A kérdés csak az, hogy hogyan tudom rávenni arra, hogy "próbáljuk" megjavítani a kocsit. Vagy segítsen legalább ennek a végére járni.... bár sztem előbb adja el másnak.
A katalizátor mitől mehet tönkre amúgy? km vagy kor függő? Vagy a motor olajzabálása is kinyírhatja?
A szszervizes se mondta tutira a lambdaszonda dolgot, de megpróbálom holnap telefonon elérni..hátha....
Sziasztok!Vásárlás előtt állok, de elakadtam. A kiszemelt egy 2007-es Jetta 110000km-rel. 1,6 benzin, BSE motor. Ma szakszervizben átnézettem, rendben is volt minden....de:Az akkumulátor elég gyenge, cserét javasoltak. Viszont a hibakód kiolvasás során több fals kód is előkerült (ablakemelő motor stb,), de ezek működnek. ÉS van egy ilyen: "P0420-katalizátorrendszer hatékonyság túl kicsi"Szakszervizes szerelő szerint az akksi az oka, ha csere után is csinálná, akkor lambdaszondacsere...Saját szerelőnek is elküldtem és ő azt mondta ez biztos nem lambdaszonda, mert annak nem ez a kódja, de akár a motor túlzott olajfogyasztása is okozhatja...tehát akár motor probléma is lehet... Nyilván tudom, hogy egy 10 éves autó nem hibátlan, de azért motorgenerált nem szeretnék..Van ötletetek, hogyan lehetne kideríteni, pontosan mi okozza a jelenséget? Az autó ellenőrzött előéletű, valós km-rel magánszemélytől. Látszólag a motornak semmi baja (nincs füst és a hangja is jónak tűnik). Előre is köszönök bármilyen segítséget! 1 napom van rá, hogy kitaláljak vmit!Üdv: Zoli
Olyan megbízható szerelőt keresek, aki már csinált Nissan Primera (P11) SR20-as motoron vezérlés cserét, henger-fejtömítés cserét, stb... Szóval olyan szakit keresek, aki nem az én motoromon tanulná meg a motorra jellemző spéci tudást, hanem már birtokában van annak, és praktizál is..
A csendestom@gmail.com-ra is írhattok, vagy ide válaszként.
Kénytelen vagyok fordítva fogalmazni. Ennek ellenére ez a bejegyzés mégis a topic témájához tartozik. Ismerek megbízható autószerelőt is. De most a mai különös tapasztalatomat szeretném megosztani, ami egy speciális (szélhámos? kókler? csaló?) autószerelőről szól. Opel Astra G, hölgy tulajdonos. Bevitte az autót Serényi Attila pécsi szerelő műhelyébe, mert az olaj fogyasztás magas (1 liter / 500 km). A "mester" csupán meghallgatta a motor hangját és ezután azonnal elmondta, mik a hibák. Hengerfej meg van görbülve, síkba kell munkálni, szelepszár szimmeringek cseréje kell, vezérmű lánc és fogaskerekek cseréje szükséges, dugattyú gyűrűk meg vannak égve, cserélni kell őket, továbbá tömítések és olaj csere. Ez így együtt bruttó 400 ezer Forint. Mindezt meg tudta állapítani 5 perc alatt. Azt is mondta a hölgynek azonnal, hogy ha ez az ár sok, akkor tud egy vevőt, aki így motor hibásan hajlandó megvásárolni az autót 500 ezerért (ténylegesen 40 ezer km-t futott autó, törés nélkül). A tulajdonos szőke nő, de nem hülye. Azért hívott, hogy adjak tanácsot. Mondtam Neki, hogy azonnal indulok és elhozzuk az autót onnan. Furcsa volt még, hogy nyár közepe van, amikor az összes szervíz túlterhelt, de ott sem a műhelyben, sem az udvarban egyetlen autó nem volt, csak ez az Astra. Szerelő kettő is, "mester" és fia. Mikor a "mesternek" elmondtam, hogy visszük az autót, majdnem megvertek. Ezt szerettem volna közzétenni. Ma megismertem a pécsi Autó Gurut és Látnokot. Neki nem kell mérés és diagnosztika. Anélkül is azonnal tudja, mi a teendő. Csodatevő, jótevő varázsló ez az ember.
Sziasztok! Látom sokan megjártátok már az autószervizekkel!
Sajnos Én is tul vagyok egy pár negatív élményen! DE végre találtam egy tényleg megbízható autószervizt itt tényleg értenek az autókhoz!!!Precízek és gyorsak,és nincsenek kicseréltnek mondott de felszámlázott alkatrészek!!
