Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Az nem hiszem hogy befolyásolná ,de a gépet erősen fogja a feltoluló gáz ,átkell menjen egy sűrű gubancon miközben az izzik . Egy oldalcsípővel felnyitod majd egy jobb csőrős fogóval simán nyitogatható ,csak a felét kell felhatogatni U alakban és széthúzni . Vissza meg egy kiskalapáccsal vissza ütögetni . Vagy satuval is akár .
Előbb beszerzek valami olcsó tipikus kínai kipufogót ha passzol rá. Kétlem, hogy össze tudnám úgy hajtogatni, hogy jó legyen. Gondolom azért nagyban számíthat ebben a tüzesedés dologban a karburátor mérete.
Katalizátorod van a kipufogóban ! Sürgősen dobd ki mert elégeti a dugattyút a vissza áramló hő ,nagyon hamar ! Szét kell hajtogatni a kupufogótés kijön belőle a drótgubanc ,wolfrám szálas nem lehet másképp kiszedni csak egészben . Nekem egy külön lemezbe volt integrálva csak komplettül kidobtam belőle .
Megmondom úgy ahogy van egy ideje ezzel megy a kaszám :) Én fogyasztásban nem láttam eltérést, kormot nem figyeltem, de a kipufogó az ilyen:
Napsütésben fel se figyeltem volna rá. Az Al-ko FRS-4535; BC-4535 kaszákhoz írják a 15mm.es torku karburátort, az enyémhez ami ugye BC 4535 II a 12,5öst. Nem tudom miben térhet el a henger furata egyébként ugyanaz. Talán löket hossz vagy jó kérdés. Mindenképp jó lenne beszereznem a gyárit most már úgy gondolom.
A káros tér alatt itt a hengerfejben kialakított égésteret szokás érteni, ami itt a hengerrel arányosan valóban nagyobb lesz. A gyártók általában figyelnek arra, hogy ne változzon a kompresszióviszony, mert a detonációs égés kinyírná a motort, így a löket térfogattal arányosan növelik az égéstér térfogatát is.
Lényeg, hogy simán rá lehet tenni a nagyobb hengert, ha a főtengely csapágyazása elbírja (pl Stihl FS400-450-480, Makita DBC3310-4010-4510), illetve a lendkerék hűt annyit, hogy nem sül be vagy kopik el igen hamar a gyűrű-dugattyú (pl a Solo 154 hűtése gyárilag nem volt elég, hamar besültek)
Amit elfelejtettem írni, hogy HQ Opti Round damil volt az a bizonyos citromsárga. Azóta már talàltam. A 3-as damil kérdésben az lesz a megoldás, hogy veszek pár métert és kipróbálom, hogy működik. Kösz a segítséget!
2,7-est használok a 343R hez a hármas már túl durva csak akkor szoktam feltenni ha vastagszárú gaz is van a területen . Ne tépkedje a damilt állandóan .
Husqvarna 543 rs kaszához eddig 2,7-es kör alakú (citromsàrga) damilt használtam. Ma elfogyott és nem találok olyat. Helyette látok narancssàrgát, de, hogy ugyanaz-e azt nem tudom. Pedig nekem bejött. Látok viszont kör alakú, piros Stihl damilt. Az milyen lehet? Következő kérdés, a 3-as damil sok lenne erre a kaszàra?
Gondoltam ha érdekel valakit csak rákérdez. A komplett szettre 150et gondoltam, a motor 130, a szár 30( rajta japán damilfej, kés jár hozzá). Egy 20asért van még egy szinte új 4damilos Jetfit, 40db 7es technibladdel + bő 250m 2.7es Oregon damil. Hobbi hevederek ajándékba.
Sziasztok! Érdekes lehet valakinek egy Kawasaki Tj53 motor? Annyit volt használva, hogy be legyen szép fokozatosan járatva, hogy azonnal munkára lehessen fogni ha szükség lenne rá, de nincs. Van hozzá egy komplett szár is, egy év gari van mindkettőre.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, egyben elnézést is kérek, mert most már én is látom , hogy a fület alulról egy csavar fogja össze. Ezek szerint ha azt szétcsavarom levehető a fül?!
Szevasztok! A Mio Standard BK53ED kaszaval kapcsolatban van valakinek tapasztalalta? Ahogy nezem 1:1-ben ugyanaz, mint a mar nem kaphato STIGA BK 53 ED.
Rendhagyó problémám megoldásához kérném az ötleteiteket.
Van egy tizenvalahány éves Oleo 370T típusú fűkaszám. A kaszán lévő műanyag fül, amibe a hámon lévő hevedert be kell akasztani, annyira el van már kopva, hogy rövidesen át fog szakadni. Ki kellene cserélni, ha egyáltalán be tudom szerezni, vagy valami mással helyettesíteni és hogyan.
Az elkopott fület még csak le tudnám valahogy szedni, de az újat fogalmam sincs , hogyan lehetne rátenni, mert a fül szerintem rá van öntve a kasza szárára, ha jól látom.