2: Fürdeni mindenképp, minden triciklis ismeri, onnan vissza se gond, ott állnak sorban.
4: Asszony használja a Grab-et. Ő vagy kp-vel, vagy ezzel a híres G-Cash-sel fizet, illetve lehet még rátenni 1enleget is. Tán bankkártyát is lehet rendelni mögé, de ezzel ott senki nem él, túl sok a hekker. Valami szingapúri cég.
5: Weboldal 3 napot ír. Nemtom, papír alapú van-e még, meg akinek nincs okostelója, az mit csinál, mondjuk ki lehet nyomtatni, web-alapú, nincs appja, de így is macera. De asszem ha végképp elfelejti az ember, érkezéskor is meg lehet csinálni, csak megy vele az idő, gyerek sír, asszony nyűgös, ember már a medencénél sörözne:-)))) (San Mig Light ölég jó, könnyű itóka)
A 3-asról szembe a "flancos hotelsor" felé van valami gyalogos felüljáró, ha ott szálltok meg, bár lehet, h fel kell mászni az indulási szintre.
1. Akkor lehet belevessztük a Loboc folyót is a Bohol-körútba. :)
2. El Nido tekintetében már adott a szállásunk, viszont onnan csak 5km az általad javasolt beach, így simán el is mehetünk oda, talán sznorkelre is jó: https://maps.app.goo.gl/5HZdhbjq76ATnQ9r6 Amúgy az "A" vagy "C" túránál próbálunk normális szolgáltatót választani; azt olvastam, hogy azon sok múlik. A szállásadónk elég jónak tűnik ebben.
3. Manilában kb. az általad írtakat gondoltam én is körbesétálni. A Pasig-ferry nem volt tervben, de akkor lehet, hogy azt is kipróbáljuk. :)
4. A Grab-fizetés simán megy az alkalmazásban defaultként megadott kártyáról (netes kapcsolattal)?
5. E-travel reg gondolom, korábban is lehet mint -3 nap, meg ahogy látom később lehet szerkeszteni is az adatokat.
(6. Peking belépésnél valóban adott az akár 144 órás visa exemption a feltételek teljesülése esetén, viszont ha 24 óránál rövidebb a layover, akkor az immigration officer mérlegelése szerint dönthet, hogy engedi vagy megtagadja.)
"Pekingben talán megkapjuk a temporary entry permit-et a 16 órás layover-re," - tudtommal simán el lehet tölteni 1-2-3 napot Pekingben a vízumköteles tranzit utasoknak, nem kell semmi jóindulatú officer meg reptéri hotel..
Jónak tűnik, a Grab müxik, a NAIA3 környéke tele van flancos hotelekkel. Ha "be a városba", akkor az az Intramuros legyen, Casa Manila, Fort Santiago, San Agustín church, esetleg a Pasig északi partján a Binondóba lehet még átkalandozni, ez a kínai negyed, az utóbbi időkben pofozgattak rajta. Max. a Quiapo Church-ig, a Plaza Mirandáig - ott robbantottak 1et 72-ben, arra fel hirdette ki az öreg Marcos a rendkíveli állapotot (most meg a kis Marcos az elnök:-))))
Meg lehet csodálni a klasszikus Főposta leégett torzóját a folyóparton, vagy 1 éve égett le, azóta úgy van. Elé a partra azért építgetnek valami korzót, onnan menne a Binondo-Intramuros hídig (az a "modern, ívelt izé", írom le szakszerűen). Van ott annyi híd, hogy na, Jones-Quezon-McArthur bridge, meg amin a HÉV jár, az "Ívelt izé", meg még azon túl a tenger felé is 1.
A Pasigon 1ébként menetrendszerű ferry service járkál, érdemes lehet pl. a Guadalupéig elmenni meg vissza, nem próbáltam, kellett volna..
Loboc nem hájpos, voltam ott, szép, zöldeskék, bővízű folyó, még csobbanós hely is van, meg kajáldák kilátással rá. Nekem Bohol kifejezetten bejött, takaros kis szigetecske. Moalboal is rendben lehet, nem jártam arra, de az egyik primary hely. Földalatti folyó 1nek elmegy, de Palawan ÉNY-i partvonala szeles, hullámos. PP-ből elég hosszú zötykölődés odáig, kihagyható....
