Kedves öcsi1227! A képen látható motor valószínűleg egy 3-as, vagy 4-es típusú verhovina. Viszont hiányzik róla az oldaldoboz (ezek általában fehérek voltak, de láttam már krémszínűt is). A blokk egy Romet Pony vagy egy Romet Kadett motoré, mivel lábváltós (a Komár motorokban is ilyen van, csak az kormányváltós - onnan tudom, mivel nekem is van egy komárom), a lényeg, hogy egy ilyen blokk ami jó állapotban is van az csillagászati áron van az online piactereken. A hátsó kerékről viszont nem tudom, hogy csak fordítva lett-e belerakva, vagy az is egy más motorhoz tartozik-e. Mindemellett a karburátor és a légszűrő verhovináé, mert a romet motoroknál a kettő egybe van építve és van rajtuk egy gumi. És még ha jól látom akkor a kormányon levő duda sem a sajátja (annak a lámpa alatti kis tartó vason kellene lennie). A lényeg a lényeg, hogy ilyen motorokat nem nagyon látni, főleg nem ilyen szép állapotban :)
Lennének eladó verhovina alkatrészeim (menthetőek, csak festeni kell), valamint egy simson fűnyíró (ritka darab, kevés hibával), és egy Jawa 05-ös hátsó burkolat (valamint két első teleszkóprugó). Érdeklődni e-mailben (fanathor@citromail.hu) vagy telefonon (0670/5600161 bármikor elérhető vagyok kivéve hétköznap délelőtt). Ha lehet akkor egyben válnék meg tőlük, cserébe érdekelne bármilyen veterán motor (max. 125 ccm, nem kell több 100 ezres legyen, csak működjön és nézzen ki normálisan). Képeket e-mailben tudok küldeni.
valaki tudna nekem segiteni???? van egy verhovinám és nem tudom hogy mere kel tekerni a gyujtás adatlapot.mikor előgyujtástakarok álitani. segitségeteket előre is kőőszőnőm.
Van egy verhovina karpati motorom. Nem rég kaptam 1 barátomtól a gyerek szét szedett rajta mindent de össze vissza elkeverte az alkatrészeket meg nem emlékszik rá mi hova való.. Hát amit tudtam azt összeraktam de a berugószerkezetnél megakadtam 1 picit. Van kívül 1 rugó és 1 félkör ív alaku recézett lemezke. Abban segítsetek nekem hogy ezt hogy kell betenni a helyére? esetleg ha tud valaki képet küldeni vagy robbantott rajzot azt megköszöném! Jah és az normális ha a berugótengelyt előre tudom tekerni? Nem kéne megütköznie valamiben mint pl a simsonnál? Meg ha van valakinek eladó berugókarja érdekelne mert azt is sikeresen eltörték szétszedés közbe... Válaszotokat előre is köszönöm!
Egy pár kép a motorról (szerintem szép lessz!? a célom az hogy minden gyári maradjon..)
Emlékeim szerint a kezelési utasítás 2,2 litert ír 30 km/h sebességnél. Bár nekem nincs Verhovinám, de gyanítom hogy a valóság ennél több, főleg ha 50 fölött közlekednek vele.
Először mindenképpen az üzemanyag ellátó rendszert kell átvizsgálnod, és ne feledkezz meg a légszűrőről sem. Nem lehet, hogy valahol hamis levegőt szív a rendszer? Több levegő több üzemanyagot kíván.
A karburátorok valamilyen spiáter öntvényből készülnek, aminek a szilárdsága gyengébb az acélnál. Ha pedig valaki az összeszereléskor jól meghúzza a csavarokat az illeszkedő felületeknél, akkor azok bizony nagyon könnyen elvetemednek, elhúzódnak. Ilyenkor már nem segít a tömítés, vagy a tömítőpaszta; a levegő utat talál magának. Nincs mese; síkba kell csiszolni a felületeket.
Persze. A Trabant is megy vele csak a karburátoron kell bűvészkedni. A trabantklub (trabantklub.hu) házi fórumán van is egy ilyen topic.
Magánvélemény: felesleges foglalkozni vele. Jelenleg a 95-ös kb. 390 Ft, az E85 pedig 310. Van közte 80 Ft, és a motor 100 km-en fogyaszt mondjuk 3 litert. Ez így 240 Ft-ra rúg, tehát 100 km-enként vehetsz a megtakarításból egy sütit. Ha valaki nem jár napi rendszerességgel munkába vele, akkor akár hónapokig is eltart amíg megtesz 100 km-t.
Most azon kell elgondolkozni, hogy megéri-e kísérletezni az ilyesmin, aminek jutalma minden negyedévben egy finom süti.