Persze, mindenhol vannak idióták. És az állandó előzgetésnek valóban semmi értelme nincs (az a legjobb amikor aztán viszontlátod a nagy országúti rambót egy piros lámpánál/vasúti átjárónál).
De azért ilyen nagypofával tenni a másik autós biztonságára, "ha nem térsz ki előlem, meghalsz" alapon, hát én ilyennel idehaza nem nagyon találkoztam (biztos akad itt is, aláirom). Szóval alapvetöen a videón látható népségnek igen primitiv vezetési szokásai vannak, mi azért ennél egy fokkal kulturáltabbak vagyunk (mondom ezt úgy hogy szidom én a magyart is eleget, hidd el :-))
Hüvösre kell tenni az ipsét 1-2 évre, meg elvenni a kis kamionját és mindjá nincs probléma :-)
En sokat jarok hosszu tavon orszaguton, es nyugodtan allitom hogy az ilyen stilusu vezetes nem eri meg. Baromi rossz a kockazat-idonyeres aranya. A multkor kiprobaltam az egyik uton hogy mennyi idot lehet nyerni folytonos elozgetessel (nem beleertve a tutyorgokat megelozni). 1000 km-en kb 45 (!!!) percet nyertem. Nem nagy durranas ha belegondolok mennyit kell kockaztatni es hanyszor kaphattam volna buntetest.
Egyebkent Mo-n is ugyanigy vezetnek (meg Quebecben is:). 140-el mentem a 100km-es tablanal es egy no kb 2 m-re jott mogottem. Meglepodott egy kicsit mikor belealltam a fekbe egy pillanatra. Aztan visszahuztam a jobb savba ez meg szitkozodva elhuzott mellettem de annyira elfoglalta magat a szitkozodassal hogy utolerte az elotte levot. Nem nagyon, de elegge hogy egy darabig nem kellett vezetni az autojat.
Az volt a baj hogy 20-al sem mentel. Nagyon felvette a kerek a vibralast. En sokat jarok (jartam) murvas uton amin ugyanilyen bordak vannak de kb 60-al kell menni mert akkor a leg simabb. Ez pl. egy ilyen ut, a bordak nem jol latszanak de majdnem vegig olyan (60km), persze azert elvezheto:):
Az valóban szép környék gondolom nem a dunaparton mentek hanem a hátsó úton dobogókő előtt lekanyarodva.... Azt az utat én nagyon szeretem meg Vörösvár és Dorog felé is nagyon szép a táj.
Én ezen nem szeretek autózni, mert nincs még meg a második félpálya, ami azért zavaró, mert az egész egy baromi hosszú, kelet felé beláthatatlan ív és elég erős rajta a forgalom. Szolnok felé nem biztonságos rajta az előzés, pedig néha kell, mert sok a kamion rajta. Akad is baleset itt, pár éve pont egy ismerős család maradt majdnem ott, szenvedtek is maradandó sérülést. Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ők voltak a hibásak. (még a lánglovagok oldalon is tele volt a képeikkel) Egyébként szép és jó út, még jobb lesz, ha M4-ként megépül a másik fele.
Senki nem hasznal szoges gumit, tonkretenne az utat. Mivel teljesen sima es baromi hideg ezert nem problema a vezetes rajta. En 500 km alatt egyszer csusztam meg, porogtunk egy kicsit aztan a ho szep lassan megallitott.
Udv, en is hozzajarulok egy uttal. Ez ugyan messze van Magyarorszagtol es csak fel evig jarhato evente, de igazi elmeny rajta utazni. Az "Ice Road" Inuvik-tol Tuktoyuktuk-ba, a Mackenzie Folyo es az Eszaki Jeges Tengeren vezet at:
Hmm... tetszik ez a topik. A 82-es út nálam is kedvenc, főleg amióta friss, új burkolatot kapott a szerpentines rész, Veszprémvarsány és Zirc között. A másik: a nógrádi úthálózat, leszámítva a totálisan szétbarmolt 21-es utat. Salgótarján térségében viszont, négy darab négyszámjegyű út idén kapott teljes felújítást, istenkirály vonalvezetés és 0 forgalom, érdemes bejárni, Nagykeresztúr és Márkháza környéke. Innen északra a Zagyvaróna - Cered rész is állat.
