ez a fekete-fehér "színvilág" engem is megfogott :-)
Nekem egy fekete vázas, fehér matricás schwinn blackwood-om volt (1994 (97?)-ben kb.) shimano STX-el, hófehér Ritchey Z-Max gumikkal, fehér bowdenházzal és fehér markolattal, talán még az ülés is fehér volt.
ezt a gépet hajtottam tavaly,de nem sikerült összebarátkoznunk. terepre monti betonra meg nem kell teleszkóp és kicsit vékonyabb gumi az ideális /szerintem/. Mondjuk lehet ha valaki egy bringát akar annak ideális megoldás. íme:
Az esőfelhők elúsztak keletre, a placc felszáradt, így a kis Kellys Axis megtette az első 74.5 km-es útját. Újpest Megyeri-híd --- Visegrád ---- Újpest Megyeri-híd útvonalon szelte a Dunakanyart.A bemelegítésen túl van.
Még 0 km-es a bébi, ma délelőtt találtunk egymásra.Már alig várom, hogy feszáradjon a terep.Nem akarom az első útján mindjárt füröszteni.Talán elhúznak estére az esőfelhők.
Ha már ezt ideírtad, gyorsan bepróbálkozom. a Merida-nak vannak kétkomponensű, betétjei, több időjárásra ajánlva. Azokkal kapcsoltatban vannak tapasztalatok?
V fékhez lehet kapni "időjárás közömbös" betéteket, ami esőben, hóban, sárban, latyakban, jobban fog mint szárazon. Ki kell tapasztalni hogy a felnihez melyik passzol.
Nekem azt mondták, hogy egy jól beállított és egy jól kiválasztott V-fék (+betét) jobb mint egy olcsó tárcsafék. Nekem régi XT V fékem van, nem a saját betéteivel.
Én "elmúltam már" 110 Kg és így is sem panaszkodhatom a fékre, fog mint a satu :-)))
Köszönöm a választ. Én is az alapos ellenőrzéssel kezdtem. Természetesen elemeire szedtem a kerekeket. Ki takarítottam az agyak belsejét, le takarítottam a csapágyazást, újra zsíroztam az agyakat, (a közép agyat még nem). Én is gondoltam arra, hogy monoblokk közép agyat teszek bele, de nem voltam biztos benne, hogy bele megy-e a régi agy helyére.
A pedál cserével én is egyetértek. Annál is inkább, mivel a gumi állandóan elfordul, ha egy kicsit keményebben nyomom a pedált. Van egy kis középtengely gondom is, mivel valószínűleg megszakították a menetet a tegnelyben, ezért gyakran le lazul a hajtókar. egy alkalommal el is hagytam.
A féknél én "olcsó" V fékre gondoltam széles fékpofákkal, de hosszútávon szeretném megoldani a tárcsafék felrakását, ha engedi a villa. Nemtudom a V fék milyen hatásfokkal dolgozik ha vizet kap.
A gerinc problémámmal kapcsolatban már ki tapasztaltam, hogy ha függőlegesen tudom tartani, akkor nem okoz gondot. Egy keményebb nyereggel nem tudok hosszabb utat megtenni, mert az rendesen megviseli a "hátsómat", mivel a függőleges helyzet miatt a teljes sújom arra nehezedik (ez tapasztalat). Elég sokat kerekezek (napi átlag 20-50 Km-t). Használtam már dupla rugós nyerget és nem volt gond a kerekezéssel.
A váltókat és a láncot is ellenőriztem és úgy tűnik, hogy még jó ideig használhatóak lesznek, bár már mutatkoznak a láncnyúlás jelei, de még jó ideig használható lessz.
Mégegyszer köszi a választ és várom a többiek észrevételeit is.
Szia! Nem tudom min vagy már túl a felújítás kapcsán.
A képről ítélve nem túlzottan fiatal masina, ami nem baj, de ebből kiundulva én az összes csapágy épségének vizsgálatával kezdeném.
Amit csak lehet ellenőrizni, szétszedni (segítséggel ha kell) lezsírozni, beállítani, hogy ne kotyogjon mondjuk egy kormány csapágyazás, de ne is szoruljon.
Ha több évaszakosra tervezed akkor a gumi pedált leszedném és helyette fém pedált tennék fel, amiről nem csúszik le a cipőd.
A fékekre én személy szerint háklis vagyok, annak cseréjére keresnék lehetőséget még ha olcsó V fékre is de cseréld le szerintem, ami viszi magával a bowden, bowdenház cserét.
Aztán ha később lesz lehetőség rá, akkor a közép csapágyat cseréld ki az úgynevezett monoblokk rendszerre.
Én az ülésre és kormányra nem tudok neked mit mondani, mert ahogy írtad gerinc problémád vannak és te tudod hogy mi az ami megfelelő, de lehet hogy pont az ellenkezője lesz jó annak amit elképzelsz, éppen előfordulhat hogy egy keményebb nyereg támasztja majd megfelelően alá a gerinced (de ezt csak találgatás szintjén írom)
Na meg majd az élet is hozza magával, mert lesz majd olyan hogy valami megadja magát és nem a terved szerint kell cserélni. Előfordulhat hogy egy nyúlott lánc csinál galibát, (nekem volt már sajnos) csak annyira csavarodott meg, hogy a váltót feltekerte a támvillára, ezért lett váltó csere, az új lánc miatt pedig a komplett hajtás, mert az új lánc ugrik a régi fogas kerekeken, elől is és hátul is.
Szóval először csak próbálj meg valami állagmegóvás szintű dolgot megoldani, és tekerj használd, majd fokozatosan, azt ami törik kopik, ami használat közben kellemetlenséget okoz.
Nyilván fogsz majd látni, olyan bringákat amin minden tökéletes és pontosan működik, ne szomorítson el hogy a tiéd nem olyan, mert nem is biztos hogy te olyan körülmények közt használod, fölösleges drága cuccokat megvenni ha nem használod ki az előnyüket.