a prekoncepciót számos ténnyel lehet bizonyitani
1. 1999
kiscelli Nitsch kiállítás, közpénzből támogatva..forrás:
itt
2. 2001
Agárdi Péter (kurátor a MRnél) által kezdeményezett déli harangszó megszűntetési kisérlet forrás: itt
3. 2002 (?)
Majsai irása a Mancsban
4. 2003
a Tilos rádió történet, +
2003 dec 9
December 9-én a Tilos rádió műsorvezetői, akik kijelentették, hogy mindegyikük zsidó, elmondták, mennyire rettegnek a Jobbik által felállított szerintük brutális keresztektől, amelyeket fel kellene aprítani tűzifának, vagy netán apróhirdetéseket kellene rájuk aggatni. Annyi azonban bizonyos, - mondták vidáman, hogy a kereszt a nyálképződést elindítja. Ez azonban, mint kiderült csupán bemelegítő volt.
2003 dec 19
a csatorna Honty és Hanna című műsorában a közelgő karácsony alkalmából egyebek mellett Jézus Krisztus születéséről beszélgettek a műsorvezetők. A produkcióban szó szerint a következők hangoztak el: ’’ szóval ez a fajta, hogy a születés, és a gyermek akár egy fattyúból is, mert itt kvázi erről van szó. (közbeszólás: fattyú, bizony). Fattyúból lesz. (Közbeszólás: ki ennek az apja, ki ennek az anyja?) Mert ő egy fattyú. Tehátakárhogy, hát húzzuk, vesszük, vagy magyarázzuk, Krisztus egy fattyú.’’
http://www.radio.hu/read/70192
2003 dec 24 szentestén pedig közölték, hogy ki kellene irtani az összes keresztényt
forrás itt
Idézzük csak fel az egyik kulturált vitát
a Tilosból:
...
1. Műsorvezető: Fakereszt, vagy amit akartok…
2. Műsorvezető: Jó, fakeresztek. Tényleg kurvára nem akarok erről sokat beszélni, már mindenki szarrá rágta ezeket a kereszteket.
Műsorvezető: Szarrá rágta… Szuvak. A szuvak.
Műsorvezető: Én csak egyet láttam a Móricz Zsigmond körtéren, és nekem iszonyú nyomasztó. Szóval az egy dolog, hogy a kereszt az ugye a keresztény világban mégiscsak a húsvétnak a jelképe, nem? Tehát a jászoltól kezdve a kis Betlehemig nem tudom én mit kirakhattak volna, de tényleg nem is akarok ezzel foglalkozni. Viszont Barangónak volt egy ötlete, vagy te hallottál valakitől egy ötletet, hogy mire lehetne hasznosítani ezeket a kereszteket igazából.
Műsorvezető: Robi barátom mondta, hogy szóval hogy mi lenne, hogyha ilyen hirdetőtáblának használnák, hogy tényleg, vagy hát ilyen…
Műsorvezető: Üzenőfal.
Műsorvezető: Üzenő, igen. Hogy odamész és felrajzszögezed, hogy mit tudom én, elveszett nem tudom, a kétéves spániel kutyád, satöbbi, satöbbi, ilyen és ilyen névre hallgat…
Műsorvezető: Itt várlak fél órája, az Isten bassza meg.
Műsorvezető: Igen, vagy esetleg tényleg ilyen ötletek. Akkor valamiképpen tényleg hasznosulhatna ez az egész. Gyerekek, engem is rohadtul nyomaszt ez az egész, mert egyrészt akkorák, másrészt ez az „áldott” karácsony, tehát nem az van bennem, hogy mit tudom én, mert már az, mi szokott?
Műsorvezető: Boldog.
Műsorvezető: Boldog karácsony, ez túl…
Műsorvezető: Boldog, meg hát a kellemes karácsonyi ünnepeket…
Műsorvezető: …ez túl ateista, túl kommunista, ezt bárki mondhatja.
Műsorvezető: Igen.
