Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

johnny99 Creative Commons License 2003.06.17 0 0 39
hát, én is tudok mesélni.Nagybátyámnak kockaladája volt,öt emberrel voltunk kirándulni vele nagyon jó volt.Tud menni...

Egy gyengéjét figyeltem meg, a lámpafoglalatok elég vackok(skodában is...)

skodáról már többet tudok mesélni: vizforralás....stb

Egy 87-es 105-ünk van 41 ezer km-rel.
Hát..Somlóhegyre nem megyünk többet vele. 1-esben kellett a hegyre felmennünk, elég rémes hangja volt :) De még sosem ragadtunk le vele az országuton,mindig hazavitt..

yl Creative Commons License 2003.06.17 0 0 38
Hi!
A skoda első futó két lengőkaros. Az alsőhoz van rögzítve a lengéscsill, felül a kasztniba van bekötve.

Szerintem amelyik huszasban nem volt hátul ablaktekerő, az valami igen régi lehetett. Volt olyan hogy sima 120. Abba olyan volt. Valamikor 79 körül:))

Előzmény: Riff-Raff (32)
bandura130 Creative Commons License 2003.06.17 0 0 37
Akkor már valami sufni dolog volt a háttérben! :)
Előzmény: murray (34)
Dóczi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 36
Lehet hogy csak az ajtó volt 105-ösé mert valami ok miatt le lett cserélve
dr. Agy Creative Commons License 2003.06.17 0 0 35
Hogy jött az le neked, hogy nekem volt skodám? Pfuj, ilyet feltételezni.
Aki az régi Octavia után és az új Octávia előtt Skodát vett, az nem normális. De ez persze nem jelenti azt, hogy aki nem vett skodát, az normális!
Előzmény: ID (18)
murray Creative Commons License 2003.06.17 0 0 34
nem ez 120as volt!
bandura130 Creative Commons License 2003.06.17 0 0 33
Akkor Te biztos 105-öst vezettél, azokban tényleg nem lehet lehúzni a hátsó ajtók ablakát, de a 120-asokban és attól felfelé (125-130-135-136, bár ezek ritkák) mind a 4 ablak lehúzható volt.
Előzmény: murray (24)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.06.17 0 0 32
Na jó! Skodában nem sokat ültem még, de azt már kívülről láttam, hogy szebb belülről, mint a Lada. (Legalábbis mint a régi 1200-1300.)
Amúgy alighanem a Ladát választanám, mert az tán masszívabb. De azért elboldogulnék egy Skodával is.
A Skodának az első futóműve nem olyan véletlenül, hogy csak alsó lengőkar van és a csonkállvány felső vége csak a lengéscsillapítóhoz van rögzítve?
Előzmény: Dóczi (31)
Dóczi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 31
OKÉ megértem de hagyjuk már ezt a témát!
Írd le a véleményed a Ladáról skodáról
Előzmény: Riff-Raff (30)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.06.17 0 0 30
Nem voltál hülye köcsög, nem is azért írtam, hogy bántsalak, csak azért, hogy tartsd szem előtt, hogy a fórumozásnak is megvannak a maga illemszabályai. Azért még mindig jobb, ha nem a moderátortól kapja az ember a fekete pontokat. :)
Előzmény: Dóczi (29)
Dóczi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 29
OK, hülye köcsög voltam. Ezzel ne foglalkozzunk.
Oda ír mindenki ahova akar.
Előzmény: Riff-Raff (28)
Riff-Raff Creative Commons License 2003.06.17 0 0 28
OFF

De ha oda írtad volna be a tegnapi indító hozzászólásodat, azon nyomban 2003. június 16. lett volna az utolsó hozzászólás dátuma, amire máris nem lehet azt mondani, hogy régen volt (legalábbis most még), és ugyanúgy felkerült volna a fórum tetejére, mint ha nyitsz egy új témát.
Nem akarok itt nagy lelkifröccsöt osztani, de látom, hogy nem régóta vagy itt, ezért felhívom a figyelmedet, hogy a Modus Moderandiban minden felhasználót megkérnek arra, hogy fölöslegesen ne szaporítsák a témákat. Persze bárkivel megeshet, hogy nem vesz észre egy régebbi témát és nyit egy új hasonló témájút, de az nem ideillő érv, azért nyitod, mert amott már régi az utolsó hozzászólás. Írni kell bele, és akkor nem lesz régi. Vagy ha ez elsüllyed egy időre, akkor majd ezt is új helyen folytatod, ha később eszedbe jut?

