Egyet értek ezekkel a dolgokkal sőtt a Kit-car oldalon levő tapasztalatokkal is miszerint kár annyi pénzt bele feccolni mint amennyiért lehet venni egy eredetit. E miatt és sok más miatt is született meg ez a választás ami már biztos így már csak a váz pár mérete kell még és a tényleges blokk és váltó méretei kellenek és elindul a project sajnos a kasztninak a méretei szinte teljesen hiányzanak, de a váz építésének előre haladtával remélem meg lesznek azok is.
Ez a bogár alvázas dolog is elég nagy tévedés. A bogárnak nincs alváza, hiába hívják annak. Az a padlókeret maximum arra jó, hogy megtartja a futóművet, motort. Azt úgy használni, a kaszni nélkül nem lehet. Egy zártszelvény segédkeretet szoktak felcsavarozni a kaszni helyett és az merevíti az alját, tartja a műanyag kasznit, azon vannak az ajtó zsanérok, kormány tengely rögzítve. Persze előbb meg kell rövidíteni 25 centit, plussz a Porsche padlólemez egyenes, a bogáré előre szűkül.
Ezért nem lett az!! Mivel nem keveset gondolkodtam rajta es nem utolso sorban az rament volna a bogar alvazra, de jobb lesz ez igy majd lassan megszuletik...
Ez teljesen igaz mar indulok is :D Gondolkodtam a P4-en, de az nem az en vilagom inkabb a kockabb forma az ami nekem bejovos. :) Meg nem mellesleg egyszeru a belsejenek a kialakitasa. De nem Fiero alapra hanem a gyari vazat szeretnem lemasolni, sajna annyi elteres lesz, hogy oval csovet nem igen talalnek Magyaro.-on igy vagy zartszelveny vagy csovecske lesz. A motor egy Audi 10vt lesz es szerintem ugyanugy Audi futomu lesz.
Szép kocsi! Bár ez pont nem az én világom. Volt régen BMW-m, de nem nyerte meg a tetszésemet bár 6 hengerrel kétségtelenül jó hangja volt, de evett is szerencsétlen.
Azért kérdeztem van -e ötleted vagy akár másnak egy szolíd optikai tuningra F Astrán mert kellene lassan egy lökhárító rá, meg festés és mindegy lenne ha kicsit ki lenne csinosítva. De a kocsik nem az én világom. A sajátomat majd ha lesz megcsinálom, de mást nem. Lökhárítót pláne.
Nem foglalkozom tunning cuccok gyártásával. Egy időben gyártottam ilyesmit, de a végén még a sablonjaimat is elajándékoztam... Ez volt a saját BMW-m, szélesített, E 46 front.
Nézd, remélem felmennek a képek, nálam itt kezdődnek a concept car- oknál a kocsik, a másik véglet amit te is csináltál a MR-ből, vagy pl Aston Martin tudod a James kocsija, ami egyszerű, letisztult még is szép forma.
Beletekertem a fórumotokba és már látom hogy ez pont nem a technológiáról szól amiért elnézést is kérek hogy ebbe az irányba kanyarodtam el kicsit.
Ha megtalálom van pár fotóm egy csini kis BMW ről amit talán fel lehet építeni valami újabb 3 vagy 6-os kocsira.
Elég morcosra sikeredett a külső nála, sportos és igazi pasis kinézetű.
Nincs valami ütős kis ötleted Opel Astra F csinosításra? Ilyenem van..családi autó :-(( de ezzel valamit kezdeni hogy kicsit szebb legyen..hát... alig találtam olyat amit talán szóba jöhetne. Mind mind túlspirázott forma ami van.
Viszont ezekből sok van, mind olcsó csak egy jó szett kellene rá és szerintem ezzel megkereshetnéd a félkész projektjeidre a betevőt, nem kellene eladnod őket...már ha dolgoztál vele.
Ritka, hogy nincs festve, amit gyártok. A többrészes sablonok összeillesztésénél mindig van valami sorja, amit ha el is tüntetek, akkor meg már nincs ott annyi gél, stb. Nem kínlódok ilyesmivel. Ez a cucc például nincs festve, de ez a ritkább. Ha vékony a gél, akkor átlátszó, ha vastag, akkor repedhet, mert vékony cuccokat gyártok, ami pl hajlik kicsit.