Műsorvezető: Egy áááldott… Érted?…
Műsorvezető: És mész a Blahán az áldott kutyaszarszagban, az áldott bódésoron, és akkor egyszer csak egy ilyen áldott kereszt, szóval… Annyira erőszakos, brutális és na mindegy, hagyjuk.
Műsorvezető: Nem, hát ez, nekem lett volna még egy alternatív javaslatom, és most a demagógiát is nyugodtan bele lehet venni. Tehát ezt mennyivel keresztényibb cselekedet lett volna ezeket a fákat fölaprítani, fölhasogatni és szétosztani a szegény emberek között. Hogy melegedjenek ők is.
Műsorvezető: Nem sokáig tartott volna ez a kis melegítés nekik.
Műsorvezető: Amúgy meg…
Műsorvezető: De…
Műsorvezető: Egy kereszt szerintem…
Műsorvezető: Enyém a kereszt, nézd a keresztem…
Műsorvezető: Egy darab kereszt, csak ne beszéljünk együtt, mert ezt így mondták nekünk, hogy ne beszéljünk együtt, mert akkor nem hallatszunk. Hogy szerintetek egy ilyen nagy darab kereszt hány ember fűtését oldaná meg egy napra vagy egy ember egy nap nem fázna.
Műsorvezető: Egy embernek egynapi...
Műsorvezető: És az is megérné jobban, nem, mint hogy ott meredezik? …
Műsorvezető: Gyakorlatilag politikai tiltakozás, vagy pedig valamiféle gazdasági tiltakozás folyik itt…
Műsorvezető: Ja, értem.
Műsorvezető: … egy vallási jelképpel. Egyébként egy kivégzőeszközzel…
Műsorvezető: Akasztófákat nem akarunk felállítani?
...
stb.stb.stb.
1. 1999
kiscelli Nitsch kiállítás, közpénzből támogatva..forrás:
itt
2. 2001
Agárdi Péter (kurátor a MRnél) által kezdeményezett déli harangszó megszűntetési kisérlet forrás: itt
3. 2002 (?)
Majsai irása a Mancsban
4. 2003
a Tilos rádió történet, +
2003 dec 9
December 9-én a Tilos rádió műsorvezetői, akik kijelentették, hogy mindegyikük zsidó, elmondták, mennyire rettegnek a Jobbik által felállított szerintük brutális keresztektől, amelyeket fel kellene aprítani tűzifának, vagy netán apróhirdetéseket kellene rájuk aggatni. Annyi azonban bizonyos, - mondták vidáman, hogy a kereszt a nyálképződést elindítja. Ez azonban, mint kiderült csupán bemelegítő volt.
2003 dec 19
a csatorna Honty és Hanna című műsorában a közelgő karácsony alkalmából egyebek mellett Jézus Krisztus születéséről beszélgettek a műsorvezetők. A produkcióban szó szerint a következők hangoztak el: ’’ szóval ez a fajta, hogy a születés, és a gyermek akár egy fattyúból is, mert itt kvázi erről van szó. (közbeszólás: fattyú, bizony). Fattyúból lesz. (Közbeszólás: ki ennek az apja, ki ennek az anyja?) Mert ő egy fattyú. Tehátakárhogy, hát húzzuk, vesszük, vagy magyarázzuk, Krisztus egy fattyú.’’
http://www.radio.hu/read/70192
2003 dec 24 szentestén pedig közölték, hogy ki kellene irtani az összes keresztényt
http://www.radio.hu/read/70192
Idézzük csak fel az egyik kulturált vitát
a Tilosból:
...
Műsorvezető: Fakereszt, vagy amit akartok…
Műsorvezető: Jó, fakeresztek. Tényleg kurvára nem akarok erről sokat beszélni, már mindenki szarrá rágta ezeket a kereszteket.
Műsorvezető: Szarrá rágta… Szuvak. A szuvak.
Műsorvezető: Én csak egyet láttam a Móricz Zsigmond körtéren, és nekem iszonyú nyomasztó. Szóval az egy dolog, hogy a kereszt az ugye a keresztény világban mégiscsak a húsvétnak a jelképe, nem? Tehát a jászoltól kezdve a kis Betlehemig nem tudom én mit kirakhattak volna, de tényleg nem is akarok ezzel foglalkozni. Viszont Barangónak volt egy ötlete, vagy te hallottál valakitől egy ötletet, hogy mire lehetne hasznosítani ezeket a kereszteket igazából.