ON

Előzmény: Dóczi (27)
Dóczi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 27
Riff-Raff!
Ott mikor is volt utoljára hozzászólás 2003. március 2.-a. Az már régen volt.
Riff-Raff Creative Commons License 2003.06.17 0 0 26
Popsi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 25
Ezen lepödtem meg szinte a legjobban(amikor elöször ültem skodriban).Megértem ha sporol a gyár egykét dolgon..de hogy egy nyamvadt hátso abalak tekerőt nemtudtak berakni...vicces.
De amugy nincs baj a skodrikkal csak tényleg egy jobban odakell rá figyelni mint egy ezeröcsire.
Előzmény: murray (24)
murray Creative Commons License 2003.06.17 0 0 24
tíz évig jártam egy kockaladával tudnék mesélni!:-)
eccer vezettem egy ismerös skoda 120at a hátsó ablakokat gyárilag nem lehetett lehúzni! 40fok!
pusztultam a röhögéstől..:-))
coyote_ Creative Commons License 2003.06.17 0 0 23
Sziasztok

Én amikor elkezdtem vezetni, az első munkahelyemen egy 78-as 1200-es zsiguli volt a futkározós autóm. Imádtam! és azóta is megnézek minden szép állapotú "nagypapás bólogatókutyás kispirosdíszpárnás" zsigulit. Király a motorhanjga, én nagyon szerettem a váltóját mert röviden és pontosan járt, és mennyei volt vele lendületből kanyarodni. Marha jól bírta a vacakabb utakat és hát hóban nem volt párja! A 40kg-s kavicsos zsák ugyan hasznos téli kellék volt a csomeszban. :-) És azon túl, hogyha siettem vele megevett 12litert soha semmi baja nem volt. Pöccre indult a leghidegebb téli reggeleken is. Pedig a verda már akkor túl volt a 18. évén! Igaz karban volt tartva de ellustulni nem hagytam. :-) De ez még a ciril betűs zsiga volt.

A skodákat nem nagyon ismerem, de láttam már menni jónéhányat mint a szél, viszont állítólag nem túl strapabíró a mocijuk.

cső

Laciatipetii Creative Commons License 2003.06.17 0 0 22
Bocs, 3.-ban 130 volt a max, 2.-ban 85 !!!
Laciatipetii Creative Commons License 2003.06.17 0 0 21
Skoda 120
elejétől fogva fimol az olajba és a benzinbe. 130 ezernél gyürücsere, maj minden vissza. 3. -ban, 4.-ben 162 volt a max. Hajtani lehetett, ütni-vágni sohasem. Ha karbantartják, a Skoda jobb. Ha ütik-vágják akkor a Lada a nyerő.
Dóczi Creative Commons License 2003.06.17 0 0 20
Lada
Gumik: 155 SR13
Futómű elöl(könyvböl): A mellő felfüggesztés független, keresztirányú lengőkarokon nyugszik, hengeres rugókkal, teleszkopikus, hidraulikus lengéscsillapítokkal és haránt-stabilizátorokkal, kenésmentes gömbcsapokkal van ellátva.
Futómű hátul: A hátsó felfüggesztés hengeres rugókból, teleszkopikus, hidraulikus lengéscsillapítokból, négy hosszirányú és egy keresztirányú rúdból áll.
Kormánymű: globoidcsigás. Áttétele: 16,4
Fékek elöl: tárcsa
Fékek hátul: dob önbeálló pofákkal
A nyomásszabályzó a hátsó fékek rendszerébe a hátsó híd terhelésének fügvényében működik, és csökkenti a hátsó kerekek blokkolásának esélyét.
Feltöltendő térfogatok
Üzemanyagtartály: 39l
A motor hűtőrendszere: 9,6l
A motor kenőrendszere: 3,75l
Sebbeségváltó-ház: 1,35l
Hátsóhíd-ház: 1,3l
Kormányműház: 0,215l
A tengelykapcsoló hidraulikus működtető rendszere: 0,2l
Hidraulikus fékműködtetés: 0,66l
Mellső lengéscsillapító: 0,12l
Hátsó lengéscsillapító: 0,195l
A szelvédőüveg-lemosótartálya: 2l

