Sziaztok volna segitség it a csopi társak kozul akimá cserélt sebeség mérő jeledót ha igen hol található???mivel ez enyém nem bovdones.Várom a mihamarabi válasz,ha képetis kuldesz meköszöném aztis.Továbi szép napot.
Helyzet a következő: Az autó a havas úton megcsúszott, dolgozott az ABS kocka, viszont utána felkeményedett a fék és elől azóta semmi fékhatás nincs.
Azóta fékjavítás megkísérlésével bontás után szembetűnő probléma az, hogy a munkahengerek szépen járnak viszont fékpedál pumpálásra egyáltalán nem nyomja ki. Ráadásul lelégteleníteni se lehet se hagyományos pumpálással, se leszívó géppel. Találkozott esetleg valaki ilyennel vagy hasonlóval? Hallottam a C-Corsáknál olyan ABS hibáról, hogy a szelepek megszorulnak, mert a "gondos" ügyfél odafigyelt a fékfolyadék csereintervallumára. :) Esetleg jól tippelek hogy itt is ez a hiba?
Szép estét. Egy olyan problémával fordulok a fórum tagokhoz amivel lassan egy éve hogy próbálom megoldnai, valahogy rájönni a megoldássra mint sikertelenűl.
Röviden a sztori annyiból áll hogy az autó 2001 es 1.8 benzines Z18XE motorkodú Vectra menet közben lefullad.. Az esetek többségében esős párás időben de ugyan ez még történik más időjárási viszonyokban is(Ritkább esetek). Na szóval amit eddig tapasztaltam hogy míg áll az autó, nem hajlandó beindulni, hajt az önindító viszont a benzin pompa nem űzemel. Mindeközben pedig egy bő 10 percen keresztül kattog a szívócsőnyomás érzékelő szenzor (MAP) Mihelyt abba hadja a kattogást gyúl vissza és megy tovább a motor. Jelen esetben nem tudom eldönteni mi okozza a fő problémát amiért csak úgy menet közben fel villan a Check lámpa majd az olaj lámpa, elmegy a szervó, nincs ereje a motornak hiába nyomom a gázt utánna meg nem hajlandó vissza gyúlni... Az autó számtalanszor volt tesztelve hiba kódot mindig a vezérműtengely jeladót adta ki amit jó párszor is cserélve volt..
Még ami érdekesség az egészben hogy a legtöbb szerelő azt állítja maga a számítógéppel, motor vezérlő egységgel van a gond.. (ECU) Csere lehetőség ittis fennáll viszont megéri? Egyáltalán van rá garancia hogy utánna maga az autó motorja hiba mentesen fog menni?
Sanda gyanúm volt kissé röhelyes módon ugyebár benzines autó létére maga az EGR szelep lerakódása elégé csekély az esély rá de e miatt fullad le az autó? Kitakarítottam, ugyan úgy vissza tettem de a problémát még mindig nem oldotta meg. Úgyis lefullad.. Menet közben Nem szív se levegőt se benzint..
Cserélt szenzorok: Vezérműtengely jeladó, Gyertyák(2pólusos), Főtengely Jeladó, Légtömegmérő(Bontott), MAP szenzor(Bontott) Mindemellett kapott egy új 70Ah Varta Akkumulátort.. Vezérlés csere megvolt/Vízpompa/Szűrők/Olajcsere.
Sziasztok először írok. lenne egy igazából két problémám a kocsimmal. az egyik az lenne, hogy meleg motornál nehezen indul, szerintm nem adagoló mert hideg motornál indul normálisan. A porlasztóra sem gyanakszo mert nem füstöl csak a szokásos 4000 körüli fordulaton. A másik pedig, hogy magas az alapjárata. mikor beindítom normál megyek vele 100 métert és már 1000-es a fordulata. Ha tudnátk valami segítséget hogy merre induljak el a hibákkal azt megköszönöm. Ja egy 1.7-es diesel b-s vectra az isuzu motoros. Még egyszer előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Sziasztok. Szeretnèk nèmi segitsèget vàltò ügyben. X16xel 1.6 16v 97 es vectra f15 vàltoval. Kezd szèthullani a vàltom szol mint a tolokerekes. Viszont lehetetlen talàni bontva. Az f17 fel megy rà? Nem kell àtalakitani semmit hozzà?
Sziasztok van egy 2002-es Z16XE vectrám. Klíma problémám van vele, olyat csinál, hogy hidegen nem kapcsol a kompresszor, csak a ventilátorok indulnak el. Üzem meleg motornál kapcsol csak be a kompresszor.
Cserélve lett a nyomáskapcsoló, ventilátor kapcsoló, kompresszor relé, gázzal fullon van.
De nem biztos, hogy relé, nekem is volt ilyen gondom évekkel ezelőtt (X20XEV), sorban néztem biztosíték, relé, jók voltak. Maga a szivattyú adta meg magát.
