A metró is ritkábban áll meg mint a villamos, vagy a busz mégis/ezért használják.
Csak azért nem használják a vasutat Budapesten és környékén nagyobb arányban, mert a MÁV még a Volánnál és a BKV-nál is nagyobb 0, és nem tesz semmit a szolgáltatás fejlesztéséért.
Én meg tegnap és ma azt láttam, hogy pl. Isaszegen van helyijárat ami a vasutállomásra/ról hordja az embereket... És ha jól tudom, a Piliscsaba-Esztergom vonalon is megkezdődött a vonatra szokás... sőt többször tapasztaltam, hogy Aquincumból Pest felé voltak felszállók és ugyanott Pest felől jövő leszállók. Tehát "BKV-pótló"-ként használják mióta megépült ott az új megálló.
Nem mondtam, hogy félórákat gyalogoljanak az emberek. A Rákoscsabaiak, Rákosligetiek, Rákoskertiek először felszállnak a kis helyi járatukra, ami most a 61E végállomásához viszi őket. ott átszállnak a buszra, bemennek az Örsig, onnan meg metró. Ha a kis helyi járatuk érint útközben egy vasuti megállót, ahol sűrűn mennek befelé vonatok/jó a csatlakozása a busznak és érvényes a vonatra a BKV-bérlet, akkor miért ne mennének be vele a Keletibe? Nem kell többször átszállnia, mint most.
a vasut elbaltazott otlet.
sajat tapasztalatom, hogy az elmult 4-5 evben a vasutrol mindenki attert a volanbuszra. ugyanis a telepuleseken a volanbusz tucatnyi helyen is megall mig a vonat csak 1 helyen. senki sem fog felorakat gyalogolni azert hogy eljusson az allomasokra.
viszont kereszturt es a (bel)varost 2 db 1 savos ut koti ossze, ami csucsforgalomban bedugul a buszokkal egyutt.
Szerintem a Rákoskeresztúri metrón azután kell majd gondolkodni, ha már megvan a budapesti közös bérlet / közlekedési szövetség, átszervezték a környék buszjáratait úgy, hogy kapcsolódjanak a vasúthoz, és ennek ellenére még mindíg púpos a 61-es buszok oldala.
Jó példa volt egy műsor ebben a témában a magyarkettőn asszem: a különböző pártállásúak különbözőképpen vélekedtek a Tököli útról. Az egyik szerint vissza kéne állítani a villamospályát, amásik szerint nem, mert ott előbb-utóbb úgyis metró lesz, tehát felesleges kiadás volna villamosra költeni.
"A rákoskeresztúri metró.."
ha megfelelo menetrendet csinalnak nem lesz kihasznalatlan. Most csucsidokben allohely sincs a surun indulo 61E buszokon. es ott van meg a fekete 61 a fekete 62 a kereszturbusz es a rakoskert busz is.
A 4-es metróról sokan elmondták, hogy miért nem feltétlenül a legfontosabb, de kétségtelenül saját magán túlmutató - szimbólikus - jelentőségüvé vált. Szvsz az eredetileg tervezett, Etele térnél végetérő változata marhaság.
Hát én úgy gondolom, hogy most pld. nem égető a négyes metrót megcsinálni, mert ott van az ezzel szembeállított érv, a villamos, amit tényleg sokkal olcsóbban lehet fejleszteni. Metrót mondjuk valahova Kelet-Pestre vinnék inkább. De 10 vagy 20 év múlva, ha már mindenhol lesz metró, nem lehet kihagyni Dél-Budát sem, átszállás meg egyéb dolgok miatt. Akkor viszont feleslegessé válhat az azonos vonalon közlekedő villamos. Na erre gondoltam én.
No hát nagyajából visszaolvastam. Amire nem találtam iagzából választ, hogy távlatokban kivetítve mekkora felesleges kiadást jelent majd, ha 1-2, mostanában felújított (létrehozott) villamosjáratot meg kell majd szűntetni, az előbb-utóbb kiépülő metróhálózat miatt. Mert ha elfogadjuk, hogy most a négyes vagy a tököli úti metró helyett jobb is a villamos, azért amikor az egész várost behálózzák majd a fűtött, igényes metróvonalak, akkor nem lesz már közönsége a most még ésszerűnek tartott villamosoknak.
