Keresés

Részletes keresés

thorsten Creative Commons License 2005.02.08 0 0 108

hackett jól megfogalmazta az olasz foci filingjét

 

Kopár betonlelátó,fakó gyep, füst,bekkelés...

 

elmegy a kedvem ha rákapcsolok

Előzmény: elefantkillah (106)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 107
"a Green Day ugyanaz a kategória, mint a Stereolab, és az Oasis és az LCD Soundsystem is egy kaptafa."

Lehet, hogy pont fordítva.:-)

"direkt a kedvedért előkerestem egy 2003-as adatot, minden idők legnagyobb példányszámban elkelt amerikai lemezeiről. első az Eagles (...), míg a Fleetwood Mac holtversenyben hatodik, akárcsak Shania Twain. akkor most ő is igényes? sőt,
Whitney Houston 'Bodyguard' filmlemezét 2 millióval többen vették meg, mint a Dark Side Of The Moont, és még sorolhatnám. Angliában meg egy Oasis lemez a második, ugyanilyen összesített listán."

Az összesített listán az általam említettek vannak az élen. A kivételek pedig erősítik a szabályt. Az Oasis és S.T. azért rossz példák, mert most veszik a lemezüket, mint a cukrot. Kit tudja, mi lesz velük 15 év múlva.

"de tudjuk, az értékálló zenéket hallgatják az emberek..."

Nem, én azt mondom, hogy az igazán értékálló zenét attól függetlenül hallgatják az emberek, hogy milyen évet írunk.

"és nem attól klasszikus valami, hogy sokan veszik-e meg a lemezüket, vagy sem."

Így van. Nálam a klasszikus= régi, értékálló darab.

"meg fogsz lepődni, de a popzene valóban nem csak a zenéről szól."

Lehet, de engem tényleg csak maga a zene érdekel.

"mindenesetre egy 50-es, vaskalapos, csőlátású embernek is a becsületére válna, amiket most néha leírtál."

Azt hiszem, ebben is lehet némi igazság...:-) (Amit te írtál az 50 éves tatákról, az viszont egy tininek válna a becsületére.)

Legyen ez a közös nevező!
Előzmény: zeuszka (105)
elefantkillah Creative Commons License 2005.02.08 0 0 106

nemtudom, nekem az olasz fociról az O-zone ugrik be.

 

Előzmény: Professzor úr_ (98)
zeuszka Creative Commons License 2005.02.08 0 0 105

hát akkor elég figyelmetlenül turkálhattál a hozzászólásaimban, a mondott együtteseket elég rég dícsértem már, illetve rajtuk kívül még elég sok mindent, max. azokat nem ismered.

de legalább megtudtuk, hogy a Green Day ugyanaz a kategória, mint a Stereolab, és az Oasis és az LCD Soundsystem is egy kaptafa.

innentől kezdve tényleg nincs miről beszélni, csak nem értem, miért nem mered bevallani, hogy megálltál a múlt évezred végén?

ráadásul olyan vaskalapos ostobaságokat írsz, hogy hihetetlen. direkt a kedvedért előkerestem egy 2003-as adatot, minden idők legnagyobb példányszámban elkelt amerikai lemezeiről. első az Eagles (...), míg a Fleetwood Mac holtversenyben hatodik, akárcsak Shania Twain. akkor most ő is igényes? sőt, Whitney Houston 'Bodyguard' filmlemezét 2 millióval többen vették meg, mint a Dark Side Of The Moont, és még sorolhatnám. Angliában meg egy Oasis lemez a második, ugyanilyen összesített listán.

de tudjuk, az értékálló zenéket hallgatják az emberek... (jézusom!)

és nem attól klasszikus valami, hogy sokan veszik-e meg a lemezüket, vagy sem.