Műsorvezető: Robi barátom mondta, hogy szóval hogy mi lenne, hogyha ilyen hirdetőtáblának használnák, hogy tényleg, vagy hát ilyen…
Műsorvezető: Üzenőfal.
Műsorvezető: Üzenő, igen. Hogy odamész és felrajzszögezed, hogy mit tudom én, elveszett nem tudom, a kétéves spániel kutyád, satöbbi, satöbbi, ilyen és ilyen névre hallgat…
Műsorvezető: Itt várlak fél órája, az Isten bassza meg.
Műsorvezető: Igen, vagy esetleg tényleg ilyen ötletek. Akkor valamiképpen tényleg hasznosulhatna ez az egész. Gyerekek, engem is rohadtul nyomaszt ez az egész, mert egyrészt akkorák, másrészt ez az „áldott” karácsony, tehát nem az van bennem, hogy mit tudom én, mert már az, mi szokott?
Műsorvezető: Boldog.
Műsorvezető: Boldog karácsony, ez túl…
Műsorvezető: Boldog, meg hát a kellemes karácsonyi ünnepeket…
Műsorvezető: …ez túl ateista, túl kommunista, ezt bárki mondhatja.
Műsorvezető: Igen.
Műsorvezető: Egy áááldott… Érted?…
Műsorvezető: És mész a Blahán az áldott kutyaszarszagban, az áldott bódésoron, és akkor egyszer csak egy ilyen áldott kereszt, szóval… Annyira erőszakos, brutális és na mindegy, hagyjuk.
Műsorvezető: Nem, hát ez, nekem lett volna még egy alternatív javaslatom, és most a demagógiát is nyugodtan bele lehet venni. Tehát ezt mennyivel keresztényibb cselekedet lett volna ezeket a fákat fölaprítani, fölhasogatni és szétosztani a szegény emberek között. Hogy melegedjenek ők is.
Műsorvezető: Nem sokáig tartott volna ez a kis melegítés nekik.
Műsorvezető: Amúgy meg…
Műsorvezető: De…
Műsorvezető: Egy kereszt szerintem…
Műsorvezető: Enyém a kereszt, nézd a keresztem…
Műsorvezető: Egy darab kereszt, csak ne beszéljünk együtt, mert ezt így mondták nekünk, hogy ne beszéljünk együtt, mert akkor nem hallatszunk. Hogy szerintetek egy ilyen nagy darab kereszt hány ember fűtését oldaná meg egy napra vagy egy ember egy nap nem fázna.
Műsorvezető: Egy embernek egynapi...
Műsorvezető: És az is megérné jobban, nem, mint hogy ott meredezik? …
Műsorvezető: Gyakorlatilag politikai tiltakozás, vagy pedig valamiféle gazdasági tiltakozás folyik itt…
Műsorvezető: Ja, értem.
Műsorvezető: … egy vallási jelképpel. Egyébként egy kivégzőeszközzel…
Műsorvezető: Akasztófákat nem akarunk felállítani?
...
stb.stb.stb.
"Szocialistának és/vagy liberálisnak lenni ma inkább valaminek a tagadását jelenti, semmint valaminek a képviseletét. Nem vagyok nemzetieskedő, nem tartom többre a magyart, mint másokat, nem vagyok idegengyűlölő, rasszista, nem őrizgetem sok évszázados, de főleg trianoni sérelmeimet,"
Na vazze.
Tényleg ezt jelenti szocialistának és/vagy liberálisnak lenni ma ?:))))))))))))))))))))
"De van 1 bibi: ezek a sunyi gennygócok nemigen akarják kimutatni aljas szándékaikat: olyan titokban irtják a keresztényeket, hogy annak sajna alig látszik valami kézzelfogható bizonyítéka. Legalábbis így volt ez mostanáig. "
Érdekes... Eddig alig látszott valami?
