Szerinted ennek a "legó villamosos" pőrekocsinak mi a pályaszáma? Az eddig publikált képeken nem látszik. S az is érdekes, hogy 4 tengelyes,nem is tudtam, hogy van ilyen Pesten.
Na jó, Debrecenezzünk még. Most nézem a régi képeimen a Faraktár utcánál 2-es trolikat lőttem, most 5-ösök. A villamos miatt simán átszámozták a járatot, vagy bonyolultabb a járattörténet.
Jaja, a Flickr keresője majdnem tökéletes. Kb 98%-ot mondok rá.
Mostanában azzal szivat, hogy a BH xx TLO mezőt szarul keresi, nem értem, hogy miért. Pl BH 19 TLO-ra kidobja a 26, 35 stb-t.
Úgyhogy ezért is nyomkodom fotózás közben az appot, hogy miről van fotóm.
S nemhiába halt el a weblapprojekt is, hiába ül ott a gépen a komplett php-s motor kitesztelve, egyszerűen minek felrekni. Nekem az a hobbiprojekt, ami max egy topiktalin kerül elő laptopról.
Meeeg továbbra is reménytelenül keresem azt a 20 éves felnőttfilmet, aminek az intrójában Budáról kamerázták a hídon konvojban átmenő három exathéni dújv-i csuklóst maTártáFlatból... 😃
Eleinte fingom nem volt, hova ventilláljam ki ezt a gondolatot a hobbimmal kapcsolatban, de mivel itt már eléggé gyér az aktivitás, nem sokakat fogok zavarni, ha ezt kiírom ide.
Ugye bazi lassan, de folyamatosan töltögetem fel a képeimet Flickr-re, típusonként, rendszám szerint növekvő sorrendben, a leírásban állományi adatokkal (aminek frissítésére sosincs időm és energiám, ezért aki esetleg fals infót kap egy kocsi meglétével kapcsolatban, elnézést érte). Az állományi adatok alatt szoktam feltüntetni, melyik viszonylaton és járatban sikerült elkapni az adott kocsit, amelynek beazonosításához a Volánbusz menetrendi táblázatai mellett a Wayback Machine archivált dokumentumait is használom, mert ugye sokszor előfordul, hogy járatok, vagy egész menetrendi mezők változnak vagy szűnnek meg az évek alatt.
Nos, a Wayback Machine mostanában sokszor csődöt mond, nem elérhető. Mivel nincs sok szabadidőm a munka meg a család mellett, némi bosszankodással fogadtam el, hogy nem tudtam folytatni a feltöltést abban az egy vagy két órában, ami pont rendelkezésre állna. Azt viszont most ismertem fel, hogy a tag-ek következetes és rendszerszintű használata és a Flickr korrekten működő keresőmotorja segítségével olyan részleges, de folyamatosan bővülő adatbázist építettem fel a tudtom nélkül az évek alatt, hogy eddig kis túlzással megáll a saját lábán. Sejtettem egyébként, hogy lesz olyan, hogyha aki valamelyik buszt keresi, megtalálja a képeim segítségével, hol és mikor fotózható, de erre még én se számítottam. Ebben a pillanatban is a sablont írom a feltöltéshez Wayback Machine nélkül, és eddig remekül működik.
Lehet, hogy ennek nem sok jelentősége van bárki számára, de pl. ha esetleg a jövőben előbukkanna a semmiből egy hajdú-bihari Komlósfecskés (ami sajnos sose fog megtörténni, mert belőle is csak egy volt és nem is lesz soha) és elkezdene blogbejegyzést írni a Debrecen környéki járatok és fordák történeteiről és az évek alatti változásairól, már azt mondom, hogy kibaszottul megérte ezt csinálni, még úgyis, ha mindössze két-három tucatnyi embert érdekel az egész országban.
Faxom ki van ám vagy az OTL-el vagy a fotobusz szerkesztőkkel. Tuti félinfós a lista....
- Conectokat meg a C2-et 1-1 kivétellel kiszedtem, de a hiányzók mind kinn vannak, uh az meglesz.
- Solarisból szerintem elértem a plafont, folyamat ugyanazokat lövöm, a többi szerintem roncs. (de nem azok, amiket a fotobus jelöl).
- Localobol össz hármat látok, meg is van. Állítólag egy kuka, uh a maradék hat "ma szerel" vagy épp flottafényre matricázzák vagy mi....
- Kis Isuzu és Karsan Jest, napi kettő a midi kiadás, ha jól néztem. Ez a mázli faktor, mint a 405-ös vadászat, épp ma melyi megy. 3 már pipa. Isuzuk szerintem durván roncsok lehetnek, mert ilyen szinten rojtosra rohadt autót csak anno Ik 200-sban láttam.