El Nido zsufis hely hátizsákos kalandoroknak, érdemesebb délebbre a Vanilla Beach-en a Mua Tala-t, vagy a mellette levő, már nem emléx milyen nevű resortot választani - tenger, homok, és fantasztikus rálátás a sziklahegyekre - és értékelhető fürdőszobák. "Maremegmeg coast", vagy milyen név alatt is fut (ez valami fának a helyi neve). Gyerekkel én oda mennék.
Na mind1, elsőre jónak tűnik, jó utat!
Ne felejtsetek el arra a hülye eTravel.gov-ra beregelni, 3-5 nappal az indulás előtt aktiválódik a reg - be kell írni az érkezést, onnan tudja. Covidos papír már nem kell.
Kösz a beszámolót. Lassan megyünk mi is a 6 évesünkkel. Malajzia/Thaiföld/Indonézia/Kambodzsa után szerettünk volna egy nekünk még fehér folt ázsiai országot, ezért a F.-szigetek. Odaútban a BUD-PEK szektort törölte AC, így BUD-FRA, FRA-PEK (777 vagy 748) és PEK-MNL (321) lesz, vicces, hogy összidőben rövidebb menetidővel, így a pekingi és/vagy Nagy Fal megálló visszafelé lesz, ha a körülmények engedik majd. Nota bene, a pekingi átszállási idő túl rövid, így a kora délutáni Philippine Airlines-ból könnyen lehet esti Air China.
MNL érkezés után 2 éjszaka szállás NAIA3 közelében, addig az esetlegesen eltévelyedő poggyászok is megérkeznek talán, meg picit rápihenünk a útra. Grab-bel talán bemegyünk a városba is valami off-peak időszakban.
Átrepülünk Cebuval Boholra, ahol 4éj szállás lesz Panglaon a Dumaluan Beach közelében, 1 nap helyben, 1 nap Csoki-hegyek/makik/talán Loboc-folyó, bár utóbbi enyhén hájpgyanús. Aztán egy nap Pamilacan vagy Balicasag. Motorozni max. a strandig fogunk helyben, amúgy a szállásunkon vagy a Bohol Panglao DIY Traveller FB-csoportban nézünk majd lehetőséget a hosszabb túrákhoz. Utána OceanJet gyorskomppal Tagbilaran-Cebu 2 óra alatt (800 PHP/fő plusz csekkolt pogy. díja).
Cebuban 2 éj, másfél nap, leginkább a városban, itt is Grab-bel a reptéri transzfer, meg városon belüli nagyobb mozgásokhoz. Ha mégis elhagyjuk a várost, akkor Molbal-túra lesz. Aztán Cebuval továbbrepülés Palawanra, ahol Puerto Princesa 2 éj. A földalatti folyót nem biztos, hogy belevesszük, ez is picit túlértékeltnek tűnik. Az El Nido-utat valszeg minivan-nel tesszük meg, durva lesz az 5-6 óra, de nincs más opció. A közös kisbusz 700 PHP fejenként, egy hármunkra bérelt kocsi 3x ennyi lenne, de akkor lehetne többet saját választás szerint megállogatni. A DIY Palawan Budget Travel FB-csoportban is nézelődünk majd.
El Nido 4 éj, szállás bent a településen, Lolo Oyong Pension House. 1 nap pihi biztos jön, pl. Nacpan Beach. Aztán a következő két nap talán Tour "A" és Tour "C", de majd alakul. Utolsó nap délelőtt ind. vissza közvetlenül Puerta Princesa reptérre, ahonnan Cebuval visszarepülés Manilába (ez egy durván fárasztó nap lesz sajnos), ahol 2éj szállás ismét NAIA3 közelében, utcsó nap kicsit bemegyünk újfent a városba a tervek szerint.