Ha csak az utolsó tíz -itteni- hozzászólásomban meglelhető eseteket felsoroljuk, Majsaitól Nehéz-Posonyig ... már "sok"...
No de ugye: kinek mi fáj.
Kinek a pap. Kinek meg a pap..lan.
Vagyis szerinted az lenne az elerendo cel, hogy Barango rendszeresen publikaljon mondjuk a Nepszaboban es egyeb helyeken es allando szonoka legyen mindenfele tunteteseknek?
Vagy inkabb azt szeretned, hogy Lovast kirugjak, a jobboldal elhatarolodjon tole, kollegai meg viszolyogva forditsak el a fejuket, ha meglatjak?
Na jó. Most az 1x kivételt teszek és megpróbálkozom az érvekkel. Megérdemled, hiszen te is bõkezûen bánsz velük:
Ha megfelelő körülmények lennének, ő és tsai akár tevőlegesen is akcióznának...
Mert azért, amit a ballib hajlamos "elfelejteni":
itt nem egyedül Bajtai "barangó" Zoltán egy db. kiszólásáról van szó.
Itt egy egész folyamat végén volt egy csepp....Az a bizonyos utolsó...
És most kezd megint újratelni...
Nyilván jól ismered Barangót. Ismered a benne szunnyadó liberális állatot, az õt belülrõl feszítõ gyilkos ösztönöket. Hát igen, a liberálisok (a továbbiakban csak: libsik) mind ilyenek. A libsi eszme a keresztények kiirtására tör, persze mintegy mellékszálként a világuralom kiépítése és minden ellopható ellopása mellett. Ez világos. Ha nem vesszük fel a harcot, ha nem tiporjuk el csírájában az összes pondrót, akkor jajj nekünk, apokaliszis, miegymás. És akkor a komcsikról még nem is beszéltünk, a pusszancspajtiaikról, akik ugyanazok pepitában, együtt lejtik pusztító táncukat a keresztény értékek sírja felett, na.
Ím tehát a prekoncepció.
De van 1 bibi: ezek a sunyi gennygócok nemigen akarják kimutatni aljas szándékaikat: olyan titokban irtják a keresztényeket, hogy annak sajna alig látszik valami kézzelfogható bizonyítéka. Legalábbis így volt ez mostanáig.
DE! VÉGRE! Kicsusszant végre az a tetû szeg a zsákból!
Ez a Barangó most elszólta magát!!! Az a Barangó, aki az egész gennyedék ballibsi tábor felkent vezére, ingjeik alatt barangós pólót hordnak mind, páholyaikban titkos Barangó-felolvasó esteken lelkesítik egymásban a harci szellemet, föld alatti mûhelyeikben már öntik az asztali Barangó szobrokat.
Szóval véletlenül sem egy szerencsétlen b@lfaszról van szó, aki 36 éves korára sem volt képes felnõni és még mindig viccesnek gondolja a polgárpukkasztósdit, aki részegen össze-vissza hablatyol egy olyan 500 ember + néhány megbízott feljelentõ által hallgatott rádióban, ahol szerkesztetlenül oszta az észt néhány önmagát alternatív mûvésznek gondoló önkéntes jogvédõ, á nem.
Elszólta magát a genny, most bulldogként beleakaszkodunk a hátsójába, és addig rágjuk a libsik bõrgatyáját, amíg tábori ideológusaink okosabbat ki nem eszelnek számunkra.
Kiirtjuk a keresaztényirtó fajtáját, hogy degelne meg mind, nem úgyvan-e?
"Valóban, Majsai kissé sarkosan fogalmaz, de hát egy református teológustól "
Ja kérem, ha neked a Mancs az olvasmány és Majsai a
"református teológus" - mellesleg az SZDSZ-es Wesley könyvtárosa- aki kicsit "sarkosan fogalmaz" ugyebár.... akkor ne csodálkozzunk...