SZONDI SZERVIZ BP 1202 Nagysándor József utca 139.
Sziasztok. Nekem jelenleg van egy VW Vento 92 évjáratú autom. Pár hete voltam radiátor cserén, ilyenkor ugye a müszerfalat le kell szerelni, összerakáskor valami félresikerült és a müszerfal világittás csak akkor gyul ki ha ráadom a kulcsot, a lámpák magasságát sem tudom állitani meg a világittás élleségét sem. Valaki esetleg ebben tudna segitteni ?
600.000,-Ft. volt a számlán amit kiállítottak az AUTÓ M3 KFT. -nél az autó javításáért, amiben többek között vezérlés és a turbó cseréje is benne volt.
Mentünk néhány ezret az autóval és ismét szerelőhöz kellett vinnünk az autót, ez esetben nem az AUTÓ M3 KFT. szervizbe vittük.
Felhív a szerelő, hogy ha már így szétszedték, érdemes lenne a vezérlést is cserélni az autón! Mondom neki, hogy mennyit mentünk a vezérlés cseréje óta!
Erre Ő, kizárt ez a szíj már a végét járja, tapasztalatból mondja, hogy ebben a szíjban közel 200.000 kilométer lehet, de jöjjek nézzem meg!
Megnéztem! A szíj világosbarna tükörsima felületű! A fogaskerék bütykei tapinthatóak voltak a szíj külső felületén. A szíj cserére szorul ez biztos.
Szét lett bontva szükséges rész, ami után kiderült, hogy a vezérlés többi részéhez sem nyúltak hozzá!
A fentiek miatt bizalmatlanná váltam és kértem nézzék meg az új turbót is az autóban!
A diagnózis, a turbó elég tisztességesen hordja fel az olajat a motorba! Cserélni kellene, vagy felújítani, mert alaposan meg van kopva!
A szerelő biztos benne, hogy a turbóban nem pár ezer kilométer van, hanem sokkal több! A kifizetett számlán új turbó van kiszámlázva.
Ezután, átnézettem a szerelővel az autót, ami még számos szomorú hibát tárt fel! Azért szomorú, mert olyan dolgok voltak, ami már a pitiánerség netovábbja!
Például, -7 fokra feltöltött fagyálló folyadék, nem ebbe a szervóba való olaj, megszigetelőszalagozott karter gáz cső, kitörték a olajnívó csövét a blokkból, a motortakaróról az emblémát letörték. elfelejtették visszaadni a vízvályút fedő rácsot, stb...
Szóval az AUTÓ M3 KFT. által marketingelt szakértelem és elhivatottság nem nálam lett bemutatva, amit sajnálok, mert újra ki kell fizetnem ezeket a javításokat!
Sziasztok Én az AutoMark Weisz (1077 Budapest, Rottenbiller u. 33) kókler bandánál szívtam meg és óva intek mindenkit, hogy odavigye az autóját. Az Opelemből csöpögött a hűtővíz, (egy másik szerelő ajánlotta őket, mert ö éppen nem ért rá, nekem pedig aznap kellett az autó), mondták, hogy délutánra elkészül az autó. Semmi egyeztetés egyszer csak kapok egy sima SMS-t amiben csak az állt, hogy 35 eFt, mindegy gondoltam 1x benyelem, mert másnapra kellett az autó. A főnök előadást tartott, hogy szét kellett szedni a fél motort és persze valalmi kókler dolgozott előttük, de a lényeg, hogy igazából 2db vízcsövet kellett csak kicserélni és most minden tökéletes kimehetek vele a világból. Másnap mentem 50km-t és látom, hogy megint forr a motor, nagynehezen megtettem a körutamat és reggel az volt az első dolgom, hogy felhívam ezt a jóembert, hogy garanciába csinálják már meg, ha 1x kifizettem. Második alaklommal is otthagytam az autót, megbeszéltük, hogy majd értesítenek, hogy mi a probléma és adnak rá egy ajánlatot. Persze telefon semmi csak közölték, hogy kész és ez újabb 45.000 Forintomba fog kerülni, mert kicserélték a vízpumpát plusz egy csövet. Persze nem lett tökéletes amit csináltak, de azt a hibát nem követtem el, hogy még 1x hozzájuk vigyem az autómat. Ami a legjobban dűhített, hogy semmit nem egyeztettek velem illetve elkértek 80.000 Ft-ot 3 cső (3.000 darabja) illetve egy vízpumpa (16 eFt) kicseréléséért
2016.06.01-én téligumi lecserélés miatt vitte a feleségem a személygépkocsinkat a Bp.Üllői út 741 szám alatt található gumis műhelybe. Nyári gumit kért, használtat, 4 db.-ot. Munkás kikereste a megadott méretű gumikat, a főnök megnézte, jóváhagyta, kérdésre, hogy van-e garancia rá, azt mondta használtra nincs, de ők csak bevizsgált gumit adnak el. Ezután téli gumi le,csomagtartóba be,használt gumi fel a felnire, fizetés.
