Inkább a Városi és elővárosi közlekedés c. topikon. az IFC csak délpesti dolgokban jártas :-)
Nem arról van szó, hogy le se sz*rjuk, egyszerűen csak nem tudunk válaszolni, na meg talán nem a legismeretlenebb topikban kéne kérdezni...
Bocs, hogy beleszólok, de egy szimpla borítás-teszt és egy forgalmi szituációs borulás között nem szabad semmiféle párhuzamot vonni, összehasonlitást keresni. Ugyanis ott van az a bizonyos haladási irányba eső (legtöbbször nem is elenyésző) erő, ami azért másképpen terheli az ablakoszlopokat, a ragasztott vagy éppen gumiba ágyazott üvegeket. Ez a tényező szimpla boritásnál pedig elmarad.
Szerintem a buszok nagytöbbsége megfelel a boritási tesztre vonatkozó előirásoknak.
Lehetett az is, de a kerékív, és a kocsi vélt hossza alapján (a végét takarja a fa lombja) 255 -ösnek tippelem.
..."Ha tetőre esett volna..."
Nem biztos, hogy akkor is számottevően gyűrődött volna az utascella, ugyanis még a sorozatgyártás előtt nagyon komoly borításos és terheléses vizsgálatokat végeztek a 200 -as széria próbadarabjain.
Például, kísérletképp azt csinálták, hogy víztartályt építettek egy 250 -es tetejére, amelyet annyi vízzel töltöttek fel, ami körülbelül a busz teljes önsúlya.
Ezt a kb. 10 tonnás terhelést a váz remekül kibírta, olyannyira, hogy az ajtók nyithatóak maradtak.
Olyan öreg már, hogy a saját feje után megy, és már nem lát egyik szemére sem.
:o)
Tudsz az eset óta valamit róla? Még nem láttam forgalomban. Gondolom a regöregebb 280-as nem dobják csak úgy ki... Lesz-e vajon olyan felmatricázása, mint BPO-103-nak??
Ezeket anno milyen motorral szerelék? Létezik, hogy a VW LT szívódízele? 2.4 literes soros hathengeres vagy tévedek? Ilyen motor volt az előző autómban is.:-)