No hát visszaolvastad? A közös nevezö alakulgat, a metro ügyében népszavazás nem lesz (ugy tudom), igy aztán jo eséllyel nem mi döntünk a közlekedés ügyében, én személy szerint nem bizok Pali-bácsiban és nem is igen hiszek neki. De ez lehet egyéni szocpol probléma.
kékbarisnya:
"Nekem szimpatikusnak tűnik a koncepciód, csak kétségeim vannak a főváros villamosvonal-építési szándékai felől. Gondolod, hogy újra telepítenek síneket?"
Sajnos én sem gondolom hogy a főváros tenni akar a tömegközlekedés javításáért. És ezért nem hiszek abban hogy megvalósulna valami olyasmi amit írtam, mivel sajnos a dolgok pillanatnyi állása egész más irányba mutat. :-( De azért leírtam, hogy mit szeretnék.
dez1:
"Én a meglévő metróvonalakban is nagy tartalékot látok: Piros metró a délitől ki budaörsig. Másik végén rákoskersztúrig."
A rákoskeresztúri metró tényleg remek ötlet. A hivatalos tervekben oda gyorsvillamost terveznek, de a metrómeghosszabbítás szerintem jobb ötlet, mert nem kéne átszállni. Viszont egy gond van: nem biztos, hogy az öt kocsis metró eléggé kihasznált lenne a külső szakaszon. Bár, ki tudja.
dez1:
"Kék metró. Káposztásig illetve másik végén a reptérig, de kis kerülővel lőrincet mondjuk valahol az új városközpontnál érintve."
A Káposztásmegyer felé hosszabbítandó szakaszból egy megállónyi már elkészült, kb 15 éve. Ezen a szakaszon most ideiglenesen a 14-es villamos jár (bár egyre valószínűbbnek tűnik hogy ez véglegesen így fog maradni).
dez1:
"A 47-est pályájának nagy szakaszán le lehetne tenni a föld alá kéregvasútnak, rengeteget gyorsulna!"
Emiatt nem kell kéreg alá vinni. A felszínen ugyanúgy fel lehetne gyorsítani, csak fel kéne újítani a pályát. Például a Fehérvári úton elég gyorsak a villamosok, mivel nemrég rendbe tették a pályát. Persze az igaz, hogy felszíni vonalvezetés esetén a szintbeni kereszteződések megmaradnak, de ez nem olyan nagy probléma, pláne, ha a lámpák a villamoshoz vannak hangolva.
AnyHun:
"Ebben a felállásban a 200-as busz nem okvetlenül kell. Ha az a körteret összeköti Budafokkal, a Tényin végimenve, majd a 7a jelenlegi végállomásán balra el. Akkor elegendő, ha a 14-esek valamelyike veszi át. Ami aztán Budafok felé mehetne akár tova."
Szóval, ha jól értem, azt akarod mondani hogy a 14-esnek és/vagy a 114-esnek a Tétényin kéne mennie a Fehérvári helyett? Nos, ez jó ötlet. Ezzel meg is lenne oldva a Fehérvári út közlekedése. (De akkor a Móriczig illene bevinni a 14-eseket, a jelenlegi Kosztolányi téri végállomás helyett.)
AnyHun:
"A jelenlegi tervek szerint a 61-es nem fog tudni átmenni a fehérvárira"
Tudom, de az én terveim szerint igen.
AnyHun:
"De szerintem a forgalomnak olykor keresztbeforduló 61-es sem az igazi. A mostani tekergö villamosok miatt is lámpavarázslat kell."
Ebben igazad van, ez valóban nehéz dolog, de szerintem meg lehetne jól oldani a tér közlekedését a keresztező 61-essel. Persze ezt megoldani nyilvánvalóan sokba kerülne, de még mindig ezerszer olcsóbb mint a 4-es metró. :-)
AnyHun:
"A hivatalos verzioban sem igen tetszik, ha megszünik a budai hosszújáratként funkcionáló 18-as ami a nem éppen fit és fiatalos János korházat járokat behozza a körtérre illetve ki Albertfalvára."
Amit írtál, az jogos. Ezen kétféleképpen lehetne segíteni:
1. mégse tereljük a 18-ast a Műegyetem rakpartra. Így a belső Bartók Béla úton 4 helyett 5 villamos járna, de ez se lenne gond, hisz már korábban is volt ilyen, amikor még volt 9-es.
2. a 61-es tovább mehetne a János kórházig.
Neked melyik verzió a szimpatikusabb?
Esztergomi HÉV És mit szólnál ehhez: Esztergom - ... - Újpest - Angyalföld - Rákosrendező - Zugló - Kőbánya alsó - Kőbánya-Kispest - Kispest - Pestsztimre - Gyál - ... - Lajosmizse
Szentendrei HÉV Visegrádig Az ötlet tetszik, csak Szentendrén hol viszed át? Föld alatt?
