Ezek alapján azt hiszem HD kamerára fogok gyűjteni. A Pana amit ajánlottál tényleg jónak néz ki, mire összejön az ára remélhetőleg használtan lényegesen olcsóbb lesz. Sonykat is figyelgetem, abból is van egy jónak mondott típus 100e fölötti áron, de most fejből nem tudom melyik. Míg gyűjtögetek lesz időm nézelődni és választani :-)
Arra azért figyelj oda, hogy ezek a kamerák, még a 400-as sem fog tudni jó képet videózni túl gyenge fényviszonyok mellett.
A videózáshoz sajnos fény kell, hiszen azt "fényképezzük".
Persze vannak különbségek egyes típusok között, de azért ez általánosan elmondható.
Csak összehasonlításul: az NV-GS400 az adatlapja szerint 1400 Lux átlagos fényérzékenységű (általában hasonló nagyságrendet adnak meg egy kamerára), ez
egy átlagos 20 négyzetméteres lakószobára vetítve 28000 Lumen fénymennyiséget jelent.
Namost kb. 20-25 db. 20Wattos energiatakarékos izzó ad ekkora fényt!
Mondjuk az is tény, hogy egy tv stúdióban meg az 1400 Lux duplája sem ritka.
A minimál értékre pedig 2 Luxot ad meg a gyár ami nyilván hülyeség, hiszen az jóformán tényleg gyertyafény.
Mindenesetre azért érdemes nézni ezt a minimál Lux értéket is, de inkább a kipróbálás lenne a legjobb.
Nekem van egy NV-GS500-am, ami ugye majdnem ugyanaz mint a 400-as. Azt tudom mondani, hogy egy 15 nm körüli lakószobában este egy középen függesztett 100-as normál izzó fényénél derített fényben, vagyis olyan csillár mellett ami a plafonra is engedett jócskán fényt, az asztal körül ülő vendégekről készült videó teljesen elfogadható lett.
Ugyan látszik rajta, hogy messze nincs túlvilágítva, de nem kellett bűvészkedni vele, hogy élvezhető kép legyen belőle.
Még nem is zajosodott, mert nem kellett GAIN-t emelni.
Mondjuk egy gyengén megvilágított relatíve sötét lépcsőházban már biztosan nem lett volna ilyen szép a leányzó fekvése.
Talán ez egy kis használható plusz info.
A HD-SD kérdés megintcsak nem egyszerű, mert attól is függ, hogy milyen felhasználásra szánod a felvételeket, és hogy akarod-e és milyen formátumban hosszabb távon archiválni.
Az SD-vel könnyebb dolgozni mert utómunka esetén jóval kisebb a gépigénye, de egy nagyobb lapostévén azért elég szarul tud kinézni az SD videó, valljuk be.
Márpedig egyre több helyen váltja fel a lapostévé a régi CRT-t.
Ez még a GS400-ra is vonatkozik, egy 80 ezres kis HD kamera képe simán odaveri a GS400-at, természetesen csak HD-ban, SD felbontáson az analóg kimenetről nézve ez már nem valószínű!
Hogy a márkánál maradjunk, a Pana HDC-SD800 most olyan 180 ezer körül van, ugyanúgy Leica optikás, optikai stabilizátoros mint a 400-as, 3 db 1/4 collos MOS képérzékelővel full HD minőségben.
Ha kicsit vársz, akkor szerintem pár hónap múlva 150 körül már használtban is ki lehet fogni biztosan.
Gondolkodom rajta, hogy egy Sony hd kamerát vegyek, de úgy tudom a 100-150 ezer ft kategóriákban még egyiknek sincs olyan kielégítő képe mint ezeknél a régi sd Panáknál.
Mivel legtöbbször épületen belül, lámpafénynél filmeznék, számítana, hogy milyen minőségben adja vissza a képet. Ha valaki meg tud erősíteni benne, hogy már van ebben az árkategóriában is olyan hd készülék ami felveszi a komolyabb sd-kel a versenyt akkor a jövőben erre fogok gyűjteni. Még egy szempont lehet az analóg bemenet is, de nem feltétlenül. Nem tudom, hogy hd típusokon van e?
Szóval - bár a GS140-et konkrétan nem ismerem - mind az optika fényereje, mind a CCD mérete alapján a 400-as elvileg jobb képet kéne, hogy adjon gyenge fényviszonyok mellett.
Ja, és maga az optika átmérője is nagyobb, márpedig ugye nagyobb optika = több fény.
Viszont az is igaz, hogy 140-et már 20-25 körül kapsz, 400-ast meg legalább a duplájáért.
Annyival mondjuk többet is ér.
Bár azért manapság már elgondolkodtató, hogy érdemes-e még egy régi SD kamerára annyi pénzt kiadni.
Meg tudná valaki mondani, hogy a Panasonic NV-GS140 és a 400 típus között van e jelentős minőség képben? Elsősorban a gyengébb fényviszonyokra lennék kiváncsi, mennyivel jobb a 400-as? Szeretnék váltani, ha jól tudom a 400 és az 500 között optikában nincs különbség, viszont a 400-ban nekem előny az analóg bemenet.
Ha a használati útmutató egyételműen a tisztítókazettát javasolja, akkor én mindenképpen először azt problálnám ki először a szervíz helyett. Ilyen kazit tényleg 2-3 ezer ft-ból meg lehet vásárolni, sőt az e-bay-ől még talán olcsóbban is. Ha esetleg van egy ismerősödnek, rokonodnak ilyen, akkor kölcsön lehet kérni az a legolcsóbb. Úgy tudom a tisztítókazettát csak pár másodpecig kell használni. Szervízben szerintem 10eFt alatt szemmit sem csinálnak.
