Miért is ne hozzanak be? Tudod mennyi idős a járműpark? Nem jobb lenne, ha Józsi bácsi a 20+ éves Skodája, Vartburgja, Ladája helyett F Astrával, Clioval, Escorttal járna? Melyik is a jobb?
Vagy a másik! Az új autóra pl. 1.4-es Aveora - azért ezt példáztam, mert 2 milla körül elhozható - 350 a regadó. Egy tízéves Bömbire, vagy Omega MV6-ra - ezekben 3 literes moci van - 1.4 milla a regadó. Hát aki akar dögöljön meg a kis mecsboxban, de engem sosem vonzottak a kis autók és ne is kényszerítsen rá senki...
Lehet,hogy vicces de azokat ne is hoazzak be En nem kernek regadot legalabb az 5 eves autokig,ezzel lecserelodnenek a rossz autok,kevesebbet koltenenk alkatreszre,nem lenne annyi muszaki hiab miatti baleset es a regado sem lenne kevesebb,mert ugyebar a gazdagok viszik ki az autoikat Szlovakiaba meg offshore cegekbe. Amugy ha Szlovakaiab acsinalsz egy ceget aminek a profilja autokolcsonzes,akkor a kutya nem szolhat semmit az egvilagon ezert.BEreled oszt jonapot.Forgalma is van a cegnek,tehat nem fiktiv,le is van papirozva,gyurcsany pojnt bekaphatja. MAr reg meg kellett volna szuntetni,csak hat a presztizs...Nem mondhatja x ev utan,hogy ez egy faszsag.
- Mi az oka, hogy buntetik azokat, akik uj gepkocsit vasarolnak.
- Kinek all erdekeben az, hogy az okos embereket arra kenyszeritsek, hogy mas orszagokban (ahol nincs ilyen buntetes) vasaroljak meg gepkocsijukat?
- Annak fenyeben, hogy az utobbi honapokban mar tobb, mint 6%-kal esett az uj gepkocsik arusitasa, nem lenne gazdasagilag is elonyos egy tollvonassal megszuntetni ezt a buntetesfajtat?
Valaki tájékoztasson lécci, hogy milyen következményekkel járhat, ha nem jelentem be Mo-ra és külföldi rendszámmal járok. Nézem az árakat, és a mostani Mondimat pl. regadóval is olcsóbban kapnám, de anélkül persze még érdekesebb a helyzet... Pl. biztosítással kapcsolatban...
Egyreszt kurva sok utanajarasba es penzbe fog kerülni (böven 500 e felett) es egy csomo idegeskedesbe, masreszt a külföldi rendszamnak sok elönye van, föleg ha valamit elkövetsz... Marpedig ha autozo ugyis rad lehet huzni vmit...
Szoval szerintem nagyon gyorsan felejtsd el a sajat erdekedben...
Tudom hogy ez topik autós, de nem hiszem hogy nagy a külöbség az eljárásban ha motoról van szó...
A lényeg következő, adott egy motor ami nem EU-s. Ez 2007-ben lett behozva az országba, hivatalosan levámoltatva, vám kifizetve stb... Na most akkor, nem lett kérve az üzembehelyezése. Rajta van a vám papíron... Most utólag is kérni lehet az üzembehelyezést én igy tudom.
Viszont egy nagy kérdésem van?! Ha most én ezt a morort üzembe szeretném helyeztetni akkor regadót is kell fizetnem? Mert én úgy tudom, hogy ez az adó forma az EU miatt lett bevezetve mert velük szenben megszünt a vám.
sziasztok!szeretnék segitséget kérni valakitöl!van egy 1999 évjáratú audi a4 110 le tdi 1900cm3 ,jelenleg spanyol rendszám van rajta mert 5 éve itt élek.szeretnék magyar rendszámot a kocsira de nem tudok a reg.adó díjakról semmit.elöre köszönöm segitségeteket!
sziasztok!meg tudnátok nekem mondani, hoyg milyen módon tudom mellőzni a reg. adó kifizetését?illetve, hoyg ideiglenes rendszámmal meddig járhatok?köszi
egyszeru a valasz, nem kapsz vissza semmit. amig nem teszi az eu kotelezove a visszateritest (van erre tervezet, lusta vagyok belinkelni), addig abszurdisztan elszedi a lovet es kirohog.
az lenne a kérdésem hogyha kiviszem a frissen vett kocsimat egy másik eu tagállamba akkor visszakapom a reg adót vagy ez csak akkor van ha eu tagállamon kivülre viszem?
utana kell szamolni, 3 ev felett siman jo lehet. az eleve unios jogsertes, hogy az eredmenyt nem tudod elore felbecsulni. nincsenek iranyado tablazatok evjaratrol, km-rol, tipusrol, inflaciorol, vagy vmi nyomorult peldaszamitas, semmi. mar az eredeti kamu avulasi tablazat is teljesen legbolkapott. plusz meg ugy tervezik, hogy az emberek 50%-at meg fogjak szivatni, tehat ugy kanyaritjak a szamokat, hogy a tablazat szama legyen ervenyes, es meg a vizsgalat dijat is elbukja a hulye panaszkodo.
meg ha tuti is a siker, a kotelezo minimum 10%-os adoval, bekescsabara lemenessel, +60 nap idohuzassal sokan nem fogjak bevallalni, ezert fogja az eu lerugni az eftarsakat megint.
Amikor az egyedi megállapításra vonatkozó részt felületesen átfutottam, én úgy értelmeztem, az adott évjárathoz mérten az átlagostól nagymértékben eltérő használtságifokú, sérült, hiányos autóknál van értelme kérelmezni.
Ezen az oldalon a megfelelő adatok megídásával megtudható, mekkora regadót kell fozetni az adott járműre.
Egyébként teljességgel ellentétes a regadó az EU joggal.
A regadó közvetlenül akadályozza az áruk szabad áramlását (EU-s alapszabadságok egyike) azáltal, hogy sok esetben a regadó miatt magasabb az autó árának végösszege, ha kintről hozzuk be, mintha itthon vásárolnánk meg.
Csak azt nem értem, a MAK neves jogászai miért nem firkálták még meg a dolgot.