Egész nap dolgozom,így csak 3 nap múlva sikerült megnéznem a gumikat a kocsin.A DOT szám alapján 2004-ben!!! gyártott gumit szereltek fel. 12 éves selejt gumit, darabját 7 ezer ft-ért! Ráadásul egyik oldalon a mintázat mindkét keréken hátrafele mutatott! Mind a 4 db. azonos oldali volt,de ők el akarták adni minden áron!
Mindezt azok után, hogy a feleségem mondta, hogy hosszabb útra mennénk 3 gyerekkel,ezért cserélnénk nyári gumira a télit(kocsiban ott volt 2 db.gyerekülés is)
Hétvége lévén 6-án, hétfőn reggel tudtuk visszavinni a kocsit a műhelybe. A főnök nem értette,hogy történt ilyen ,,igaz, ő nem is volt itt múlt héten"! Mondtuk, de igen, ő hagyta jóvá. Elkérte a blokkot, sajnálja,nem emlékszik, de nincs ilyen méretű másik használt garnitúra, nem tud másikat adni, vegyünk újat. Köszöntük, nem kértük, tegyék vissza a téli guminkat. Amíg vártunk a cserére, szóltak, hogy az egyik téli gumiban szög van , megjavítják ha kell(leszerelésnél nem látták..?)Nem volt választásunk, kértük. Végeztek, a főnök kegyesen elengedte a javítás árát, a pénzt visszakaptuk, menekültünk.
Azt hiszem, ahol lelki ismeretfurdalás nélkül veszélyeztetnek három kiskorút+minden közlekedésben résztvevőt, ott sok minden más is megtörténik...
Budapest XIII.kerületben keresek megbízható, nem lehúzós autószerelőt, aki teljes körű javítást, rendszeres karbantartást vállal és jól dolgozik. 2008-as Swift lenne a terítéken.
Még annyit, hogy ha a leírásból nem derülne ki miről van szó, hát itt a videó a világon nem létező gömbfej présről:
Árban itthon 30+áfától fölfelé vannak gömbfej kipréselő készletek, legalábbis neten ennyiért már találni.. Gondoltam egy gömbfejhez nem ruházok be ilyenre, de egy komolyabb szerviznek talán van ilyen, hiszen naponta ezt csinálják..
Épp ma beszéltem a Soroksári úton lévő Abroncs Kereskedő Ház egyik emberével telefonon. Műszaki ember lévén szeretek szerelni autót is, meg mást is, és inkább a célszerszámok hiánya tart vissza a komolyabb munkáktól, mintsem a mikéntje a dolgoknak.
Lényeg, hogy első felső trapézgömbfej cserére szorulna a civic-em, ami ugye egy 35 mm-es kis gömbfej. Semmi extra, nincs szétrohadva az autó, csak szimplán a múltkor észrevettem az otthoni téli gumi felrakáskor, hogy kicsit már lóg. Csere alkatrész megvan, és meg is csinálnám, de gondoltam megkérdem ezt a helyet, ahová korábban már többször jártam futóműbeállításra, hogy van-e olyan célszerszámuk, amivel a lengőkar kibontása nélkül ki tudják préselni a karból a régi fejet, és be az újat. Ha valaki kicsit ismeri a témát, van ugye a lehúzó és van a prés, amiből az utóbbi a szilentprésekhez hasonlít, csak más tartozékokkal a gömbfejekhez.
Következő volt a szervizes részéről a válasz:
"Nincs ilyen prés, nem is létezik ilyen a világon, a gömbfej kiszedéséhez ki kell venni a lengőkart mindenképp."
Mondtam, hogy hát én ezt nem így tudom, ráadásul a neten is több helyen van ilyen célszerszám, meg videó is a gömbfej lengőkar kiszedése nélküli kipréseléséről.
Válasz:
"Hát ő nem hisz az ilyen célszerszámokban, ilyen nem létezik. Egyébként milyen autó?"