A Csepel felé összekötés pedig az M5, bár más nyomvonalon: Szentendre - ... - Kaszásdűlő - Flórián tér - Margitsziget - Lehel tér - Oktogon - Astoria - Kálvin tér - Boráros tér - ... - Csepel
Szentendrei HÉV: kéregvasútként a Bathányitól az albertfalvai vasútállomásig.
-leágazás: Bathányinál a duna alatt a Március 15-e térre, majd onnan kéregvasútként a dunaparton a Kvassay zsilipig, onnan emelt pályán a Csepeli üzleti negyed területén (a toronyházak közt jól mutat a magasvasút), majd a munkáskörúttól az M0ig felszínen.
+HÉV szentendrétôl visegrádig.
Esztergomi HÉV: a vasút pályályán, végig a körvasúton, Kôbányánál ráfordulás a Kelenföld felé menô vasútra és végállomás a Kelenföldi pályaudvar érintésével a Déli pályaudvaron. Frankó kis feltáró gyorsvasút lenne.
Hmmm?
ui. még vannak ötleteim, mert egyszer, mikor felvételiztem az Ipar frissen induló építészszakára készítettem egy rendezési tervet a városnak, felvételi anyagként. (az most más kérdés, hogy hányingerem támadt a belterjtôl:()
Korábban már írtam, de talán nem árt, ha még egyszer ideteszem:
"Ha már az Erzsébeet híd villamosairól szót ejtettünk, tudtommal most él egy olyan elképzelés, hogy az 56-os villamost meghosszabbítanák, és az Erzsébet hídon keresztül bevinnék a belvárosig. Ez lehetne - az elképzelés szerint - egy olyan megoldás, amivel a Solymár, Hidegkút, Nagykovácsi, Budakeszi és környéke irányból bezúduló személygépkocsi forgalomra tényleg hatást lehetne gyakorolni, mert értelmessé válna egy nagyobb P+R parkolóval a jármű leállítása, és a Moszkva tér ezzel lenne tehermentesíthető."
Nekem szimpatikusnak tűnik a koncepciód, csak kétségeim vannak a főváros villamosvonal-építési szándékai felől. Az elmúlt 30-40 év ugyanis épp az ellenkező tendenciát igazolta. Valamikor járt is villamos az Erzsébet-hídon, meg sokfelé másfelé is. Gondolod, hogy újra telepítenek síneket? Valaha egyébként a trolikra gondoltak mint hasznos közlekedési járművekre, gyors, zajtalan stb miatt.
Juszt is kötekedni fogok :-)
1.
Ebben a felállásban a 200-as busz nem okvetlenül kell. Ha az a körteret összeköti Budafokkal, a Tényin végimenve, majd a 7a jelenlegi végállomásán balra el. Akkor elegend?, ha a 14-esek valamelyike veszi át. Ami aztán Budafok felé mehetne akár tova.
2.
A jelenlegi tervek szerint a 61-es nem fog tudni átmenni a fehérvárira, mivel azt elöl akarják, a hátsó félkörös egérút elvételével bekötni a Bartókba. De szerintem a forgalomnak olykor keresztbeforduló 61-es sem az igazi. A mostani tekergö villamosok miatt is lámpavarázslat kell.
3.
A hivatalos verzioban sem igen tetszik, ha megszünik a budai hosszújáratként funkcionáló 18-as ami a nem éppen fit és fiatalos János korházat járokat behozza a körtérre illetve ki Albertfalvára.
Na, akkor adjunk még egy esélyt az értelmes vitatkozásnak.
Most akkor szóról szóra, teljesen pontosan és a legkisebb részletekre kitérve mégegyszer elmondom a koncepciómat, csak azért hogy ezután ne abból legyen vita hogy mi az én koncepcióm, hanem abból, hogy jó-e a koncepcióm.
Tehát, akkor induljunk tiszta lappal.
A következő járatokat akarom:
Megmaradna:
– 47-es villamos (a jelenlegi útvonalon)
– 49-es villamos (a jelenlegi útvonalon)
Új járat:
– 46-os villamos (Ez lenne a 7-es és 173-as buszok helyett. Útvonala: Újpalota – Thököly út – Rákóczi út – Erzsébet híd – Szt. Gellért rkp. – Bartók Béla út – Kelenföldi pu. Amint látható az útvonalleírásból, a 46-os villamos majdnem mindenütt a 7-esek és a 173-as útvonalát követi, egyedül a Tétényi úti szakaszon nem tudja kiváltani a 7-eseket, emiatt a Tétényi úton továbbra is megmaradna a busz, mondjuk 200-as jelzéssel, de erről majd később.)
