatokat tartalmaz adott tengelytáv és magasság függvényében.
(Ja es ha csak a mostani kocsidhoz szerkeszted, akkor soha nem veszel ujabbat? Masreszt, adott kocsihoz volt aki par lecbol osszeutotte az auto alvazat, kerekeket ra, es egyszeruen vegigtolta rajta... igy biztos kisebb is eleg lett, de persze ha lecsereli akkor ciki lehet.)
Valamelyik topicba beirta az egyik erre jaro epitesz. Nekem ugy remlik, hogy 10m koruli sugaru koroket erdemes szerkeszteni, hogy ne akadjon fel semmi. Sajna nem tudom, hogy 8m a minimum es 10m mar az alacsony sportkocsira is tuti, vagy ugyanez de 10 es 12-vel. Ha van tavolsag es sugar, akkor abbol mar lehet, felrajzolni a ket kort, es kozos erintot szerkeszteni (egyenes szakasz koztuk, ha eleg hosszu hozza a hely), vagy papiron kb. rajzzal, vagy lehet koordinata-geometriaval is.
Nincs olyan mérnöki képlet, amivel adott mélységű, vízszintes hosszú garázslehajtó ideális ívelését ki lehet pröntyögni egy adott tengelytávú és kasztni-magasságú + orrkinyúlású kocsihoz?
Gondolom, két körívet célszerű egymásba vezetni...
A jó elhelyezéshez tudni kéne a telek méretét, a ház elhelyezkedését.
Szerintem azért rakják sokan a kert végébe a garázst, hogy ne rondítsa el a házat, elég csúnyán nézne ki viszonylag közel egy másik különálló épület. Persze meg lehet csinálni izlésesen is, sok mindentől függhet.
Miért lenne elveszett terület a garázshoz vezető út? Ha jönnek hozzád látogatók, akkor ezen az úton szépen be tudnak állni a telkedre.
Most tervezgetem a garázsomat. Egyenlőre a telekn való elhelyezésnél tartok. Ahogy nézegetem mások garázsait azt látom hogy mindegyik a kert végében van, legalábbis felénk. Szerintetek mi az oka ennek? Én nem tenném a kert végébe hiszen az út amin hátramegyek az elveszett terület. Ha valakinek eszébe jut olyan szempont vagy körülmény ami nekem nem írja meg legyen szíves. köszi
Mivel aknát akarok,.igy beton lesz az alap,meg a padlo,de a többi csak annyi kell hogy a viz,hó ne essen be az épületbe és időpálló legyen és olcsó. Tetőnk gondolom a hullámpala a legolcsóbb. Oldalának nemtom mi legyen bontott tégla vagy fémszerkezet +sok üvegfelületet szeretnék az oldalára.
A fém nem igazán olcsó, sőt, inkább drága. Hozzá a trapézlemez is drága.
De összességében, lehet hogy olcsóbbra jössz ki, mert elég csak szerelni. Nem kell víz, habarcs, stb. Beton padló mindenképp tanácsos lenne. Az esztétikum mennyire fontos?