Mondom Civic.
Válasz: "Gratulálok hozzá"
Ezután elköszöntünk egymástól, és részemről azt hiszem ettől a szerviztől is örökre. Az egy dolog, ha nincs ilyen szerszámuk, mert nem feccolnak ilyenekbe pénzt (bár futóművet szerelnek nap mint nap), de hülyének azért ne nézzen már.. Szerintem az ilyennek nem hogy autószerelői végzettséget, de még biciklihez villáskulcsot sem adnék a kezébe. A stílusáról az embernek már nem is beszélve. Biztosan jó sokan visszajárnak majd emiatt oda...
(Kerülendő hely, de nagyon! Megjegyzem örülök, hogy az ember ilyen tájékozott, hogy a világ összes célszerszámát ismeri, és még ki is jelenti, hogy olyan nincs, amit már láttam. Köszönöm, épülésemre szolgált! :) )
Sziasztok! Bevittem a 10 éves Opel Astrámat a Schiller Opel Váci úti szervízébe, mert a motornak van egy fura plussz hangja az indítástól számított első 10 percben. Nagyon kedvesen elmondták, hogy ki kell cserélni a vezérműtengelyt és a proléma megoldódik. Meg is egyeztünk, hogy ez 50 ezer forintba fog kerülni. A szervízes pár óra múlva felhívott, hogy kicserélték a vezérműtengelyt, de a hang megmaradt, úgyhogy kicseréik a vízpumpát is, ami 28 ezer forint. Mondtam, hogy ha ez biztosan megoldja, akkor legyen, cseréljék ki azt is. Este, amikor mentem a kocsiért, mondta a szervízes, hogy még mindig megvan a hiba a kocsiban, úgyhogy a generátort is ki kell cserélni. Erre már mérges lettem, hogy akkor miért cserélték ki az előző kettőt, úgyhogy mondtam neki, hogy reggel visszamegyek, addig átgondolom. Reggel, amikor nyitásra odaértem, és mondtam, hogy akkor köszönöm, de elvinném a kocsit, közölték velem, hogy már kicserélték a generátort is, és tartozom nekik 186 860 forinttal!!!! Az persze gondolom senkinek sem meglepő, hogy a kocsinak azóta is megvan az a plusz motorhangja, úgyhogy semmit sem javult a szervízben. Mindenkinek azt ajánlom, hogy kerülje el nagyon nagy ívben ezt a szervízt, mert ilyen szemét bandát még egyet lehet, hogy nem talál!
Egy 98-as Fiat Bravom van. Első gazdaja vagyok, megkímélt, garázsban tartott stb. Kb. 3-4 éve jelentkezett egy olyan probléma, hogy ha nehány napig nem használom, lemerül az akksi es nem indul. Az akkumulátor jo, lámpát-magnót nem hagyom rajta, tehát ilyeneket ne is kérdezzetek. Mar 4x volt szerelonel. Minden alkalommal úgy hozom el, hogy most tutira megvan mi volt a baja. Pénteken mentem vele utoljára, ma beultem es még egyet sem tekert, annyira lemerült. Valami ötlet, hogy mi lehet vele??? Előre is koszonom a segítséget!
A szakmám gépészmérnök. Szeretek autókkal foglalkozni, műszaki problémákat megoldani. Van egy 2004-es BMW116i E87 járművem. Most van egy olyan problémám a motorral, amit nem tudok nagyon értelmezni. Diagnosztikai műszerrel vizsgáltam a motor paramétereit és a műszer az 1 és 4 hengerre kopogást jelzett már alapjáraton is. Tudni kell hogy a motoron kettős kopogásérzékelő szenzor van. A 2. és 3. hengerrel nincs ilyen probléma. A kérdésem az, hogy mi okozhatja ezt a hibát, hogy lehet elhárítani? Hogy tesz különbséget a vezérlőegység a hengerek között?
Felhívnám kedves olvasók figyelmét az alábbi szerelőkre:
- Denk Attila Kispest XIX.kerület, állítólag Mercedes specialista. Én egy C180 kompressort vittem hozzá lábon hogy apró beállítás volna az autón. A vége az lett hogy hívnom kellet egy trélert mert már az autó be sem indult ugy megcsinálta. Utána hozzá fűzte hogy most legalább egy hónapig nem ér rá ezzel foglalkozni. Kerüljétek ezt az embert mint a tüzet! Hozzá nem értő kókler!