Most néztem még csak a videót és nagyon jó a kocsi amit csináltál!
Ha festve van a színe, ezért írtam neked a Marbocot leválasztó családot, mert ha ezt használod jobb lesz a fénye a termékednek mintha festenéd, és itt csak egyszer kell felpolírozni a sablont, a leválasztó még plusz fényesít rajta ahogy kitölti neked a kis pici karcokat és így festés nélkül tudnál csinálni anyagában színezett kasznit. Ami azért jó mert nem kopik, vastag a színes felület ami ha karcos lesz véletlenül simán ki lehet polírozni. Így csinálom a hajókat is, de ha PVA val megcsinálod ugyan ezt akkor pláne ügyi vagy!
Lehet itt írni anyagokról és tehcnikákról??
Küldök mailt! Ide írtam de kitöröltem nehogy olyat írjak amit itt nem szabad.
Ahha! De nekem nem a waxtól ilyen, nem kráteres hanem rücskös..igaz itt minden tiszta por nálam -gondolom mint nálad is. Én a PVA-t 4-6 rétegben felködölöm, így homogénebb..vagy hogy kell ezt írni, egyformább a vastagsága és a végén lejön egyben mint a folpack ha elég vastagra fújom, és várok vele napos időben ahogy te is csak én kb 2 órát.
Noviát ismerem, kicsit drágák, mint a másik kettő is ezért egy baráton keresztül hordós gyantát veszek meg az üveget is szintén nagy kiszerelésből méri a barátom nekem, csak nincs közel ő sem, jó lenne valami futáros dolog.
Te merre laksz? nem nagyon ismerek sok gyantást az országban csak Majosházát talán, Ebest, és még itt két céget.
Azért van sok pici lyuk neked a PVA-n, mert megvaxolod előtte és ott ezért szétfut a PVA. Én szivaccsal felkenem vékonyan, jó időben 10 perc alatt megszárad és lehet rá dolgozni. Utána meg vízzel kimosom, lemosom.
A PVA helyett használj MARBOCOT családot, ezt nem mertem írni az előbb, ez elvileg drágább de sokkal kevesebb kell belőle és bomba biztos, beépül a szerszámod anyagába és ott is marad, ez nem film hanem pontszerű bevonatot képez a felületen -sok sok picuri pont rakódik le amiből csak nagyon kicsi marad a terméken ezért nem kell minden áldott alkalommal a leválasztóval bajlódni.
Én egyszer próbáltam ki, igaz tényleg két nap mire felmegy mert először lemosod a Marbocot zsírtalanítóval a felületet, majd felkensz egy réteg pórustömítőt ami szintén egy vízszerű lötyi, és 20 -30 majd 45 perc után újra felkened, meleg helyre teszed ahol 25 fok van legalább de sütni is lehet 40-60 fokon, és másnap erre ismét felkensz 3 réteget de a leválasztót ami pont úgy megy fel mintha waxolnál, felkensz egy réteget, kifehéredik ahol nem fehér ott kevés van és még egyszer felkened, majd puha 100% pamut ronggyal kifényesíted..ezt már lehet jobban rányomva a rongyot sikálni majd ugyan ez kétszer.
Ez után kiveszel egy darabot ami akár lehet gél is, felkened ismét és ezután 25-35 darabig nem kell csak gélezni és laminálni. Nagyon jó, én csak ajánlani tudom.
A PVA -val nekem az a bajom hogy viszonylag sok idő mire kiszárad, alá érdemes legalább egy réteg wax, de a felületébe mindig belehullik valami por pedig szűrős retuspisztollyal szórom fel és bár a felület fényes lesz, de nem szép a sok pici lyukacstól..de lehet csak én vagyok bamba mert ezt ritkán, talán 1-2 évente használom ha gyors szerszám kell valamiről.
Neked jó a PVA-zott termék felülete? Fényes mintha lakkozva lenne? Nekem tényleg mindig rücsis kicsit vagy mi..a porszemek negatívja látszik a felületben.
