Keresés

Részletes keresés

jázminapja Creative Commons License 2012.09.03 0 0 1368

Az off sárga fogas se semmi...

Előzmény: tehtube (1367)
tehtube Creative Commons License 2012.09.01 0 0 1367

Alul van egy szóló villamoskocsi. Szerintem 58-as lesz :-)

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.19 0 0 1366

Hello! A villamosok.hu-n lévő járműtípusokról készűlt állomány adatokat miért nem lehet megnyitni valamint meg lehet találni ezeket az adatokat máshol is?

Előre is köszi az esetleges segítségeket.

 

Ui.: Elnézést, ha ez itt OFF-nak számít.

 

tehtube Creative Commons License 2012.06.18 0 0 1365

A két lefelé tartó autóból az első előtt 1-2m-el.

Előzmény: tehtube (1364)
tehtube Creative Commons License 2012.06.05 0 0 1364

Egész pontosan a lőtérnél. Az a ferde ház az, ott vannak az edzések, versenyek.

Előzmény: alexejevics (1363)
alexejevics Creative Commons License 2012.06.05 0 0 1363

Hol van ez pontosan?

Előzmény: tehtube (1362)
tehtube Creative Commons License 2012.06.05 0 0 1362

Jó kép a Fortepanról -25366-

A lőtér mellett

* * BPO-700 * * Creative Commons License 2012.05.06 0 0 1361

Már egy hónapja jár hétvégenként. :)

Előzmény: tehtube (1360)
tehtube Creative Commons License 2012.05.06 0 0 1360

Ha villamos továbbra sincs, de ez a régi Ikarus kabriolet szép helyettes.

Nosztalgia-buszjárat indul Budapesten

A kabrióbusz hétvégenként közlekedik a Széll Kálmán térről a Libegőhöz és Hűvösvölgybe. Tovább »

forrás: Index.hu

tehtube Creative Commons License 2012.04.27 0 0 1359

Minden korszakban jutott minden ökörségre is, méghozzá rettenetes összegek.

Valószínűleg ez szép és eszmeileg értékes beruházás lenne, nem lenne belőle részesedés mindeféle gengszternek, ezért nem menedzselik.

Előzmény: alexejevics (1358)
alexejevics Creative Commons License 2012.04.27 0 0 1358

Nyilván lenne, ha akarnák, csak azért először tudni kéne, hogy pontosan milyen projektekre is kell a pénz Zugligetben.

Előzmény: division by zero (1356)
tehtube Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1357

semmi köze hozzá

Előzmény: division by zero (1356)
division by zero Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1356

Szerintem, ha lett volna rá akarat, simán lehetett volna rá pénzt szerezni, a 60 centis kilátó, kutyawelness és társainál 100x hasznosabb projekt lenne.  Mondjuk most, hogy sikeresen magunkra haragítottuk az EU-t, már nem biztos, hogy menne...

division by zero Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1355

"vágányillesztéseknél akkora döngést mér a talajra"

Hegesztett pályát már elég régen feltalálták!

Előzmény: tehtube (1350)
v_peti Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1354

Miért csikorogna? Nincs talán rugalmas pályatest?

Előzmény: tehtube (1350)
alexejevics Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1353

Én sem tudom pontosan, hogy mi ennek az általános pusztulásnak az oka, de engem is nagyon bánt.

Az egész budai régióra jellemzővé vált sajnos az elmúlt évtizedekben, hogy mindenki bezárkózott, csilivili paloták épültek, a közterületek meg lepusztultak, mert senki nem érezte őket magáénak.

Hogy vajon Zugligetben mennyire oka a lakók ellenállása a kihaltságnak, az kérdéses. Pl. a Fácán-domb önmagában is egy óriási terület, ha annak mondjuk a középső részén egész nap gyerekek sikongatnának, a területet határoló utakon már nem sokat lehetne abból érezni. Pláne, hogy a Csermely úton, vagy a Zugligeti út két buszvá közti szakaszán lényegében nem is lakik senki.