- Böröcz Mercedes szervíz Pest Erzsébet XX.kerület, elektromos ülés problémával vittem oda autót..ők egyből rávágták (ez tipikus mercedes betegség) behalt a motor elektronikája. Mivel aktiv kamera volt a kocsiban minden szót rögzitett. Sima biztosíték csere után már minden rendben volt! De szemtelenül ki akarták fizettetni az elektromos ülés motor elektronika cseréjét. Hozzá értésüket ezek után had ne pontozzam ...ott csap be ahol tud...
Renault szerelőt keresek Budapesten és vonzáskörzetében.
Számos szerelőnél volt már az autó, de egyre rosszabb lett, több százezer forint után is kínszenvedünk vele.
Tudnátok ajánlani olyan szerelőt, aki TÉNYLEG megnézi az autót, nem csak cserélget alkatrészeket, és utána a hiba nem múlik el, hanem megpróbálja megkeresni a hiba okát.
Szomorúan olvasom az előző bejegyzést. Mi már évek óta a Slussz-plussz nál javíttatjuk az autóinkat és eddig semmiféle panaszunk nem volt. Egy Audi A4 Cabrio és egy Ford Mondeo van a tulajdonunkban. A Mondeo-val nem voltak gondok, kivéve az optikai sérüléseket, amiket édesanyám egyedi parkolási technikájának köszönhetünk. A kötelező szervizeken kívül a Slussz-plussz a fényezési munkákat is megcsinálta vagy csináltatta és mindig elégedetten távoztunk. Volt már arra példa, hogy a vállalási határidővel csúsztak, ami kellemetlen volt, de a javítás közben felmerülő újabb problémák miatt várni kellett plussz 1 napot az alkatrészre. Ez nem feltétlen az Ő hibájuk, örülök, hogy nem engedték el az autót és felhívták a figyelmem a másik problémára is! Most javították az Audi futóművét és bizony nem volt olcsó mulatság. Sajnos a 126.000 km, a magyar utak és a 19 es kerekek megviselték a lengőkarokat és a gömbfejeket. A 4 lengőkar a gömbfejek a csuklók... Zsebbe kellett nyúlni, de remélem még ugyanennyit bírni fog. Jól megcsinálták! Az előző bejegyzésben olvasottak alapján ellenőriztettem a futóműbeállítást egy profi futóművesnél is, és kitűnő volt! Tehát! Mindent összevetve a Slussz-plussz egy jó szerviz, ajánlom mindenkinek! Ha kérdésetek van, megtaláltok a www.fogyasztasmonitor.hu -n (steve néven).
Fogyasztásmonitor és költség kalkulátor
A fogyasztásmonitor.hu segítségével vezetheted a tankolásaidat és nyilvántarthatod járműved járulékos költségeit, továbbá statisztikákat készíthetsz. A kereső segítségével megtekintheted mások adatait. Az emlékeztető funkció jelez ha műszaki vizsga vagy egyéb más teendő válik esedékessé. Az INGYENES regisztráció után, azonnal használhatod a fogyasztasmonitor.hu szolgáltatásait. )
Leírom a történetemet, értékítélet nélkül. Úgy, ahogyan történt. Aki olvassa pedig levonja a számára megfelelő tanulságot. Felhasználható referenciaként.
A régi (14 éves), de nagyon megbízható Toyotámat vizsgáztatni kellett, ezzel a Slussz-Plusz Kft-t (Budaörsi út, XI kerület) bíztam meg, akik az átvizsgálás után szóltak, hogy lengőkart kellene cserélni az autóban, ami meg is történt. Az autó levizsgázott (ez februárban volt), és a hétvégén elutaztam vele vidékre, de egyfolytában jobbra húzott a kocsi. Édesapám, aki mérnök, mondta, hogy biztosan nem csinálták meg a futómű beállítást. Én egyáltalán nem értek az autókhoz, ezért nem tudtam azt, amit édesapám mond, hogy ilyenkor illik megcsinálni (ha ő jól mondja, ennyire nem értek hozzá). Visszavittem, tényleg nem csinálták meg, de további 5eFt-ért megcsinálták a beállítást (adtak egy papírt az értékekről - minden tűréshatáron belül). Ők azt mondták, hogy nem szokták lengőkar cseréjekor automatikusan megcsinálni a beállítást, hiszen "simán lehet, hogy jó az, ha előtte is jó volt". Igazából azért voltam mérges, mert fel sem kínálták a lehetőséget, a futómű beállításra eredetileg, így kétszer kellett visszamennem. Ha azt mondják eredetileg, hogy még 5eFt, de ezt illik megcsinálni, hogy ne legyen gond a futóművel, akkor azt mondtam volna, hogy hajrá, csináljátok. Így volt még egy felesleges utam.