 

ami meg a többit illeti, meg fogsz lepődni, de a popzene valóban nem csak a zenéről szól. befolyásolnak a szövegek, az előadók nyilatkozatai, image, stb. ez teljesen természetes. amúgy sem szeretem a U2-t, de ha meglátom, hogy Bono megint Jézust játszik, még jobban utálom, ezt sem kell magyarázni.

elhiszem, hogy nem változtál 50 éves emberré, mindenesetre egy 50-es, vaskalapos, csőlátású embernek is a becsületére válna, amiket most néha leírtál.

 

Előzmény: Professzor úr_ (84)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 104
-k

Átragadt rám a Hackett-féle diszgráfia.:-)
Előzmény: Professzor úr_ (103)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 103
Elment? Ezt nem is tudtam. Miért?

Én ezt a csapatot az Arthur Newton-féle tankkönyvből ismerem.
Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 102

Ok.

Mit szólsz a negyedosztályú Reading teljesítményéhez?

Amióta elment tőlük Hackett, mintha megtáltosodtak volna...sőt.

Jelenleg már a Championship negyedik helyén állnak, és ha tovább folytatják jó szereplésüket, idén akár a PL-be is bejuthatnak, van rá sanszuk bőven.

Előzmény: Professzor úr_ (101)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 101
Miért nem a topik eredeti témájáról beszélünk?
Előzmény: Törölt nick (99)
Wolfhauser Ottokár Creative Commons License 2005.02.08 0 0 100
100!
Törölt nick Creative Commons License 2005.02.08 0 0 99

Ne offoljatok már.

Dobjatok be inkább pár kedvenc zenekart.

Igaza volt Ottónak, sokat lehet innen meríteni. Nekem például megvan a Strokestól az 'Is this it' album pár hete, és hogy szóba került, ma meghallgattam. Nem is rossz.

Mike Oldfield sajna nincs egy szál se, tőle csak a tábortüzes-hajlongós Moonlight Shadowt ismerem meg az In France-ot. De felírtam ezt is a Mötörhëäd és a St. Anna mellé.

Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 98
A technikai képzetlenségről ez ugrott be, most mit tegyek?
Előzmény: elefantkillah (97)
elefantkillah Creative Commons License 2005.02.08 0 0 97

hogy kerül ide az FTC csapata? politikusnak készülsz , hogy így csúsztatsz?

ejjj

Előzmény: Professzor úr_ (96)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 96
Nagyon kevered a dolgokat, tehát rossz a hasonlat.

"ha technikai tudást nem igénylő játékkal lehet "jó" focit játszani"

A fradikára céloztál? Felőlem te tarthatod jónak a játékukat.
Előzmény: elefantkillah (95)
elefantkillah Creative Commons License 2005.02.08 0 0 95

nade kedves prof! ha technikai tudást nem igénylő játékkal lehet "jó" focit játszani, akkor miért nem lehet technikai tudás nélkül "jó " zenét cisnálni??

he?

Előzmény: Professzor úr_ (93)
Wolfhauser Ottokár Creative Commons License 2005.02.08 0 0 94
Ebből is látszik, hogy mindig tanul az ember.
Előzmény: Professzor úr_ (90)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 93
Érzem az iróniát, csak kár, hogy megint nincs alapja.

"meg persze arra, hogy miért nincs rockzene a nyolcvanas években"

Állítottam ilyet?

"az olasz focit miért sorolják a világ legjobbjai közé, miközben a védőik tevékenysége kimerül abban, hogy betömörülnek és előre baszkodják a labdát ahelyett, hogy pengés cseleket mutatnának be. vagy lehet hogy nem is olyan jók??"