Az a maximális szóg a száraz, szilárd talajon, amelynél a teljesen megterhelt személygépkocsit korlátlan ideig megtartja a kézifék, a kart 4-5 foggal behúzva: 30%
A személygépkocsival maximálisan leküzdhető legnagyobb emelkedő teljes terheléssel: 34%

bandura130 Creative Commons License 2003.06.16 0 0 19
Škoda adatok (gyári)
Vmax: 140 km/h
0-100: 20 mp
Teljesítmény: 52 LE 5000 rpm
Forgatónyomaték: 85,2 Nm 3000 rpm
Fék 80-0: ezt nem találtam
Súly: 875 kg
Fordulókör: 11 m
Végáttétel: 4,2
1. fokozat: 3,8
2. fokozat: 2,12
3. fokozat: 1,41
4. fokozat: 0,96
Hátramenet: 3,27
Csomagtartó: 400 l (280 elöl + 120 a hátsó ülés mögött)
Előzmény: Dóczi (16)
ID Creative Commons License 2003.06.16 0 0 18
mennyi ideig volt és milyen skodád?
Előzmény: dr. Agy (17)
dr. Agy Creative Commons License 2003.06.16 0 0 17
Autót igen, na de Skodát?
Én személy szerint csak egy autót tudtam vásárolni a Merkúrtól, kis Polszkit. De apám több új autót is be tudott szerezni pályafutása során. Volt Moszkvicsunk meg Daciank is.
Később a kispolszkiról sikerült egy remek kockaladára váltani, még amikor utoljára hoztak ilyet be az országba, de ez már nem a komcsi rendszerben volt. Kb. ez volt az az utolsó pillanat, amikor még egyértelmű volt, hogy skodát nem vesz normál ember. Azóta ez változott.
Előzmény: rali (15)
Dóczi Creative Commons License 2003.06.16 0 0 16
Lada adatok (gyár)
Vmax:142 km/h
0-100: 20 mp
Teljesítmény: 60 LE 5600rpm
Forgatonyomaték: 96 Nm 3600 rpm
Fék 80-0:38 m
Súly: 985 kg
Fordulókör: 11,2m
Végáttétel: 4,3
1.fokozat: 3,75
2.fokozat: 2,3
3.fokozat: 1,37
4.fokozat: 1
Csomagtartó: 380 l
rali Creative Commons License 2003.06.16 0 0 15
A hülye az te vagy.
Vettél autót valaha a komcsi rendszerben?
Előzmény: dr. Agy (10)
ID Creative Commons License 2003.06.16 0 0 14
miazhogy nem akarsz nullát? fáj? :)

egyébként részemről skoda (120 gls). meg vagyok elégedve vele, kb három alkalomtól eltekintve, amikor vízfelforrás, termosztátkivétel miatt meg kellett állni, sosem hagyott cserben. és fogyasztás ugyebár. meg a kormányt tekerni.

Előzmény: Dóczi (-)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.16 0 0 13
Höhö, most nyomjak egy képet az első autómról, a csillogó-villogó Betty Smith-ről? (Leánykori nevén Wartburg 353.010WDL, de van, aki csak 1.3-ként ismeri :)) )
Előzmény: dr. Agy (10)
Pavel Creative Commons License 2003.06.16 0 0 12
Lada 1.2-Skoda 120 összehasonlitásban a Skoda komfortosabb benyomást kelthet, a zsiguli egy vérbeli kemény orosz autó nehéz a kormánya, nehéz a féke. De tény hogy jóval strapabíróbb, robosztusabb a futóműve, eleve a szerkezete is erősebb, minden frankón túl van méretezve.
Előzmény: Kolszal (11)
Kolszal Creative Commons License 2003.06.16 0 0 11
Nekem egy 105-ösöm van. és teljesen meg vagyok elégedve vele.A kocsi 1,5 éve van nálam és csak az elején kellett egy ,,vehemesebb" összeget rááldozni (15000 Ft-ot). Azóta megy mint az atom autópályán simán fekszi a 110-et utazósebbességként.Amúgy volt élményem az 1200-eshez is, akkor már inkább a skoda. Hello kolszal
dr. Agy Creative Commons License 2003.06.16 0 0 10
A Skodások mind hülyék (voltak, kb. a Feliciától kezdve már változik a helyzet)
Manapság azért a új autóban egy kicsit nevetséges a Lada a Skodához képest.
Azért én azt mondom, éljenek a Wartburgosok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!