– 48-as villamos (ez a 46-os szárnyvonala Albertfalva felé, útvonala: Újpalotától a Móricz Zs. körtérig megegyezik a 46-oséval, majd onnét a Fehérvári úton Albertfalva felé veszi az irányt, esetleg Budafokra is elmehet).
Megszűnne:
– 7-es és 173-as busz, mivel ezeket kiváltaná a 46-os villamos
Új járat:
– 200-as busz (útvonala: Móricz Zs. körtér – Bartók Béla út – Tétényi út – Budafok, forgalmi telep. Erre a vonalra azért lenne szükség, hogy a 46-os villamos által kiváltott 7-es buszcsalád megszűnése után a Tétényi út se maradjon tömegközlekedés nélkül, ugyanis a 7A busz Tétényi úti szakasza az egyetlen olyan szakasza a 7-es buszcsaládnak, amit a 46-os és 48-as villamos nem tud kiváltani, mivel máshol jár. A 46-os a Bartók Béla úton megy Kelenföldre a 49-essel egy pályán, a 48-as a Fehérvári úton megy Albertfalvára vagy Budafokra, a 47-essel egy pályán.)
Nos, ezek voltak amiket eddig is írtam. De hozzátenném azt is amire eddig nem tértem ki mivel nem a tárgyhoz tartozik, de mint érdekességet megemlítem:
Módosulna:
– 18-as villamos (A János kórháztól a Gellért térig változatlan lenne az útvonala, de onnan a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon menne tovább. Ez nem az én ötletem, ez hivatalosan tervbe is van véve.)
– 19-es villamos (Szintén a műegyetem rakparton menne tovább, a 18-assal együtt. E két vonal így nem fog járni a Bartók Béla úton, így a Bartókon el fognak férni a 46-os, 47-es, 48-as és 49-es villamosjáratok.)
– 61-es villamos (A Móricz Zs. körtéren nem lenne végállomása, hanem továbbmenne Albertfalva felé, a mai 18-as villamos vonalán. Erre azért lenne szükség, hogy a 18-as Műegyetem rakpartra terelése után is meglegyen a közvetlen kapcsolat a Moszkva tér és Albertfalva között.)
Na, szóval ez volt az. Tessék, lehet rajta vitatkozni.
Hitem szerint megtettem amit kérsz. Még az sem lehetetlen, hogy ez féreértések gyüjteményének kipécézése. Csak akkor félreérthetöen irsz. De tényleg hagyom a topiklakokat is szohoz jutni. Hátha ök nem értik félre amit irsz.
Ne haragudj, de teljesen kiakasztottál.
Van nekem egy koncepcióm, hogy hogyan lehetne megoldani a térség közlekedését.
Miután ezt leírom, te először félreérted amit mondok, majd amikor elmagyarázom hogy mire gondolok, akkor utána nem azon kezdesz el vitatkozni hogy jó-e az ötletem, hanem azt kezded el fejtegetni hogy az előbb még nem ezt mondtam. Nekem akarod elmagyarázni hogy én mit mondtam.
AnyHun:
"Sikerült addig csuszkálnod amig mindent megindokolsz és tök mindegy mit irtál addig, hogy abból mi következik."
Bazmeg, könyörgöm, csak egyetlen egy icipici példát írj rá, hogy mikor csúszkáltam! Idézz be tőlem egyetlen egy olyan mondatot, aminek utána (vagy előtte) az ellenkezőjét írtam le! Könyörgöm, egyetlen példát!
Ezt most nagyon nem értem. Mi a ló***nak kéne 2-szer átszállni? Olvasd már vissza amiket írtam. Amit most vagy amit eddig. Amit irtál abbol levezettem az elöbb, hogy hol látszanak ellentmondások. De mert ez nem egy kétszemélyes topik, ünnepélyesen eredményt hirdetek. Beléd fáradtam. Nyertél. Sikerült addig csuszkálnod amig mindent megindokolsz és tök mindegy mit irtál addig, hogy abból mi következik. Te is ugy vagy mint az örmester a seregbe. Mindig az utolso hozzászolást kell megb....ni. Csak akkor szaporodik. És megmagyarázod, hogy ugyan azt irtál amit irtál, de mégsem azt irtad amit akartál irni, hogy megmagyarázd amit irni véltél akarni. Pá.... Kegyelem a legyözötteknek. Jelöltesd magad az önkormányzati választásokon. Menni fog.