Látod ez a baj, hogy ezzel a többséget akik kirándulni, kikapcsolódni megy oda, azokat büntetnék. Ezért mondom azt, hogy ez nem lenne megoldás, ha csak úgy az egész biciklis "társadalmat" kitiltanák. Ezért kell valami más megoldást találni.
Mennyi önmérséklet kéne ehhez? Valahogy nem hiszem, hogy azok akik magasról tesznek mások testi épségére hirtelen törvénytisztelőkké válnának és csak a kijelölt helyeken bringáznának. (A normálisabb 80-90-95 % lehet hogy elmenne máshová, de jelenleg sem ők zavarnak, a többség lelassít ha túrázót lát.)
Azért mer Demszky ilyeneket mondani, mert így állnak hozzá általában az emberek. Engem ne büntessen néhány hülyegyerek miatt. Egyáltalán senki miatt ne büntessenek meg engem. Van már egyébként egy, a témával foglakozó topik: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9097906 Egyessítsük erőinket!
Én arra gondoltam, hogy esetleg kijelöl nekik egy kisebb útvonalat vagy valahogy más módon próbálja orvosolni a problémát.
Ez az egész kicsit hasonlít ahoz, hogy ha valahol szar az út, tele van kátyúval akkor kibasznak pár 30-as táblát és már meg is oldották a problémát szerintük.
No és mi lenne a megoldás? Építsen a főváros külön hegyet a bringásoknak? Meg egyet a sielőnek? Ja és persze terelje el a Dunát, hogy a vadvizi evezősöknek is jusson terep?
Térjünk már észre: ha valaki sielni akar, akkor azt többnyire fizetős pályán magára és másokra biztonsággal megteheti, csak a bringásoknak muszáj a fél-egy méter széles gyalogos ösvényeken nyomulni 30-40-50-es tempóban. Amíg egy 10 km-es kirándulás alatt kétszer kell megmenteni egy-egy ilyen bringás elől, addig tényleg tiltsák ki őket a buai hegyekből. (Ha tényleg sportember, akkor 1 óra alatt kint van a Pilisben és ott nincs turistaveszély. Sőt ha akar, felfele mehet betonúton is, akkor legalább megérzi milyen érzés egy mellette centikkel elhúzó, többszörös súlyú test.)
Nem tudom, hogy demszkynek milyen érdeke fűződik ahoz, hogy kitiltsa a kerékpározókat, de inkább megfelelő körülményeket kéne teremteni ill. olyan pályát kéne csinálni, ahol az extrém bringások kiélhetik magukat és nyugodtan tudnak gyakorolni.
"Azt fogom javasolni a közgyûlésnek, hogy tíltsuk meg sajnos, meg kell ezt tennünk a kerékpároknak az elszállítását, éspedig azért, mert tönkreteszik a kerékpárosok az erdõt. Én kirándulási célokból használom ezt az erdõt, sok tízezer budapesti nyugdíjassal, és más budapestiekkel együtt, mások nem. " (MTV1)
Azt mondta továbbá:
"Nem azért mintha sportellenesek lennénk, sõt, imádjuk a kerékpár sportot, hajtsanak fel kerékpárral a hegyre, sportoljanak úgy, kevesebben fogják akkor egyfajta lesikló pályaként használni az erdõt. Ezzel írtva a növényzetet, tönkretéve a környezetet, és balesetveszélyt okozva akkor, amikor nem csak õk vannak fönt, hanem egész Budapest azért, hogy kiránduljon." (HÍR TV)
továbbá:
"A mountain bike-osok egy része, akik ezt az extrém soportot ûzik, tehát akik lesikló pályának használják a hegyoldalt, a kerékpárjaikkal kiirtják a növényzetet. Tehát ott nem terem fû, ott kitörnek a fák, gyakorlatilag megváltozik az egész környezet. (ATV)
A kerékpár-szállítással kapcsolatos bejelentésre az alábbi levél fogalmazódott meg:
A MAGYAR KERÉKPÁROSKLUB & KEROSZ
NYÍLT LEVELE Dr. DEMSZKY GÁBORNAK,
A FOGASKEREKŰ VASÚTON VALÓ KERÉKPÁR-SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉGRŐL
Tisztelt Főpolgármester úr!
