Új fejlemény van az ügyben!Arról van szó hogy a Simsonon levő gyújtásom eléggé szedett vedett cucc. Az alaplap egy Rs50-ről van bontva,rossz volt a jeladója.A lendkerék egy robogóé,a jeladó megint egy Rs50-ről van,olyan gyújtásról aminek a gerjesztője rossz (mint utólag kiderült a forrasztás engedte el a vékony drótot a forrszemről).Építettem egy Ducati Energia rajz alapján egy cdi-t,ezzel nem működött.Hosszas próbák,és a cdi egyszerűsítése után(kiszedtem belőle a "felesleges" alkatrészeket,csak a kondi,a dióda,meg a tirisztor maradt) beindult,de alapjáraton járt,gázra lehörgött.Minap meguntam az egy hónapos kinlódást,vettem egy bontott Ducati (Piaggio) cdi-t.Ezzel is beindult,és ugyanúgy lehörgött.Próbálgattam a jeladó helyzetén változtatni,de semmi változás.Végül újra elmentem a bontóba,és elhoztam egy Italjet gyújtást,ami külső jeladós mint a Yamaha Jog gyújtás.A srác adott a kezembe egy rózsaszín Ducati(Piaggio) cdi-t hogy próbáljam meg hátha.Igazából minden reményt vesztve vittem haza és dugtam össze a dolgokat majd jött a próbaindítás.Pár rugás,és semmi.Na,ugye mondtam magamban.Aztán mint egy varázsigére,beindult a gépezet!Másnap levettem a rózsaszín cdi-t és rádugtam a feketét,hátha az előző indulás csak egy álom,vagy a véletlen műve volt.Beindult a feketével is,de ugyanúgy lehörgött mint előtte.Visszatéve a rózsaszint,azzal gyönyörűen vette a lapot.A titok annyi hogy a fekete cdi sem hibás,csak éppen nem ahhoz a jeladóhoz való.Ugyanis a jeladóm Rs jeladó,ami bal oldalt van gyárilag a blokkon,és ugye óramutató járásával ellenkező irányban forog a lendkerék.A lendkerék és a cdi viszont olyan robogóé aminél jobb oldalt van a gyuszi,és az óramutató járásával egyező irányban forog.Emiatt a jeladó tekercs menetiránya eltérő,ezért ellenkező fel illetve lefutású jelet ad a cdi-nek,amitől beindul ugyan a motor,de durrog (a kipufogóba és a karbiba) és alapjáratról nem pörög fel.
Nem annyira sokat bütykölök,de néha odajutok.A műhelyt is rendezni kéne,de a ház körül sok a tennivaló.
Szóval.A Babetta folytatásához építeni kell egy másik blokkot,ami ugye berántós,és már turbóhűtéses lesz.Ehhez adott a blokköntvény,és egyebek de főtengelyt építeni kell.Van itthon egy főtengelyem,amihez megvettem az új alsó csapot.Csak jön a fordulat.Ugyanis ilyen méretű görgőskosár nem kapható a boltban.Rendelésre tudnak hozni,a teljes felújítókészlet árának feléért.Addig hajtom a gépet.A szerelés nagy részét a Simsonnal való kinlódás teszi ki.Arról van szó hogy mikor hozzám került,a gyári gyújtása kukába való hulladék volt.Volt itthon Ducati Energia alaplap,ehhez vettem egy lendkereket.Babetta tirisztorral raktam össze.Aki látott ilyet az tudja hogy a Ducati Energiánál a jeladó két világítótekercs között és fölött helyezkedik el.A lendkerékben levő műanyagszerű mágnes két végének pólusváltása adja a jelet a cdi-nek.Mikor felraktam egy éve,akkor sem tudtam beállítani.Első rugásra indult,alapjáraton elketyeg szépen de gázt adva megtorpan,lehörög.Ez lehetne karbi hiba is,de nem az.Akkor jó egy hónapos szívás után a lendkerékbe ültettem egy erős mágnest,és a jeladót kivülre tettem.Utána egyből tökéletes lett.Így használtam,hiba nélkül.Aztán egyszercsak megállt itthon,világításbekötés közben.Most újra a belső jeladóval próbálkoztam.Se saját építésű,se gyári Piaggio cdi-vel nem akar felpörögni.Mivel ez a másnak nevetséges probléma engem nagyon bosszant,ezért nem is tudok jelenleg más feladatra koncentrálni.Tanácsokat kaptam mindenfelől,igazából a számomra már bevált külső jeladó jöhet szóba.