2-es főút nem olyan rég megint megvolt. :-) Sajna az M2-őn álltunk vagy 20 percet a felújítás miatt... A 21-esen 2 helyen is dolgoznak. 2x2-re szélesítenek. Nem kell nagy dologra gondolni, csak előzési szakaszok, 1-2 km hosszan. Jártunk pár elég szar minőségű mellékúton is, de Hollókő környéke nagyon rendben volt, pedig a burkolat színén látszott, hogy nem friss. Hiába, ahol nem járnak tgk-k... 22-es is elég jó minőségűnek tűnt. Pár átkelési szakasz van gyengébb állapotban, de ez sajna mindenhol így van.
Nem akarok hülyeséget mondani, de én már láttam sógoréknál olyan feliratot, miszerint a főútról lehajtva mindehol 30 a vmax a faluban. talán ez is olyan volt.
Sziasztok! Bocs, de nem találtam "Autóval Ausztriában" topikot, azért ide írok, hátha tud valaki segíteni. Rábafüzes-Heiligenkreuznál mentem át Ausztriába pár hete. Az A2-re Fürstenfeld után tértem rá. A határ és az A2 között volt néhány osztrák település, ahol 30 km/h-s sebességkorlátozást jeleztek, de a tábla alatt volt valami német nyelvű szöveg. (Valamelyest tudok németül, pl. később Németországban volt olyan, hogy Bei Nässe, azaz nedves út esetén; de itt valami hosszabb szöveg volt.) Mielőtt utnak indultam volna, többen figyelmeztettek, hogy tartsam be Ausztriában a sebességkorlátozást – útjavításoknál is – mert az osztrák rendőrök nagyon szigorúak. Ezért én precízen betartottam ezt a 30 km/h-t is. A mögöttem jövők (osztrákok is, magyarok is) viszont villogtak meg dudáltak. Meg tudná valaki mondani nekem, hogy mi az a szöveg a 30 km/h-s tábla alatt? A sejtésem az, hogy a falu egyéb útjaira vonatkozik, ha viszont így van, akkor miért teszik ki arra az útra, amire nem vonatkozik?! Az autósok 99%-a csak keresztül akar menni a falun, nem érdekli, hogy a település egyéb útjain mennyi a megengedett max. sebesség. Ha pedig valami mást jelent, kiváncsian várom a választ, hadd okosodjam.
Fogalmam sincs, hogy mi a száma, de nem is ez a lényeg. Végig völgyben, szinte zéró forgalom, tüneményes falvak a hegyek lábánál/között. A burkolat néhol lehetne jobb, de láttam már főúton is rosszabbat.
Még nem vezetek, de ezt az utat (többnyire busszal) többször megtettem már, és utasként is megszerettem. Jó ahogy a Naszály oldalában mész fel, és lelátsz Vácra, aztán kicsivel később jön a meredek lejtő, aminek a végén ott van Katalinpuszta, ahol persze nem árt figyelni a megengedett sebességre :)
Aztán utána pár éles kanyar, ami után a partnak felfelé kell kigyorsítani, mindig egy élmény volt ahogy az Ikarusokon visszakapcsolt a vezető, és jött az üveghang...
A Rétság fölött kiágazó 22-est Érsekvadkertig ismerem, jópofa ahogy a tereskei elágazástól egy hosszú, "lépcsőszerű" lejtőn kell lemenni.
A 2-esen továbbmenve, Rétság után kisebb a forgalom, és pár éve rendbetették az utat, a határ előtt tényleg lehet rajta jól menni. Az élvezeti értékéből talán csak Nagyoroszi hosszú belterülete von le egy keveset.
A 4-es főút Szolnok elkerülője 2005-ben volt burkolatmegerőssítve, de mostanra a Szt István híd 40-es korlátozott + a 2 vasúti felüljárón 30, majd 40 seb korlát a kátyúk miatt. Úgy látszik eddig tart Mo-n egy főútfelújítás. Lehet várni a köv. 15 évet, hogy megint erre az útszakaszra kerüljön a sor...
2-es főút Váctól kifelé. Az aszfalt kifogástalan (még szép), igazán kellemesen autózható ívekkel/kanyarokkal, egymást érik a kapaszkodósávok. :-) Minőség-élmény tekintetében nekem eddig ez volt itthon az etalon - elsőrendű főúton.