Talán az eredményeik miatt tartják őket olyan jónak. Mivel megvan a válasz, jobb lenne, ha a kutatásod arra irányulna, hogy a ferencváros nevű csürhét miért söprik ki rendszeresen Európából.
Előzmény: elefantkillah (92)
elefantkillah Creative Commons License 2005.02.08 0 0 92

szia! nem politikus vagyok, tanulmányokat végzek arról, hogy az olasz focit miért sorolják a világ legjobbjai közé, miközben a védőik tevékenysége kimerül abban, hogy betömörülnek és előre baszkodják a labdát ahelyett, hogy pengés  cseleket mutatnának be. vagy lehet hogy nem is olyan jók?? na erre irányul a kutatás!!

meg persze arra, hogy miért nincs rockzene a nyolcvanas években, illetve miért volt a kilencvenes évek zenéje úgy haogy van szar!

 

Előzmény: Professzor úr_ (88)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 91
" értékáló" + 1 l
Előzmény: Professzor úr_ (84)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 90
Van is mit!

"Öregmező Miklós kaki, az Oázis mégkakibb, bár ők legalább jótól koppintottak."

A zenei értékelésen kívül azt is megtudhatjuk, hogy a Mike (Michael) magyar megfelelője, nem a Mihály név, hanem a Miklós.
Előzmény: Wolfhauser Ottokár (89)
Wolfhauser Ottokár Creative Commons License 2005.02.08 0 0 89
Én is ide járok tanulni.
Előzmény: elefantkillah (86)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 88
Én inkább a te helyedben adnék ki egy könyvet, méghozzá az itt megadott e-mailednek megfelelő címmel.

Egyébkén politikus vagy? Erre csak a korábbi hozzászólásomat boncolgató csúsztatásodból következtetek.
Előzmény: elefantkillah (86)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 87
Úgy tűnik, ezt a cikket is Tomika írta.
Előzmény: zeuszka (79)
elefantkillah Creative Commons License 2005.02.08 0 0 86

szia professzor úr!

neked nagyon igazad van, mndenben. nem akarsz kiadni egy könyvet a huszadik század második felének zenei életéről?? úgy látom te nagyon "kened" a témát!

 

Előzmény: Professzor úr_ (84)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 85
Ezek a paraszttechnó képviselői? (Most szigorúan kategorizálok.)
Előzmény: Wolfhauser Ottokár (83)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 84
Rákönyököltem az Escape gombra, és elszállt a válaszom...

Megpróbálom újra, csak a lényeget.:-)

Többnyire azokat a zenekarokat említettem az utóbbi időből, amelyeket te dicsértél a fórumon. Egyébként való igaz, hogy a kevésbé futtatottak nevét nem jegyzem meg, mert ezekből 12 egy tucat. (Lásd a Green Day-alteregókat a kabarészámba menő basszusgitárosaikkal, akik egyenmozdulatokkal csapkodják hevesen a húrokat. Ettől jobban szól?)

"abban nyilván igazad van, hogy én sem ismerem behatóan a kedvenceidet, bár annyira épp igen, hogy eldöntsem, nem érdekelnek."

Ugyanezt tudom nyilatkozni az utóbbi 10 év zenekaraival kapcsolatban. Annyira ismerem őket, hogy felmérjem a színvonalukat.

"azt se tudom, miért jössz eladási statisztikákkal, mert az ilyen öröklistákon egy csomó szar is van, sőt, főleg az."

A HOSSZÚ TÁVÚ statisztikák egyáltalán nem a gagyi fokmérői. A legnagyobb példányszámban eladott albumok listáját olyan zenekarok darabjai vezetik, mint a Simon & Garfunkel vagy a Fleetwood Mac. Egyiket sem nevezném szarnak. Ellenben az általad említett "nagy 80-as klasszikusok" (a zeneileg minősíthetetlen Motörhead, vagy a rossznak éppen nem monható Jesus and Mary Chain) nem rúgnak labdába manapság. Az értékáló zenéket az évek múltával is hallgatják az emberek.