A telefon onallositja. a Szava k szerkesztését ha 1ujjal írok mert soxor mlébökök de ha nem akkor is. Tehát a sok munka a dairal volt. Egy kis hegesztgetes meg sem kottyan neked. A genyo most is kijavitotta a dairal t fajdalomra foldhozbaxom Mindjárt...
A rengeteg a 2kerekü daihatsu volt ez neked csak semmicske :-) én annak idején spekulálnak biztonsági relén utantoloba hogy ha fekszem szetkapcsolja a villanyt. Nehogy alátoljon valami nyergesvontatonak. Esetleg ellenkező polaritas, satufekesetére
Kerék előtt a motor van, az fölé tehetném az egyiket. És mivel 3 aksis (36V) a rendszer, a maradék kettő mehetne is a kerék két oldalára. Csak rengetek építést jelent a 3 külön tartó.
A takarítógép jó lehetett volna, annak is ciklikus aksijai vannak.
Ha nem fér el felette tedd a kerék mellé vagy elé. En is belekezdtem kb. 10 eve egy ilyen utantoloba. Meg is van csak a foproba elmaradt mert az akku forrás megszunt. Én takarító gép akksikkal akartam tolatni magam.
"Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a magasan lévő (hiszen csak a kerék főlé fér el az akkupakk) viszonylag nagy súlypont miatt."
Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a szerkezet, mert a nagy súlyú akkupakk csak magasra helyezhető (hiszen csak a kerék főlé fér el), így az magas súlypontot eredményezett.
Joe messze a legtöbbet bütyköl ezek szerint. De azért nekem is le-lecsöppen egy két félóra altatás után. Kihasználva azért "szögelek" néha valamit.
Megrendelésre elkészítettem a nagykerekű elektromos rolit.
Eddig szólt a mandátumom, ez a fényezés előtti állapot. Most elvitte a tulaj szépíteni, majd a végén visszakapom összeszerelésre és a egy fotózkodásra. szumma 27 kg lett LiFePO aksival! Bemértük, a 8 sebességes shimano agyváltónak köszönhetően 48 Km/h a max sebessége, és ráfér még 2 foggal nagyobb fogaskerék elől a motorra. 29 Km-t tudott menni vele a tulaj, és 1-esben nem találtunk a környékünkön olyan emelkedőt, ami akár a lemerült akkuval is, de leküzdhetetlen akadályt jelentett volna.
Aztán egy saját célra készülő projektbe is belekezdtem. A maradék alkatrészekből összeraknék egy kerékpár trailert. Célja lenne a csereszabatosság is. Jelenleg a hátsó keréktengely anyájára tud egy pillanat alatt felpattanni. Csak ez a csepel magas-zárt anyája kell a bicóra:
Itt még nagyon kezdő állapotban van, mára lényegesen előrébb áll. Kipróbáltam akkukkal, de! Li-osra anyagilag nincs esély, ha lenne, akkor annyiért egy gyári holmit is vehetnék. Hagyományos aksikkal meg nagyon ingataggá vált a magasan lévő (hiszen csak a kerék főlé fér el az akkupakk) viszonylag nagy súlypont miatt. Ezért most egy kisebb láncfűrész motorját keresem a célra. Azzal 3-4 kg-ból + a benya ki is jönnék. És a kettőből az egyik mehet akár tengelymagasságba is, lejeb hozva ezzel a súlypontot. (így a tetejére akár egy gyerekülés is elférne...)
