"Igen, [i] szerintem [/i] minden "zene" igénytelen"
Azt hiszem már el is értem, hogy nem akarod rámerőltetni a véleményed ;)
Szíved joga, hogy milyen zenét hallgatsz, mit nem, biztos van köztük olyan amit én tartanék igénytelennek, de azt nem mondanám, hogy az akkor senkinek nem lehet igényes.
Azért most már érdekelne, hogy te miket hallgatsz szívesen
A fehérzaj fogalma alá értendő az összes elektronikus gépzaj, elsősorban a house, a techno, trance és társai. De emlegethetjük ezeket egyszerűen "zaj"-ként, kinek hogy tetszik.
Igen, szerintem minden "zene" igénytelen, amiben nem használnak hangszereket, bár ez hülye megfogalmazás, mert a zenét eleve hangszerekkel csinálják :) És én az egérkattintgatást meg a gombcsavarást nem nevezném hangszeres tudásnak.
Jocelyn Brown, Barbara Tucker, Diana Ross, Lisa Stansfield - miért állna össze olyan modern zenéket játszó DJ-kel mint Erick Morillo, Junior Vasquez, ha nem találnák igényesnek amit csinálnak?
Ők biztosan igényesnek találják a zenét, amit csinálnak, de sajnos nem az, és ezen még a sztárdídzsék se segítenek, sőt.
Na hát a Rush-sal se mentél közelebb az igényes felé. De egyáltalán neked mit jelent az hogy "igényes"? Ja és még egy: mi az a fehérzaj? Segíts kérlek tudatlan fejemen.
Ha minden igénytelen, amiben nem használnak hangszereket (bár ilyet nem állítottál), akkor az nagyon szűklátókörű ízlésre vall.
Hallgass meg egy Jazzanova, Afterlife vagy BT albumot (a teljesség igénye nékül) Bár ezek nem kimondottan tuc-tuc partyzenék, de kétségkívül elektronikusak.
De ha a pörgősebb zenékről van szó, akkor is van igényes (=nem összecsapott, egységes, akár egy embernek is örömet szerző) zene. Olyan énekesek, akik már letettek valamit az asztalra elég sok műfajban -, mint pl. Jocelyn Brown, Barbara Tucker, Diana Ross, Lisa Stansfield - miért állna össze olyan modern zenéket játszó DJ-kel mint Erick Morillo, Junior Vasquez, ha nem találnák igényesnek amit csinálnak?
De erre az "igényes"-re találjunk már valami más szót, mer uncsi és elcsépelt...
A gitár szent, a dobgép meg tönkreteszi a tisztességes zenészeket. Nemrég tanultunk a Luddistákról, szerintem ők nagyon nem szeretnék a dobgépet, nem mintha én Luddista lennék, de én sem szeretem.
A dobgéppel mint veszélyes jelenséggel nem tudok egyetérteni, hiszen ez az instrumentom széles körben elfogadott zenekészítő eszköz, a jövő egyik alapvető hangszere, a régi, elavult manuális dobot váltotta föl, és rengeteg előnye van, például nem fárad el az ember keze az állandó hupákolástól, sokkal több ún. hangszínt elő lehet belőle csalogatni, mint a hagyományos dobokból. Meg aztán a gitár hiányát is csak üdvözölni tudom, hiszen az is elavult hangszer, a 21. században már csak múzeumban lenne szabad mutogatni. Viszont abban egyetértek, hogy a lemezlovaglás igen veszélyes jelenség, mint ahogy a topik elején is mondtam, föl kell számolni. (Egyébként te ki vagy, Firpo, már úgy értem, kinek a másodnikkje? Persze nem fogod elárulni, úgyhogy a végén kénytelen leszek emailt írni neked, és ha akkor se árulod el, akkor sajnos fenyegető emailt kell írnom.)