Különböző hírforrásokból tudomásunkra jutott, hogy természet (és környezet-) védelmi okokra hivatkozva megszüntetni javasolta a biciklivel való együttutazás lehetőségét a Fogaskerekű Vasúton.
Kérjük, ezzel kapcsolatosan, hogy az alábbiak alapján fontolja meg újra az elhatározását, és a továbbiakban legyen a partnere a kerékpáros szervezetek azon erőfeszítésében, hogy Budapest lakóinak az egészségét szolgáló - és alapvetően természet- és ill. környezetbarát - szabadidős kerékpározás terepei inkább szaporodjanak, a meglévők pedig színvonalasak maradjanak, az odajutási lehetőségekkel együtt.
A bejelentést követően sok kerékpárosnak az a véleménye alakult ki, hogy a Főváros a kollektív büntetés eme formáját ne a BKV Rt-n és ne az utazókon gyakorolja. Hiszen a „Fogas” utasok fele turista, ezeknek pedig közel az egyötöde a bicikli szállításáért is fizető, környezet- és természetbarát kerékpáros turista, akiknek semmi köze az indokként felhozott erdei tönkretételekhez. Tudjuk azt is, hogy sokan - az itteni hegyeken lakók közül - a munkába járáshoz is használják ezt a kombinált utazási formát.
Ez az 1993 óta meglévő, nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló módon megvalósult együttutazási lehetőség időközben tehát nagyon népszerű lett. A napi használati problémák idővel elsimultak, és ma már – tavasztól őszig, főleg a hét végén - inkább a családdal vagy a baráti körrel együtt bicikliző fiatalok veszik igénybe a Fogast. Akik azután - a Főváros által kiadott ingyenes kerékpáros térképet használva - a hegyekben megépített és kijelölt kerékpáros körtúra útvonalakon tekeregnek. (Mátyás király út, Tündérhegyi út, Jánoshegyi út, Hegyhát u.). Nagyon fontos előny ebből a szempontból az is, hogy a gyerekek, a szülők és a tanárok, erre a területre ily módon jutva ki, egészséges és nyugodt körülmények között gyakorolhatják a kerékpáros közlekedést.
Szívesen lennénk a Főváros (és a erdőkezelő Pilisi Parkerdő Rt.) partnerei abból a célból, hogy a főváros környéki hegyekben legyen még több kijelölt - ha lehet a bakancsos túra-utaktól elkülönített - kerékpáros túraút. Így lehet csak igazán hatékony módon üzenni a kerékpárosoknak, hogy ezeket használják vagy használhatják.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a civil kerékpárosok közreműködésével, kísérlet- és referenciaképpen, az idén kijelölésre került több, a Pilisen is átvezető hegyi-kerékpáros túraútvonal, amelyek a Fővárosi kerékpárút-hálózatról ágaznak le (Honlapon: www.happybike.hu) .
Ezúton is kérjük, hogy az itt kihelyezett táblák fenntartásában, a rongálások és lopások megakadályozásában legyenek a partnereink.
Tisztelt Főpolgármester úr!
A fentiekre való tekintettel indítványozzuk, hogy e tárgyban a Fővárosi Közgyűlés elé való előterjesztését napolja el. Tegye lehetővé, hogy előbb, az augusztus végére szervezett (ígért) civil „tömegközlekedési kerekasztalon” a kerékpáros egyesületek képviselői is elmondhassák a véleményüket erről a „fogas” helyzetről. Hiszen azt is a budapestiek kérik (több ezer kerékpáros nevében jelezzük ezt), hogy tartsák meg a kerékpár-szállítási lehetőséget a Fogaskerekű Vasúton.
Üdvözlettel
Balogh Gábor
elnök
Magyar Kerékpárosklub (MK)
& Kerékpárral Közlekedok Országos Szövetsége (KEROSZ)
- member of European Cyclists Federation ( www.ecf.com )