Kaptam egy choppert, amiből faraghatok valamit valamikorra valamelyik EMAT-ra. És elárulom a TITKOT! Töröm a fejem, mitől lehetnék ismét ötletes...
szerintem a látogatottság csökkenése pont abban van hogy változik az életünk. mások a prioritások mint egykor. így elfordultunk a topictól, van aki azért mert nincs mit olvasni, van aki azért mert mindent megcsinált amit kitűzött magának ;-)
a face -re gyakrabban felugrok mint ide ez tény.
néha azért benézek, a totalcaron vannak az önszivató projektekről cikkek azt szoktam olvasni az nagyjából kompenzálja a topichiányt.
nyugdíjjasként ami kb. 25 év múlva lesz mindenképpen ezt látom elfoglaltságnak. majd előszedem az öreg vasakat, és renitens bácsiként összefüstölöm a villanygépekkel közlekedő fiatalokat :-)
te tényleg faragsz rendesen. ezt csak úgy érdemes, ha van időd akkor király relax.
nálam drasztikusat változott a helyzet. a 4otorból eladtam 1et. a Gilera apache-ot itt egy kép milyen volt mikor vettem.elkezdtem csinálni. váz komplett szemcseszórás - porfestést kapott. ülést áthúzattam, kapott új markolatokat csavarokat anyákat. vettem rá sárvédőket... már gurulóképes volt. aztán belevágtunk az átépítés projektbe a vállalkozás miatt és 1 évig hozzá sem nyúltam csak foglalta az amúgy sem nagy helyet.
aztán elkezdtem gondolkodni, hogy merre tovább. és rájöttem, hogy sajnos ez az út sehova sem vezet. mert időm az semmi lett. más vállalkozásba is kezdtünk. aztán meghoztam a nehéz döntést, eladom. feltettem ha elviszik elmegy ha nem marad alapon. elvitték. így mindent egybe véve talán pár cent haszonnal sikerült lezárnom ezt a felyezetet.
bütykölni való az van ezen kívül is mert a jawa pioner motorja szimeringcsere miatt szét van húzva, az konkrétan vagy 3 éve vár. pedig csak pár óra lenne...
őszig még a házon is van csinálnivaló rendesen, úgyhogynem unatkozom. ha tehetem elmegyek a vfr-el pályanapra. a 350es jawa meg csak van. műxik nagyjából de jelenleg csak úgy van nincs vele cél, talán café racer vagy scrambler lenne. de mire nekiállok kimegy a divatból mindkét stílus :-)
Ez egy igen jó kérdés!Mindkét felvetésed szóba jöhet.Igazából ezeken a fórumokon gyakori a vita és személyeskedés,amit ugye nem lehet kiszűrni teljesen.Egyes személyeket ez zavar,például engem is. De hogy a motorokról is szó essen,pár mondat róluk.A Simson össze lett rakva egy találkozó végett,jól működik.A futóműve is használható,a motorja erős.A gyújtás rész viszont nyűgös.Arról van szó hogy a Simson blokkra egy Ducati Energia lendkerék,és alaplap került,de a jelet egy lendkerékbe épített erős mágnes adja.A jeladó (vagy jelfogó) egy Kimco robogóé ami nem vasmagos,hanem mágneses.Hosszas kínlódás után kiderült hogy fordítva kell bekötni mint először gondoltam.A cdi saját készítésű.Mint kiderült a jeladó (jelfogó) nem ad elég jelet a cdi-nek.Most ezen agyalok hogy egy jel erősítő kell oda vagy egy másik jeladó(jelfogó).A Babettához kaptam egy blokkot,arra rátettem a tuning cuccokat (henger,dugó,hengerfej,karbi,kipufogó).Indítani nem tudtam mert ott is a gyújtás volt a hibás,nem adott szikrát.Egy haveromtól vettem komplett gyújtás rendszert aprópénzért,azzal már beindult és működik.Eleinte indítási gondok voltak,ezt először karbi problémának tudtam be,de kiderült hogy a gyújtótrafó testelése nem tökéletes.Ezt kijavítva már nincs gond.Illetve van egy apró hiba,ami nem vészes,inkább csak szépséghiba.Arról van szó hogy a motort hajtva,gázt levéve (pl kanyar előtt,vagy kereszteződésben) le akar állni,befullad.Gázt adva neki megtorpan, ha lassítás után pár gázfröccsöt adok akkor semmi gond.Erre kéne valami jó ötlet,hogy mi lehet a baj.Annak idején írtam hogy volt ilyen jelenség,amit a nagy forgótömeg,lendülete okozott zárt tolattyú esetén.Akkor szintén a gázt levéve,a még lendületben levő dugattyú által beszívott gáz okozott túldúsulást,ezáltal meg akart akkor is állni.Vajon most is erről lehet szó?Akkor a hibát a gyári lendkerék (bal oldalt a nagy fényes) leszerelése szüntette meg,azóta egy állítható nyomórugós kuplung kerül fel,öntött alu pofákkal.Igazából ennek annyi előnye van hogy kevésbé zajos (nem csattog mint a gyári) és magasabb fordulaton kezd fogni. De a tapadása ehhez az erőhöz így is kevés,úgyhogy muszáj lesz egy rotációs kapa állítható kuplungot feltenni.Viszont akkor nem férnek el a gyári indítópofák,úgyhogy berántósra kell alakítani a blokkot.Ehhez hegeszteni kell majd a blokkon. A pedálok lekerülnek.Szóval a kinézet meg fog változni.