Ha kobra sablonod van, nem te vagy akivel réges régen beszéltem és Fiero alvázra építettél akkor?
Ja! ha nem titok te honnan veszed az anyagodat? Alvin, Novia, vagy Siófok?
Azért kérdezem mert pont most keresek egy üzembiztos forrást ahonnan szállít futár, vagy bánom is én mi csak ne nekem kelljen mindig vacakolni a beszerzéssel, meg ha lehet ne ugyan annyiért adják az anyagokat nekem vállalkozóként mint egy akárkinek aki beesik az utcáról. Eddig nem találtam ilyet még. Egy régi barátomtól veszem most az anyagot akinek egy cége van.
Igen. Sablonom van MR2-höz. Olyat lehet kiszedni belőle, mint amiről küldtem képet. Vagy mint ezen a videón, ezt én raktam össze.... Én PVA formaleválasztót használok, gyors egyszerű. Van még sablonom Cobra-ról és most készül a P4-es sablonja hamarosan. Ha tetszik a Fiero, azzal nem lenne gondod. Nem rozsdásodik, a külső burkolat pedig műanyag.
Tegnap ültem egy MR-2 ben, hát..a kocsi maga nem tetszik, de a motor, a belső tényleg klasszissal élvezhetőbb mint a trabi belsős Fiat X. de ezek a kicsit Ferraris gömbölyű formák nem nagyon tetszenek, talán a Fiero amin pont eltalálták a formai ízlésemet.
Bár az MR-2 pont nem drága, és az tényleg jól megy, nem eszik sokat már akinél ez számít.
Hogy értetted hogy ha MR-2 -re hajtanék inkább, akkor adnál formákat? A negatívra gondoltál? Hát, bevallom ez nagyon nagy ajánlat mert 12 éve gyártok modelleket, és eddig sosem dolgoztam kölcsön szerszámból mert a kisördög mindig ott lapul és félek hogy kárt tennék benne. Én nem waxot használok mert folyamatosan nyúzom a sablonjaimat, hanem amit gondolom te is ismersz de nem tudom írhatom -e a nevét ami ..na így kicsit rejtve leírom így biztos tudod miről van szó, és ajánlani is tudom neked ha esetleg nem használtad volna még..ez egy termékcsalád lemosó, pórustömítő és a leválasztó.
Az egész 3 -as rendszer kb 2 nap alatt megy fel a felületre, kicsit tényleg drágább mint a waxok, de ez beépül és 20-25 darabig halálbiztosan leválik a felületről minden, kaszni elemek nem zártak, az ilyen formák 30-40 darabig is kijönnek. A másik előnye hogy védi a felületet. Itt nem kell vigyázni nehogy kézzel hozzáérj és ahol megfogod ott beragad majd amit laminálsz.
Viszont van egy hátránya, hogy ugye amikor a gyanta és barátai kötnek, elektronok vándorolnak ide-oda, és a sablonod mindig statikusan töltött..tudod mint amikor a vonalzót a hajadhoz dörzsölöd és magához vonzza a papírt és a sok pici port a levegőből..ezt le tudod törölni, így nem vészes.
Nem vonom kétségbe a tudásodat, de ha valamiben segíthetek műgyanta és formázás téren, szívesen írok ha nem veszed sértésnek. Én is folyamatosan tanulok, egy kis plusz sosem árthat.
Azért írtam ide mert végül is a replika az replika, a folyamat szinte teljesen ugyan az, ezért gondoltam hogy talán ti tudtok segíteni nekem.
De, nem írtad hogy miért kell egy topik a Ferrari replikának? Tapasztalatcsere lenne a fő téma?
Arra gondolok hogy itt beszélitek meg hogy ki mit miből és hogyan csinál?
Megírnád csak hogy okuljak kicsit, hogy ti hogy csináltok negatív nélkül egyből pozitív kaszni elemeket?
Vagy elvileg, ha belegondolok, az építésben szinte mindig kell egy ősminta ami sokféle anyagból lehet, fa, fém, gipsz amit ráépítesz egy alap kocsira ami gondolom itt egy Fiero lehet, a teljesen kész kocsi alakról leveszel egy pár negatívot és már is csinálhatod a megálmodott kocsiformát.