Előzmény: Hamster (1346)
alexejevics Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1352

A Zugligeti úton úgy kellene megoldani a parkolást, hogy a mostani merőleges parkolókat kellene párhuzamosba átfordítani, a kieső kapacitást pedig a túloldalon visszaadni (akár be a fák közé merőlegesen, vagy ott is párhuzamosan az úttal). Erre csak a Szépilona és a Szarvas G között lenne szükség, feljebb már elég gyéren kihasználtak a parkolók.

Ez a 300 méteres pendlizős ügyet ugye nem gondoltad komolyan?:)

Ha viszonylatszervezésileg nézzük, akkor nyilván az lenne a megoldás, hogy minden második 59-est továbbvinni a János kórháztól Zugligetbe. 70-es évek elejéről származó szakirodalomban találkoztam már ezzel a javaslattal egyébként, csak aztán ugyebár másként alakultak a dolgok.

Előzmény: tehtube (1350)
Hamster Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1351

Miért kellene hurokvágány? Az csikorog, egyenesben nem annyira vészes, nagy ívek nem kellenek, lehet túlemelni, nyomkarimát kenni, stb. A fő gond inkább az lehet, hogy ez nem hozná vissza az árát, és perpillanat körülbelül ez az egyetlen dolog, amit néznek. Egyébként Barcelonában a Tibidabo alá felkanyargó villamos, az az igazán extrém, külön jegy kell rá, az úttesten megy, mégis bír működni, és imádják is a turisták...

Előzmény: tehtube (1350)
tehtube Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1350

Ezzel egyetértek. A legjobb lenne a teniszpályák helyén létesített hurokvágányból indítani újra a nosztalgiavillamosokat.

Csak belegondoltam hogy milyen lenne ennek a környéken a fogadtatása?

Csikorog az a villamoskerék kegyetlenül.

Az vágányillesztéseknél akkora döngést mér a talajra hogy azt a lakásokban is érezni.

Az elmúlt 35 évben a kocsik száma megtízszereződött. A vágányok helyén kialakított parkolókra ma már elég nagy szükség van. nem hiszem hogy lamondanának róla.

Írom ezt úgy, hogy én nem a Zugligeti úton lakom és nem vagyok ebben ellenérdekelt.

Ezért javasoltam csak egy párszáz méteres szakaszt múzeumi bemutató céllal az alsó végállomás és a buszforduló között. Arra elég hogy lehessen látni mozgásban a villamost, hallani, megtapogatni, megszagolni!

Ráadásul ott már nincs útban senkinek. Kivitelezése sem lenne vészes költségű.

Előzmény: Hamster (1348)
Hamster Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1349

Egyébként abban valószínűleg igazad van, hogy akkor is kopott, leromlott állapotú volt minden önmagában, de volt büfé, volt vécé, volt elég/karbantartott játszótér.

Előzmény: tehtube (1347)
Hamster Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1348

Hétköznap nyilván nem lehet tele egy kirándulóhely, most viszont hétvégén is elég pusztulat bír lenni minden. Majd meglátjuk, benépesülnek-e ezek a helyek, és lesznek olyan hiányzó dolgok, mint mondjuk nyilvános vécék. És speciel szerintem a tömegközlekedés is hiányozhat, a jánoshegyi vagy hármashatárhegyi járatok nem voltak olyan hülyeségek, idősebb emberek (nagymamák) is ki tudtak menni, ki tudták vinni az unokákat ezekre a helyekre. Tőlem egyvágányos nosztalgiavillamos is lehetne, bár úgy tippelem, nagyobb sikere lenne, ha a Nemmoszkva térről átszállás nélkül menne fel Zugligetbe például :)

Előzmény: tehtube (1347)
tehtube Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1347

Szerintem szelektív az emlékezeted. Én ezen a környéken nőttem föl, Hűvösvölgy, Zugliget. Csak hétvégén volt élet (KMK), és ez az élet egyben jótékony takaróhatással is bírt.