- Csuklós Citarok...... Fhuu.. Lista szerint 14 van, de napi 5-6 kocsinál több nincs kinn. Szerintem itt még +1-et be tudok húzni az öthöz, s a többivel mi van? Roncs? Donor? Egy hete szerel?
- O530-as kétajtós Citarok. Elvileg jó 50+ van belőle, 25 meglett. Itt még a környéki járatokon látok hiányzót, de max tizet. Ebből is jó 15 darab pont ma szerel? Vagy mi? S itt is sorban szedtem ki a fotobusz által leállítottnak jelölteket :D
- Iveco Daily, az a röhej, hogy az legalább láttam kinn. De kiszedni. Abs random Szolgálati. De ez még OK is, legalább megy.
- Volvo 8900, 3 darab. Ráadásul 15 méteres. Kb Volvot nem látok a megyében, nem hogy ezeket. Minden is Mercedes.
- MAN EL 283. Szerintem ezek rég kukák csak nem vágták ki őket a listából.
Igazi Kelenföld feelingem van itt, az állomány 50%-a roncs vagy nem tudom hol van. A fentieket mind beleszámolva 51%-on vagyok s nem fog ez 60 fölé menni, az tuti. Villamosból legalább 90++%-os a kiadás.
Van ez a megálló, eleve benn a Centru-ba, az erőd mögött, nem valami külvárosi rész. Úgyis mióta itt vagyok kb minden nap borult, uh jó lesz ajtótlanra. Néhány járat megáll itt, kettő munkásjárat is, uh csuklósvadász befogtam.
Megyek oda, nézem kwa sok ember, ennyien nem szoktak itt csúcsba se utazni, mondom mindegy. Akkor feltűnik, hogy egy csomóan a buszöböl forgalmi sáv felőli végén állnak (lásd a képen), fura de legyen. Közelebb érve látom, hogy stoppolnak. Hát jó, ez erre normális, több kivezető út mellett láttam. Megállóval szembe érve nézem, hogy a megállóval szemben van három olyan putris késdobáló, hogy csak lestem. Persze mind dzsippóval volt tele. Jó. Legyenek. Kurva csuklós Citarot akkor is kivárom. A három kocsma mellett volt egy amerikai iskola, onnan pont rá lehet látni az öbölre, ott megálltam.
Az első busznál leesett, hogy ez helyközi megálló is (persze nincs rá semmi utalás, szokásjog alapon megy) , s az a sok család azt várja - vagy stoppol vagy mindkettő. Helyi utas alig volt. Megjön a helyközi. A stopposok eleve az öböl végén állnak, a busz rájuk áll 5 centire, mire felfogják, hogy útban vannak. Beáll hátra, erre az összes azonnal vissza, s a homlokfalnál stoppol... Pedig nézem, hogy helyközi O345-ös, ragasztott ablakos, hát ilyet nem nagyon szoktam látni, csak kéne egy kép. De hát, faszom, stoppolnak. A modoros vasútbuzerátorok, aki fényUV faszverdére járnak, persze nekiálltak volna kiorditani onnan őket, de mondom inkább rágújtok, hogy én itt csak cigizek. Az O345-ös jó hosszan szállít be, közben az utazóközönség a kocsmákból a megállóba s vissza két sávon át, alanyi jogon. Közben pár helyis beáll az O345-ös elé, borít, azokat kifotózgatom. Az egyik sofőrje jó hangosan kárált, de nem tudtam eldönteni, hogy a cigányra, ami ott mindenféle járt-kelt vagy rám. Jó nagyívben leszartam. Közben indul az O345-ös, az egyik stoppost már ki kellett dudálnia, annyira masszívan állt a busz előtt. Közben nézem, hogy még vagy 30p a melósjárat, s még nem láttam, uh lehet szóló is, nem tuti a csuklós, mindegy várok picit. Közben vagy 6-8 szoknyás áttrappol rajtam a papucsában (hogy ezekből az életben nem láttam hidrogénszőkét, de most hármat is....), aztán nézem, hogy ott trappol hátul Lulu mámi is, full kopaszon kendőben, s próbálok helyezkedni, hogy elférjen.....
Fuu, kivárni az a fél órát.... Közben egyre másra állnak be a Sprinterek és a Tourismok, s pár perc után már azt figyelem, hogy hogy tud beállni ebbe a megállóba 5 busz 20 stoppossal egyszerre. Aztán megjelent a vajda, s kisütött a nap, uh meguntam, átmentem a 29-est lőni a parcul-hoz, lett is +1 csuklós.
Komolyan, aki Romániában helyközit jár fotózni, az tuti elmebeteg. A Nufarulnál lévő végállomás se kispályás, az is teli van szoknyással, de ez most vicces volt :D Eddig a Best of fotóhely :D :D