Hajtsd fel a hátsó ülést, van egy műanyag fedél, leveszed, és alatta van az AC pumpa fedele. Indítózás közben próbáld megkoppantani csavarhúzó nyéllel, vagy finoman kalapáccsal, nálam bejött és elindult. A cseréje viszonylag egyszerű, csak pontosan olyan szivattyú kell venni.
5 év után újra írok a csoportba, eddig semmi különösebb problémám nem volt vele, de most egyik pillanatról a másikra megadta magát (Z18XE, 2001).
Az önindító csak teker, a motor azonban nem röffen be. Valószínűleg nem kap üzemanyagot, mert mikor gyújtásra rakom az autót, az AC pumpa (az?) morgása nem hallatszik. Az autó rossz helyen, a Balatonon hagyott cserben minket. Olvastam, hogy van egy relé, ami ilyenkor el szokott romlani, gondoltam megpróbálom kicserélni. Meg lehet ezt csinálni akna nélkül? Ki tudom laikusként cserélni? Merre találom a relét?
Esetleg van más módszer, amivel be lehet indítani a vén legényt? :)
Sürgös infóra- segitségre volna szükségem: Km órában - középkonzolban- fütésboxban szeretnék minden égöt kicserélni .., ha már szét lesz szedve minden,. Milyen és hány foglalatos égőt kellene bespeijzolnom????
Ha netán, esetleg valakinek szüksége lenne rá: 2000 évjáratú vectra b2, Y20dth motorkódos, digit klíma, kombi autómtól megválnék, fórumtagnak természetesen olvtársi áron. 390.000 Km. Alja, hossztartók, doblemezek stb. kilakatolva, sárvédőíveknél van némi korrózió. 1,5 év műszakival. Bontóba nem akarom leadni, viszont nem hirdetem a "katalizátorvaneadokérteegyhúszasttesóóó" és hasonló vevőjelöltek miatt.
üdv mindenkinek. Következő problémával fordulok hozzátok. 2000 évjáratú vectra b 2.0 dti elektromos tükör nem működik, viszont a fűtés mindkét oldalon fűt. Megnéztem a biztosítékot nincs szakadva. Esetleg van vmi elektronika vagy mi vezérli az egészet? Kapcsolási rajzot nem tudok sehonnan letolteni. Ha valakinek esetleg van ötlete mi lehet a gond, kérem segítsen.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"Tisztelt Uram kedves Richárd !
Le a kalappal a szaktudásod előtt (külön dicséret a marketingért) Végig olvastam az összes küldött anyagot,meggyőző és hiteles számomra. Köszönöm.Van pár kérdésem:
Opel Insignia korábbi modellről azt írja az összes elérhető forrás,hogy a motorok lóerőtől függetlenül teljesen megegyeznek szerkezeti kialakítást tekintve. Autósboltos ismerős szerint az erőátviteli részekben sincs különbség, beleértve a fékeket is. Az én fehér bálnám 110 lóerős ha a vezérlés kivételével minden egyezik miért nem ajánlott belőle 160LE plusz 20 %-os autót faragni?? (chiptuning árajánlatukban ennél kisebb értékek szerepelnek) - Kérésre mi is meg tudjuk ezt csinálni, ugyanakkor ez szerintem nem indokolt és amennyiben fontos az élettartam nem javasolt. Vannak ennek a motornak típushibái, ide értve a kenési rendszerét (főtengely csapágy hiba) és porlasztóit."
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Enyém is csinálta, néha ment, néha nem, néha pár másodpercre beindult, aztán meg már leginkább nem.
2db MJ11015G tranzisztort kell cserélni rajta (kb 6 ezer ft), kell kis hővezető paszta meg 4 csavar hogy rendesen oda legyen fogatva (gyárilag popszegecselik).
Kiszerelni irtó nagy kínszenvedés sajnos, nem lehet rendesen odaférni.
Az előtét ellenállással szokott probléma lenni. (gázpedálnál van). Vagy a rajta lévő két tranzisztor közöl adta meg magát valamelyik, vagy rá kell melegíteni a forrasztásokra mindenhol, mert elengedte magát.
Sz.tem lehet a vezérlö panel de csak tipp. Nem nagyon értek az elektromoa dolgokhoz. Sz.tem ha sokáig csinálja nézesd meg szakival. Nehogy nagyobb bajod legyen.de ez csak tipp.
Mindig is irtóztam a digit klímától. A régi Focusomban menet közben állítani marha kényelmetlen volt, sosem tudtam megszokni. Nekem manuális van a Vectrában. Nem is értem, miért hangsúlyozzák ki használtautó-hirdetésekben, hogy digit klíma? Mintha az valami marha nagy extra lenne. Gratula, hogy meg tudtad javítani! Nekem manuális van