Végül AC-hazarepülés MNL-PEK (333) PEK-BUD (789) szektorokkal, ebbe talán már nem törölnek bele. Pekingben talán megkapjuk a temporary entry permit-et a 16 órás layover-re, mindenesetre egy lemondható reptéri hotelfoglalás segíthet, meg egy éppen normális hangulatú officer kifogása sem árthat.
Kár, hogy a telekomos 3 napos világnet nem ment, ezt részben mi is tervezzük pedig használni, pl. NAIA érkezés után a grab-hez.
Emirates Dubajon keresztül. DXB-től nem vagyok meghatva, alig lehet leülni, mert mindenhol ülnek. Wifi legalább OK. Van ugyan Silent Zone, de beszállás előtt találtam rá, akkor meg már minek. Meg ki is volt világítva, mint 1 sugárút. 4 órát ténferegtem a "semmiben" az éjszaka közepén.
Manila ugyanaz a rettenet, EDSA beállva, a burkolat rücskös beton. A tavalyihoz képest nincs nóvum.
Az ide túra Batanes volt. Jó drága. Állítólag Hongkongot olcsóbban meg lehet úszni. Na mind1. Kis légcsavaros gép megy reggel 6 felé. Vagyis 3 körül már el kellett indulni otthonról - 1re kevésbé viselem ezeket a hajnali turnékat. Bascóban érezhetően hűvösebb reggel fogadott, az Amboy nevű helyen szálltunk meg, igénytelen, nyikorgós matrac, a zuhanyrózsát azóta nem vízkövezték ki, amióta feltették, igénytelen járólapok, a szomszéd iskolában karácsonyi buli, hallgathattuk egész nap a muzsikaszót, tiszta szerencse, hogy sehová nem megyek füldugó nélkül, és ezt forrón ajánlom mindenkinek, aki a világ e részére téved, mert vagy a légkondi zörög, vagy az utcán megy a forgalom, vagy a hülye szomszéd nyekeregteti a karaokét hajnalig, hogy onnantól átvegye a kakaskukorékolás. De úgy összességében elment a hely.
Én island hoppingot nem akartam, Batan szigete is elég volt. 1 nap az északi túra, a másik nap a déli, minibusszal. 6ezer / kopf. HUF-ban ugye 36ezer. Hát jó, 1x van itt az ember.
A táj mint Új-Zéland: füves-bokros zöld domboldalak, rengeteg marha, kecske, carabao (bivaly), és minden összeszarva. Meg is tanítottam a vezetőnknek, hogy "kecskeszar", lelkesen ismételgette, "the local peanuts", mondogatta.
Van 1 aránylag flancosabb hely, a Fundación Pacita, fenn a hegytetőn a francban, állítólag 20 rongy 1 éjszaka, ki vannak árazva a csórók, mi is:-))))) Kajálni mentünk oda, megérte, csak az oda-vissza út macerás.
Fürödni alig lehet, bár láttam az útról benyúló öblöket, ahol bepróbálkoztam volna. Mindenhol bokáig érő 50-60m-es sziklás partszakasz, aztán a hullámtörő zátony, utána a mélyvíz.
Meglepett a sok szúnyog a tenger közepén, tavaly El Nidóban nem zavartak.
Utolsó nap bementünk Bascóba ténferegni, találtunk 1 kis kávézót, nem sok van. Pláza nincs, állítólag nem is akarnak, sok kis vegyesbolt van, a 3.-ban tudtunk csokit venni. Autó alig, mert 1xűen nem férnek el a szűk utakon, a robogó a király. De 1 aránylag élhető, csendes hely a tenger közepén. Idegenek (nem ivatánok) állítólag nem is vehetnek ingatlant. Az utak mentén ivatán nyelven voltak kiírva, hogy milyen terelés meg ez/az van, néha angolul is, akinek 1ik se megy, tojja össze magát.
Jellegzetes a "Blow Ur Horn" tábla, hogy dudálj a kanyarok előtt, mert szűk az út. Nem nagyon dudáltak..
A köztévé a PTV hozza a formáját, az m1 szinte kiscserkész, parasztok hálálkodnak, milyen fasza az életük, óriási siker minden, az elnök állandóan dolgozik, stb-stb. "Bagong Pilipinas" (Új Fül.Szig.), ez megy most, még pofás logót is kreáltak neki.