Vajon mi? Átment a fészbukra a közösségi élet innen hiányzó része is? Vagy az indexen csak egy bizonyos korréteg éli életét, aminek természetes kihalási folyamatát látjuk az aktivitás csökkenésben?
Tényleg nem nagy az élet itt,de más indexes fórumon sincs akkora élet már mint pár éve volt.
Jómagam nem nagyon netezek manapság,történtek dolgok a családban.Haláleset és új élet születése egymás után egy hónapon belül.Nagyon sok a tennivaló hétvégén is.Egyedül a Simson projekt működik most,mert egy adott időre szeretném ha elkészülne.
Az a nagyon durva, hogy annyira nem ír senki semmiről (magamat is ideértve), hogy e jelzésedet is csak több nappal a lebonyolított levelezésünk után veszem észre.
Régen (pár ember által) naponta generáltunk 5-10 hsz-t. Aztán jó, ha a nagyobb események táján történtek bejegyzések, ma meg az EMAT se gerjeszt magából egy betűt se.
én meg most cseréltem le a nyári gumikat az egyik kocsin, program építkezés. a víz meg a lefolyó meg a fűtés szinte megvan már csak kompletizálni kell a villany félig. ünnepek közt ez lesz a program. a motorok akujait töltőn tartom szeptember óta, ha lesz száraz út kerülök is tán egyet.
A Simson működőképes,indul jár,megy stb, de van pár dolog ami hiányzik. Sajnos az első villa tartó (amit a kormány forgat) eltört valamikor valakinél és ferdén hegesztette meg,emiatt félreáll a kerék.A kormánynyakhoz képest,a villa tengelybefogó rész több centiméterrel (itt már mm-ekről butaság lenne beszélni) eláll.Szereztem hozzá potom áron igazi hozzávaló karbit (16n1-5).Kéne némi bordázott alulemez taposóknak,vezetékek stb.Szereztem egy 18mm-es karbit a Jawa Mustangra is.A Yamaha Rd-hez meg már felgumiztam a két kereket,a tankot gitteltem.Össze kéne állítani.