5. Az értékes bakelitek tönkretétele a sok huzigálással
Minden zenei stílusban létezik a gagyi és létezik a nagyon igényes. Az, hogy egy adott zenéhez nem használtak fel kézzelfogható -hagyományos értelemben vett - hangszereket, még igenis lehet aprólékos, nagy műgonddal elkészített alkotás.
Maga a lemezlovasság tényleg nem zenélés, csak "játszás". De az itt felhozott érvek úgy általában az elektronikus zene ellen (drogok, dobgép, öltözködés, akármi), a stílus elutasításából fakad, nem túl objektív jellegű.
Véleményem szerint gusztustalan, hogy végig fejhallagató van rajtuk a buli alatt. Ezzel egyrészt elkülönítik magukat a tömegtől, hiszen szegény táncolók hogy néznének ki fejhallgatóval, meg be is izzadna a fülük a nagy ugrálásban. Másrészt azt gondolom, ezek az állítólagos zenészek tökre nem azt a zenét hallgatják közben, amit a népnek nyomnak. Maguknak megtartják a jó kis keveretlen dalokat, minket meg etetnek a szarral.
Nekem van egy barátom, aki elmondása szerint dízsé, és neki olyan zeneszerző programja van, hogy csak megnyom egy gombot, pl. hogy "pörgős zene", és a program már meg is írta helyette, olyan opciók is vannak, hogy "csajozós zene", "lassúzós", meg "kezeket a magasba"
Azt meg szerintem minden lemezlovas otthon gyakorolja, hogy a kezét feltartva az öklével ritmikusan lóbál
Az a legbosszantóbb az egészben, hogy vesznek egy 2ö00 Ft-os hangkártyát és azt hiszik, tudnak zenélni, pedig csudákat. Már olyan programok vannak, hogy csak na, ők nem is csinálnak semmit, csak nyomogatnak néhány gombot.
Már csak azért is veszélyes az ilyen "szirénazaj" (ez nagyon találó volt) zene, mert az emberek általában drogoznak is rá. Szerintem undorító, hogy nem is gitároznak rajta, és még a dob is gépről szól.
Jól mondta Walkman, veszélyeztetik a valódi Zenét. Javaslom, gyűjtsük ide a legveszélyesebb jelenségeket.
Nem, Én is rettentően furcsállom ezt a diszkzsoké jelenséget, szerintem még a kategórián belül is van két csoport, az egyik, amelyik szimplán lejátsza a német tínédzsereknek a balatoni diszcóban a kért slágereket (noch ein scooter, bitte), és arra büszke, hogy milyen kreatívan keveri át a számokat (nyár végén meg kiad egy válogatást "Club Balatoni Nyár Szendvics a Bitch House-on 200x" címmel), a másik halmazba tartozók pedig valamivel többet tesznek: egyszerre két-három lemezt is fel tudnak tenni, és ezekből a részekből keveredik össze egy dalocska (őket a baseballsapka és a sajátos arcszőrforma alapján lehet az előző csoporttól elhatárolni)
Egyetértek Walkmannel, a törvény szigorával kellene lesújtani ezekre a tiszacipős naphemüs álművész köcsögökre
Nem mondod komolyan, ilyen tényleg létezik? Hát ezt sürgősen be kell tiltani, a törvény erejével kell föllépni ellene, mert különben meghal a Zene. Hatalmas szerencse, hogy megnyitottad ezt a topikot, a 21. század egyik nagy problémájára hívod föl a figyelmet vele.
Sajnálatos tendencia a könnyűzenében ,hogy egyes zenét csak távolról ugató figurák, miután megtanulnak átéléssel potmétert tekergetni és fülhallgatót fejre szorítani, kialakítják kellően tenyérbemászó fizimiskájukat (ál-inteligens bakelit-szemüveg pl.) magukat zenésznek, a produkciójukat zenének hívják-hívatják.
A "játszom...." vagy "a dalaim...", illetve a "megjelent az albumom..." szófordulatokkal utalnak arra, hogy a lemezükön hallható szirénazaj igenis zene!