A statisztikára azért volt szüksége, mert egy citált üzeneten keresztül azzal támadtad (többek között) Oldfieldet, hogy túlértékelik. Visszakérdeztem, hogy kik, és mihez képest, hiszen tudomásom szerint mind szakmai berkekben, mind a közönség részéről (statisztika!) nagyra becsülik a munkásságát. Egyébként megnéztem, hogy az Oldfield-topikban szerepel egy hozzászólásod, amelyben gúnyosan megjegyzed, hogy milyen színvonalas ez a zene. Az, hogy neked nem tetszik, nem alap arra, hogy kétségbe vond a színvonalát, értékét.

"ettől még nekem ötvenes faszik ugranak be róla, sajnálom."

Akkor is, ha tudod, hogy sok fiatal hallgatja. Érdekes képzettársítás. Komolyan mondom, úgy gondolkodsz a zenéről, mint a középiskolás fiatalok. Ők legtöbben nem a zene élvezetéért hallgatnak bizonyos lemezeket, hanem azért, hogy ezzel is igazolják egy-egy (általánosabb értelemben vett és a fiatalkori lázadás megnyilvánulását jelképező) divatirányzathoz történő tartozásukat. A zene is csak egy eszköz az öltözködés, a beszédstílus stb. mellett.

Te is görcsösen próbálod összekötni a társadalmi csoportokat a muzsikával. Az igazi zenerajongó nem foglalkozik a külsőségekkel ("ha x zenéjét hallgatom, és x-hez hasonlóan öltözködöm, akkor én is trendi fiatal vagyok"). Ha 20 évesen Yes-t hallgatsz, nem változol 50 éves emberré, és fordítva, ha 50 éves vagy nem kell feltétlenül Yest hallgatnod. Az ellenkező felfogás az egyéniségét vesztett ember életfilozófiája.

"a Kraftwerk mennyire egyszerű volt már, nem?"

Innováció, ahogy te is rámutattál. Hogy a már említett zenekaroknál maradjunk, az Oasis pl. mit újított a zenén? Még a Beatles koppintása sem új a Nap alatt...

"a Pistolst már szóba se hozom, pedig az elmúlt 25 évben "kicsit" többen vettek gitárt a kézbe az ő hatásukra, mint Carloséra."

Meg is látszik a színvonalon.

Előzmény: zeuszka (82)
Wolfhauser Ottokár Creative Commons License 2005.02.08 0 0 83
zeuszka Creative Commons License 2005.02.08 0 0 82

figyelj, nem akarom ezt tovább húzni. az utóbbi évek általad említett előadóit tekintve (Metallica, Green Day, Oasis...) is nyilvánvaló, hogy abszolút azon a vonalon mozogsz, amit a Danubius/Sláger Rádió vagy a magyar közízlés más meghatározói átengednek a szűrőkön. és ezzel nincs is gond, csak ne minősíts olyan zenéket, vagy akár irányzatokat, amikről nem hallottál. nyilván iszonyúan differenciált lett mára a popzene, lehetetlenség teljesen képben lenni, de akkor is.

 

abban nyilván igazad van, hogy én sem ismerem behatóan a kedvenceidet, bár annyira épp igen, hogy eldöntsem, nem érdekelnek. Oldfield sem érdekel, mert szerintem ciki, és unalmas, kész, erről nem fogok további vitákba belemenni. ettől még hallgasd nyugodtan, csak a kötelező áhítattól vagyok rosszul.

 

azt se tudom, miért jössz eladási statisztikákkal, mert az ilyen öröklistákon egy csomó szar is van, sőt, főleg az. legalábbis szerintem. és abszolút érdektelen, hányan hallgatnak ma is ilyen zenéket, én is tudom, hogy sokan. egészségükre. ettől még nekem ötvenes faszik ugranak be róla, sajnálom.

 

számodra nem mindegy, mennyire tanult egy zenész, számomra tökéletesen. és ugyanez a bonyolultság kérdése is. a Kraftwerk mennyire egyszerű volt már, nem? mégis meg lehet nézni, mennyit alakítottak a zenén ők, és mennyit a vén bohóc Santana. a Pistolst már szóba se hozom, pedig az elmúlt 25 évben "kicsit" többen vettek gitárt a kézbe az ő hatásukra, mint Carloséra.