"1. nem hiszem h félni van oka: egy tilosos egy táblával a nyakában sétálgatott a tünetésen: semmi baja nem lett "
Pedig de szeretett volna az a "húsos" táblás egy pofont kapni...:) No nem nagyot, csak olyan iciri-piciri médiapofont...
Amilyen állitólag a 168 Óra címlapjára a Hegedüs püspök fotót applikáló Nehéz-Posony Katának jutott...
"2. Mióta nincs állása??? 2 hete??? Máris felélte a tartalékait??? Ki hiszi ezt el??? "
Ja...Lásd Moldova György : "hiteles forrás, ő maga mondta..."
Mellesleg máshol meg azzal büszkélkedett a Tilosos
vezető, hogy egy fillért sem fizettek soha eddig a munkatársaknak...
Úgyhogy nem értem a Bajtai " Barangó" nevü fehérjehalmaz milyen jövedelemről maradt le amiért onnan eltanácsolták...
"3. Berkecz Mária"
No igen...
Vizsgálták már a fogdában Bajtai " Barangó " testnyilásait?
Tartottak nála házkutatást? A szerkesztőségben?
Mivel a Magyar Nemzet nem volt hajlandó - hallgattassék meg a másik fél is, ugye, meg pártatlan tájékoztatás - szóba állni Barangóval, ezért kénytelen lennél a Mancsot a kezedbe venni, ha érdekelne a dolog - így viszont csak a hőbörgés marad...
1. nem hiszem h félni van oka: egy tilosos egy táblával a nyakában sétálgatott a tünetésen: semmi baja nem lett
2. Mióta nincs állása??? 2 hete??? Máris felélte a tartalékait??? Ki hiszi ezt el???
3. Berkecz Mária (nemzetközi diplomával, nemzetözi dijakkal) két éve nem kap állást..
neki csak az a bűne h a fidesz nevezte ki, nem úszított senki ellen. Valahogy róla nem készülnek ilyen sajnáltató riportok..immár 2 éve
Hülye vagy szándékosan demagóg az a ballibsi aki azt probálja bemesélni hogy ez a felháborodás, a tüntetés stb. az egy Bajtai " Barangó" nevű fehérjehalmaz egyszeri baromságáért van...
Egyfelől, magának a dec. 24-i esetnek is voltak elözményei.Meg magának a Tilosnak. Is.
De igazából, egy olyan folyamat miatt "fokozódik a nemzetközi helyzet" (és még ki tudja hova) amiben -kicsinyeg-benne van még akár Tóta "lövetös" cikke is, itt az Indexen...
Magyarul: a gazdasági katasztrófával amibe "ezek" másfél év alatt taszították az országot, óhatatlanul együttjár az elégedetlen lakosság egy részének radikalizálódása.
És a hiszterolib politikai- és sajtóhörgésekből, a napi provokációkból, a TGM -szerü ámokfutásokból, a folyamatos "nácifasisztanyilas" stb. üvöltözésekből , a mindent és mindenkit kioktató, legyalázó, letámadó, lezsaroló gyakorlatból egyre több embernek lesz az anyagi romlással párhuzamosan elege.
Hát ebben a közhangulatban volt egy utolsó csepp
a Bajtai " Barangó" nevü fehérjehalmaz ámokfutása.
Hogy egy közösmert klasszikust idézzek a Gresham -ügy kapcsán:
-Eddig és ne tovább !
Egyébként lehet ahhoz érdemben hozzászólni hogy azt állítod a Barangó ha tehetné tényleg egyenként megölné a keresztény embereket?
Sehogy,élj ebben a hitben.
kirúgták a rádióból, elvesztette korrektori állását, nincs munkahelye, a tartalékait éli fel, a jó magyar keresztények gyülölik, fél..
Lo-Ba büszke-boldog-f@sza-magyar-keresztény csávók, jó fizetéssel, jó helyen, nem rúgták öket ki sehonnan (ja, az ATV - majd elfeledtem:-)), és össze-vissza csókolják öket a hívek.
B-t fel kellene akasztani, vagy tömlöcbe vele ?
ezt ne!