Ti ezt hogy csináljátok? Elárultok egymásnak tippeket, gondolok itt arra hogy felépítesz egy formát akármiből és leírjátok egymásnak hogy pl a formát nem viasszal vagy wax-al veszed le hanem PVA-t használsz..de mindjárt bele olvasok kicsit a topikba, nehogy valaki alatt vágjam a fát ha elszólom magamat és leírok egy folyamatot amit talán más is meg tud csinálni.
Szerintem menj át a kitcar fórumba. Újra ezt javasolom. Én nem akarok erről többet írni, mert ez számomra a tiszta hülyeség kategória, de ott van még pár hasomlóan gondolkodó, mint te.
A tankönyvem 1981-es és már akkor javában csináltak ilyet sima mezei utcai autóknál, nem mai találmány ez.
Szerintem azért álltak meg vele mert a gyártók is rájöttek ..pontosabban a marketingeseik hogy kell valami ami elválasztja a prémium kocsikat a tömegautóktól így lettek a tömegautók fémből, a prémium kategóriáknál meg high tech technológiát használnak...vagy a másik véglet a kézi előállítást...de ez csak az én véleményem.
Viszont, ha te, vagy ha más is olvassa a kérdésemet akkor ti, ha lenne egy rozsdaboglyátok, mi az amit kicserélnétek műgyantára és mi az amit nem??
-megjegyzem, én ezekre tippelné: küszöb borítás, taposólemez, csomagtér teljes belső -torony gerenda marad fém, motortér szintén amit lehet és nem tartó elem megy a kukába és cseréli a műgyanta borítás, ajtók, sárvédők. De a fő elemeket meghagynám. Talán ez lenne a jó megoldás.
A kocsi építés, bevallom egyszerű de sok kellék kell hozzá ami költséges pl..építőkeret, hogy ne hajoljon el az alváz, negatív sablonok amik egyszer lesznek használva mert kocsi alkatrészeket nem gyártok...
Köszönöm hogy írtok mert igaz pont nem ide illik ebbe a témába mert ez pont nem ferrari replika, de a technológia ugyan az.
Összefoglalnátok nekem röviden , vagy érthetően a ferrari replika építés rejtelmeit??
Igen ezt tudom én is..ez az ország...nem is lehetne még egyszer ilyen országot kitalálni.
Valójában mindkét kocsi egy halom vacak, a Fiat X azért mert ismerem és tudom mi nem jó rajta, a Fiero meg azért vacak mert mindenki akinek volt csak panaszkodik, de nekem tetszik mindkettő és az se érdekel ha nincs rendszáma, max bejelentkezek ideiglenes lakcímre Ukrajnába, mert ott még műszaki sincs :-))
Valójában mindkét kocsiért annyit adnék amennyit ér, 40-90.000ft -ot, mert mind egy lom, de hogy ilyen peches legyek hogy mindkét kocsinak valahogy felverték itt nálunk az árát..ez nem jó. Szerintem 150e ft -tól többet egy sem ér ami nincs fulldesignolva, csak alap kocsi. De hát ez van.
Viszont, alvázra még nem írt senki, hogy miből lenne érdemes megcsinálni?..vagyis hogyan mert gyanta+üvegre gondoltam, de hogy mi legyen a mag a szendvics szerkezetben? Vagy hagyjam bent a gyári fém elemeket és építsem fel körbe?
Ja igen! Nem nem akarok én dolgozni mindenképpen de drága mindegyik kocsi és család mellett csak apránként tudok költögetni, így nem baj ha a vége az egeket üti majd -az árára gondolok.
Végül is ami nem hagy nyugodni az az, hogy egy kocsi végül is egy 1:1 méretű modell, és ha meg tudom csinálni 1:4 méretben, miért ne menne életnagyságban..csak a hazai papírozgatás ne lenne.
Ez itt nem Anglia, hanem Mutyiország, aminek az államformája stadion. :-D. Angliába kanapéra, Wc-re is adnak rendszámot, ha gurul... A Fieróról meg annyit, hogy nekem volt, ha véletlenül találok egy alkatrészt, még azt is áthajítom a kerítésen, ne legyen a portán.