 

 

 

 

Előzmény: Professzor úr_ (80)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 81
:DDD
Előzmény: Törölt nick (78)
Professzor úr_ Creative Commons License 2005.02.08 0 0 80
"ezt én máshogy látom. a 80-as éveknek is megvoltak a maga nagy klasszikus zenekarai, sőt. és nem a Marillionra gondolok, az tény. de hogy te pont őket említed, mutatja, hogy csak egyféle vonalban tudsz gondolkodni. pedig nagyon sok másik is van."

Persze, hogy megvoltak, nem is tagadtam. Én arról beszéltem, hogy kevesebb nagy rockklasszikus "született" ebben a korban. A kedvedért leírom a Metallica nevét, hogy ne csupán egyféle vonalban gondolkodjak. (Más kérdés, hogy ebből az irányvonalból fejlődtek ki később az igazi torzszülött zenekarok, amelyeket ma már szinte senki sem hallgat.) Ha már kategorizálsz, nem értem, hogy a Queen vagy a Yes miért jelent egy irányt. Szerintem nagyjából az igényesség bizonyos szintje a közös nevező.

"az utóbbi 10 év kritikailag jelentős zenekaraiból (mert volt rengeteg) elég keveset ismersz."

Annyira biztosan ismerem ezeket, mint te Oldfiledet és "társait".

Az objektív tényezőkről és a statisztikákról (, mint egyéb objektív tények):

Az előbbit már kifejtettem: tudod, a mese a szakmai tudásról, a dallamvilág bonyulultságáról, a zene összetettségéről stb. Ezek az élvezhetőség terén is érvényesülhetnek. Nem mindegy, hogy Santana virtuóz gitárszólóját hallgatod, vagy egy külsőségekben jeles garázszenekar gitárjának erőteljes, de monoton zakatolását. Ugyanígy érdermi különbség fedezhető fel az iskolai színjátszókör és a "profi" színházak előadásai között.

A statisztika kapcsán elsősorban nem az aktuális slágerlistára gondoltam, hanem az "öröklistákra". Persze ha alapul vesszük pl. a heti eladási statisztikákat, minden bizonnyal kiderülne, hogy több Pink Floyd-lemezt adnak el, mint pl. Dr. Albant, aki 1992-ben slágerlistákat vezetett. Vannak zenék, amelyeken nem fog a kor.

Hiába mondod, hogy tovább kellett volna lépni a '70-es években, mégis számos fiatal kedveli meg manapság is a már említett zenakarokat. Tévedsz, amikor 50 felettiek időtöltésére gondolsz. (Ismét csak a statisztika...)

A két felvetett tényezővel csupán az általad támadott zenék mellett érveltem. Azt kérdeztem, hogy milyen alapon tartod túlértékeltnek Mike Oldfield zenéjét. Milyen kézzel fogható érvet tudsz felmutatni? Előadói, zeneszerzői képességeit nehéz lenne vitatni, a statisztikákat pedig egyáltalán nem lehet cáfolni. Pusztán azon az alapon, hogy neked nem tetszik a zenéje, nem mondhatod, hogy túlértékelik.

Még egy gondolat a "komoly zene helyett emészhetőbb progresszív rock" felvetéshez. Számos olyan komolyzenei darab van, amely bárki számára élvezhető, köszönhetően a dinamizmusának, dallomosságának. Ezek a darabokat (pl. Vivaldi Nágy évszak) sokkal könnyebb befogadni, mint pl. a Yes korai albumainak anyagát.
Ezek után butaság azzal érvelni, hogy az hallgasson Yest, aki nem érti a komolyzenét, de mégis "művészieskedni" szeretne.

Előzmény: zeuszka (68)
zeuszka Creative Commons License 2005.02.08 0 0 79
Előzmény: Törölt nick (78)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!