" Alig több mint egy hónapja éreztem, hogy ezt kell majd kurjantanom, ezért gyorsan beregisztráltam. "
Hát, az elözö négy kurjantásod amit elkövettél ezen a nicken sem sokkal volt ennél különb...
Hiába, ilyenek ezek a kurjantós nickek...
Nem baj, a többi százaid mellé ez is elfér...
Ugyorgyunk.
A keresztállítással kapcsolatban nincs kellően hangsúlyozva a körülménye.
Mint ha mindenki amnéziás lenne.
A kereszt jelkép, a neolitikus társadalmakban az élet és halál valamint a természetet megjelenítő istennő szimbolikájának felel meg.(M. Gimbutas történész)
A római kivégzőeszköz többnyire a könnyebben kialakítható formájú "T" volt. A kereszt a korpusszal egy szimbolika összevonás, ami nem a kivégzés tényét jelképezi csupán, hanem az új, hitbe épített elveket, amiért a zsidó közösség a halálát kívánta Jézusnak. Ezeknek a jele inkább a "neolitikus kereszt".
A katolicizmus a zsidó vallásnak folytatása úgy, hogy a patriarchális társadalom felbomlásának társadalmi problémáira adott válaszokkal megtermékenyítette azt. Nagyon sok elemet merített a vallás a matriarchális hagyományokból, ami látszik a nő szerepének az átértékelésében a zsidó valláshoz képest.
Nem szabadna elfelejteni, hogy a keresztállítás előzménye a lubovicsiek ortodox szektája által állított menórák bemutatása volt, azon keresztül egy téritő szándék az "isteni csoda" központba helyezésével. A zsidóknak kötelesség ennek megmutatása a gojok számára, de csupán ablakokba kitett menórákon keresztül és nem szertartás generálásával.
Az erre adott Jobbik válasz, bár kétlem, hogy tudatos lett volna, a hitrendszerekben rejlő lényeget állította szembe, mintegy eldöntendő, mi fontosabb.
Az egyik melletti állásfoglalás egyuttal hitbeli/vallásbeli dolgok eldöntését is jelenti, még annak a számára is aki laikus, mert a kérdés kiélezett formában választásként merült fel.
Te vitéz Barangó, hova oly vágtatva?
Mért öltöztél fényes hadi páncélodba?
Mért fényesebb szemed fényes páncélodnál
S kezedben villogó kardod acélánál?
Vitéz Barangónak leszen útja hosszu,
Azért megy sebesen, mint halálos bosszu,
De nem bosszu űzi, hanem a szerelem,
Azért a tündöklő szikra szemeiben.
Szép szeretője van vitéz Barangónak,
Híják szeretőjét a szép Ildikónak.
Ildikónak arca szép, mint az ég boltja;
Szeme, mint a nap, a csillagot kioltja.
Barangó szerette őt véghetetlenűl,
Föl is szólította: menjen hozzá nejűl.
Ildikó felele: „Kezem neked adom,
Hogyha teljesíted három kivánatom.
Hozz nekem az égből szivárványdarabot,
Menyasszonyi ruhát majd abból varratok;
Hozz nekem rózsákat a hajnal kertébül
Koszorúnak főmre nászi ékességül;
Végső kivánságom a göncölszekere,
Ezen űljek, hogyha megyünk esketőre.
Ha teljesíted e három kívánságot,
Férjem leszesz, veled élek házasságot.”
Im, ezek valának Ildikó szavai.
Barangó alighogy hallá kimondani,
Paripáján termett s gyorsan elrobogott,
S hozott először is szivárványdarabot.
Azután berontott a hajnal kertébe,
És a legvirítóbb rózsákat letépte.
Sok bajába kerűlt mindezt végbevinni,
De vitézségének nem állt gátul semmi.
Most megyen harmadszor a göncölszekerért.
Magára öltötte minden jó fegyverét;
Ha szép szóval meg nem kapja, amit akar.
Erőszakkal vívja ki a fegyveres kar.
Szép Tündérországban éktelen sok a kincs,
Hanem hát a göncölszekérnek párja nincs;
Őriztetik is ám a fenevadakkal,
Meredő körmökkel, tátongó szájakkal.