Eltelt két hónap és a két első gumi belső fele teljesen lekopott (nudlira, azaz semmi minta nem volt a gumikon), pedig fél éve vásárolt vadiúj gumik voltak. Ezúttal már kissé mérges hangulatban vittem vissza az autót, és reklamáltam, szerettem volna a gumik árát megkapni tőlük, mert úgy éreztem, hogy a beállítással valami hiba volt. Azt beszéltem meg a főnökkel, hogy megvizsgálják az ügyet - ingyenesen újra rátették a futóműbeállító gépre, ahol kiderült, hogy minden érték rossz. Elmondták, hogy biztosan gödörbe mentem, és attól elállítódott a futómű. Valamint szóltak, hogy a bal első csapágy is "lóg" (bármit is jelentsen ez), és hát biztosan az is okozza ezt a hibát. És azt feltétlenül ki kell cserélni.
Ezúttal már nem állíttattam be velük a futóművet, mert a bizalmam megrendült: helyette átvittem a majdnem szemben lévő Toyota Reálszisztéma márkaszervizbe, mert azt hittem a márkaszervizben értenek a Toyotához. Sajnos nem ez, hanem épp az ellenkezője lett végül a tapasztalatom. Egyrészt megállapították, hogy a futómű rosszul van beállítva és nem csak a kerékösszetartással van gond, hanem a kerék dőlésével is, amit ők egyáltalán nem tudnak megcsinálni, mert a szuper gépük erre nem alkalmas - viszont, tudnak egy "szakit" ajánlani, aki Szigetszentmiklóson kézzel (sic.) fanatasztikusan be tudja állítani a futóművet. Egyébként pedig ehhez a típushoz kétféle lengőkar van, és ők az semmiből (alvázszám, típus stb.) nem tudják megmondani, hogy ebbe a kocsiba melyik való, de elképzelhető, hogy rossz lengőkart tettek bele. Mikor kérdeztem, hogy hogy lehet, hogy ők nem tudják, hogy melyik való bele, azt válaszolták, hogy ők csak egész alkatrészeket szoktak cserélni és úgy csinálják, hogy megnézik a kiszerelt lengőkart és ugyanolyat rendelnek.
Ekkor már a hajam is égnek állt, a Slussz-plusz telefonon viszont "megnyugtatott", hogy a két típusú lengőkar nem kompatibilis: más a felszerelési mód, tehát nem passzol egyik a másik típusú autóba. (Ezt a márkaszervízben nem tudták!! - ha igaz. Én nem értékítéletet mondok, csak mesélem a sztorit). A márkaszervízben végül annyit csináltak, hogy a téli (lekopott) gumijaimat átcserélték a nyárira és beállították az összetartást, de a dőlést ugye nem (mint utóbb kiderült így aztán ez egy felesleges munkafolyamat volt, mert újra be kellett állítani az összetartást is) potom 15eFt-ért.
Végül egy barátom ajánlására Ott Márton szervizében kötöttem ki, ahol első perctől fogva nagyon kedvesek voltak és nagyon normálisan kommunikáltak velem: úgy magyarázták el a dolgokat, hogy a hülye (én) is megértse. Újra beállították a futóművet és a dőlés problémájára is volt megoldásuk (azóta kifogástalan, nem koptatja a gumit és szépen, egyenletesen fut). És ők mondták azt, hogy a Slussz-plusz mindenféle gépet megvett, de nem értenek a használatához, sok panaszos ügyfél érkezik hozzájuk tőlük. Azt is mondták (amit nekem a téli gumit eladó gumiszerviz is mondott), hogy szinte biztos, hogy a februári futómű állítás rossz volt, mert ennyire nem tud egy gödörtől elállítódni a futómű, és az, hogy mindkét oldalon ekkora problémát okozzon az meg pláne nagyon valószínűtlen. A csapágy pedig tényleg lóg, de az egyrészt nem okoz ilyen tüneteket, másrészt ők most meghúzták és menjek vele, mert még nem feltétlen szorul cserére, csak hallgassam, hogy nem búg-e, mert ha igen akkor majd tényleg ki kell cserélni.
Mindenki döntse el magának, hogy a fenti szervizek közül ki az akit én megbízhatónak tartok és ajánlok, és ki az akit nem :)