Én annyit tudok írni hogy a Babetta nyáron eladósorba került,és kezdtem visszaalakítani gyárihoz közeli állapotra.Gyári kipufogó,Jawa Mustang karbi.Mielőtt elvitte volna a srác,kipróbáltam hogy megy-e rendesen és alattam megragadt a masina. Se a karbi,se a gyári kipufogó adottságai nem voltak megfelelőek a tuninghoz.Mivel megmaradt így visszatettem a Simson karbit és a tuningkipufogót.Még az első próba alatt volt egy olyan hibajelenség hogy kihúzatás után,levéve a gázt majd ráhúzva elkezdett fulladni.Volt hogy haverral 3 órán át fúvókáztuk és benzinszintet állítottunk,gyertyákat próbáltunk de mindig előjött a hiba.Minden ki lett próbálva,de hiába.Aztán egyszer próbaképp levettem a gyári lendkereket a kuplung fölül.És láss csodát,eltünt a fulladás!Arra gondolok hogy a nagy lendtömeg miatt gázt levéve a mozgó dugattyú még túlszívatta a motort és utána gázt adva befulladt.Utána napi szinten jártam a géppel,digitális km óra szerint 62km/óra volt a végsebessége.A gyorsulása robogóval vetekedett,40-ről még símán gyorsult gond nélkül hatvanig.Ősszel picit gyengébb lett akkor átnéztem a blokkot,elkoptak a gyűrűk meg a hajtókarba a felső bronzpersely.Ezeket cserélve újra repesztett a kicsike.Viszont a nagyobb erő miatt a kuplung csúszása gondot okozott,ezért készítettem alumínium öntvény gyári pofákból nyomórugós állítható kuplungot.Ezzel már magasabb fordulaton indult meg de sajnos a pofák csúszása megmaradt.Nemrég szétment az új bronzpersely felül,cseréltem és új dugót kapott,de sajnos első indítás után kiderült hogy a főtengely is oda van.Szétszedés után kiderült hogy cserélni kell az egészet.Átépítés lesz,állítható rotációs kapa kuplungot kap,és mivel a gyári indítás kiesik a szélesebb pofák miatt így berántós lesz.Mivel a pedálok is feleslegesség válnak,így tervbe kerülhet egy másik hátsó kerék,komolyabb fékkel :)
én meg házat átépítek, úgyhogy nemhogy motort faragni nincs időm de még menni sem vele. pedig egy ismerős VFR-jéhez hozzájuthattam volna nagyon jó áron, csak építkezés előtt ez nem megy.
Megint írok pár sort.A Babetta májusban ment pár kört,aztán letettem.A Simson került előtérbe.A blokkja aránylag tűrhető.Gyűrűket cseréltem,deknitömítést,csapszeget,hézagolókat.A gyújtás még a gyári gyújtótekercses típus volt,de már kókányolták.A két vezeték össze volt kötve,körbe szigetelőszalagozva stb.Mivel külső trafósra akartam alakítani,ezért tekercseltem egy gerjesztőtekercset.Viszont a lendkerékmágnes elég betegnek tűnt,nem adott szikrát,ezért inkább szereztem egy már meglevő Ducati Energia alaplaphoz lendkereket.Azoknak a kúpja azonos a Simson főtengely kúppal,így a felrakás nem okoz gondot.Viszont az alaplaphoz kell közdarab.Egy hetes méregetés és közdarab tervezés után rájöttem hogy kis blokkfaragás utána a gyári Minarelli alaplap is a helyére megy.Mikor ez megvolt,jöhetett a szikra csiholás.Azzal nem volt gond,felrakás után elsőre indult.Csak épp nem pörgött fel!Alapjáraton elpöfögött,de gázra megtorpant.Fordulatonként nem egy hanem több szikrát adott. Az világos volt hogy túl sok jelet kap a cdi.Megmértem műszerrel hogy a szükséges 1-1.5 volt helyett 4.7-5 voltot ad a jeladó!Építettem egy "szűrőt" a jeladó és a cdi közé ami elvileg egy szikrát ad fordulatonként egy kondenzátoros megoldás lévén.De ez sem működött.Végül mérgemben kiszedtem a belső jeladót,és kivülre tettem,a mágnest pedig a lendkerékbe süllyesztettem.Ezzel telibe találtam,indul elsőre és gyönyörűen jár meg pörög.Nem forog annyira mint a Babetta gyujtásos megoldású változatok,de nem baj mert így nagyobb a lendtömeg és nem kell szétforgatni.A világítás is jó lesz mivel alapjáraton a 12voltos 21wattos izzó fehéren világít.A váz alapozva van még csak,az ülés egyszemélyes lesz.Készítettem egy kormánybefogót,amiben egy széles kényelmes endurókormány van.Elöl hátul kicseréltem a gyári dörzscsillapítós rugóstagokat olajosokra,ettől magasabb lett kicsit és nagyon kényelmes :)