Hello! A villamosok.hu-n lévő járműtípusokról készűlt állomány adatokat miért nem lehet megnyitni valamint meg lehet találni ezeket az adatokat máshol is?
Szerintem, ha lett volna rá akarat, simán lehetett volna rá pénzt szerezni, a 60 centis kilátó, kutyawelness és társainál 100x hasznosabb projekt lenne. Mondjuk most, hogy sikeresen magunkra haragítottuk az EU-t, már nem biztos, hogy menne...
Én sem tudom pontosan, hogy mi ennek az általános pusztulásnak az oka, de engem is nagyon bánt.
Az egész budai régióra jellemzővé vált sajnos az elmúlt évtizedekben, hogy mindenki bezárkózott, csilivili paloták épültek, a közterületek meg lepusztultak, mert senki nem érezte őket magáénak.
Hogy vajon Zugligetben mennyire oka a lakók ellenállása a kihaltságnak, az kérdéses. Pl. a Fácán-domb önmagában is egy óriási terület, ha annak mondjuk a középső részén egész nap gyerekek sikongatnának, a területet határoló utakon már nem sokat lehetne abból érezni. Pláne, hogy a Csermely úton, vagy a Zugligeti út két buszvá közti szakaszán lényegében nem is lakik senki.
A Zugligeti úton úgy kellene megoldani a parkolást, hogy a mostani merőleges parkolókat kellene párhuzamosba átfordítani, a kieső kapacitást pedig a túloldalon visszaadni (akár be a fák közé merőlegesen, vagy ott is párhuzamosan az úttal). Erre csak a Szépilona és a Szarvas G között lenne szükség, feljebb már elég gyéren kihasználtak a parkolók.
Ez a 300 méteres pendlizős ügyet ugye nem gondoltad komolyan?:)
Ha viszonylatszervezésileg nézzük, akkor nyilván az lenne a megoldás, hogy minden második 59-est továbbvinni a János kórháztól Zugligetbe. 70-es évek elejéről származó szakirodalomban találkoztam már ezzel a javaslattal egyébként, csak aztán ugyebár másként alakultak a dolgok.
Miért kellene hurokvágány? Az csikorog, egyenesben nem annyira vészes, nagy ívek nem kellenek, lehet túlemelni, nyomkarimát kenni, stb. A fő gond inkább az lehet, hogy ez nem hozná vissza az árát, és perpillanat körülbelül ez az egyetlen dolog, amit néznek. Egyébként Barcelonában a Tibidabo alá felkanyargó villamos, az az igazán extrém, külön jegy kell rá, az úttesten megy, mégis bír működni, és imádják is a turisták...
Ezzel egyetértek. A legjobb lenne a teniszpályák helyén létesített hurokvágányból indítani újra a nosztalgiavillamosokat.
Csak belegondoltam hogy milyen lenne ennek a környéken a fogadtatása?
Csikorog az a villamoskerék kegyetlenül.
Az vágányillesztéseknél akkora döngést mér a talajra hogy azt a lakásokban is érezni.
Az elmúlt 35 évben a kocsik száma megtízszereződött. A vágányok helyén kialakított parkolókra ma már elég nagy szükség van. nem hiszem hogy lamondanának róla.
Írom ezt úgy, hogy én nem a Zugligeti úton lakom és nem vagyok ebben ellenérdekelt.
Ezért javasoltam csak egy párszáz méteres szakaszt múzeumi bemutató céllal az alsó végállomás és a buszforduló között. Arra elég hogy lehessen látni mozgásban a villamost, hallani, megtapogatni, megszagolni!
Ráadásul ott már nincs útban senkinek. Kivitelezése sem lenne vészes költségű.
Egyébként abban valószínűleg igazad van, hogy akkor is kopott, leromlott állapotú volt minden önmagában, de volt büfé, volt vécé, volt elég/karbantartott játszótér.
Hétköznap nyilván nem lehet tele egy kirándulóhely, most viszont hétvégén is elég pusztulat bír lenni minden. Majd meglátjuk, benépesülnek-e ezek a helyek, és lesznek olyan hiányzó dolgok, mint mondjuk nyilvános vécék. És speciel szerintem a tömegközlekedés is hiányozhat, a jánoshegyi vagy hármashatárhegyi járatok nem voltak olyan hülyeségek, idősebb emberek (nagymamák) is ki tudtak menni, ki tudták vinni az unokákat ezekre a helyekre. Tőlem egyvágányos nosztalgiavillamos is lehetne, bár úgy tippelem, nagyobb sikere lenne, ha a Nemmoszkva térről átszállás nélkül menne fel Zugligetbe például :)
Szerintem szelektív az emlékezeted. Én ezen a környéken nőttem föl, Hűvösvölgy, Zugliget. Csak hétvégén volt élet (KMK), és ez az élet egyben jótékony takaróhatással is bírt.
Hétköznapokon kiürítve elég lepusztult képet mutatott a hetvenes, nyolcvanas években is.
Talán a drága benzin kissé jobban visszatéríti az embereket a közelebbi uticélokhoz, pl. ide is.
Azért nincs ott élet, mert nincs ott semmi, és azért nincs ott semmi, mert nincs ott élet. Az meg egy botrány, ahogy szebb időben mindent négyzetcentit teleparkolnak a mobilis emberek - még akkor is, ha tulajdonképpen örülök, hogy inkább a szabadba mennek, és nem plázába.
De úgy általában a budai kirándulóhelyek mind rettentő igénytelen, lepukkant, szegényes képet mutatnak, nem csak Zugliget, de a Hármashatárhegy, Normafa, Széchenyi-hegy, Hűvösvölgy, Kamaraerdő is. A gyerekkorom nem volt olyan régen, de ezeken a helyeken volt élet, volt tömegközlekedés, volt játszótér, megfizethető büfék. Nem bírok nem arra gondolni, hogy az egésznek az is oka lehet, hogy a helyiek nem akarják a forgalmat, nem akarják, hogy a drága elefántcsont tornyaik környékén nagy nyüzsi legyen. Remélem, tévedek.
Ahogy megjegyeztem, szerintem kereskedelmi, piaci funkcióként használhatatlan. De a XII. Önkormányzat ide átköltöztethetné a helytörténeti gyűjteményét és lenne belőle egy szép múzeumépület. Az épület eddigi története is csak ezt támasztaná alá.
Hozzákapcsolva a lejtmeneti vágányt visszaépíthetnék és egy ezressel múzeumi szemléltetőjárat lehetne a Libegő és ezen épület közt közt. (A Szavas Gábor útig kivezetést visszavonom. Ott a rendelő ami elé kell a sok parkoló.)
Bukfenc biztos nem: 2800-as motorkocsik voltak két póttal (ezen a néven a középbejáratú kocsikat emlegették, kis tengelytáv, hosszú felépítmény, fékezéskor erősen "bebólintó" mozgás). 1959-től van középső kocsi az UV szerelvényekben.
A sok 4-6-os UV miatt gondoltam későbbinek, de a kerek buszokat nézve valóbban korábbi. Az ötvenes években a 4-6-osok nem bukfencek voltak még két pótkocsival?