Egyik pillanatról a másikra nem játszik le, csak kék képernyő van.
A kezelési azt írja hogy tisztítókazettát kell bele rakni ilyen esetben. Ma elvittem egy szervízbe ahol azzal kezdték hogy ha ott hagyom akkor 15000 ft-ig autómatikusan javítják (20000-ért vettem a kamerát).
Mondtam hogy akkor előbb megpróbálom a tisztítókazettát magam, erre azt mondták hagy egy ilyen kazetta legalább 20-25 ezer ft.
Itthon rákerestem, max 2-3000 ft. Szerintem le akartak húzni. Nem szívesen vinném oda, mivel biztos találnának jó drága hibát rajta.
Az lenne a kérdésem hogy szervízekben mennyiért vállalnak el egy tisztítást? Érdemes e bevinnem egy másik szervízbe, vagy vegyek kazettát?
Rég nem írt már ide senki, de remélem valaki válaszol a kérdésemre.
Ha firewire porton másolom a felvételt, akkor az eredetileg rögzített dátum/idő sávot miért nem rakja a fájlba vagy akár mellé? Ennek a rögzítése program függő vagy nem is lehet? Esetleg ott van csak nem minden lejátszó kezeli?
A LiIon töltő+2akku (35e), a stativszett(110e), és a sennheiser port(80e) még eladó!
Illetve egy DVstormSE capture-szerkesztő kártya valós idejű analóg és DV ki-bemenettel! (30e)
ediussal használva szerkesztés közben amit az overlay ablakban látsz, az szinkronban kint van az analóg videokimeneten, a szinkron tényleg szinkorn, mivel hardware-es dv codec van a kártyán!
Tényleges szinkon a vga-overlay az analog video kimenet, a DV kimenet, és az analóg audió kimenet, szerkesztés közben is!
Manfrotto 519kit( 525MVB láb, alsó terpesszel, 519 fluid fej (állitható folyadékcsillapitás függőleges és vizszintes irányba is, függőlegesen állitható kamera kiegyensúlyozó rugó (vizszintbe tolja a kamerát), bélelt MBAG100 stativáska
+110e (...)
plusz mikroport:
sennheiser Ew300G2 profi mikroport , fém házas zseb-adó, zseb-vevő, sennheiser csiptetőmikrofonnal, XLR kábellel a kamerához, C-sávon szabadon állitható vivőfrekvencia 0.025Mhz lépésekben, squelch, pilot...)
Ja ez kínos! A nikonnál van most 3 év garancia...nem vágom a részleteket, de ez mégis jobb, mint az 1 év....egy plakáton láttam vhol. Amúgy én is fotózom, úgyh tudom milyen árak vannak:/!
Segítséget szeretnék kérni. Vettem egy Canon MD205 miniDV kamerát,
és sehogy sem sikerül összekötnöm a PC-vel (WinXP Pro SP3) hogy átmásoljam a felvételeimet. A Windows egyszerűen nem ismeri fel. Próbáltam 2 PC-vel és 2 különböző FW-kábellel is. Vigyem vissza a boltba a kamerát, vagy van erre valami megoldás?
Hi Hoppus!Hivj fel telón-aztán ha van SKYP-ot azon folytatjuk,vagy ird meg mélben SKYP nevedet-felhivlak.Épp van eladó kettő is.Az egyik nagyon profi-képet is hangot is öt fele osztja.Dobok fel ide képet,ha előkerül a foto masinám.Üdv Jani58
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy miniDV kazit hogy lehet törölni? A kamerára rárakom a kupakot és elindítom a felvételt nem jó, mert a hangot veszi. És így a black search nem műxik. De most úgy van megcsinálva a kazetta, a semminél jobb, mert legalább látom hol a vége, hanggal meg nem foglalkozok. Nincs valami progi, ami "rámásol" egy gyári állást? Tulajdonképp "leformázza" a kazettát? Köszi!
Sziasztok! A kérdésem az lenne, hogy hol lehet ilyen videojel elosztot kapni. Annyi a lényeg mint a képen is látszik hogy a kamerából lejön s-video-n a jel és szétosztom többfelé. Ha valaki tud ilyet vagy hasonltót, lécci jelezzen.
Vettem egy JVC GR-D720E DVkamerát, de sajnos valami nem stimmel az adatátvitelnél...
A kamerát ellenőriztem másnál csont nélkül lehet átvenni PC-re, úgyhogy a géppel lesz valami, erre kérnék ötletet, ha tud valaki!
Probléma: Capture-ölésnél veszi ugyan a dolgokat, de sokkal gyorsabban játsza vissza, min kellene. Egy kb 15mp-es próbaanyag felvétele után felgyorsítva kb 3mp alatt játszik vissza. A kép minőségével egyébként látszatra nincs gond...
Kérem a kameraguruk segítségét (előre is köszi)! Jöhet a szokásos fikázás és a hülyézés is, csak azzal nem megyek semmire...
Olyan kérdésem lenne, hogy volt egy dv-s kamerám de addig analóg tv tunerrel digitalizáltam, de most vettem egy laptopot amin van firewire és így gondoltam összekötöm és sokkal jobb minőséget kapok, de ilyen csíkosak a mozgásokkor az alakok szélei.
Ez miért van?
Hogy tüntethetném el?
Hogy vegyem fel, hogy ne ilyen legyen, mert már több progival kipróbáltam, de nem sok sikerrel!