Az EDSA-s MRT-vel 1-2x mentem, átvilágító kapun kell átmenni, cucc a szalagra, mint 1 reptér. De nagyjából működik, csak nem csúcsidőben, akkor állhatsz sorba, hogy a 3. vonatra felférj.
Visszafelé a NAIA3 aránylag sima menet volt, az Emirates becsekk-től eltekintve. 50 m sor volt még az online becsekk előtt is, hát én leültem, és kivártam a végét. Vagy másfél órát ültem, és néztem, hogy fogy a sor. Később kellett volna kijönni, 4 órával korábban indultunk Quezon Cityből. Viszont volt Foreign passports, ahol gyorsan haladtunk. A tranzit ugyanaz a sz*r, amit korábban megénekeltem.
Az internettel meggyűlt a bajom. Vettem ezt a 3 napos világnetet, hát a reptéren nem vitte. Edge-szint, csak nem azért? De körülöttem mindenki vígan csetelt, mi az istent cseszek el folyton!? 1etlen tényleg free wifi volt, amihez nem helyi szám kellett, erős jellel, csak éppen net nem volt mögötte....Aztán vagy 2 óra szerencsétlenkedés után váratlanul életjelt adott magáról a mobilnet. Nem megy ez nekem...:-((((
Na kb. ennyi, ha még eszembe jut valami, stb-stb. BÚÉK!
Segítséget szeretnék kérni Jan30 repülünk Cebuba 2 hétig leszünk Fülöpszigeteken és feb13 Manilából mennénk vissza. Feleségemmel és 3 éves gyerekkel utaznánk. Ha lehet 6-7 órás busz vagy hajó utakat kihagynám belföldi repülés rendben van. Ki mit ajánlj és mennyi ideig. Köszönöm előre is az ajánlásokat.
Lenne 3 hetunk a Fulop szigeteken es erre probalok valamilyen utitervet osszhozni. A strandok egyaltalan nem erdekelnek igy kezdesnek Eszqk Luzon lenne de a kerdes az hogy ezt mivel lehetne kombinalni. Mondjuk ugy hogy kb masfel het Eszak Luzon es masfel het masfele. Foleg a temeszet, esetleg ha van szarazfoldi alaltvilag erdekelne termeszetesen turazassal.
Alakul a februári túra? Én 6 éves gyerekkel nem oda mennék, Thaiföld ott veri a fülöpöket fél kézzel, ahol akarja, földrengés, árvíz, vulkánkitörés, vörösök, ISIS.....
Kb. 2 hetes Fülöp-szigeteki családi úton gondolkozunk, 6 éves gyermekkel mennénk február második felében. A terv: Manilából gyorsan el, a fókusz Palawan lenne, ott a bázis a zsufis El Nido helyett TALÁN inkább a nyugisabb San Vincente (Port Barton vagy Long Beach környék). A gyermek szereti a vizet, de még messze nem úszóbajnok, ezt figyelembe kell vennünk. Jellyfish, stonefish, firefish, seasnake találkozás nem feltétlen prioritás, ugyanakkor szeretnénk azért szelídebb snorkeling élményeket, island hoppingot (ha nem kizárólag a tenger közepén hajítanak le a vízbe). Daytour keretében is szívesen kalandoznánk, akár Taytay vagy El Nido felé. A Palawanra érkezés Purto Princesa-ba történne, ott kár 1-2 nap megállással (bár a hosszú szárazföldi út miatt mérlegeljük a közvetlenül San Vicente-be repülést, de ezt valszeg el is vetjük majd az ára ill. az Air Juan kétes megbízhatósága miatt, El Nidoba repüléssel meg nem kerülnénk nagyon közelebb). A Palawanrol indulás is PPS-ről történne, adott esetben beiktatva pár napot egy másik szigeten (pl. Cebu) a Manilába vissza előtt.