Hétköznapokon kiürítve elég lepusztult képet mutatott a hetvenes, nyolcvanas években is.

Talán a drága benzin kissé jobban visszatéríti az embereket a közelebbi uticélokhoz, pl. ide is.

Előzmény: Hamster (1346)
Hamster Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1346

Azért nincs ott élet, mert nincs ott semmi, és azért nincs ott semmi, mert nincs ott élet. Az meg egy botrány, ahogy szebb időben mindent négyzetcentit teleparkolnak a mobilis emberek - még akkor is, ha tulajdonképpen örülök, hogy inkább a szabadba mennek, és nem plázába.

 

De úgy általában a budai kirándulóhelyek mind rettentő igénytelen, lepukkant, szegényes képet mutatnak, nem csak Zugliget, de a Hármashatárhegy, Normafa, Széchenyi-hegy, Hűvösvölgy, Kamaraerdő is. A gyerekkorom nem volt olyan régen, de ezeken a helyeken volt élet, volt tömegközlekedés, volt játszótér, megfizethető büfék. Nem bírok nem arra gondolni, hogy az egésznek az is oka lehet, hogy a helyiek nem akarják a forgalmat, nem akarják, hogy a drága elefántcsont tornyaik környékén nagy nyüzsi legyen. Remélem, tévedek.

Előzmény: alexejevics (1343)
Hamster Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1345

Mi az a "régi BSzKRt ház"?

Előzmény: jázminapja (1344)
jázminapja Creative Commons License 2012.04.26 0 0 1344

Itt lenne a nagy alkalom egy városi múzeumvasutat építeni. A régi BSzKRt házzal egy projektként kezelni.  

Előzmény: alexejevics (1343)
alexejevics Creative Commons License 2012.04.25 0 0 1343

Mindenképpen százmilliós tétel, talán a milliárdost nem éri el, mert a nyomvonal megvan, elég egy vágánnyal, továbbá rövid is az egész.

Persze ehhez egész Zugligetbe kéne életet lehelni, mert most a Libegőt leszámítva totál csőd az egész.

Előzmény: jázminapja (1342)
jázminapja Creative Commons License 2012.04.25 0 0 1342

Mennyibe kerüle visszaépíteni Budagyöngyétől a Libegőig?

Előzmény: tehtube (1341)
tehtube Creative Commons License 2012.04.25 0 0 1341

http://urbanista.blog.hu/2012/04/23/elado_a_vilag_legszebb_villamosmegalloja_budan_eredetileg_lovasut_jart_a_zugligeti_epuletig_amellyel_jo_ideje#comment-form

Eladó az alsó végállomás.

 

Ahogy megjegyeztem, szerintem kereskedelmi, piaci funkcióként használhatatlan. De a XII. Önkormányzat ide átköltöztethetné a helytörténeti gyűjteményét és lenne belőle egy szép múzeumépület. Az épület eddigi története is csak ezt támasztaná alá.

Hozzákapcsolva a lejtmeneti vágányt visszaépíthetnék és egy ezressel múzeumi szemléltetőjárat lehetne a Libegő és ezen épület közt közt. (A Szavas Gábor útig kivezetést visszavonom. Ott a rendelő ami elé kell a sok parkoló.)

Zolcsi67 Creative Commons License 2012.03.07 0 0 1340

Bukfenc biztos nem: 2800-as motorkocsik voltak két póttal (ezen a néven a középbejáratú kocsikat emlegették, kis tengelytáv, hosszú felépítmény, fékezéskor erősen "bebólintó" mozgás). 1959-től van középső kocsi az UV szerelvényekben.

Előzmény: tehtube (1339)
tehtube Creative Commons License 2012.03.07 0 0 1339

A sok 4-6-os UV miatt gondoltam későbbinek, de a kerek buszokat nézve valóbban korábbi. Az ötvenes években a 4-6-osok nem bukfencek voltak még két pótkocsival?

Előzmény: zsitvica (1335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!