Barangó odaér, kéri a szekeret;
De mihelyest kérő beszéde megeredt,
Végét nem is várva, nekirohantanak
Dühös méreggel az őrző fenevadak.
Esztendeig harcolt Barangó hős keze,
Mig elhullt a szekér egész őrizete,
Mig kivívta a nagy és véres diadalt,
Amelzbe maga is majd hogy bele nem halt.
Ekkoron Barangó nem is tett egyebet,
Az istálóból négy tátost kivezetett.
A legszebb négy tátost vezette ki onnan,
S befogta őket a szekérbe legottan.
A gyémántos gyeplőt ragadta kezéba,
Csillagsugárostort a másik kezébe,
Saját paripáját saraglyához köté,
Ugy hajtott serényen szeretője felé.
Szeretője addig, szép Ildikó, mit tett?
Gondolta Barangó: búsan várja őtet,
Gondolta Barangó: „szivem Ildikója,
Ne marjon a bánat fulánkos kigyója!
Ne marjon a bánat fulánkos kigyója,
Közeledem immár, szivem Ildikója!
Közeledem hozzád szép göncöl szekerén,
És boldog vagyok, mert kezed megnyerem én.
Ne félj, jó Barangó, Ildikó nem búsul!
Vigad ő más karján kicsiny magzatostul,
Van már kis magzata, van már férje neki,
Jősz-e te vagy nem jősz? nem igen keresi.
Feledte Ildikó régen igéretét,
A jött-ment Kevének adta szivét, kezét.
Keve bírja mostan azt a boldogságot,
Melyért kezed fáradt és szived sovárgott.
Ildikó most is ott űl Keve ölében,
Egymást csókolgatják, ölelgetik épen.
Amint ezt meglátja jó Barangó vitéz,
Nincs ereje szólni, csak merőn áll és néz.
De föllázad a vér félholt nyugalmábul,
Barangónak összeszorult szive tágul,
Eszeveszett harag fut égő agyába,
Kirántja szablyáját és megindul lába.
A két szeretőnek borsózott a háta,
Mikor a vitézt így közeledni látta,
Egymás kebeléről gyorsan fölriadnak,
Megszökni előle a szilaj haragnak.
Hős Barangó erre kardját elvetette,
És ily szókat ejtett nagy gúnnyal nevetve:
„Nem érdemlitek meg, hogy ezen kar által
Ismerkedjetek meg a méltó halállal!
Nem fogja szívetek kardom hegye érni,
Te szószegő asszony, te csábító férfi!
De ami átka van a széles világnak,
Ha isten meghallgat, mind reátok szállnak.
Mindkettőtök élte legyen halhatatlan,
Hogy szenvedhessetek örökös kinokban.
Éljetek, mig eljön az üstököscsillag,
Melytől a rengő föld sarkai bomolnak.
Kivánom: váljatok kővé mind a ketten,
Szivetek a kíntól hogy meg ne repedjen.
Te csábító férfi, amint most kebled ég:
Azt olyan mértékben örök lángok egyék.
S te szószegő asszony, bűnbánó könnyeid
Szünetlen folyjanak a világ végeig,
És a patakba, mely szemeidből ered,
Könnyed patakjába fuladjon gyermeked.
S az én életem is legyen halhatatlan,
Hogy kínaitokat váltig kacaghassam!”
Barangó vitéz az átkot így végezte,
Meghallgatta isten s beteljesítette.
Kősziklákká váltak Ildikó és Keve.
Csábító Kevéből tűzokádó leve,
Hányja magából a tüzet szakadatlan,
Mai nap is hányja s jajgat a kinokban.
És amely Ildikó volt egykor, a hegyből
Kiapadhatatlan két forrás buzog föl,
E forrásokba fult be kicsiny magzata,
Kit isten a völgyben fává változtata.
Barangóból pedig sötét fergeteg lett,
Mely ottan borong a két átkos hegy felett.
Mig Ildikó sír és míg Keve lángol s nyög,
Reájuk Barangó rettentőn mennydörög.