Szerintetek mennyire reális/elrugaszkodott egy ilyen terv a 6 éves gyermekkel? Ha van bármi konkrét szállás és/vagy program javaslat, azt is szívesen vesszük, persze kutatunk a neten alapoasan, nem feltétlen luxusresortokat, de nem is lerobbant helyeket
Szeretném megkérdezni, hogy a CebuPacific légitársaságnál a jegyvásárláskor kifizetett díj után, menet közben rakhatnak-e még rá valamilyen díjat, illetéket, kerozonpótdíjat, stb.? (online checking-kor, beszálláskor, stb.). Nagyon megköszönném a válaszát!
A keleti partvonal úszik, főleg Samar, aztán Zamboanga környéke is, Palawan 1előre megúszta. Manilától lefelé megy az eső rendesen, épp most találja telibe egy újabb esőfront a Mindanao-Leyte-Samar környéket.
február vége fele de épp ma jött a mail a cebu pacifictől hogy törölték a járatomat palawanra.Másnapra lenne hely így csak nem úszom meg hogy kivergődjek a reptérről majd másnap vissza---tök feleslegesen.Kicsit felbaszarintottam magam mert jó lett volna egy levegővel palawanig menni.Megnézem az air asiat megy e gépük csak azt nem tudom ilyenkor a cebu pacific vissza adja e a jegy árát..
De ha az igazi nagy kavarodás kell, irány az ikonikus Divisoria! LRT1 a Doroteo Joséig, . ill. a kelet-nyugati irányú LRT2 a Rectóig, aztán a Recto Avenue-n nyugatnak tartva bele a sűrűjébe! Ott van a Tutuban is, a hajdanvolt - és talán jövendő? - vasúti főpályaudvar.
Illetve dzsipnik is mennek arrafelé, de hogy honnan, milyen úton, azt én átlátni még nem tudtam:-))
Manila csak egy nap,engem ott semmi nem érdekel.Ha ázsiába megyek valóban a távolkeleti vallások érdekelnek de a fülöp szigetek nem ez.Én szeretem a kínai bóvlis piacozást ezért írtam ezt a környéket.Utolsó napra elég is lesz aztán irány a reptér.
Ajánlanám, miért ne? Ha már az ember unja Balit meg Thaiföldet. Manilát viszont nem, csak kalandvágyóknak, de nekik be fog jönni a dzsipnizés-buszozás-MRT-zés:, csak a helyiek, turisták elvétve.
Greenhills? Elfogadható környék, de én nem oda mennék. 1 nagy üzletközpont az egész rengeteg kínaival meg muszlim piacossal, azok akartak oda 1 mecsetet, de a kínaiak megfúrták. Ennyi és más semmi, körülötte a gazdag kínaiak elkerített lakóparkjai, de oda meg nem mehetsz be. Talán a Club Filipino az 1etlen említésre érdemes hely, ahol az elit korábban megállapodott a következő elnökről. Régebben kiismertem magam ott, ma már keresnem kell a Virra Mall síugrósáncra hasonlító tetejét, úgy beépítették, hogy nem tudom, merre az arra. Éhen veszni nem fogsz ott, az ottani Unimartba járunk friss húsért, de az Intramurosba eljutni már erős kutatómunka és idő lesz, sokat fogsz taxizni.
Amit a hév-ről meg a legendás PNR-ről a kolléga itt feltett, minden szava úgy igaz. A Tutuban az "én időmben" plázaként funkcionált, mostanában jönnek rá, hogy talán vissza kéne állítani az eredeti funkcióját. Nem megy nekik ez a műfaj, most tanulgatják.
Szóval balis zen buddhizmusért ne ide menjen az ember, az országon belüli hátizsákos csámborgás előtt is érdemes bennfentes infókat beszerezni a fegyveres maoisták (NPA) és az ISIS helyi lerakatának mozgásairól. A túszejtés az 1ik fő bevételi forrás.. Az állandó árvizek, tájfunok meg földrengések már csak hab a tortán. Épp most láttam a híradókban, hogy Manilától északra Norzagarayt elöntötte a víz, mert feljebb a hegyekben túlfolyt volna a víztározó, kinyitották a zsilipet, és juhé! Mindennapi rutin..