Ez a rovat az Írástörténeti Kutatóintézet baráti körének a szélesebb nyilvánosság felé történő megnyitása kíván lenni. Be akarunk számolni az itt végzett munkáról, meg akarunk vitatni nyitott kérdéseket az előrelépés érdekében.
A székely rovásírás eredetét kutatva ugyanis sok új felismerésre jutottunk a kutatótársakkal, amelyeket érdemes megbeszélni. Azt is tapasztaltuk, hogy nagyon sok segítséget kaphatunk a nyilvánosságtól.
Így jutottunk például egy hun tárgyhoz, amelyiken székely betűs, magyar nyelvű rovásfelirat van. Így kaptuk a most bemutatandó honfoglaláskori keresztet is, amelyiken szintén van egy magyar nyelvű rovásfelirat. Az akadémikus "tudomány" mindezekről még - tudtunkkal - semmit sem tud, vagy nem foglalkozik vele.
Így találtunk egymásra és újabb segítőtársakra is, akik fordításokkal, nyomdai előkészítéssel és millió más módon segítettek nekünk, meg a tudományos kutatásnak. Illik valamit közreadni ezekből az eredményekből és érdemes a nyilvánosságnak ezt a formáját is kihasználni a továbblépés érdekében.
A rovat címében megfogalmazott állítást is megvitathatjuk (a google-ba beütött "Az Éden írása" keresőszövegre megjelenik a tanulmány), de van ezer más írástörténeti tárgyú megbeszélnivalónk is.
A rovatot rovó nyitja, de ezen a fedőnéven több munkatársunk is közreadhatja a véleményét.
Szerintem jobb, mint a "szabír ős" olvasat, miután abban Prokobrával is egyet értettünk, hogy a jel "életfa" szimbólum, s ennélfogva közelebb áll a tanulmányban szereplő "tepere reku" olvasattal.
Azért nem jó így linkelni, mert ha a blog kezdőoldalát linkeled, akkor az, aki rákattint, csak addig látja ugyanazt, mint te, amíg VG közzé nem tesz egy újabb bejegyzést.
A 10949-es hozzászólásban is ugyanezt a linket osztottad meg. Akkor a Tagar ékszer Jóma ligatúrával című bejegyzésben bemutatott ékszer csillagmítoszi összefüggésein gondolkodtál.
linkre, az ezt a bejegyzést fogja látni, és nem fog rájönni, hogy a 10949-es hozzászólásban nem is erre gondoltál, hanem a Tagar ékszerre.
A főoldal helyett, mivel annak a tartalma folyamatosan változik, a konkrét bejegyzésre kellene hivatkozni. Most épp az Aranka parti ezüst szíjvég hieroglifái c. bejegyzést van VG blogjának a főoldalán, de mivel abban sem 𐲲 us, sem 𐲥 szár hieroglifát nem látok, az a sejtésem, hogy nem is ebben van a fiúistent szülő Anyaisten megjelenítése, hanem még a tegnapiban:
Tudományos Szocializmus Információs és Továbbképzési Intézet
Dr. Simon Péter intézetvezető egyetemi tanár
A Bronzkori magyar írásbeliség társszerzőjének korábbi, a Magyar Herold I. kötetében közölt A magyar "rovásírás" történelmi jelentősége és eredete című tanulmányában olyan kulcsfogalmak jönnek elő, mint pl. az "osztálytagozódás" vagy a "gazdasági és politikai talapzat", szóval én úgy gondolom, hogy a tudományos szocializmust tanító Simon Péter lehetett a Bronzkori magyar írásbeliség társszerzője.
De én csak tippelni tudok. Az igazságot Pokobra tudná megmondani.
Régen nézegettünk egy sokszögletű szürke (ezüst?) gyűrűt, gazdája ma már sajnos nem tudja a hollétét. De a lerajzolt rovásírása (?) még megvan. Esetleg felismerhető benne valami minta? Érdekelne, volt-e bármi értelme..