Keresés

Részletes keresés

AgyProTézis Creative Commons License 2003.01.27 0 0 8
A rallysok úgy hiszik, hogy a legjobb erőátvitel a talajra akkor van, amikor 1,3 körülfordulással tesz meg a kocsi egységnyi utat/mármint a gumi:)/, ezt szakszóval slip-nek híják...
Az oldalvezető erő az még egy érdekes terület...

PowerSlide-Erőcsúsztatás

Előzmény: antcoder (7)
antcoder Creative Commons License 2003.01.26 0 0 7
THX,ez hasznalhatonak latszik!
Előzmény: Galfi Gergo (5)
JFEry Creative Commons License 2003.01.26 0 0 6
De! Teljesen ugrásszerű, de csak merev anyagú testek esetén. A guminál a belső rugalmassága miatt a felület sok-sok apró különálló részként visekedik.
Előzmény: Juzihejzakyoa Hzeajvke (2)
Galfi Gergo Creative Commons License 2003.01.26 0 0 5
A kulcsszo:pacejka
PETYUS Creative Commons License 2003.01.25 0 0 4
Deformálódik a gumi, ezért szükségszerűen bekövetkezik a csúszás a gumi egy részén már akkor, amikor a többi részén még tapadás van.
antcoder Creative Commons License 2003.01.25 0 0 3
Annyi megvan, hogy felirom az inercia-erok osszeget+a sulyerot ,ezt felallitva a sulypontra megnezem hol metszi a talajt.Ebbol meg lehet hatarozni a felfekvo pontokra eso sulyeloszlast.Meghatarozom minden talajt erinto ponton a reakcio-eroket,majd osszegzem minden pontra kulon ,lebontom a sulypont-fele mutato komponensre + a maradek ami a forgato-nyomatekot fogja adni.Eddig egyszeru nem? :)
A ket legfontosabb tenyezo a rugozas es a tapadas helyes leirasa ,mert ezeket modosutgatva hihetetlenul valtozik a viselkedese a kocsinak.
Juzihejzakyoa Hzeajvke Creative Commons License 2003.01.25 0 0 2
Jo, hat persze, hogy nem teljesen ugrasszeru, mintahogy a legtobb dolog nem az. Csak jo kozelitessel. De hat ha olyan pontosan akarod, akkor hasznald azt a gorbet :). Nem hiszem, hogy ez lenne a legnagyobb problema egy auto modellezesenel, sajnos.
Előzmény: antcoder (1)
antcoder Creative Commons License 2003.01.25 0 0 1
Eddig oke,de az ero-grafikonok alapjan egy minimalis csuszas megjelenik mar a tapadasi maximum elerese elott .Vagyis valamiert nem 'ugrasszeruen' megy at a tapadas csuszasba...
Előzmény: Juzihejzakyoa Hzeajvke (0)
Juzihejzakyoa Hzeajvke Creative Commons License 2003.01.25 0 0 0
A kocsik szimulaciojahoz nem ertek, de akkor megy at a tapadasi surlodas csuszasiva, amikor a tapadasi surlodasi ero eleri a maximumat (Fmax=(műnull)*m*g (ha a test siman a foldon van, es vizszintes iranyba probaljuk huzni). Ha elertuk ezt a maximumot, akkor a test csuszni kezd, megpedig gyorsulva, mivel a csuszasis surlodas kisebb a tapadasinal. Tehat ha egyre novekvo erovel huzunk a testet, akkor hirtelen kezd el gyorsulni, nem fokozatosan "0"-rol.
Előzmény: antcoder (-)
antcoder Creative Commons License 2003.01.25 0 0 topiknyitó
Egy egyszerubb kocsi szimulacioval probalkozok,es a megcsuszasnal nem igazon elethu a szimulacio.Ami a fizika konyvekben van az csak annyi,hogy a megcsuszasnal a tapadasi allando felcserelodik a csuszasi allandora.De ez hogy megy at egyikbol a masikba ,es vissza arrol nem szol a fama...
Talaltam meresi gorbeket,de ezek csak az oldalerokre vonatkoznak.
Erdekelne hogy pontosan mi is tortenik ,amikor megcsuszik a gumi a betonon.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!